Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Shota-Arveladze schreef: 19 mei 2022, 15:45 Op Social Media gaat het gerucht dat hij niet meer voor AZ wil spelen. Weet iemand meer?
AZ zegt dat hij geblesseerd is
we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

differentcook schreef: 19 mei 2022, 15:51 AZ zegt dat hij geblesseerd is
Trainen ze ook op de dag van de wedstrijd? Gistermiddag hadden we nog een fitte selectie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Perry schreef: 19 mei 2022, 16:00 Trainen ze ook op de dag van de wedstrijd? Gistermiddag hadden we nog een fitte selectie.
Kan ook covid zijn of een 'mentale blessure' of een andere blessure opgelopen buiten de training.
Maar het kan ook geen blessure zijn
we can come an end
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Gerucht is dat hij niet gemotiveerd is.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Denniz schreef: 19 mei 2022, 16:51 Gerucht is dat hij niet gemotiveerd is.
Als dat zo is dan is dat echt wel een dieptepunt, dat zou dan de captain moeten zijn?
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 19 mei 2022, 16:03 Kan ook covid zijn of een 'mentale blessure' of een andere blessure opgelopen buiten de training.
Maar het kan ook geen blessure zijn
Hij zit op de tribune dus covid zal het niet zijn.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 19 mei 2022, 17:40 Hij zit op de tribune dus covid zal het niet zijn.
Met een grote glimlach.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Denniz schreef: 19 mei 2022, 16:51 Gerucht is dat hij niet gemotiveerd is.
Zou ik ook niet zijn, alles gegeven en zo behandeld door supporters.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

FugAZi schreef: 19 mei 2022, 19:24 Zou ik ook niet zijn, alles gegeven en zo behandeld door supporters.
Snap dat dat vervelend is, maar dan kan je op zo’n moment als captain toch niet zeggen “hey jongens, vandaag ff geen zin misschien zondag”
Van Alkmaar begint de victorie
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

072 schreef: 19 mei 2022, 19:30 Snap dat dat vervelend is, maar dan kan je op zo’n moment als captain toch niet zeggen “hey jongens, vandaag ff geen zin misschien zondag”
En dan met n smile op de tribune gaan zitten. Lijkt me geen sprake van.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

072 schreef: 19 mei 2022, 19:30 Snap dat dat vervelend is, maar dan kan je op zo’n moment als captain toch niet zeggen “hey jongens, vandaag ff geen zin misschien zondag”
Ik heb nu Kerkez gezien die laat de gretigheid zien die we heel hard kunnen gebruiken. Wijndal gaat straks naar NL elftal, zijn seizoen is nog niet over. Misschien komt hij komend wedstrijd wel in actie (ik denk zomaar dat Kerkez er wel even uitligt). Hij is misschien echt geblesseerd, gepasseerd (heel veel tegendoelpunten over de linkerkant) , of is gewoon niet 100% en genoeg en heeft gezegd geef die Kerkez maar een kans. Of een combinatie van die dingen. Je hebt gelijk hij is captain en je kan het niet maken er klaar mee te zijn maar ik begrijp het wel. Maar als ik Wijndal echt inschat denk ik een combinatie en niet helemaal 100%.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Denniz schreef: 19 mei 2022, 16:51 Gerucht is dat hij niet gemotiveerd is.
Is dit nu waar of niet?

Kan iemand factchecken?

AZ 4 Life!?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Denniz schreef: 19 mei 2022, 16:51 Gerucht is dat hij niet gemotiveerd is.
Ik geloof daar echt geen reet van komt, zal vast weer uit het ajax-circuit komen. Gelukkig mag Owen straks kiezen tussen Napoli en Juventus, dus dat kaboutersprookjesboek kan weer dicht. :lol:
Achiej_84
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2020, 11:36

FugAZi schreef: 19 mei 2022, 19:24 Zou ik ook niet zijn, alles gegeven en zo behandeld door supporters.
Met "alles gegeven" doel je dit seizoen op "alles gegeven voor de tegenstander" neem ik aan?

Als dit je reactie is op het eerste beetje tegenwind van een paar overspannen pubers, dan ben je niet alleen aanvoerder-onwaardig maar ook profvoetballer-onwaardig. Ik wens hem dan heel veel succes bij zijn volgende club (ajax/Juve/Napoli) waar ze totaal niet kritisch zijn en hem ongetwijfeld met fluwelen handschoenen zullen blijven aaien.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

13 mei: 'AZ kan geen kant op als ajax de ontsnappingsclausule wil activeren'

20 mei: 'Als passief ajax zo doorgaat, grijpt het naast Wijndal'
Komt allemaal een beetje ongeloofwaardig over die nieuwsberichten, als daadwerkelijk de transferprijs op 10 miljoen zou liggen want dat zou betekenen dat voor dat bedrag er nog genoeg twijfels bij onze Zuiderburen bestaan en er inmiddels dan een breedtespeler in zien.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Denniz schreef: 19 mei 2022, 16:51 Gerucht is dat hij niet gemotiveerd is.
Totale onzin. Ik was vanmorgen bij AZ en heb hem uitgebreid gesproken. Hij was gisteravond ook mee naar Heerenveen en draaide vanmorgen vroeg een apart programma om te herstellen. Of hij zondag meedoet is de vraag. Het is een risico want als hij zondag meedoet dan is de kans aanwezig dat hij donderdag niet inzetbaar is. Aan de andere kant hoef je je helemaal niet druk te maken om donderdag als je zondag verliest. Dus dat is het dubio.

