Richard Sedláček (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ contracteert Sedlacek

ALKMAAR- AZ heeft donderdag de Tsjechische Richard Sedlacek gecontracteerd. De 19-jarige controlerende middenvelder komt over van Sparta Praag en tekent in Alkmaar een contract tot medio 2020 met een optie voor nog twee seizoenen. Sedlacek sluit aan bij Jong AZ.
AZ contracteert Sedlacek

Sedlacek genoot zijn jeugdopleiding bij Sparta Praag en was afgelopen seizoen aanvoerder van de Onder 19. Hij speelde onder meer vier UEFA Youth League-wedstrijden (1 goal). Daarnaast is de middenvelder zesvoudig jeugdinternational van Tsjechië Onder 19 (3 goals). Tot een debuut in de hoofdmacht van de Tsjechische recordkampioen kwam het niet.

Sedlacek: 'Eén van de beste jeugdopleiding'
“Dit is een grote stap in mijn carrière”, reageert Sedlacek op zijn transfer. “AZ is een goede club met één van de beste jeugdopleidingen. Ik ben een box-to-box-speler, die graag aan de bal is en doelpunten maakt.”

Bij AZ komt de jonge middenvelder in Ondrej Mihálik een landgenoot tegen. “Ik heb Ondrej al gesproken en hij helpt me waar nodig. Dat hij hier is, maakt het ook wat makkelijker voor mij. Ik heb er zin in.”

Huiberts: 'Volgende stap zetten'
Wij zijn blij dat we Richard hebben kunnen contracteren”, zegt Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Hij is talentvolle controlerende middenvelder die comfortabel aan de bal is. Richard heeft alle Tsjechische jeugdelftallen doorlopen. Daarnaast was hij afgelopen seizoen aanvoerder van Sparta Praag Onder 19. Hij kan nu in de sterke Keuken Kampioen Divisie spelen en we hopen dat hij bij ons de volgende stap in zijn loopbaan kan zetten.”
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Geen idee of het een goede speler is, maar het is wel een speler die op een positie speelt die overdreven breed bezet is. Midtjsø, Koopmeiners, Vejinovic, Seuntjens, Hoedemakers, Einarsson, vd Wacht, Aarts, Koopmeiners jr., er gaan een heleboel spelers banken volgend jaar.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Club + Jeugd international zijn in dit geval vaak een combinatie voor succes.
Als je puur als onbenullige zou moeten gokken op een transfer in Tsjechie dan is een jeugdinternational bij Sparta Praag wegplukken je beste optie.

Natuurlijk heeft AZ gewoon kennis en kunde in huis dus hier zal derhalve nog veel beter naar gekeken zijn, hij heeft in ieder geval aardig gepresteerd in de Uefa Youth League en AZ is er denk ik gewoon vroeg genoeg bij geweest.

Benieuwd wat deze jongen in huis heeft.

Dit is in ieder geval het soort transfer dat ik al die tijd bedoelde, een jong talent voor Jong AZ om aan te vullen, helaas misschien voor sommigen op een positie die al druk bezet is, maar dan moet AZ het ook wel echt als een buitenkansje zien denk ik?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

~AZ~ schreef: 05 jul 2018, 18:31 Geen idee of het een goede speler is, maar het is wel een speler die op een positie speelt die overdreven breed bezet is. Midtjsø, Koopmeiners, Vejinovic, Seuntjens, Hoedemakers, Einarsson, vd Wacht, Aarts, Koopmeiners jr., er gaan een heleboel spelers banken volgend jaar.
Peer Koopmeiners is bij O19 ingedeeld en zal waarschijnlijk in eerste instantie banken in Jong. Aarts is nog steeds geblesseerd. En de A-selectie spelers hoef je dus niet mee te tellen, want die jongen is aangetrokken om aan te sluiten bij Jong AZ.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Ik las op Twitter dat Mihalik te spreken is over deze jongen en de vergelijking maakt naar een type Midtsjo.

Als hij daar een beetje op lijkt dan ben ik een blij man.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het spreekt mij erg aan dat AZ een speler van Sparta Praag contracteert. Er zijn enkele clubs die een intrinsieke kracht en vitaliteit lijken te bezitten. Komen altijd terug in de top, zie je vaak terug in Europese wedstrijden, brengen regelmatig uitzonderlijke spelers voort. Sparta Praag is één van die clubs. Geen koopclub met kunstmatige klasse maar intrinsieke rijkdom.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Laten we goed beginnen en zijn naam juist op zijn topic titel vermelden.

