Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Juventus zou interesse hebben in Wijndal.

Dat lijkt mij zowel zijn gewenste club als een té grote stap.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

DeZuivelDuivel schreef: 08 apr 2022, 08:51 Juventus zou interesse hebben in Wijndal.

Dat lijkt mij zowel zijn gewenste club als een té grote stap.
Hoezo? Als De Ligt het daar red, dan gaat het Wijndal ook lukken.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Kans dat ie straks als international geschorst gaat worden bestaat ook nog steeds, met de Super League ontwikkelingen op de achtergrond. Zou een mooie club zijn, maar denk niet de meest verstandige keuze.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Voltreffer Vick schreef: 08 apr 2022, 11:03 Hoezo? Als De Ligt het daar red, dan gaat het Wijndal ook lukken.
Nou ik heb alle vertrouwen in Wijndal, maar Juventus is in recente jaren een ploeg geweest waar er naast hoge druk, hoge verwachtingen en veel transfers ook nog eens de backs als moeilijke posities kunnen worden bestempeld. Dat komt mede door de speelstijl. Als middenvelder of centrumverdediger is het daar een stuk makkelijker ingepast worden dan op de backs heb ik het idee.


Ik zou wat anders zeggen als hij bijvoorbeeld naar Atalanta(Ja dat wil het toeval nou eenmaal) zou gaan, die hebben echt aandacht voor hun backs en Maehle en Gosens waren bijvoorbeeld niet namen die internationaal nou wijd bekend waren voordat ze daar aantraden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Na ajax geen enkele goede wedstrijd meer gespeeld dit seizoen. Is dit seizoen een stuk minder dan vorig seizoen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 23 apr 2022, 18:41 Na ajax geen enkele goede wedstrijd meer gespeeld dit seizoen. Is dit seizoen een stuk minder dan vorig seizoen.
Krijgt een 7 bij VI. Vond hem behoorlijk slordig en er leek weinig te lukken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Slappe hap vandaag.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heeft onder Jansen eigenlijk een achteruitgang doorgemaakt, dat is ook een prestatie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Hij denkt alleen maar aan aanvallen, maar z'n corebusiness moet toch echt verdedigen zijn.

En heeft AZ ooit wel een slechtere aanvoerder gehad ??
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2022, 08:40 Heeft onder Jansen eigenlijk een achteruitgang doorgemaakt, dat is ook een prestatie.
Sinds de sterkhouders zijn vertrokken zijn de meeste niet vooruit gegaan, eigenlijk ook wel logisch.
Sommige willen zich te veel te nadrukkelijk laten gelden, waardoor bijv. zo'n Wijndal nog wel eens zijn verdedigende taken uit het oog verliest, maar ook zo'n Midtsjo is al het gehele seizoen geen schim meer van de speler die hij eens was.
De zere vinger moet op de eerste plaats gelegd worden bij Huiberts, die een beduidend kwaliteitsarmer selectie heeft neergelegd waardoor de waterdragers zich nu al te nadrukkelijk moeten manifesteren en dan krijg je dus deze problemen
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De Rode Baron schreef: 24 apr 2022, 09:21 Sinds de sterkhouders zijn vertrokken zijn de meeste niet vooruit gegaan, eigenlijk ook wel logisch.
Sommige willen zich te veel te nadrukkelijk laten gelden, waardoor bijv. zo'n Wijndal nog wel eens zijn verdedigende taken uit het oog verliest, maar ook zo'n Midtsjo is al het gehele seizoen geen schim spel meer van de speler die hij eens was.
De zere vinger moet op de eerste plaats gelegd worden bij Huiberts, die een beduidend kwaliteitsarmer selectie heeft neergelegd waardoor de waterdragers zich nu al te nadrukkelijk moeten manifesteren en dan krijg je dus deze problemen
Helemaal eens. Er moet flink met de bezem door de selectie. De motor hapert en dat zie je direct aan het spel van AZ. Owen hopelijk ook lekker naar de Koot te duur, gezellig bij zijn vrienden. Er komt aardig wat talent aan, dus gericht directe versterking halen ( investeren dus en niet janken om een een paar mln meer). Dallinga en Odgaard zie ik zowiezo als aanvallende aanwinsten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Owen zijn zaakwaarnemer schijnt te zijn overleden, Raiola. Heeft hij meer AZ-ers?
Oh, correctie op NOS van José Fortes Rodriguez, hij is niet overleden, maar 'ligt slecht'
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

differentcook schreef: 28 apr 2022, 12:13 Owen zijn zaakwaarnemer schijnt te zijn overleden, Raiola. Heeft hij meer AZ-ers?
Oh, correctie op NOS van José Fortes Rodriguez, hij is niet overleden, maar 'ligt slecht'
Kwestie van tijd dus …
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ondanks die kwalbak van een Schmidt. Lijkt Wijndal me een uitstekende vervanger voor Grimaldo bij Benfica. Qua niveau ook een juiste stap omhoog, soort ajax maar dan met lekker weer. Kunnen ook makkelijk 12+ miljoen missen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 30 apr 2022, 12:26 Ondanks die kwalbak van een Schmidt. Lijkt Wijndal me een uitstekende vervanger voor Grimaldo bij Benfica. Qua niveau ook een juiste stap omhoog, soort ajax maar dan met lekker weer. Kunnen ook makkelijk 12+ miljoen missen.
Als wij nog 12 miljoen voor Wijndal krijgen, dan is dat heel knap.
Als dat lukt, dan krijg ik er een beetje hetzelfde gevoel bij als de transfer van Til.

