Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Goed Shota we hebben allemaal onze emoties over dit AZ op dit moment.

Ik vrees dat ie wel naar ajax gaat en dat hij dit al weken weet. Die Argentijnse schopper daar vertrekt en Wijndal volgt hem op.

Wijndal heeft deze stap nodig zal Van Gaal hem bij Oranje ook wel ingefluisterd hebben. Nou ik gun het Owen en heb er geen moeite mee. Zo is de voetbalwereld nou eenmaal spelers komen en gaan.

Beter dat Wijndal volgend jaar de pannen van het dak speelt in de CL en door stoot naar Oranje. Is wel een speler uit onze jeugdopleiding. Dat etiket blijft aan hem vastzitten. Goed voor AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 12 mei 2022, 09:35 Goed Shota we hebben allemaal onze emoties over dit AZ op dit moment.

Ik vrees dat ie wel naar ajax gaat en dat hij dit al weken weet. Die Argentijnse schopper daar vertrekt en Wijndal volgt hem op.

Wijndal heeft deze stap nodig zal Van Gaal hem bij Oranje ook wel ingefluisterd hebben. Nou ik gun het Owen en heb er geen moeite mee. Zo is de voetbalwereld nou eenmaal spelers komen en gaan.

Beter dat Wijndal volgend jaar de pannen van het dak speelt in de CL en door stoot naar Oranje. Is wel een speler uit onze jeugdopleiding. Dat etiket blijft aan hem vastzitten. Goed voor AZ.
Kijk dit is groothartig :hart:
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

https://mobile.twitter.com/juvefcdotcom ... CW-xg&s=19

Zou mooi zijn als hij daar heen gaat ipv 020
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 11 mei 2022, 21:38 Wijndal verdient veel meer respect dan hij vandaag kreeg van (een deel van) het uitvak. Nee, ik vind hem niet geschikt als aanvoerder. Onderstaand bericht is wel echt om te janken:

044B936A-F770-4E23-967A-5F9344907BDA.jpeg
Helemaal eens.

Het zou de opsteller sieren als hij voor zowel de vorm als inhoud excuses aanbiedt.

Genant dit.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Owen Wijndal is voor tien miljoen euro op te halen bij AZ. Dat stelt Mike Verweij, ajax-watcher van De Telegraaf. De Amsterdammers hebben bovengemiddeld veel interesse in de linksback.

ajax onderzoekt de mogelijkheden om Wijndal te halen en dat zou in een stroomversnelling kunnen komen als Nicolás Tagliafico zou vertrekken. Wat de deal niet zal versnellen, is de vermeende interesse van Juventus. "Die hebben nog nooit een speler gekocht waar volgens de media interesse in zou zijn geweest, dus daar moet ajax zich niet door laten opjagen", zegt de journalist in de Voetbalpodcast van De Telegraaf. "Ze weten dat hij voor tien miljoen euro op te halen is."

Wellicht kan de linksback van AZ gehaald worden met het geld dat de Amsterdammers zullen ontvangen voor Ryan Gravenberch. Verweij denkt dat de deal wel rond zal komen. "Bayern heeft het bod verhoogd en wil nu achttien miljoen euro vast betalen. Daar kan dan 5,5 miljoen aan makkelijk haalbare bonussen bij komen, zodat ajax maximaal 23,5 miljoen krijgt. Met zevenenhalf procent aan doorverkooppercentage en een lagere commissie voor de agent moet deze deal rondkomen."

bron::VoetbalPrimeur

Vreemd. Is dit geen tikfout en moet daar 20 staan?
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Tot nu toe heb ik elke 20 gelezen, ook in de vermeende onderhandelingen met Juventus. 10 lijkt me ook wel erg weinig.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

072 schreef: 13 mei 2022, 19:25 Tot nu toe heb ik elke 20 gelezen, ook in de vermeende onderhandelingen met Juventus. 10 lijkt me ook wel erg weinig.
Hoeveel had je kunnen krijgen met nog een éénjarig contract? 6 - 8 mio?

Hij heeft natuurlijk niet voor niets verlengd. Met een normaal tweejarig contract ga je richting de 15 hooguit. Nu, met afspraken, is 10 misschien wel realistisch.
Zou altijd nog 2 tot 4 meer zijn als hij niet had bijgetekend.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 13 mei 2022, 20:25 Hoeveel had je kunnen krijgen met nog een éénjarig contract? 6 - 8 mio?

Hij heeft natuurlijk niet voor niets verlengd. Met een normaal tweejarig contract ga je richting de 15 hooguit. Nu, met afspraken, is 10 misschien wel realistisch.
Zou altijd nog 2 tot 4 meer zijn als hij niet had bijgetekend.
Klinkt plausibel, had ik nog niet zo naar gekeken.
Met zo clausule voorkom je ook dat grote ploegen je als speelbal misbruiken zoals bv het constant rekken voor een lagere prijs zoals bij Koopmeiners.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kan me niet voorstellen dat die clausule ook voor ajax en PSV zou gelden(als het al waar is).
Zo wel, dan beter maar niet meer interessant doen over niet verkopen aan 'concurrenten'.

Zal me overigens een zorg zijn als Wijndal naar ajax gaat, het is belangrijk voor AZ dat jeugdspelers zich elders door ontwikkelen. Als dat bij ajax is, heb ik daar vrede mee. Ik heb sowieso meer antipathie tegen Feyenoord tegenwoordig dan tegen ajax.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

020 is niet langer onze concurrent dus ik vind het onzin dat we een AZ-speler een judas of verrader noemen na een transfer naar ajax. Zo'n De Zeeuw was een echte :^o met zijn nare opmerkingen over AZ. Maar voor Wijndal zal een stap naar ajax een fantastische stap zijn. Ieder jaar Champions League en voor de titel spelen. Zou willen dat AZ die goede lijn had doorgezet.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

ForzAZ schreef: 12 mei 2022, 09:35 Nou ik gun het Owen en heb er geen moeite mee. Zo is de voetbalwereld nou eenmaal spelers komen en gaan.
Weet niet of dat voor AZ zo goed zou zijn. Als Wijndal een belangrijke schakel bij ajax wordt en van daaruit een vaste speler bij Oranje dan krijg je straks bij iedere transfer waar AZ weer de hoofdprijs vraagt (en dus voor clubs als ajax of psv onhaalbaar zijn) dat het niet goed is voor de ontwikkeling van de speler die bij AZ rondlopen. Er wordt dan naar Wijndal gewezen zoals het moet. Dat is voor AZ geen goede ontwikkeling gezien het kon wedijveren qua uitgaande transfers met een PSV. Ik zie dan liever AZ sterkhouders in het buitenland een tussenstap maken zoals Koopmeiners en Weghorst hebben gedaan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 13 mei 2022, 23:17 Weet niet of dat voor AZ zo goed zou zijn. Als Wijndal een belangrijke schakel bij ajax wordt en van daaruit een vaste speler bij Oranje dan krijg je straks bij iedere transfer waar AZ weer de hoofdprijs vraagt (en dus voor clubs als ajax of psv onhaalbaar zijn) dat het niet goed is voor de speler die bij AZ rondlopen. Er wordt dan naar Wijndal gewezen zoals het moet.
Dat is voor AZ geen goede ontwikkeling gezien het kon wedijveren qua uitgaande transfers met een PSV. Ik zie liever AZ smaakmakers in het buitenland een tussenstap maken zoals Koopmeiners en Weghorst hebben gedaan.
Zoiets is ook niet meteen weer jurisprudentie……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Shota-Arveladze schreef: 13 mei 2022, 22:15 Ieder jaar Champions League en voor de titel spelen. Zou willen dat AZ die goede lijn had doorgezet.
Je zou willen dat AZ net zo’n achterban en zoveel geld als ajax had…….
Alleen dan kan je zo’n goede lijn doortrekken. ajax werd pas echt sterker na aankoop van goede (en dure) spelers.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