Ríša Sedláček
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

leszz schreef: 06 jul 2018, 07:18 Ik las op Twitter dat Mihalik te spreken is over deze jongen en de vergelijking maakt naar een type Midtsjo.

Als hij daar een beetje op lijkt dan ben ik een blij man.
En als Midtsjo net zo speelt als afgelopen seizoen zie ik hem in de winterstop of volgend jaar ook vertrekken naar Engeland
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ Twello schreef: 06 jul 2018, 08:03 En als Midtsjo net zo speelt als afgelopen seizoen zie ik hem in de winterstop of volgend jaar ook vertrekken naar Engeland
Dat is de andere kant van de medaille.

Ik vind hem trouwens niet in de Engelse competitie passen met zijn kleine frame, al weet ik ook niet heel goed waar dan wel.
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

leszz schreef: 06 jul 2018, 08:13 Dat is de andere kant van de medaille.

Ik vind hem trouwens niet in de Engelse competitie passen met zijn kleine frame, al weet ik ook niet heel goed waar dan wel.
Duitsland, Spanje en Italie?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: 06 jul 2018, 07:40 Het spreekt mij erg aan dat AZ een speler van Sparta Praag contracteert. Er zijn enkele clubs die een intrinsieke kracht en vitaliteit lijken te bezitten. Komen altijd terug in de top, zie je vaak terug in Europese wedstrijden, brengen regelmatig uitzonderlijke spelers voort. Sparta Praag is één van die clubs. Geen koopclub met kunstmatige klasse maar intrinsieke rijkdom.
Mee eens.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Gewoon één van de grote clubs daar. Ik vind het leuker om te horen dat hij international is, dat betekend dat hij van zijn lichting tot de beteren behoort.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Sedláček heeft vandaag ruim een kwartier meegespeeld bij Jong en daarmee zijn officiële debuut gemaakt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Waarom hebben deze jongen en Weigelt hier een eigen topic en Goudmijn niet? En waarom staat topic van Wijndal bij jong AZ ipv hier?

Goudmijn heeft meer minuten (en een stuk beter) in jong AZ gespeeld dan Sedlacek en Weigelt. Wijndal heeft zelfs al in het 1e gespeeld.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik heb al vaak dit soort zaken aangehaald, maar op de één of andere manier wil het kwartje nooit vallen bij de beheerders.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij had zijn eigen topic al. Zijn contractverlenging maar even hier toevoegen:

https://www.azfanpage.nl/richard-sedlac ... er-bij-AZ/

Richard Sedláček langer bij AZ
10 juni 2020


Risa Sedláček blijft langer bij AZ. De Tsjechische middenvelder heeft zijn contract in Alkmaar verlengd tot medio 2022. De twintigjarige jeugdinternational kwam in 2018 over van Sparta Praag en speelde afgelopen seizoen regelmatig voor Jong AZ. Komende seizoenen hoopt hij de stap naar het eerste elftal te maken.
‘Komend seizoen wil ik belangrijk zijn voor Jong AZ, beter presteren met het team en hoop ik snel mee te mogen doen bij AZ 1’, geeft Sedláček aan op de website van zijn club. Ook geeft de Tsjech aan het in het begin moeilijk te hebben gehad. ‘Het eerste seizoen bij AZ was door heimwee en weinig speelminuten moeilijk voor mij. Ik moest vechten voor mijn plek en dat heeft me uiteindelijk alleen maar sterker gemaakt.’
Hoofd Jeugdopleiding Paul Brandenburg beaamt dat. ‘Richard had na zijn komst tijd nodig om te acclimatiseren. Dat resulteerde in een moeilijk eerste seizoen, maar daarna heeft hij zich de cultuur en AZ’s manier van voetballen eigen gemaakt. Hij is een dynamische middenvelder met loopvermogen en diepgang, die met zijn schot een goed wapen in huis heeft. Richard is belangrijk met goals en assists, ligt goed in de groep en kan op meerdere posities uit de voeten. Je moet na een teleurstelling nooit opgeven en altijd vertrouwen houden in je eigen kwaliteiten. Richard is daar een mooi voorbeeld van.’
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie