Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 23 sep 2021, 21:33 Als AZ zo blijft aanmodderen wordt Oranje en een mooie transfer een moeilijk verhaal voor hem.
Eens telde AZ op haar hoogte punt 5 oranje internationals en was het een keer hofleverancier voor Oranje.
De status brokkelt razend snel af.
Ik denk dat ie gisteren in de bus nog een appje naar Mino heeft gestuurd of ie effe een nieuwe club wil regelen in de winter.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

kuifje schreef: 24 sep 2021, 08:46 Ik denk dat ie gisteren in de bus nog een appje naar Mino heeft gestuurd of ie effe een nieuwe club wil regelen in de winter.
Tja, ook Wijndal is afhankelijk van een dominant en succesvol AZ.
Lekker opkomen en combineren met Idrissi, excuseer karlsson en strijden in de top 4 waar nationaal de schijnwerpers opstaan.
Ligt de boel in mineer, zal Louis hem niet bij de selectie halen en zullen de Europese clubs ook Wijndal niet meer hoog op hun lijstjes hebben staan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 25 sep 2021, 09:30 Tja, ook Wijndal is afhankelijk van een dominant en succesvol AZ.
Lekker opkomen en combineren met Idrissi, excuseer karlsson en strijden in de top 4 waar nationaal de schijnwerpers opstaan.
Ligt de boel in mineer, zal Louis hem niet bij de selectie halen en zullen de Europese clubs ook Wijndal niet meer hoog op hun lijstjes hebben staan.
En dat is dus precies waarom je het niveau van je elftal op peil moet houden. Een paar miljoen in je zak houden en straks direct en indirect 20 miljoen mislopen als we de play-offs tombola + 38 voorrondes niet doorkomen (als we die al halen). Goedkoop = duurkoop.

Al moet Wijndal zelf ook beter gaan spelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 25 sep 2021, 09:41 En dat is dus precies waarom je het niveau van je elftal op peil moet houden. Een paar miljoen in je zak houden en straks direct en indirect 20 miljoen mislopen als we de play-offs tombola + 38 voorrondes niet doorkomen (als we die al halen). Goedkoop = duurkoop.

Al moet Wijndal zelf ook beter gaan spelen.
Je ziet dit vaker. Als een elftal niet draait lopen de spelers als vanzelf ook te klooien. Dat is oorzaak en gevolg. In dit geval geloof ik niet zo in andersom.
We kunnen wel blijven klagen over het slechte aankoopbeleid etc. maar ik weet (bijna) zeker dat als je de juiste spelers opstelt (en op dúrft te stellen, want daar schort het aan bij Jansen; hij kiest voor de in zijn ogen beste en meest geroutineerde en dus “beste” opstelling, maar vergeet daarbij de enorm gretige jeugd met bewijsdrang, die het daarom dus veel beter zullen doen!) dat je moeiteloos top5 draait met AZ.
En ik weet zeker dat Wijndal dan ook weer beter gaat ballen. Afgelopen jaren zeiden we steeds dat Stengs en Boadu tijd nodig hadden na hun blessure om weer op niveau te komen; laten we Owen die tijd dan ook gunnen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Kan Wijndal nog geen hele wedstrijd aan?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 26 sep 2021, 14:48 Kan Wijndal nog geen hele wedstrijd aan?
Zal ongetwijfeld hebben aangegeven dat ie pijn had ergens, anders wissel je je aanvoerder niet. Hij heeft natuurlijk allang bewezen dat ie veel beter kan en daardoor veel krediet, maar hij bakt er momenteel vrij weinig van.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 26 sep 2021, 14:48 Kan Wijndal nog geen hele wedstrijd aan?
Jansen zei in zijn interview, dat hij het zelf aangegeven heeft. Er was een belastingstraject uitgestippeld en daar zat hij al tegenaan of overheen.