Het feit dat er dinsdag nog een fitte selectie was is logisch. Ze willen Heerenveen natuurlijk niet wijzer maken dan ze zijn. Het ontbreken van een van je sterkhouders hang je niet aan de grote klok.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Is er eigenlijk bekend wat AZ voor Wijndal verlangd qua transferbedrag? Qua marktwaarde staat hij op 12 a 13M€, maar dat zou echt een bijzonder hoog bedrag zijn voor een linksback. Chapeau als dat lukt, maar 10€M voor een linksback zou echt al een fiks bedrag zijn (voor ajax sowieso 12+M€).

Dat hij weg gaat, moge in principe duidelijk zijn. Naar welke club is nog wel een dingetje. ajax is al wat langer geïnteresseerd, maar deze week was Napoli ook duidelijk qua interesse. Eerder zijn er al geruchten geweest van Internazionale, Juventus, West Ham United en zelfs Real Madrid (die laatste is weliswaar zijn droomclub, maar het lijkt me een veel te grote stap). Daarnaast zijn er nog tig sites die 'm verbinden aan clubs als Arsenal, Barcelona, Chelsea, Aston villa, etc.. Ten Hag is al langer een groot fan van 'm, dus wellicht dat we binnenkort ook nog een bericht kunnen verwachten vanuit Manchester. Internationaal staat hij er in ieder geval goed op. Nu is het echter nog de vraag of clubs ook echt concreet gaan worden. Ik hoop vooral dat Max 'm niet pas in september verkoopt of zoiets. Duidelijkheid is ook wat waard.

Hier een aantal links m.b.t. verschillende transfergeruchten Wijndal:
ajax: (https://www.soccernews.nl/news/863934/w ... axtransfer
Juventus: https://www.blackwhitereadallover.com/2 ... fer-rumors
West Ham: (http://www.thehardtackle.com/transfer-n ... n-wijndal/)
Real: http://www.thehardtackle.com/transfer-n ... n-wijndal/
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DiepeMast schreef: 23 mei 2022, 09:35 Is er eigenlijk bekend wat AZ voor Wijndal verlangd qua transferbedrag? Qua marktwaarde staat hij op 12 a 13M€, maar dat zou echt een bijzonder hoog bedrag zijn voor een linksback. Chapeau als dat lukt, maar 10€M voor een linksback zou echt al een fiks bedrag zijn (voor ajax sowieso 12+M€).
Ik weet niet of dat bedrag al fiks zou zijn als je dat afzet tegen dat ajax 10M voor een 29 jarige bankzitter als Tagliafico vraagt, met nog slechts een contract t/m 2023

Die ajax clubwatcher Mike Verweij met zijn dagelijkse posten lijkt me overigens een beetje te veel verlekkerd op Wijndal. Lijkt wel of hij zijn club in alles wil pushen om maar Owen te kopen. Van hem kwam ook het bericht van de 10M clausule wat elke forum nu klakkeloos overneemt.

De gerenommeerde Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport (5 dagen geleden) heeft het over 15M.
https://www.corrieredellosport.it/news/ ... _di_assist
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

🌘| Owen #Wijndal is on top of Federico #Cherubini’s list. #Juventus’ sporting director has already made contacts with AZ Alkmaar.

Renan #Lodi and Destiny #Udogie are also players Juve has been studying for months.

Pellegrini departure seems certain.

[Tuttosport]

Beter dan Ajakkes.....Zal wel weer wishful thinking zijn, maar het zingt rond in Noord Italië.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mousa Sidi schreef: 26 mei 2022, 11:36 🌘| Owen #Wijndal is on top of Federico #Cherubini’s list. #Juventus’ sporting director has already made contacts with AZ Alkmaar.

Renan #Lodi and Destiny #Udogie are also players Juve has been studying for months.

Pellegrini departure seems certain.

[Tuttosport]

Beter dan Ajakkes.....Zal wel weer wishful thinking zijn, maar het zingt rond in Noord Italië.
Beter om aan te verkopen, maar niet om te spelen. Juventus is echt een hele rare club voor flankspelers zowel buitenspelers als backs. Misschien past het Owen heel goed, maar er moet een hele lading de goede richting opvallen voor hem wil dat gaan werken.

Onderbouwing:

Voor wie de namen iets zeggen: Bernardeschi (rechtsbuiten), Cuadrado (vaker rechtsbuiten/rechtsmid dan rechtsback) en de Sciglio (zeker een rechtsback) komen vaak voor dezelfde positie in aanmerking, die op papier nooit écht rechtsback is, maar meestal verder naar voren geschoven. Op links staat op papier vaak wel een linksback bij Juventus, maar in weze vervult deze dezelfde rol. Alleen hebben ze daar op dit moment geen buitenspelers voor in de selectie die óók op die positie uit komen.
Nu is een wing back in italië natuurlijk niemand vreemd, maar bij Juventus ziet het er in de praktijk toch echt wel wat anders uit. Er is ook een reden waarom de formatie van Atalanta bijvoorbeeld vaak als een 5 mans verdediging wordt opgeschreven terwijl die van Juventus meestal een 5 mans middenveld voor moet stellen op schrift. (5-3-2 vs 3-5-2 bijvoorbeeld).

Wijndal is gewend om in de klassieke Hollandse 4-3-3 te spelen en ook als Nederlandse coaches experimenteren met 3 centrum verdedigers, wil dat nog niet zeggen dat de backs dan de rol krijgen die ze bij Juventus dan hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten