Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 18 jun 2021, 09:16 Inderdaad. Frank de Boer vern..kt onze Wijndal en Koopmeiners.

Ik heb een stil vermoeden dat Wijndal al lang zijn bestemming na dit seizoen kent en daar niet afhankelijk is van zijn optredens in dit Nederlands elftal. Hij zou zomaar door Koeman al gehaald worden om het volgende seizoen de logische invaller en opvolger van Jordy Alba bij Barcelona te worden. Die moeten namelijk de groep gaan 'verversen' en dat zou met een speler als Wijndal natuurlijk kunnen.
Zou kunnen, maar een waardeloos EK zoals tot nu toe, kan potentiele clubs wel op andere gedachten brengen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Van Basis naar Bank naar Tribune.

En dan vandaag tweede helft 433 spelen zeker.
Koopmeiners voor Frenkie tweede helft dan maar.
Anders zouden we iets op touw moeten zetten om die de Boer .... Ohnee we zijn geen NAC Breda.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ik durf er wel geld op te zetten dat in de 1/8e finale Teun én Owen op de tribune zitten.
Cetero censeo birrum bibendum esse
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

ForzAZ schreef: 18 jun 2021, 09:16 ... Frank de Boer vern..kt onze Wijndal...
Gvd zet die klote De Boer vandaag zelfs Wijndal op de tribune! :evil:

Wel die Gravenberg lekker aan laten kloten. Depay 75% balverlies, dat kan toch niet in topvoetbal. Wat brengt Van Aanholt nou meer als Wijndal?

Hoeveel minuten zal Teun Koopmeiners krijgen?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

ForzAZ schreef: 21 jun 2021, 17:15 Gvd zet die klote De Boer vandaag zelfs Wijndal op de tribune! :evil:

Wel die Gravenberg lekker aan laten kloten. Depay 75% balverlies, dat kan toch niet in topvoetbal. Wat brengt Van Aanholt nou meer als Wijndal?

Hoeveel minuten zal Teun Koopmeiners krijgen?
Helemaal niks dus.

Complotje: Teun bewust weghouden bij Jong Oranje om hem niet te laten schitteren. Zo blijft zijn transfersom beperkt. Wijndal 2x opstellen in een systeem waarin hij niet rendeert. Voor de wedstrijd wist De Boer al dat hij 4-3-3 wilde gaan spelen. Dat is een systeem waarin Wijndal wél rendeert, dus dan maar op de tribune. Dan krijg je achteraf ook geen vragen waarom iedereen gespeeld heeft, behalve Wijndal.

Ik ben nog nooit zo níet voor NL geweest.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Frank de Boerenlul
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bombaman schreef: 21 jun 2021, 16:01 Ik durf er wel geld op te zetten dat in de 1/8e finale Teun én Owen op de tribune zitten.
Ja ik vrees het ook. Wijndal en Koopmeiners verneukt!

Nou laat dit Oranje dan maar tegen Duitsland of Frankrijk of Portugal een les krijgen met een 5-0 verlies!

Egotrippers in het veld en een messentrekker. Verder een 'soort van coach (Boer) en technische staf (Nistelrooij)' die vooral alle ajax- en psv-vriendjes in de selectie pleasen.

Het voetbal is matig. Veel te veel balverlies en ruimte weggevend. Een bejaarde keeper op goal die pas op de grond ligt als de bal al tien seconden achter hem in het net ligt. Een wisselbeleid om van te janken. Aan alle kanten hebben ze nu nog het geluk mee gehad, maar dat is de volgende wedstrijd tegen een topploeg niet voldoende. Exit Frank de Boer!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 21 jun 2021, 18:22 Nou laat dit Oranje dan maar tegen Duitsland of Frankrijk of Portugal een les krijgen met een 5-0 verlies!
Tuurlijk niet. Nederland moet gewoon proberen kampioen te worden. Het is alleen treurig dat de spelers van AZ geen kans krijgen om daar een bijdrage aan te leveren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Jezus, mooi stel calimero's zit hier zeg. Wijndal snapt geen reet van het systeem, dat was wel duidelijk in het halfuur dat ie tegen Oostenrijk kreeg. En Koopmeiners had gewoon met jong oranje mee gemoeten, die gaat geen seconde spelen
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

ForzAZ schreef: 21 jun 2021, 17:15 Wat brengt Van Aanholt nou meer als Wijndal?
In de westrijden die Van Aanholt en Wijndal hebben gespeeld, vond ik Van Aanholt eerlijk gezegd meer brengen en uitstralen dan Wijndal. Voor Wijndal is dit 5-3-2 systeem niet geschikt of hij heeft de status in de groep nog niet om aangespeeld te worden als hij meekomt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Iedere ronde die NL doorgaat levert AZ een hoop poen op dus laat ze er maar in blijven.

Maar Wijndal op de tribune zetten precies wanneer je 433 gaat spelen is echt zon smerige streek. En dan Promes wel laten spelen en Koopmeiners niet, zelfs nog Gakpo op het middeveld zetten.

En pff wat was die Gravenberch slecht, als Koopmeiners zo had gespeeld was hij door de ajax media afgemaakt onder het mom van
-komt tekort
-weer zon AZ'er die het buitenland niet aankan
-tempotje te hoog voor hem
-20miljoen is nog 4x te hoog
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 21 jun 2021, 19:06 Iedere ronde die NL doorgaat levert AZ een hoop poen op dus laat ze er maar in blijven.

Maar Wijndal op de tribune zetten precies wanneer je 433 gaat spelen is echt zon smerige streek. En dan Promes wel laten spelen en Koopmeiners niet, zelfs nog Gakpo op het middeveld zetten.

En pff wat was die Gravenberch slecht, als Koopmeiners zo had gespeeld was hij door de ajax media afgemaakt onder het mom van
-komt tekort
-weer zon AZ'er die het buitenland niet aankan
-tempotje te hoog voor hem
-20miljoen is nog 4x te hoog
Gravenbergh bracht inderdaad echt he-le-maal niets. In de 1e helft verspeelde hij al regelmatig de bal, om vervolgens totaal niet mee te lopen of wat dan ook. In de 2e helft zat ik me zelfs af te vragen of hij überhaupt nog op het veld stond. Mocht hij gaan spelen tegen landen als Italië/ Frankrijk, dan kunnen we direct wel inpakken. Hopelijk levert dat wel weer wat mogelijkheden op voor Koopmeiners. Mocht Blind overbelast raken, dan is Koopmeiners natuurlijk ook nog een optie.

Promes heeft mooi laten zien waarom de tribune een prima plekje voor 'm is. Gakpo is wat dat betreft al een veel betere en gevaarlijkere optie.

Van Aanholt doet het op zich oke, maar vind ik geen enorme verbetering t.o.v. Wijndal. Wijndal lijkt moeite te hebben als de tegenstander er al staat. Hij moet juist komen. Overigens lijkt dat juist de (counter-)tactiek van De Boer. Wellicht dat we Wijndal daarom later nog gaan zien.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

DiepeMast schreef: 22 jun 2021, 07:42 Mocht Blind overbelast raken, dan is Koopmeiners natuurlijk ook nog een optie.
Nee hoor, daar hebben we Timber voor, die heeft immers al 20 Eredivisiewedstrijden in de benen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 22 jun 2021, 07:42 Gravenbergh bracht inderdaad echt he-le-maal niets. In de 1e helft verspeelde hij al regelmatig de bal, om vervolgens totaal niet mee te lopen of wat dan ook. In de 2e helft zat ik me zelfs af te vragen of hij überhaupt nog op het veld stond. Mocht hij gaan spelen tegen landen als Italië/ Frankrijk, dan kunnen we direct wel inpakken. Hopelijk levert dat wel weer wat mogelijkheden op voor Koopmeiners. Mocht Blind overbelast raken, dan is Koopmeiners natuurlijk ook nog een optie.

Promes heeft mooi laten zien waarom de tribune een prima plekje voor 'm is. Gakpo is wat dat betreft al een veel betere en gevaarlijkere optie.

Van Aanholt doet het op zich oke, maar vind ik geen enorme verbetering t.o.v. Wijndal. Wijndal lijkt moeite te hebben als de tegenstander er al staat. Hij moet juist komen. Overigens lijkt dat juist de (counter-)tactiek van De Boer. Wellicht dat we Wijndal daarom later nog gaan zien.
Gisteravond was bij uitstek de wedstrijd om Teun Koopmeiners ook aan het grote werk te laten ruiken in het EK. Helaas mocht de uiterlijk zwaar teleurgesteld ogende Koopmeiners blijven zitten. Wijndal zat bij voorbaat al niet bij de wedstrijdselectie.

Ik vrees dat wij beide spelers niet meer actief gaan zien in Oranje in dit toernooi. Van Aanholt heeft De Boer bewust 90 minuten laten staan om hem ook 90 minuten wedstrijdritme en fitheid op te laten doen. Slechts indien Van Aanholt nog geblesserd raakt zie ik Wijndal weer in beeld komen. Hoewel ik De Boer ook in staat acht om anderen (schuiven met Blind en Timber) dan nog de voorkeur te geven. Koopmeiners heeft in de rangorde zoveel middenvelders voor zich dus die is kansloos. Ook al zou Blind wegvallen dan zie ik hem daar niet op die plek in het elftal komen.

Heel teleurstellend dus hoe dit EK voor onze AZ-spelers is verlopen. Bizot was duidelijk dat ie als derde keeper was en niet hoefde te rekenen op speelminuten. Koopmeiners met een overwegend goed seizoen bij AZ en in Jong Oranje maakte wel kans, maar de gehypte Gravenberg gaat blijkbaar voor. Dit terwijl het toch een heel andere voetballer is en zeker geen controlerende middenvelder zoals Teun veel meer is. Wijndal is blijkbaar door zijn hoeven gezakt en heeft in dit spelsysteem niet aan de gewenste invulling voldaan. Dat Van Aanholt dat wel doet vind ik bijzonder. Maar goed het complete technische beleid van Frank de Boer en zijn staf vind ik bijzonder!