G-Vak schreef: 13 mei 2022, 18:49 Owen Wijndal is voor tien miljoen euro op te halen bij AZ. Dat stelt Mike Verweij, ajax-watcher van De Telegraaf.
bron::VoetbalPrimeur

Vreemd. Is dit geen tikfout en moet daar 20 staan?
Iedere vrijdag heeft de Telegraaf een voetbalpodcast en daar komen de mooiste fabeltjes uit. Ik verwacht dat dit uit een hele dikke duim komt.
En het is gewoon opvallend hoe erg Wijndal naar ajax wordt geschreven door de media. Alsof de 'journalisten' supporters zijn.

In Italiaanse media werd gister volop over 18 miljoen gesproken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 14 mei 2022, 06:48 In Italiaanse media werd gister volop over 18 miljoen gesproken.
Een bedrag van 16 a 18M lijkt me ook het juiste bedrag als je kijkt wat andere sterkhouders hier hebben opgebracht.
Voor het bedrag dat ajax hem wil ophalen willen ze daar een oude bankzitter als Nicolas Tagliafico verkopen waarvan het contract in 2023 afloopt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 13 mei 2022, 23:31 Je zou willen dat AZ net zo’n achterban en zoveel geld als ajax had…….
Alleen dan kan je zo’n goede lijn doortrekken. ajax werd pas echt sterker na aankoop van goede (en dure) spelers.
Ja maar duur is niet altijd goed.
Het was daarnaast een samenloop van de juiste factoren.

Hoewel ze het daar zo willen doen voorkomen komt een Frenkie de Jong helemaal niet uit hun jeugd, maar hebben ze hem wel redelijk vroeg gelijk laten spelen.
Idem met een aantal andere talenten (iets waar lui hier vies van zijn).

Of Wijndal zal slagen in Amsterdam weet ik niet. Los van dat het een foute actie was, heb ik het idee dat Wijndal niet optimaal weet te reageren op publieksdruk. Dat kan ook gewoon mis gaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 14 mei 2022, 06:48 Iedere vrijdag heeft de Telegraaf een voetbalpodcast en daar komen de mooiste fabeltjes uit. Ik verwacht dat dit uit een hele dikke duim komt.
En het is gewoon opvallend hoe erg Wijndal naar ajax wordt geschreven door de media. Alsof de 'journalisten' supporters zijn.

In Italiaanse media werd gister volop over 18 miljoen gesproken.
Ik geloof dat wel, het alternatief is dat Owen (voor contractverlenging) transfervrij wegging in de zomer dan 2023 of voor een zacht prijsje na WK in Qatar met een toen nog half jaar contract.

Dus ik zie wel dat AZ een afspraak maakt van 10M.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MB80 schreef: 14 mei 2022, 11:13 Dus ik zie wel dat AZ een afspraak maakt van 10M.
Zou ik toch wel opvallend vinden. Ik lees overal op deze website dat 'de markt veranderd' is. En dan zouden wij twee hele goeie linksbacks verkopen voor 12 miljoen in totaal? Alsof wij Sinterklaas zijn. ;-)
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 14 mei 2022, 15:35 Zou ik toch wel opvallend vinden. Ik lees overal op deze website dat 'de markt veranderd' is. En dan zouden wij twee hele goeie linksbacks verkopen voor 12 miljoen in totaal? Alsof wij Sinterklaas zijn. ;-)
Als Owen niet had verlengd was hij met een 1-jarig contract echt geen 15 miljoen waard zoals sommigen hier zeggen. Dus een deal dan verlengen en een afspraak (10M) is het logisch omdat bijv Wijndal ook weg wilt kunnen, want als AZ 18M vraagt komt hij nooit weg, tenzij transfervrij.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Op Social Media gaat het gerucht dat hij niet meer voor AZ wil spelen. Weet iemand meer?
"One swallow does not make a summer"
Gesloten