Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 29 nov 2021, 16:37 Is dat zo?
Als je de reacties van de meest actieve (of moet ik zeggen agressieve?) forummers leest is dat absoluut zo. Het chagrijn overheerst en slaat behoorlijk door
Ben blij dat we een directie hebben die niet aan emotie management doen, want anders zou er iedere week een (totaal) andere opstelling staan, zou de trainer aan een schandpaal genageld dan wel ontslagen worden.

Oh en over Owen, die zou wel iets meer op schieten met rechts mogen oefenen. De bal van Jesper was wat hard, maar je zou op dit niveau verwachten dat je minimaal de bal wel goed zou raken, ipv een afzwaaier die naar de cornervlag gaat.
Maar ja ook dat is de schuld van Jansen ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 29 nov 2021, 16:37 Is dat zo?
Jij denkt van niet?

We hebben een paar 'lastige' sportieve en financiële jaren achter de rug met het dak, corona en het afgebroken seizoen, etc. Dit seizoen is het vernieuwde stadion weer open en zijn er weer tal van toestanden met weer corona, 'supporters' met vuurwerk en zelfs een bestorming, maar bovenal is de afgeroomde en weer vernieuwde selectie ondermaats aan het presteren.

Een klein lichtpuntje is dat AZ zich weer heeft geplaatst voor Europees voetbal na de winter in de ECL, maar dat was zij aan haar stand ook wel verplicht in deze poule. Jong AZ doet het redelijk, ondanks een nu wat mindere periode na de goede start in de KKD. De Jeugdopleiding gaat goed met als hoogtepunt Onder 18 dat nationaal en internationaal goed presteert.

Intern staat er best wel druk op heeft Jansen ook al toegegeven. De huidige gang van zaken past helemaal niet met de gewenste organisatorische en sportieve ontwikkelingen. Ik heb eerder dit seizoen al meermaals het chagrijn op de kop van Eenhoorn gezien. Huiberts zal ook niet al te blij zijn dat 'zijn' selectie niet kan brengen wat hij had verwacht. Sponsoren zullen wel trouw het beleid van AZ volgen, maar bepaalde 'supporters' hebben eerder dit seizoen ook hun ongenoegen al laten blijken van de tribunes.

Gelet op de prestaties in het veld zal de sfeer in de ploeg ook niet op zijn hoogtepunt zijn. Wijndal mag dan lachen voor de camera, maar dan wel als een boer met kiespijn. Letschert weet al dat ie kan vertrekken en er zullen denk ik nog wel meer spelers hem volgen. Welke speler presteert er nou eigenlijk wel op het gewenste en verwachte niveau? Eenhoorn en Huiberts zien dat wekelijks en Jansen c.s. zullen dat ook beseffen. Naar buiten predikt AZ als gewoonlijk rust en hoor je nauwelijks iets, maar intern zal het gerust broeien. Wat er nu weer allemaal gebeurt in en rond de club had men echt niet kunnen voorzien met beïnvloedbare en niet beïnvloedbare zaken. En dat voor het derde opeenvolgende jaar!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 29 nov 2021, 17:19 Als je de reacties van de meest actieve (of moet ik zeggen agressieve?) forummers leest is dat absoluut zo. Het chagrijn overheerst en slaat behoorlijk door
Dit forum is toch totaal niet representatief voor het algemeen sentiment?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 29 nov 2021, 19:31 Jij denkt van niet?

We hebben een paar 'lastige' sportieve en financiële jaren achter de rug met het dak, corona en het afgebroken seizoen, etc. Dit seizoen is het vernieuwde stadion weer open en zijn er weer tal van toestanden met weer corona, 'supporters' met vuurwerk en zelfs een bestorming, maar bovenal is de afgeroomde en weer vernieuwde selectie ondermaats aan het presteren.

Een klein lichtpuntje is dat AZ zich weer heeft geplaatst voor Europees voetbal na de winter in de ECL, maar dat was zij aan haar stand ook wel verplicht in deze poule. Jong AZ doet het redelijk, ondanks een nu wat mindere periode na de goede start in de KKD. De Jeugdopleiding gaat goed met als hoogtepunt Onder 18 dat nationaal en internationaal goed presteert.

Intern staat er best wel druk op heeft Jansen ook al toegegeven. De huidige gang van zaken past helemaal niet met de gewenste organisatorische en sportieve ontwikkelingen. Ik heb eerder dit seizoen al meermaals het chagrijn op de kop van Eenhoorn gezien. Huiberts zal ook niet al te blij zijn dat 'zijn' selectie niet kan brengen wat hij had verwacht. Sponsoren zullen wel trouw het beleid van AZ volgen, maar bepaalde 'supporters' hebben eerder dit seizoen ook hun ongenoegen al laten blijken van de tribunes.