Ik heb niet veel met dit Oranje. Van bepaalde egotrippers en kontkruipers word ik niet warm van. Zeker ook niet van nors kijkende en onzekere bondscoach met al zijn gedraai. Als je een onder verdenking staande speler ('de messentrekker') die al gevlucht is naar Rusland selecteert en zelfs laat spelen ben je volgens mij zelfs niet goed snik!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wijndal heeft toch echt wel meermaals de kans gekregen, maar deze gewoon niet gegrepen. Al die complotten, alsjeblieft zeg :lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 22 jun 2021, 14:58 Wijndal heeft toch echt wel meermaals de kans gekregen, maar deze gewoon niet gegrepen. Al die complotten, alsjeblieft zeg :lol:
Exact. Althans, in 4-3-3 heeft hij die kans zeker gegrepen, in dat nieuwe systeem niet. Dat is zuur, maar wel de realiteit. Dat kan je hem trouwens ook niet kwalijk nemen.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2021, 15:33 Exact. Althans, in 4-3-3 heeft hij die kans zeker gegrepen, in dat nieuwe systeem niet. Dat is zuur, maar wel de realiteit. Dat kan je hem trouwens ook niet kwalijk nemen.
Helemaal eens. Ik vind van Aanholt overigens niet veel beter dus verwacht dat hij nog wel minuten gaat maken.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AZ 4 Life schreef: 22 jun 2021, 15:33 Exact. Althans, in 4-3-3 heeft hij die kans zeker gegrepen, in dat nieuwe systeem niet. Dat is zuur, maar wel de realiteit. Dat kan je hem trouwens ook niet kwalijk nemen.
Klopt inderdaad. Daar waar Dumfries zich wel heeft weten aan te passen in de rechtsmidden rol, is Owen dat simpelweg niet gelukt. En, hetzelfde zal ook gelden voor Teun, helaas voor hem.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 08 jul 2021, 08:17 Het ziet er naar uit dat Louis van Gaal de nieuwe Bondscoach wordt en die weet doorgaans AZ altijd goed te vinden.
Weet niet of het verstandig is nu het WK ook alweer snel voor de deur staat, als je hier nog een goed seizoen kan draaien en zeker een stempel kan drukken in de eredivisietopwedstrijden om nu te vertrekken. Geldt eigenlijk ook voor Koopmeiners, Boadu en Stengs. Hier liggen alle kansen om voor het WK international te worden, zeker met deze bondscoach, dat zie ik ze geen van vieren in het buitenland meer doen. Als dan ook nog spelers als Depay, Malen, van de Beek, Wijnaldum, etc. bij hun nieuwe clubs een anonieme rol gaan vervullen, of zelfs zoals het de meeste eredivisiespelers betaamd in het buitenland op het bankje belandt, loont mogelijk nog een AZ seizoen zeer zeker voor de rest van hun carrières.
Wijndal maar zeker Koopmeiners (17g, 7a!)hebben een topseizoen gehad wat ze niet snel gaan overtreffen. Koopmeiners beland op de tribune en Wijndal redt het ook niet bij het ek (door uiteenlopende redenen). Het is tevens allerminst zeker of Nederland uberhaupt het WK gaat halen. En alle spelers die je noemt hebben volgend jaar een aflopend contract, waardoor je de hoofdprijs die je in gedachte hebt ook dan niet gaat krijgen. Wijndal, Koopmeiners en Stengs zijn Jong Oranje af waardoor ze die status ook nog eens verliezen, en geen back up hebben als ze Oranje niet zonden halen. Het zou een stomme gok zijn van AZ om ze allemaal niet te verkopen, die nooit goed uit kan pakken.

Je spreekt jezelf ook een beetje tegen eigenlijk, want je vind dat ze goed genoeg zijn bij AZ om WK international worden, maar zegt tegelijkertijd dat ze bij de een buitenlandse club tekort gaan komen. Als ze bij de nu genoemde clubs (Atalanta/Napels/Roma/Nice/Monaco) niet aan de bak komen, dan heb je toch niets te zoeken op het WK?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ben_Side schreef: 08 jul 2021, 08:17 Het ziet er naar uit dat Louis van Gaal de nieuwe Bondscoach wordt en die weet doorgaans AZ altijd goed te vinden.
Weet niet of het verstandig is nu het WK ook alweer snel voor de deur staat, als je hier nog een goed seizoen kan draaien en zeker een stempel kan drukken in de eredivisietopwedstrijden om nu te vertrekken. Geldt eigenlijk ook voor Koopmeiners, Boadu en Stengs. Hier liggen alle kansen om voor het WK international te worden, zeker met deze bondscoach, dat zie ik ze geen van vieren in het buitenland meer doen. Als dan ook nog spelers als Depay, Malen, van de Beek, Wijnaldum, etc. bij hun nieuwe clubs een anonieme rol gaan vervullen, of zelfs zoals het de meeste eredivisiespelers betaamd in het buitenland op het bankje belandt, loont mogelijk nog een AZ seizoen zeer zeker voor de rest van hun carrières.
De waardes van een aantal jongens zijn al door de vloer gezakt en een aantal anderen hebben een duidelijke vertrekwens.
Dit is toch het moment dat je met zekerheid nog kan cashen en sommige jongens zoals Wijndal en Koopmeiners gun je ook gewoon een stap hoezeer dat ook pijn zal doen om ze te zien vertrekken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten