Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 28 mar 2022, 21:14 Malacia houdt zich prima staande tegen (Europese) toptegstanders.
Wie dan allemaal?

Ik vind die Geertruida een stuk beter
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Dumfries en Malacia is in mijn ogen een beetje teveel van het goede. Twee woestelingen die nog al eens gauw verdedigend het overzicht kwijt raken als ze blind naar voren stormen. Wijndal is toch wel wat meer verfijnd.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

De Rode Baron schreef: 29 mar 2022, 09:03 Dumfries en Malacia is in mijn ogen een beetje teveel van het goede. Twee woestelingen die nog al eens gauw verdedigend het overzicht kwijt raken als ze blind naar voren stormen. Wijndal is toch wel wat meer verfijnd.
Met de nadruk dat ik toch vind dat Wijndal een goede reactieve voetballer is. Hij kan onder druk de bal goed verdedigen en goed eroverheen denderen. Maar als er een beetje een verdediger staat is het ook gelijk klaar. Hij kan geen actie maken en met Depay voor hem die continu naar binnen trekt is het sprinten eroverheen ook zinloos. Dus gaat de bal weer terug. Blind is traag maar heeft wel een wereldpass in huis. Dus die kan vanaf de middenlijn al mensen lanceren, en ik denk dat van Gaal daar ook op ingespeeld heeft. Wellicht dat hij tegen Duitsland vanavond minuten maakt, ik ben benieuwd of hij zich staande houdt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 29 mar 2022, 11:38
Wellicht dat hij tegen Duitsland vanavond minuten maakt, ik ben benieuwd of hij zich staande houdt.
Hij staat hoogstwaarschijnlijk in de basis
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 29 mar 2022, 14:51 Hij staat hoogstwaarschijnlijk in de basis
nope
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Die is wel klaar. Malacia schijnt het goed gedaan te hebben en Blind moet blijkbaar altijd spelen.

Transfer naar het buitenland dus in de zomer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 30 mar 2022, 06:10 Die is wel klaar. Malacia schijnt het goed gedaan te hebben en Blind moet blijkbaar altijd spelen.

Transfer naar het buitenland dus in de zomer.
Malacia vond ik een van de zwakkere spelers op het veld. Misschien omdat ik hem extra kritisch bekijk als concurrent van Wijndal, maar ik vond hem aanvallend bijzonder zwak.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 30 mar 2022, 13:06 Malacia vond ik een van de zwakkere spelers op het veld. Misschien omdat ik hem extra kritisch bekijk als concurrent van Wijndal, maar ik vond hem aanvallend bijzonder zwak.
Malacia is verdedigend beter dan Wijndal en aanvallend minder. Maar Louis vond hem goed aan de bal en hij kreeg een dikke voldoende.

Ik heb trouwens niks gezien want ik kijk geen oefeninterlands. Vreselijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 30 mar 2022, 15:26 Malacia is verdedigend beter dan Wijndal en aanvallend minder. Maar Louis vond hem goed aan de bal en hij kreeg een dikke voldoende.