Gelet op de prestaties in het veld zal de sfeer in de ploeg ook niet op zijn hoogtepunt zijn. Wijndal mag dan lachen voor de camera, maar dan wel als een boer met kiespijn. Letschert weet al dat ie kan vertrekken en er zullen denk ik nog wel meer spelers hem volgen. Welke speler presteert er nou eigenlijk wel op het gewenste en verwachte niveau? Eenhoorn en Huiberts zien dat wekelijks en Jansen c.s. zullen dat ook beseffen. Naar buiten predikt AZ als gewoonlijk rust en hoor je nauwelijks iets, maar intern zal het gerust broeien. Wat er nu weer allemaal gebeurt in en rond de club had men echt niet kunnen voorzien met beïnvloedbare en niet beïnvloedbare zaken. En dat voor het derde opeenvolgende jaar!
Het is allemaal wel een beetje persoonlijke interpretatie en invulling .... voor de buitenwacht is het bij AZ gewoon gezellig rustig en van boze supporters heb ik ook nog niets gezien of gemerkt. Of heb ik iets gemist?

(Excuus, tikkeltje off topic.)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik denk het Antti. Zit je weer ergens op een strandje!? :wink:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 30 nov 2021, 09:43 Dit forum is toch totaal niet representatief voor het algemeen sentiment?
Dat is een ding wat zeker is. De berichten hier zijn altijd een factor 5 negatiever.

Wijndal heeft nog nooit echte tegenslag gehad, dat merk je nu wel in zijn uitingen. Hij weet zich geen houding te geven en komt alleen maar met slappe clichés over de wedstrijden. Met de slappe lach staan na een erbarmelijk slechte wedstrijd, staande op plek 12, kan gewoon niet en is een belediging voor de trouwe fans. En het is ook een boodschap voor medespelers dat blijkbaar alles geaccepteerd wordt. Slecht zaak.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

https://www.jfcnews.com/report-raiola-o ... -juventus/

Zaakwaarnemer Mino Raiola biedt naar verluidt twee jonge verdedigers, Riccardo Calafiori van Roma en Owen Wijndal van AZ Alkmaar aan bij Juventus.

De agent werd maandagavond gezien tijdens een diner met Juve's vice-president, Pavel Nedved in Turijn. Ze bespraken verschillende zaken, met name over een aantal spelers van de Bianconeri die ook klant van Railoa zijn, zoals Matthijs De Ligt, Luca Pellegrini en Moise Kean.

Los volgens Sportmediaset (via daarvan Tuttomercatoweb zouden beide partijen ) ook de markt kunnen bespreken. Raiola zou naar verluidt zijn andere twee klanten, Calafiori, samen met Wijndal kunnen aanbieden.

De Italiaan speelt momenteel voor Roma, maar zou zijn toekomst kunnen heroverwegen, vooral als Juve een bod uitbrengt. De ploeg van Massimiliano Allegri is op zoek naar een nieuwe vleugelverdediger, aangezien de coach niet blij is met de prestatie van Alex Sandro.

Wijndal is ook een vleugelverdediger uit Alkmaar die misschien binnenkort op zoek is naar een nieuw avontuur. Aangezien de twee jongelingen op vergelijkbare posities spelen, zou Juve in plaats daarvan misschien maar één van hen proberen vast te leggen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 14 dec 2021, 14:08
Uitermate speculatieve observatie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Tot slot van deze korte dag nog even Owen Wijndal bespreken.

Is er nu iemand die een beetje warm wordt van dat merkwaardige gedraaf van hem in de as van het veld?

Ik begrijp best dat hij zichzelf nu een hele stoere bink vindt: met zijn aanvoerdersband en en interlands achter zijn naam. En ik vind het óók een uitstekende kracht.

Maar kan hij niet gewoon het beste om een - diepe - Karlsson heen rennen? Afwisselend buitenom en binnendoor.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 16:40 Tot slot van deze korte dag nog even Owen Wijndal bespreken.

Is er nu iemand die een beetje warm wordt van dat merkwaardige gedraaf van hem in de as van het veld?

Ik begrijp best dat hij zichzelf nu een hele stoere bink vindt: met zijn aanvoerdersband en en interlands achter zijn naam. En ik vind het óók een uitstekende kracht.

Maar kan hij niet gewoon het beste om een - diepe - Karlsson heen rennen? Afwisselend buitenom en binnendoor.
Ook dat verschijnsel is hier al eerder belicht. Gisteren liep ie wel heel veel naar 'binnen' waar het al zo druk was. Maar ook dit hangt weer af van ons eigen spelsysteem en veldbezetting en de reactie daarop van de tegenstander. De wisselwerking van Wijndal en Karlsson zal door iedere tegenstander vooraf stevig worden besproken om zich daar tegen te wapenen.

Wat mij ook opvalt is dat Wijndal zo vaak ver vooruit is dat dat de tegenstander in de counter mogelijkheden biedt. Soms vind ik dat Wijndal teveel wil doen naar voren en zijn positie minder van belang acht. Goed daarom dat wij gisteren maar tegen tien 'Groningers' speelden. Maar ik mag aannemen dat tegen elf hij toch wat meer zou gaan verdedigen!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 22 dec 2021, 17:05 Ook dat verschijnsel is hier al eerder belicht. Gisteren liep ie wel heel veel naar 'binnen' waar het al zo druk was. Maar ook dit hangt weer af van ons eigen spelsysteem en veldbezetting en de reactie daarop van de tegenstander. De wisselwerking van Wijndal en Karlsson zal door iedere tegenstander vooraf stevig worden besproken om zich daar tegen te wapenen.

Wat mij ook opvalt is dat Wijndal zo vaak ver vooruit is dat dat de tegenstander in de counter mogelijkheden biedt. Soms vind ik dat Wijndal teveel wil doen naar voren en zijn positie minder van belang acht. Goed daarom dat wij gisteren maar tegen tien 'Groningers' speelden. Maar ik mag aannemen dat tegen elf hij toch wat meer zou gaan verdedigen!
Ja.

Maar zou er nog iemand zijn die hem corrigeert?

Dat eenzijdige gedraaf voegt niets toe.

Eigenlijk moet hij alleen maar buitenom en binnendoor bij Karlsson gaan en dan korte ballen terugtrekken. Dat is voldoende.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 23 dec 2021, 09:00 Ja.

Maar zou er nog iemand zijn die hem corrigeert?

Dat eenzijdige gedraaf voegt niets toe.

Eigenlijk moet hij alleen maar buitenom en binnendoor bij Karlsson gaan en dan korte ballen terugtrekken. Dat is voldoende.
Als het ons opvalt zal het Pascal vast ook niet ontgaan ;-)
Ik ga ervan uit dat het een bewuste keuze is Owen op een andere manier aanvallend in te zetten. Hij doet dit met name doet bij sterk inzakkende tegenstanders.
Variatie? Want iedere tegenstander zal AZ's aanvalspatronen uitgebreid analyseren en dan ook zien dat meeste gevaar over links komt
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 23 dec 2021, 09:39 Variatie? Want iedere tegenstander zal AZ's aanvalspatronen uitgebreid analyseren en dan ook zien dat meeste gevaar over links komt
Prima dat AZ varieert en dat Wijndal soms elders opduikt.

Maar hij komt mij nu iets te vaak op de mid-mid of op de tien. Wat op zichzelf ook niet erg hoeft te zijn. Als hij daar de kwaliteiten voor had.

:wink:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Laat Owen alsjeblieft blijven opkomen. Dat is juist een van zijn sterke punten. Doordat hij naast Karlsson staat, heeft Karlsson ook weer een mannetje minder om zich druk over te maken. En als hij opkomt, zal er achterin geschoven moeten worden: de rechtsback schuift dan wat meer naar binnen of Clasie laat zich inzakken. Feitelijk sta je dan een soort 3-4-3.

Mede doordat Wijndal weer vaker naar voren komt, is het aanvalsspel van AZ verbetert. Ga zo door Owen.

Oh, en houd die branie ook maar vast. We hebben al genoeg brave schoonzonen in de selectie.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Je hebt gelijk hoor, maar hij moet wel op links blijven en de over/underlap met Karlson doen. Niet op 10 gaan opduiken.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 29 dec 2021, 10:05maar hij moet wel op links blijven en de over/underlap met Karlson doen. Niet op 10 gaan opduiken.
Dit dus ja. Heb al meerdere keren gezien dat hij het daar dicht loopt en ook gewoon mensen in de weg loopt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AlkmaarForever schreef: 29 dec 2021, 11:57 Dit dus ja. Heb al meerdere keren gezien dat hij het daar dicht loopt en ook gewoon mensen in de weg loopt.
En vervolgens een slechte bal geeft.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik vind niet dat hij dat gelijk moet opgeven. Het is immers een nieuwe plek voor hem om op te duiken en je kan nu eenmaal niet verwachten dat het gelijk heel goed gaat. Voor een tegenstander is het ook lastig om hiermee ook rekening te moeten houden. Mits het wat beter gaat uiteraard.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Er zijn niet veel momenten dat het nuttig is.
De Wit moet al diep staan, Karlson de buitenkant houden, Pavlidis niet teruggezakt zijn, en Midtsjø of Clasie moet nog niet ingeschoven zijn.

Nee, laat hem liever een beetje links aanhouden, daar wordt Karlson ook veel gevaarlijker van.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Het is niet nuttig en gebeurt al het hele seizoen. Ik heb dit in oktober al aangegeven en dat het destijds één van de redenen is dat Karlsson slecht in vorm stak, want er kunnen twee verdedigers zich met Karlsson bezighouden. Of hij nou buiten- of binnenom gaat. Als Wijndal kiest voor de overlap valt deze situatie al weg.

Laatste weken gaat het wel stukken beter en is één van de redenen dat we meer aanvallen dan de overige wedstrijden imo.
Gesloten