Want wat speelt Wijndal ongelooflijk slecht dit seizoen. Een opleving gehad voor de winterstop, maar zo slordig. Mis ook de felheid.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 30 apr 2022, 23:07 Als wij nog 12 miljoen voor Wijndal krijgen, dan is dat heel knap.
Als dat lukt, dan krijg ik er een beetje hetzelfde gevoel bij als de transfer van Til.

Want wat speelt Wijndal ongelooflijk slecht dit seizoen. Een opleving gehad voor de winterstop, maar zo slordig. Mis ook de felheid.
Wijndal is typisch zon speler die goed speelt als de rest van het team ook goed speelt. Maar hij is geen speler die n wedstrijd openbreekt of echt t verschil maakt. Beetje nonchalant en zelfoverschatting ook soms. Maar kan bijna niet anders dat Wijndal al n handtekening heeft gezet ergens. AZ gaat toch geen 4/5miljoen uitgeven aan linksbacks als Wijndal nog niet verkocht is?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Salmonyappi kon er om lachen, maar dat moment bij de vrije trap op rechts vlak bij het strafschopgebied zegt toch ontzettend veel over waar Wijndal & Jansen zitten met hun hoofd?

Een korte variant waarbij je, je linksback op doel laat schieten (als het hem lukt) is inderdaad onverwachts.

Onverwachts omdat:
1. Je Karlsson hebt die beter een vrije trap op doel kan nemen;
2. Je Beukema hebt die goed is in de lucht en ook mee opgekomen is en waarbij het riskant is als er snel gecounterd wordt;
3. Je kan kiezen uit Karlsson, Sugawara en zelfs Clasie voor een hoge voorzet;
4. Pavlidis, maar zelfs Martins Indi ook nog wel een kopduel winnen;
5 . Reijnders een afstandsschot zou moeten hebben.

Dat je keuze dan valt op een korte variant voor een vol strafschopgebied waarbij Wijndal op doel moet schieten had geen mens verwacht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2022, 09:45 Salmonyappi kon er om lachen, maar dat moment bij de vrije trap op rechts vlak bij het strafschopgebied zegt toch ontzettend veel over waar Wijndal & Jansen zitten met hun hoofd?

Een korte variant waarbij je, je linksback op doel laat schieten (als het hem lukt) is inderdaad onverwachts.

Onverwachts omdat:
1. Je Karlsson hebt die beter een vrije trap op doel kan nemen;
2. Je Beukema hebt die goed is in de lucht en ook mee opgekomen is en waarbij het riskant is als er snel gecounterd wordt;
3. Je kan kiezen uit Karlsson, Sugawara en zelfs Clasie voor een hoge voorzet;
4. Pavlidis, maar zelfs Martins Indi ook nog wel een kopduel winnen;
5 . Reijnders een afstandsschot zou moeten hebben.

Dat je keuze dan valt op een korte variant voor een vol strafschopgebied waarbij Wijndal op doel moet schieten had geen mens verwacht.
Er was totaal geen ruimte voor dat schot op goal vanuit die hoek. Volgens mij wees Yuki ook meteen daarna naar Wijndal dat ie de bal af had moeten leggen op iemand die recht voor de goal klaar stond buiten de 16. Dit was niet de verwachte variant denk ik dus.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 30 apr 2022, 23:07 Als wij nog 12 miljoen voor Wijndal krijgen, dan is dat heel knap.
Als dat lukt, dan krijg ik er een beetje hetzelfde gevoel bij als de transfer van Til.

Want wat speelt Wijndal ongelooflijk slecht dit seizoen. Een opleving gehad voor de winterstop, maar zo slordig. Mis ook de felheid.
En dan toch zoveel assists.. Hij is de laatste weken minder, maar het is niet zo dat hij heel het seizoen dramatisch is.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 01 mei 2022, 09:48 Er was totaal geen ruimte voor dat schot op goal vanuit die hoek. Volgens mij wees Yuki ook meteen daarna naar Wijndal dat ie de bal af had moeten leggen op iemand die recht voor de goal klaar stond buiten de 16. Dit was niet de verwachte variant denk ik dus.
Dat zou kunnen, het benoemde probleem is dat Wijndal het gewoon denkt te kunnen maken inmiddels om zo'n stunt uit te halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten