Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ.nl schreef:Contract Wijndal opengebroken
Gepubliceerd op 22 juni 2018 , 14:18

ALKMAAR- AZ heeft vrijdag het contract van Owen Wijndal opengebroken en verlengd tot medio 2023. De oude verbintenis van de 18-jarige linksback liep tot de zomer van 2019. Afgelopen seizoen kwam de Zaandammer tot zeven Eredivisie-optredens.
Contract Wijndal opengebroken

Wijndal speelt sinds 2010 in de AZ Jeugdopleiding. Op 4 februari 2017 maakte hij in het thuisduel met PSV zijn debuut in de hoofdmacht. Naast de zeven Eredivisie-wedstrijden, kwam de jeugdinternational afgelopen seizoen tot zestien Jupiler League-duels met Jong AZ (2 goals).

Huiberts: "Veel kwaliteit en potentie"
"Wij zijn hier erg blij mee", reageert AZ's Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. "Owen is een heel talentvolle speler, met veel kwaliteit en potentie. Hij moet nu de druk bij Thomas Ouwejan gaan opvoeren. Als blijkt dat één van de twee beter is, dan zal die altijd spelen."

Wijndal: "De club heeft vertrouwen"
"Dit is hartstikke mooi", zegt Wijndal na het signeren van de nieuwe overeenkomst. "De club heeft veel vertrouwen in me, dus ik ben erg blij dat ik hier heb kunnen verlengen. Ik speel hier sinds mijn tiende en ik ben met AZ opgegroeid. We passen daardoor goed bij elkaar. Ik voel me hier thuis."
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Eindelijk! Wat een fijn bericht. Wanneer Ouwejan geblesseerd raakt, hoeven we ons geen zorgen te maken. Owen gaat het feilloos invullen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja of andersom :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Heel erg goed nieuws. Wijndal zal op termijn Ouwejan gaan overvleugelen. Vraag me af of Ouwejan dan ook weer in aanmerking komt voor het middenveld.

Ben benieuwd of deze contractverlenging in een stroomversnelling is geraakt nadat Angelino is vastgelegd bij PSV vorige week, aangezien er een tijdje geleden geruchten waren over een mogelijke transfer van Wijndal naar PSV.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Zondag bij de wedstrijd zat Savastono bij de wedstrijdselectie/op de bank bij AZ, ik dacht dat hier een goede reden voor zou zijn maar gisteren speelde Wijndal wel gewoon bij Jong AZ. Heeft Savastano een opmars gemaakt in de pick-orde?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 21 aug 2018, 12:18 Zondag bij de wedstrijd zat Savastono bij de wedstrijdselectie/op de bank bij AZ, ik dacht dat hier een goede reden voor zou zijn maar gisteren speelde Wijndal wel gewoon bij Jong AZ. Heeft Savastano een opmars gemaakt in de pick-orde?
Nee. Alleen moet je denk ik kijken naar de ontwikkeling van jongens. De kans dat Savastano of Wijndal gaat invallen bij 1 is vrij klein. Gezien de regelgeving had Wijndal gister niet meer mogen spelen bij Jong als hij op de bank had gezeten tegen Emmen. Dan kan die jongen beter 90 minuten maken bij Jong AZ in plaats van 90 minuten op de bank zitten bij het eerste. Als Ouwejan echter geblesseerd raakt donderdag dan kan je er rustig vanuit gaan dat Wijndal zal spelen zondag.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ 4 Life schreef: 21 aug 2018, 12:21 Nee. Alleen moet je denk ik kijken naar de ontwikkeling van jongens. De kans dat Savastano of Wijndal gaat invallen bij 1 is vrij klein. Gezien de regelgeving had Wijndal gister niet meer mogen spelen bij Jong als hij op de bank had gezeten tegen Emmen. Dan kan die jongen beter 90 minuten maken bij Jong AZ in plaats van 90 minuten op de bank zitten bij het eerste. Als Ouwejan echter geblesseerd raakt donderdag dan kan je er rustig vanuit gaan dat Wijndal zal spelen zondag.
Dat is ook een mogelijkheid inderdaad. Best gek dat je derde linksback op de bank zit bij het eerste en je tweede in principe nooit. Maar het kan dus een weloverwogen en goed gecommuniceerde keuze zijn, maar alsnog gek om tijdens een wedstrijd “om het echhie” je derde keuzes op de bank te hebben en je tweede keuzes niet.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 21 aug 2018, 12:35 Dat is ook een mogelijkheid inderdaad. Best gek dat je derde linksback op de bank zit bij het eerste en je tweede in principe nooit. Maar het kan dus een weloverwogen en goed gecommuniceerde keuze zijn, maar alsnog gek om tijdens een wedstrijd “om het echhie” je derde keuzes op de bank te hebben en je tweede keuzes niet.
Zo raar vind ik dat dus niet. Er moest zich wel echt een rampscenario voordoen als je Savastano vroeg zou moeten brengen. Daarnaast speelden we ook nog tegen Emmen uit. Wellicht dat de keuze anders was geweest als we in de Arena hadden gespeeld. Als de volgorde van wedstrijden anders was geweest (dus Jong AZ had voor AZ 1 gespeeld) dan had Wijndal gewoon op de bank gezeten waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Vrijdag niet gespeeld en nu niet bij de selectie. Zie ik een blessure over het hoofd?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hoe deed hij het afgelopen zaterdag tegen De Graafschap als vervanger van Ouwejan?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZuid-Scharwoude schreef: 08 apr 2019, 19:46 Hoe deed hij het afgelopen zaterdag tegen De Graafschap als vervanger van Ouwejan?
Een beetje zoals Ouwejan: Onopvallend.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 08 apr 2019, 20:53 Een beetje zoals Ouwejan: Onopvallend.
Dus goed.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 08 apr 2019, 21:29Dus goed.
Precies. Ik pleit voor een onopvallende achterhoede, dat betekent dat er bijna geen fouten worden gemaakt achterin :)
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Perry schreef: 08 apr 2019, 20:53 Een beetje zoals Ouwejan: Onopvallend.
Ok. Bedankt!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Afbeelding
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ja ook zeer benieuwd wat hij op dat moment dacht, wat hem bezielde. Hij had een zware dobber vandaag aan Kuwas. Heeft helaas niet laten zien dat hij Ouwejan al kan doen vergeten.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Was gister de zwakste schakel en word uiteindelijk door een dwaling van de scheidsrechter gered.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

1keerraken schreef: 24 apr 2019, 07:58 Was gister de zwakste schakel en word uiteindelijk door een dwaling van de scheidsrechter gered.
Feitelijk moeten we het nog steeds overduidelijk van onze basisspelers hebben, alles wat invalt is een verzwakking.
Dat moet volgend seizoen dus wel anders worden wil je weer echt stappen kunnen maken.
De enigste positie waar we echt een goede dubbele bezetting voor zouden kunnen hebben, als we over twee sterke centrale verdedigers beschikten, is die van verdedigende middenvelder (Maher/Koopmeiners)
Laatst gewijzigd door handelaar op 24 apr 2019, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Zo slecht was hij toch ook weer niet? Het was ook zeker niet zijn beste wedstrijd, maar echt heel dramatisch was het naar mijn mening niet. Was af en toe was truistig en overijverig, maar goed dat hoort een beetje bij de leeftijd. Die jongen wilde zich bewijzen. Aan de andere kant heeft hij in eerdere wedstrijden gewoon aangetoond prima mee te kunnen op dit niveau, ook tegen de topclubs. Beetje apart om dan op basis van één wedstrijd te stellen dat hij het niveau niet aan zou kunnen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2019, 08:45 Zo slecht was hij toch ook weer niet? Het was ook zeker niet zijn beste wedstrijd, maar echt heel dramatisch was het naar mijn mening niet. Was af en toe was truistig en overijverig, maar goed dat hoort een beetje bij de leeftijd. Die jongen wilde zich bewijzen. Aan de andere kant heeft hij in eerdere wedstrijden gewoon aangetoond prima mee te kunnen op dit niveau, ook tegen de topclubs. Beetje apart om dan op basis van één wedstrijd te stellen dat hij het niveau niet aan zou kunnen.
Klopt ook wel, maar je ziet te vaak dat bij de vervangers het veelal fout gaat in dit geval speelde Wijndal ook weer met vuur.
Ik heb altijd een slecht gevoel als er iemand in moet komen, dat het dat dan niet gaat worden en veelal is het helaas ook zo gebleken.
Wie valt jou nu echt positief op als vervanger van een basisspeler. Als ik de selectie zou moeten maken kom ik toch weer uit op de namen die van de Brom altijd de voorkeur geeft gezien ik van geen een invaller heb gezien dat ze het de trainer moeilijk kunnen maken in zijn beslissing.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten