Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Mino Raiola is druk bezig om Stengs en Boadu naar het zuiden van Europa te brengen. Hij schijnt ook in overleg met Napoli te zijn over twee Nederlandse spelers lees ik in een Italiaans bericht waar hij goed is met de leider daar van de club. Het zou om Owen Wijndal kunnen gaan omdat Napoli nog op zoek is naar een linksback en een centrale middenvelder. Wordt vervolgd.

Eerder werd Wijndal heel sterk in verband gebracht met Barcelona, maar die moeten eerst heel veel spelers weg zien te krijgen om eerst Messi te verlengen en daarna pas spelers te halen. Wijndal moet zich volgende week weer melden bij AZ. Wellicht dat er dan meer bekend raakt over zijn toekomst.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik las net dat Paris Saint-Germain bij AC Milan een bod heeft neergelegd voor de Franse linksback Theo Hernández. Milan zou 80 miljoen willen ontvangen en PSG schijnt 40 miljoen te hebben geboden.

Als deze transfer uiteindelijk rond komt, lijkt me dat het spel rond Wijndal ook kort daarna op gang gaat komen.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

De machtige Italiaans-Nederlandse zaakwaarnemer in Napoli is aanwezig met twee belangrijke spelers als Manolas en Lozano, terwijl de piepjonge Boadu (spits AZ Alkmaar) maar ook Owen Wijndal, linksback en teamgenoot, bij de ingang worden genoemd.
bron: calciomercato.it

Vrij gerenommeerde italiaanse site overigens. Verwacht wel dat Wijndal de stap naar Italie maakt. Napoli / Milan (vervanger Hernandez?) / Inter (vervanger Hakimi?) lijken me allemaal reële opties.
Compete to complete
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Het NHD:
Wijndal niet fit na EK met Oranje
LEIPZIGVerdediger Owen Wijndal kampte na het EK met fysieke klachten. Onzeker is of hij na zijn vakantie direct inzetbaar is voor AZ.

Zondag meldden de EK-gangers Marco Bizot, Teun Koopmeiners en Owen Wijndal zich weer in Alkmaar voor enkele fysieke testen. Vandaag sluiten ze aan bij de selectie.

Of Wijndal ook daadwerkelijk meetraint, is de vraag. Hij verliet het EK met fysieke klachten en liet zich daarvoor al behandelen op de club. Vervolgens ging Wijndal op vakantie. Zondag keek de medische staf van AZ hoe de linksachter ervoor staat.

Wijndal heeft een lang en zwaar seizoen achter de rug. Hij speelde vorig seizoen álle competitiewedstrijden mee bij AZ en miste geen enkele wedstrijd in Europees verband. Ook werd hij een vaste waarde in Oranje.

Na het clubseizoen volgde ook nog het EK voor Wijndal. Dat draaide uit op een teleurstelling. Niet alleen voor Oranje, maar ook voor Wijndal zelf. Bondscoach Frank de Boer koos enigszins verrassend voor Patrick van Aanholt op de linkerflank. Niet duidelijk is in hoeverre Wijndal al tijdens het toernooi niet 100 procent fit was.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Tja, niet zo verbazingwekkend. Aangezien er eigenlijk ook niet echt een andere linksback beschikbaar was, heeft deze jongen letterlijk alles moeten spelen. Je bent feitelijk roofbouw aan het plegen. Wat dat betreft voor hem misschien wel goed dat hij op het EK geen basisspeler was. Hopelijk heeft de periode na het EK hem weer een beetje rust kunnen geven.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Het blijkt dat Wijndal tijdens/na het EK positief getest is op Corona. Wellicht dat dat eventuele transfers ook enigszins bemoeilijkt. Inmiddels is hij weer negatief. De vraag is nu in hoeverre hij er ook echt last van heeft gehad.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 22 jul 2021, 09:26 Het blijkt dat Wijndal tijdens/na het EK positief getest is op Corona. Wellicht dat dat eventuele transfers ook enigszins bemoeilijkt. Inmiddels is hij weer negatief. De vraag is nu in hoeverre hij er ook echt last van heeft gehad.
Bron?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ 4 Life schreef: 22 jul 2021, 14:40Bron?
Vi.nl --> staat bij wedstrijdverslag van de oefenwedstrijd tegen ADO.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

DiepeMast schreef: 22 jul 2021, 09:26 Het blijkt dat Wijndal tijdens/na het EK positief getest is op Corona. Wellicht dat dat eventuele transfers ook enigszins bemoeilijkt. Inmiddels is hij weer negatief. De vraag is nu in hoeverre hij er ook echt last van heeft gehad.
Het lijkt mij dat het dan na (of ruim voor) het EK is geweest. Anders had hij daar nooit op de bank/tribune kunnen zitten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Zie het al. Afgaande op onderstaande zal het alleen om een positieve test zijn geweest, zonder verdere gevolgen. Was ook gewoon lekker op vakantie en stond nu weer op het trainingsveld.

“Bij AZ ontbraken overigens nog de drie EK-gangers Teun Koopmeiners, Marco Bizot en Owen Wijndal. Laatsgenoemde testte overigens wel weer negatief op het coronavirus, nadat hij eerder positief was getest.”
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Begin me toch af te vragen wat er met Wijndal aan de hand is, duurt wel heel erg lang. Weet iemand dat? Zou na het verlies wel heel pijnlijk zijn als hij een overgang probeert te forceren.
We shall never surrender!
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

RAZ schreef: 15 aug 2021, 08:09 Begin me toch af te vragen wat er met Wijndal aan de hand is, duurt wel heel erg lang. Weet iemand dat? Zou na het verlies wel heel pijnlijk zijn als hij een overgang probeert te forceren.
Tsja hij heeft een liesblessure meen ik ergens gelezen te hebben, en een liesblessure is niet zomaar over helaas. Moet je heel voorzichtig mee zijn. Plus er is ook nergens een gerucht van geïnteresseerde clubs dus hij zal echt niet een transfer aan het forceren zijn hoor.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

RAZ schreef: 15 aug 2021, 08:09 Begin me toch af te vragen wat er met Wijndal aan de hand is, duurt wel heel erg lang. Weet iemand dat? Zou na het verlies wel heel pijnlijk zijn als hij een overgang probeert te forceren.
1. Denk jij echt dat Wijndal het type is die zoiets zou doen?
2. Denk jij echt dat Max dan niet zou ingrijpen?

Kortom echt nergens op gebaseerd.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

In de voorbeschouwing op de wedstrijd tegen RKC werd gesproken over een overbelasting-blessure.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 15 aug 2021, 08:57 In de voorbeschouwing op de wedstrijd tegen RKC werd gesproken over een overbelasting-blessure.
Niet zo gek als je alles moet spelen omdat men het niet nodig vind om een fatsoenlijke reserve linksback te halen. (ook waarschijnlijk om papa Gullit niet voor de voeten te lopen).
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Een topsporter van 22 is normaalgesproken na twee weken weer verlost van een lies blessure of kan in ieder geval weer wat trainen. Wijndal is natuurlijk getergd van het EK teruggekomen, doordat de veel mindere van Aanholt speelde, paste blijkbaar niet in het groepje van Depay, dat doet wel wat met zo'n jongen, dus grote kans dat hij zijn status wil vergroten en zich niet meer kan motiveren voor AZ. Hij zal wel aangegeven hebben dat hij weg wil en AZ zal wel gezegd hebben dan hoeven we je er niet bij te hebben tot 1 september. Tot zover mijn glazen bol... we gaan t zien.
We shall never surrender!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

RAZ schreef: 15 aug 2021, 09:41 Een topsporter van 22 is normaalgesproken na twee weken weer verlost van een lies blessure of kan in ieder geval weer wat trainen. Wijndal is natuurlijk getergd van het EK teruggekomen, doordat de veel mindere van Aanholt speelde, paste blijkbaar niet in het groepje van Depay, dat doet wel wat met zo'n jongen, dus grote kans dat hij zijn status wil vergroten en zich niet meer kan motiveren voor AZ. Hij zal wel aangegeven hebben dat hij weg wil en AZ zal wel gezegd hebben dan hoeven we je er niet bij te hebben tot 1 september. Tot zover mijn glazen bol... we gaan t zien.
Dit is gewoon onzin natuurlijk.
Ook erg slim om te doen alsof je een blessure hebt als je weg wil.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

RAZ schreef: 15 aug 2021, 09:41 Een topsporter van 22 is normaalgesproken na twee weken weer verlost van een lies blessure of kan in ieder geval weer wat trainen. Wijndal is natuurlijk getergd van het EK teruggekomen, doordat de veel mindere van Aanholt speelde, paste blijkbaar niet in het groepje van Depay, dat doet wel wat met zo'n jongen, dus grote kans dat hij zijn status wil vergroten en zich niet meer kan motiveren voor AZ. Hij zal wel aangegeven hebben dat hij weg wil en AZ zal wel gezegd hebben dan hoeven we je er niet bij te hebben tot 1 september. Tot zover mijn glazen bol... we gaan t zien.
Tot zover weer de complot theorieën :mrgreen:
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

De schotse commentator wist gisteren wel te vertellen dat Wijndal graag naar ajakkes wil. Ja heel erg geblesseerd.
We shall never surrender!
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

De schotse commentator wist gisteren wel te vertellen dat Wijndal graag naar ajakkes wil. Ja heel erg geblesseerd. Hij laat mooi de club in de steek
We shall never surrender!
Gesloten