Ik heb trouwens niks gezien want ik kijk geen oefeninterlands. Vreselijk.
Ik slechts tot aan de uiteindelijk niet gegeven penalty. Maar het lijkt me dat de aanvallende kwaliteiten van een back in een 5-mans verdediging de boventoon voeren. Maar we kunnen ook best eerlijk zijn over Wijndal. De laatste weken speelt hij niet geweldig en is Oranje nog best ver weg.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 27 mar 2022, 11:47 Behoorlijke overschatting van Wijndal. Malacia speelde onlangs gewoon een prima wedstrijd tegen ajax,
Leidt met een domme/blinde tackle de 2-2 in en zijn directe tegenstander scoort de 3-2. Het valt allemaal wel mee met die gozer. Wordt zwaar overschat omdat het er enthousiast uitziet, maar hij rent over het algemeen als een kip zonder kop over het veld. Als ik dat vergelijk met hoe Wijndal de laatste jaren presteert, en dan vooral in de grote wedstrijden en Europees, dan mag jij mij de laatste keer noemen dat hij het in die wedstrijden lastig had.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 30 mar 2022, 15:26 Malacia is verdedigend beter dan Wijndal en aanvallend minder.
Dat vind ik echt onzin. Malacia staat regelmatig aan de verkeerde kant te dekken en maakt domme overtredingen. Wijndal heeft zijn tegenstanders praktisch altijd in zijn zak. Enkel de laatste drie/vier weken is hij wat minder, maar zoals ik hierboven al stelde: Hij heeft de laatste jaren altijd heel goed gepresteerd. Ik kan geen tegenstander bedenken waar hij het echt moeilijk mee had, ook niet in Europa of in de toppers. Hij heeft Anthony en Ziyech de laatste edities in zijn broekzak gehad.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 31 mar 2022, 09:41 Dat vind ik echt onzin. Malacia staat regelmatig aan de verkeerde kant te dekken en maakt domme overtredingen. Wijndal heeft zijn tegenstanders praktisch altijd in zijn zak. Enkel de laatste drie/vier weken is hij wat minder, maar zoals ik hierboven al stelde: Hij heeft de laatste jaren altijd heel goed gepresteerd. Ik kan geen tegenstander bedenken waar hij het echt moeilijk mee had, ook niet in Europa of in de toppers. Hij heeft Anthony en Ziyech de laatste edities in zijn broekzak gehad.
Ziyech speelt al sinds 1 juli 2020 voor Chelsea, dat maakt je punt niet heel veel sterker over de Wijndal van vandaag.
Wel grappig hoe de argumenten zo verschillen in dit topic.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2022, 09:45 Ziyech speelt al sinds 1 juli 2020 voor Chelsea, dat maakt je punt niet heel veel sterker over de Wijndal van vandaag.
Wel grappig hoe de argumenten zo verschillen in dit topic.
Jij blijft moeite hebben met lezen merk ik.

"Enkel de laatste drie/vier weken is hij wat minder, maar zoals ik hierboven al stelde: Hij heeft de laatste jaren altijd heel goed gepresteerd. Ik kan geen tegenstander bedenken waar hij het echt moeilijk mee had, ook niet in Europa of in de toppers. Hij heeft Anthony en Ziyech de laatste edities in zijn broekzak gehad."
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 31 mar 2022, 09:41 Dat vind ik echt onzin. Malacia staat regelmatig aan de verkeerde kant te dekken en maakt domme overtredingen. Wijndal heeft zijn tegenstanders praktisch altijd in zijn zak. Enkel de laatste drie/vier weken is hij wat minder, maar zoals ik hierboven al stelde: Hij heeft de laatste jaren altijd heel goed gepresteerd. Ik kan geen tegenstander bedenken waar hij het echt moeilijk mee had, ook niet in Europa of in de toppers. Hij heeft Anthony en Ziyech de laatste edities in zijn broekzak gehad.
Helaas wordt er gekeken naar iemands recente vorm, en eerdere prestaties in het Nederlands elftal. Daarom is het logisch dat Wijndal niet speelde. Het enige punt dat ik probeerde te maken is dat Wijndal totaal niet rendeert in een 532 en daarom beter niet kan spelen. En dat de stelling dat Wijndal een klasse beter is dan Malacia op dit moment gewoon geen hout snijdt. Wijndal en Malacia ontlopen elkaar niet superveel.

Wijndal had overigens meer schuld aan die goal laatst van de vogelvrije Klaassen dan Malacia aan die goal van Anthony. Zo kan je van iedereen een momentje eruit pikken om je mening kracht bij te zetten. Maargoed zinloze discussies en ik heb geen zin om feyenoorders te verdedigen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 31 mar 2022, 10:11 Helaas wordt er gekeken naar iemands recente vorm, en eerdere prestaties in het Nederlands elftal. Daarom is het logisch dat Wijndal niet speelde. Het enige punt dat ik probeerde te maken is dat Wijndal totaal niet rendeert in een 532 en daarom beter niet kan spelen. En dat de stelling dat Wijndal een klasse beter is dan Malacia op dit moment gewoon geen hout snijdt. Wijndal en Malacia ontlopen elkaar niet superveel.

Wijndal had overigens meer schuld aan die goal laatst van de vogelvrije Klaassen dan Malacia aan die goal van Anthony. Zo kan je van iedereen een momentje eruit pikken om je mening kracht bij te zetten. Maargoed zinloze discussies en ik heb geen zin om feyenoorders te verdedigen.
Dan zou ik die goal nog eens nakijken. Wijndal volgt Anthony gewoon en iemand (volgens mij Clasie) laat Klaassen gewoon lopen. Die mag werkelijk vanaf de middenlijn vrij naar de zestien lopen. Dat Wijndal op het laatst een poging doet de bal te blokkeren maakt het nog geen fout van Wijndal.

En inderdaad, recente vorm van Wijndal is iets minder. Dat zou nog kunnen verklaren waarom hij niet speelde bij Oranje, al vind ik vier weken wel erg opportunistisch. Zeker ook omdat de prestaties van Malacia schromelijk worden overschat. Dat is een heel enthousiaste blinde back, die vaak nog kinderlijke fouten maakt. Dat zie ik Wijndal niet doen. Die speelt al drie jaar stabiel, in elke (grote) wedstrijd. Daar doet een iets mindere vorm van de laatste vier weken niet veel aan af.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 31 mar 2022, 09:49 Jij blijft moeite hebben met lezen merk ik.

"Enkel de laatste drie/vier weken is hij wat minder, maar zoals ik hierboven al stelde: Hij heeft de laatste jaren altijd heel goed gepresteerd. Ik kan geen tegenstander bedenken waar hij het echt moeilijk mee had, ook niet in Europa of in de toppers. Hij heeft Anthony en Ziyech de laatste edities in zijn broekzak gehad."
Nee je argumentatie is gewoon ruk en ik wijs je daar op.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Vind dat we (nog) niet concluderen dat Wijndal niet rendeert in een 5-3-2. Daarvoor heeft hij nog niet genoeg gespeeld in die opstelling.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Voor zowel Wijndal als Malacia is het van belang dat ze ook in het nieuwe seizoen 2022/23 bij hun club blijven spelen.
Maakt een van die twee een transfer (of wellicht beide) en komen ze het eerste gedeelte van de competitie voor het WK nagenoeg niet aan spelen toe dan gaat het geheid een Oranje selectie kosten, gezien ze als international nog niets hebben opgebouwd om de nodige credits bij Louis te hebben als ze mogelijk daar niet aan spelen toekomen.
Ze moeten dus om in beeld te blijven die kleine 4 maanden voor aanvang van het WK in het nieuwe seizoen goed presteren, wat vaak gekoppeld gaat met de algemene prestaties van het elftal waar ze voor uitkomen.
Ik zie om die reden Wijndal nog niet zo snel vertrekken bij AZ, of er moet wel iets heel specials voorbij komen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 01 apr 2022, 07:59 Voor zowel Wijndal als Malacia is het van belang dat ze ook in het nieuwe seizoen 2022/23 bij hun club blijven spelen.
Aan Malacia wordt nu al getrokken door Lyon, die gaat echt wel weg. En met Louis weet je het nooit. Wijnaldum, Bergwijn, Luuk de Jong, ook allemaal geen basisspeler bij hun clubs.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 01 apr 2022, 09:14 Aan Malacia wordt nu al getrokken door Lyon, die gaat echt wel weg. En met Louis weet je het nooit. Wijnaldum, Bergwijn, Luuk de Jong, ook allemaal geen basisspeler bij hun clubs.
Als daadwerkelijk Malacia een overstap maakt en de eerste maanden in het gewenningsproces bij een nieuwe club niet vaak aan het spelen toe komt zal Wijndal een streepje voor hebben als hij hier blijft en goed presteert met de club. Zo werkt het nu eenmaal.
Wijnaldum heeft in het verleden wel iets neer gezet als international, Bergwijn heeft snelheid en altijd goed gedaan in Oranje waarbij die positie niet dik in kwaliteit zit dus hebben wel de credits bij Louis om ze op te roepen ook al spelen ze niet. Bij zowel Malacia als Wijndal ligt dat anders, die hebben nog niets opgebouwd dat van Gaal ze oproept als ze bij hun clubs er naast zouden staan: die moeten spelen en de vorm hebben.
Gesloten