Ik vond hem vandaag eindelijk weer iets meer van zijn oude energie uitstralen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Speelde weer met de energie die je van hem verwacht. Duidelijk MotM met doelpunt en assist. Hij had wel grote slipper in de eerste helft, maar dat ging gelukkig goed.
Zeer leuk interview na de wedstrijd ESPN, geeft wel weer hoe het team erin staat.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Sowieso goed om te zien dat hij weer runs langs de zijlijn richting achterlijn maakt. Dat maakt de hele aanval direct een stuk gevaarlijker. Qua fysiek: vorige wedstrijd zat hij na z'n wissel met een zak ijs op z'n zak in de dug-out. Benieuwd wat voor blessure daar achter schuilt...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 04 okt 2021, 11:59 Sowieso goed om te zien dat hij weer runs langs de zijlijn richting achterlijn maakt. Dat maakt de hele aanval direct een stuk gevaarlijker. Qua fysiek: vorige wedstrijd zat hij na z'n wissel met een zak ijs op z'n zak in de dug-out. Benieuwd wat voor blessure daar achter schuilt...
Kan ook gewoon ontspanning door verkoeling van (belaste) spieren zijn. Het hoeft geen blessure te zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 okt 2021, 20:22 Kan ook gewoon ontspanning door verkoeling van (belaste) spieren zijn. Het hoeft geen blessure te zijn.
Zijn blessure zat in zijn onderbuikspieren/schaamstreekspieren/onderstel of iest in die richting. Die ijszak heeft nog steeds met de nazorg van zijn blessure te maken. Hij is er nog niet helemaal van af.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ hoopt Owen Wijndal langer aan de club te binden. De eerste gesprekken daarover hebben inmiddels plaatsgevonden. Het huidige contract van de 21-jarige verdediger loopt over anderhalf jaar af.

Voetbaldirecteur Max Huiberts is ook met talent Mohamed Taabouni (19) in gesprek over contractverlenging. Diens verbintenis loopt tot het eind van dit seizoen. 'Owen en Mohamed zijn spelers die we graag langer bij ons houden', bevestigt Huiberts. 'Dat lijkt me logisch als je kijkt naar hun kwaliteiten en ontwikkeling.'

Afgelopen zomer vertrokken Teun Koopmeiners, Calvin Stengs, Myron Boadu, Marco Bizot en Jonas Svensson bij AZ. De verwachting was dat ook Wijndal een transfer zou gaan maken, maar er meldde zich geen club van het kaliber waarvoor de linksback Alkmaar zou willen verlaten. 'We zullen zien welke kant het opgaat', zegt Wijndal over de huidige gesprekken met de AZ-leiding. 'Ik wacht het rustig af. Ik weet dat het een cliché is, maar mijn focus ligt nu echt op presteren met AZ.'

Wijndal doorliep de gehele jeugdopleiding bij AZ en veroverde ruim twee jaar geleden een vaste basisplaats. Na het vertrek van Koopmeiners naar Atalanta Bergamo werd hij benoemd tot aanvoerder. Vanwege een liesblessure miste de Zaandammer de competitiestart. Inmiddels heeft Wijndal dit seizoen tien officiële wedstrijden gespeeld en is de elfvoudig international teruggekeerd in de voorselectie van Oranje.

Bron: vi.nl
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Wat leesvoer voor het weekeinde ;-)
Interview met Owen uit de VI / VI PRO van deze week:
De roerige maanden van Owen Wijndal: 'Ik heb een plan in mijn hoofd'

Hij raakte voor het EK zijn basisplaats bij het Nederlands elftal kwijt, was langdurig geblesseerd, zag de halve basisploeg van AZ vertrekken en bleef zelf. Nu is de 21-jarige linksback terug in de voorselectie van Oranje. Drie ontmoetingen met Owen Wijndal.

Het is nazomer en de wind jakkert over het trainingscomplex van AZ. Tot zover niks nieuws onder de zon. Het voornaamste verschil met voorgaande weken is dat Owen Wijndal weer fris en fruitig het trainingsveld afstapt. Geheel tegen zijn gewoonte in heeft de linksback een blessureperiode achter de rug. Na twee jaar non-stop voetballen in de basis van AZ, voelde hij in de laatste wedstrijd van vorig seizoen ineens pijn in zijn lies. ‘Mijn schaambeen bleek overbelast te zijn’, legt Wijndal uit, na de laatste training voor zijn rentree tegen PSV. ‘Eerst dacht ik dat het wel zou loslopen, ik heb vaker last gehad van wat pijntjes. En na die laatste wedstrijd tegen Heracles had ik een week rust, voordat ik zou aansluiten bij het Nederlands elftal voor het EK. Maar tijdens de oefenwedstrijden met Oranje werd de pijn erger.’

Het toernooi zou uitdraaien op een flop. Het Nederlands elftal struikelde vroegtijdig en oneervol over Tsjechië, Wijndal zelf raakte kort voor de start zijn basisplaats kwijt aan Patrick van Aanholt. In hoeverre speelden zijn liesklachten daarbij een rol? ‘Je voelt het en het zit in je hoofd, dus ik kon niet helemaal vrijuit spelen’, antwoordt Wijndal. ‘In het begin ging het nog wel. Maar hoe langer je traint en speelt, hoe meer je gaat forceren. Toch kon ik nog gewoon mee met het niveau. Anders hadden ze me ook niet bij de selectie gehouden. Maar als je speelt, wil je altijd de beste zijn. Ik wil niet onopvallend zijn. Dat was het geval. Als je achteraf aan mensen vraagt hoe ik was tijdens het EK, zullen ze geen idee hebben. Het was niet slecht en het was niet goed. Uiteindelijk koos de bondscoach voor iemand anders.’

Die jongens hebben een mooie stap gemaakt. Ik ben hartstikke blij voor ze

Ook een transfer bleef afgelopen zomer uit, terwijl veel van zijn generatiegenoten uitvlogen richting buitenland. ‘Het is jammer dat ze er niet meer zijn’, zegt Wijndal over Teun Koopmeiners, Calvin Stengs, Myron Boadu, Marco Bizot en Jonas Svensson. ‘Met sommige spelers ben ik opgegroeid, we zijn goede vrienden geworden. Maar je weet dat het zo gaat in de voetballerij. Die jongens hebben een mooie stap gemaakt, ik ben hartstikke blij voor ze. En we hebben nog steeds contact met elkaar. Zelf heb ik de knop omgezet en nu voelt het al bijna als normaal. Ik had deze zomer clubs in mijn hoofd waar ik naartoe zou willen. Maar die kwamen niet. Er zijn buitenlandse clubs concreet geweest, maar ik ruil AZ niet zomaar in. Ik speel hier nog steeds met alle liefde.’

Nog enigszins groggy van de kansloze nederlaag deze middag, steekt FC Utrecht-middenvelder Adam Maher zijn hoofd om de hoek van het Hugo Hovenkamp Spelershome. Dit is de plek waar na afloop van thuiswedstrijden AZ-voetballers en journalisten elkaar ontmoeten. Maher kent de weg in het AFAS Stadion, de thuisbasis van de club waar hij doorbrak en in het seizoen 2018/19 tijdelijk terugkeerde. Zijn ogen dwalen door het spelershome annex mixed zone, tot hij Wijndal aan een tafeltje ziet zitten. Maher had hem zijn wedstrijdshirt beloofd en komt die overhandigen. Na een omhelzing maakt hij zich snel uit de voeten. Maher kent zijn klassiekers en weet dat hij hoon van Wijndal kan verwachten, na de 5-1 zege van AZ.

Grinnikend stopt de linksback het shirt in zijn rugzak. Zijn humeur is goed, nu AZ de abominabele seizoenstart heeft verdreven met drie opeenvolgende overwinningen. ‘Vorig jaar begonnen we ook al zo slecht, met vijf gelijke spelen’, draait hij de klok even terug. ‘Dat was al een soort schande. Maar ook toen hebben we bewezen dat we het kunnen omdraaien. Dat hielp dit seizoen om het vertrouwen te behouden. Het is logisch dat je niet zomaar even het vertrek van vijf basisspelers opvangt. En ook niet de minsten. Er zijn goede spelers voor in de plaats gekomen, maar je moet even aan elkaar wennen. Dan nóg mag je niet verliezen bij RKC en Heracles, hoor, laat dat duidelijk zijn.'

'Ik wil alleen aangeven dat het niet zo gek is als het in de eerste weken, na zoveel veranderingen in de basisploeg, even wat moeizamer gaat. De ommekeer kwam toen we effectiever met onze kansen omgingen en verdedigend de boel beter voor elkaar kregen. Dan wordt het een optelsom. We kunnen goed voetballen, dat weten we. Als je dat combineert met resultaten, stijgt het vertrouwen. Waardoor je nóg beter gaat voetballen en vaker gaat winnen. Enzovoort. We hebben de flow weer te pakken.’

Dan wordt hij onderbroken door Jesper Karlsson. De Zweedse vleugelspits geeft Wijndal in het voorbijgaan een kus op zijn kruin en loopt glimlachend verder. Samen bestrijken ze de linkerflank van AZ. Wijndal als onvermoeibaar opstomende back, Karlsson als dreigende vleugelspits met de onverwachte acties en schoten. De natuurlijke wisselwerking doet denken aan die tussen Wijndal en de naar Sevilla vertrokken Oussama Idrissi.

Als Jesper Karlsson een keer niet meeloopt of een verkeerde keuze maakt, krijgt hij dat luid en duidelijk te horen van me

‘Dat heeft deels te maken met de karakters in dit verhaal’, denkt Wijndal hardop. ‘Jesper en Oussama zijn allebei creatieve en slimme spelers, jongens met lef. Zelf ben ik ook zo’n type. Dan zoek je elkaar op in het veld om dingen te proberen. En we durven hard te zijn tegen elkaar. Het is niet zo dat we alleen maar veren in elkaars kont steken. Als Jesper een keer niet meeloopt of een verkeerde keuze maakt, krijgt hij dat luid en duidelijk te horen van me. Andersom is dat precies hetzelfde. We pakken elkaar aan als het nodig is. Omdat we hetzelfde willen: winnen en goed voetballen.’

Met Karlsson heeft AZ in ieder geval een smaakmaker van vorig seizoen binnenboord gehouden. De zomerse uittocht van basisspelers, terwijl ook hijzelf dergelijke ambities heeft, heeft de motivatie van Wijndal niet aangetast, zo bezweert hij. ‘Zo zit ik niet in elkaar. Je kunt gaan zitten balen, maar wat heeft dat voor zin? We hebben nog steeds een heel goede en ook leuke spelersgroep. Ik ben gewoon hartstikke blij bij AZ. Ik heb een plan in mijn hoofd en wacht op de juiste vervolgstap. Ik wil zo hoog mogelijk eindigen in mijn carrière. Zolang ik bij AZ speel, zal ik vol gas geven. Dat ben ik verplicht aan de club, de fans en aan mezelf.’

GRONINGEN, 24 OKTOBER
Met zijn gezicht op onweer komt Wijndal een kamertje in de spelonken van het FC Groningen-stadion binnen gesloft. Gedoucht heeft hij nog niet na de 2-0 nederlaag, de teleurstelling kleeft nog aan zijn lijf. ‘Dit was zó onnodig’, verzucht de linksback, terwijl hij zich in een zitbank laat zakken. AZ heeft te weinig rendement gehaald uit 65 procent balbezit, daar komt zijn verklaring op neer.

'Het is logisch dat je niet zomaar even het vertrek van vijf basisspelers opvangt.'

Pas als de voorselectie van het Nederlands elftal ter sprake komt, klaart het humeur van Wijndal enigszins op. Voor het eerst heeft bondscoach Louis van Gaal hem opgenomen in de ditmaal dertigkoppige groep. ‘Je hebt altijd hoop, maar ik was niet verbaasd dat ik de vorige keren niet bij de Oranje-selectie zat’, reageert hij. ‘Daarvoor had ik te weinig gespeeld bij AZ. Inmiddels is de situatie anders. Ik ben weer terug. Bij AZ was dat al een tijdje het geval en nu zit ik ook weer in de voorselectie. Dat maakt me blij en trots. Nu maar hopen dat ik straks ook in de definitieve selectie zit.’

Twee dagen eerder had zijn clubtrainer geschetst hoe zwaar de periode na het mislukte EK voor Wijndal was geweest. ‘Owen heeft een moeilijke zomer gehad’, vertelde Pascal Jansen. ‘Voor het eerst in zijn carrière raakte hij langdurig geblesseerd. Zeker als je zoiets nog nooit eerder hebt meegemaakt is dat lastig. Dan voelt alles heel raar aan: eerst speel je alles en vervolgens kan er opeens niks meer. Na een EK dat teleurstellend is verlopen, ook voor hem als individu. Daar heeft hij het moeilijk mee gehad. Plus het feit dat Owen misschien had verwacht dat er bepaalde belangstelling voor hem zou komen. En hij zag jongens met wie hij bij AZ is opgegroeid uitwaaieren. Je kunt je voorstellen hoeveel frustratie en vraagtekens het kan oproepen, als dat allemaal samen komt.’

Contact met Van Gaal heeft Wijndal nog niet gehad. ‘Maar de dokter en de inspanningsfysioloog van Oranje hebben in die periode contact opgenomen om te vragen hoe het met mij en mijn blessure ging.’ De lijntjes op dat vlak zijn sowieso kort: fysiotherapeut Martin Cruijff – voormalig profvoetballer bij Haarlem, Telstar en TOP Oss – is werkzaam bij zowel AZ als het Nederlands elftal. De vraag is straks, in de aanloop naar de WK-kwalificatieduels met Montenegro en Noorwegen, wie Van Gaal kiest als back-up voor eerste keus Daley Blind. Dat zal gaan tussen Wijndal en Feyenoord-back Tyrell Malacia.

Jansen stelt dat Wijndal bijna op zijn oude niveau is. ‘Owen is nog niet zover als vóór zijn blessure’, zegt de AZ-trainer. ‘Maar zijn lichaam reageert steeds beter op zware belasting. Als we hem tijdens wedstrijden wisselen, is dat óf omdat hij nog wat pijn heeft óf omdat hij vermoeid is. Afgelopen week tegen Cluj was het een combinatie van deze factoren. Owen moet goed aan zijn fitheid blijven werken, zodat hij in het ritme van drie wedstrijden per week weer volledige wedstrijden kan gaan spelen.’

Pas als ze mijn linkerbeen amputeren, zou ik naar huis gaan op een eindtoernooi

Terugblikkend relativeert Wijndal de woorden van Jansen over de zware zomer die achter hem ligt. ‘Ik stap vrij makkelijk over dingen heen’, zegt de verdediger. ‘De kans was groot dat er spelers van mijn generatie zouden vertrekken bij AZ en dat is gebeurd. Dat ik geen basisplaats had op het EK was vervelend, maar aan de andere kant heb ik op 21-jarige leeftijd al een groot toernooi mogen meemaken. Die ervaring gaat me helpen in het vervolg van mijn carrière.'

'En wat de blessure betreft moet ik ook naar mezelf kijken. Ik heb mezelf een beetje geforceerd tijdens het EK, omdat ik er persé bij wilde zijn. Daar heb ik geen spijt van. Pas als ze mijn linkerbeen amputeren, zou ik naar huis gaan op een eindtoernooi. Eerder niet. Dan nóg is het herstel snel gegaan. Deze blessure kan soms een half jaar duren. Ik was na twee maanden terug.’

Al springt Jansen voorzichtig om met zijn aanvoerder. Van de tien officiële wedstrijden die Wijndal na zijn terugkeer speelde, werd hij zes keer voortijdig naar de kant gehaald. Tegen FC Groningen liet de AZ-trainer hem staan, in de vergeefse jacht op minimaal een punt. ‘Het enige prettige aan deze wedstrijd tegen FC Groningen, voor mij persoonlijk, was dat ik negentig minuten heb gespeeld’, zegt hij na afloop. ‘Maar daarmee is ook al het positieve gezegd. Ik had liever zestig minuten gespeeld en gewonnen. Als we de stijgende lijn hier hadden doorgetrokken, zouden we nu dichter bij de plekken staan waar we thuishoren.’

De club wil het contract verlengen en ik heb het hier goed naar mijn zin

Dan kijkt Wijndal desgevraagd verder in de toekomst. Het einde van zijn contract bij AZ, over anderhalf jaar, komt in zicht. Begin deze maand zijn de gesprekken gestart over een mogelijke verlenging. ‘De club wil het contract verlengen en ik heb het hier goed naar mijn zin’, bevestigt hij. ‘We zullen zien welke kant het op gaat. Ik wacht het rustig af. Ik weet dat het een cliché is, maar mijn focus ligt nu echt op presteren met AZ. En volgende maand hopelijk met Oranje.’
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Heel vreemd, Owen zit bij de afvallers van Oranje terwijl hij toch echt weer op zijn oude niveau zit.
Hele meute analisten schreeuwen alweer dat ajax hem moet halen. Louis is schijnbaar niet overtuigd en heeft meer vertrouwen in Malacia of is trouw aan de spelers die hij eerder heeft geselecteerd ? Nou ja, het is aan Owen om hem het tegendeel te laten zien in Rotterdam.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 05 nov 2021, 14:35 Heel vreemd, Owen zit bij de afvallers van Oranje terwijl hij toch echt weer op zijn oude niveau zit.
Hele meute analisten schreeuwen alweer dat ajax hem moet halen. Louis is schijnbaar niet overtuigd en heeft meer vertrouwen in Malacia of is trouw aan de spelers die hij eerder heeft geselecteerd ? Nou ja, het is aan Owen om hem het tegendeel te laten zien in Rotterdam.
Heel goed dat hij er niet bij zit. Laatste weken vaak genoeg nog zien trekkebenen. Weekje rust zal hem goed doen. WK is volgend jaar pas.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Jezus, weer zo'n kut interlandbreak.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 05 nov 2021, 14:53 Heel goed dat hij er niet bij zit. Laatste weken vaak genoeg nog zien trekkebenen. Weekje rust zal hem goed doen. WK is volgend jaar pas.
Ik ben er ook wel blij mee. Het wordt een zwaar seizoen voor hem, zeker na het missen van de voorbereiding. Nog even een weekje relatieve rust is denk ik beter voor hem. We willen hem ook niet weer geblesseerd uit zien vallen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 05 nov 2021, 15:17 Jezus, weer zo'n kut interlandbreak.
Helemaal met je eens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 05 nov 2021, 14:53 Heel goed dat hij er niet bij zit. Laatste weken vaak genoeg nog zien trekkebenen. Weekje rust zal hem goed doen. WK is volgend jaar pas.
Zou dat de reden zijn dat Louis hem er nog niet bij neemt of omdat er in zijn ogen betere keuzes zijn voor zijn manier van spelen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 05 nov 2021, 14:35 Heel vreemd, Owen zit bij de afvallers van Oranje terwijl hij toch echt weer op zijn oude niveau zit.
Hele meute analisten schreeuwen alweer dat ajax hem moet halen. Louis is schijnbaar niet overtuigd en heeft meer vertrouwen in Malacia of is trouw aan de spelers die hij eerder heeft geselecteerd ? Nou ja, het is aan Owen om hem het tegendeel te laten zien in Rotterdam.
Owen is nog steeds niet fit, dus terecht dat hij er niet bij zit. Voor iedereen beter ook: voor AZ, voor Owen en voor Oranje. Eerst maar weer 100 procent fit worden.
Gesloten