Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 14 jun 2021, 05:28 Hij mist de overtuiging die hij bij AZ wel heeft. Geen bravoure en ietwat onzeker oogt het. Obligate balletjes. Maar wellicht moet ie sober spelen.

Bij de goal kun je er over twisten of die Wijndal is aan te rekenen. Wijndal vanuit zijn taak dekt de buitenkant af en Aké geeft rugdekking. Dan draait de tegenstander naar de binnenkant en weet je die zoekt zijn sterke linkerbeen. Op dat moment vind ik dat Aké die dicht bij Wijndal stond er vol op moest gaan, maar die dekte niet echt door. Daarna kwam De Vrij nog vanuit het centrum, maar die was te laat om te blokken. Cruciaal vind ik bij deze goal de actie van Stekelenburg. Heb je gezien dat ie op de 5-meter-lijn stond? Beetje ver voor de goal denk ik. Dus dei bal zeilde over hem heen in de uiterste hoek. Niet eens op hoogte van de kruising.
Precies dit. Owen heeft geen schuld aan de 2-1. Geen twist.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

ForzAZ schreef: 14 jun 2021, 05:28 Hij mist de overtuiging die hij bij AZ wel heeft. Geen bravoure en ietwat onzeker oogt het. Obligate balletjes. Maar wellicht moet ie sober spelen.

Bij de goal kun je er over twisten of die Wijndal is aan te rekenen. Wijndal vanuit zijn taak dekt de buitenkant af en Aké geeft rugdekking. Dan draait de tegenstander naar de binnenkant en weet je die zoekt zijn sterke linkerbeen. Op dat moment vind ik dat Aké die dicht bij Wijndal stond er vol op moest gaan, maar die dekte niet echt door. Daarna kwam De Vrij nog vanuit het centrum, maar die was te laat om te blokken. Cruciaal vind ik bij deze goal de actie van Stekelenburg. Heb je gezien dat ie op de 5-meter-lijn stond? Beetje ver voor de goal denk ik. Dus dei bal zeilde over hem heen in de uiterste hoek. Niet eens op hoogte van de kruising.
Goeie analyse.
Volgens mij ook onwennig omdat er in deze situatie met Owen en Ake er 2 spelers betrokken zijn die nog maar kort in het veld staan en de afstemming ontbreekt en niet goed gecoacht wordt
Je ziet dat Stekelenburg, ook een stap naar voren maakt, meestal goed om je hoek te verkleinen, maar nu met zo'n vallende bal dodelijk.
Bij de 2-2 ging er nog meer mis. Het leek wel een vrijde trap bij AZ....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Owen functioneert gewoon niet in dit oostblok systeem. Ik heb eigenlijk gewoon liever dat hij niet speelt zolang ze deze formatie spelen. Komt toch alleen maar (onterechte) kritiek van.
Beetje hetzelfde als je Depay op doel zet en dan zegt van wat stond die Depay slecht te keepen. Depay is geen keeper, Owen geen linksbuiten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 14 jun 2021, 09:21 Owen functioneert gewoon niet in dit oostblok systeem. Ik heb eigenlijk gewoon liever dat hij niet speelt zolang ze deze formatie spelen. Komt toch alleen maar (onterechte) kritiek van.
Beetje hetzelfde als je Depay op doel zet en dan zegt van wat stond die Depay slecht te keepen. Depay is geen keeper, Owen geen linksbuiten.
Oostblok?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

DeZuivelDuivel schreef: 14 jun 2021, 11:10 Oostblok?
Ja, het is een blok achterin, en de meeste aanvallen gingen over rechts :wink:
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Ben_Side schreef: 15 jun 2021, 08:30 Owen zou het helemaal gaan maken als opkomende moderne back, maar moet nu, zo naar het lijkt, net als Koopmeiners slechts een bijrol vervullen op de bank bij Oranje.
Waar bij Dumfries eerst nog bedenkingen waren, is juist zijn transferwaarde voor PSV flink toegenomen met zijn heldenrol in de eerste wedstrijd.
Huiberts zal niet blij zijn met de gang van zaken en ziet de waarde van Wijndal weer dalen, daar waar met veel optimisme binnen AZ juist naar hem werd gekeken om een internationale klapper te gaan maken.
Al met al, toch teleurstellend voor de sterke lichting van AZ, waar in seizoen 2019/20 nog spelers als Stengs, Boadu, Koopmeiners en Wijndal het een kwestie van tijd werd toegedicht dat ze belangrijke rollen in Oranje zouden vervullen.
Oké, dus Owen heeft gefaald en dat gaat nooit meer goed komen?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ben_Side schreef: 15 jun 2021, 08:30 Owen zou het helemaal gaan maken als opkomende moderne back, maar moet nu, zo naar het lijkt, net als Koopmeiners slechts een bijrol vervullen op de bank bij Oranje.
Waar bij Dumfries eerst nog bedenkingen waren, is juist zijn transferwaarde voor PSV flink toegenomen met zijn heldenrol in de eerste wedstrijd.
Huiberts zal niet blij zijn met de gang van zaken en ziet de waarde van Wijndal weer dalen, daar waar met veel optimisme binnen AZ juist naar hem werd gekeken om een internationale klapper te gaan maken.
Al met al, toch teleurstellend voor de sterke lichting van AZ, waar in seizoen 2019/20 nog spelers als Stengs, Boadu, Koopmeiners en Wijndal het een kwestie van tijd werd toegedicht dat ze belangrijke rollen in Oranje zouden vervullen.
Hoe gemakkelijk een flauw bondscoach je prestaties kan kleuren :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ben_Side schreef: 15 jun 2021, 08:30 Owen zou het helemaal gaan maken als opkomende moderne back, maar moet nu, zo naar het lijkt, net als Koopmeiners slechts een bijrol vervullen op de bank bij Oranje.
Waar bij Dumfries eerst nog bedenkingen waren, is juist zijn transferwaarde voor PSV flink toegenomen met zijn heldenrol in de eerste wedstrijd.
Huiberts zal niet blij zijn met de gang van zaken en ziet de waarde van Wijndal weer dalen, daar waar met veel optimisme binnen AZ juist naar hem werd gekeken om een internationale klapper te gaan maken.
Al met al, toch teleurstellend voor de sterke lichting van AZ, waar in seizoen 2019/20 nog spelers als Stengs, Boadu, Koopmeiners en Wijndal het een kwestie van tijd werd toegedicht dat ze belangrijke rollen in Oranje zouden vervullen.
Ehm... er is 1 wedstrijd gespeeld. Beetje vroeg niet? :wink:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Ben_Side schreef: 15 jun 2021, 19:06 Oranje zal op dit toernooi geen lang leven zijn beschoren en Wijndal zie ik helaas geen basisplek in dit systeem veroveren.
Hopelijk vind hij dan een club in de zandbak en speelt hij zich financieel onafhankelijk. Z’n carrière is nu ten gronde, het wordt nooit meer wat. :lol:
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Az564 schreef: 15 jun 2021, 19:19 Hopelijk vind hij dan een club in de zandbak en speelt hij zich financieel onafhankelijk. Z’n carrière is nu ten gronde, het wordt nooit meer wat. :lol:
Net als Karlsson. Die is niet eens opgeroepen. Snel voor 10 miljoen van de hand doen nu! :lol:
Cetero censeo birrum bibendum esse
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Bombaman schreef: 15 jun 2021, 20:02 Net als Karlsson. Die is niet eens opgeroepen. Snel voor 10 miljoen van de hand doen nu! :lol:
Tegen elk aannemelijk bod of ruilen voor een Billy kast in Haarlem? Anders is het regelrechte kapitaalvernietiging :lol:.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ben_Side schreef: 16 jun 2021, 08:50 Tuurlijk hebben jonge spelers als Wijndal, Koopmeiners maar ook Boadu en Stengs nog alle kans om op termijn 'wellicht' nog uit te groeien tot vaste Oranje internationals.
Alleen is het jammer dat nu in het geval Wijndal en in mindere mate Koopmeiners, AZ de vruchten er niet van kan plukken dat ze een echte rol op een belangrijk toernooi gaan vervullen. Voor Teun was het al een moeilijk verhaal met al die middenvelders en als die van Aanholt verder geen domme dingen doet zie ik de Boer niet meer switchen.
Ik had graag eens een AZ speler een vaste rol op een EK of WK zien bekleden en dat zit er vooralsnog niet in.
Nee, maar dat is ook niet zo gek in beide gevallen. Buiten het feit dat Van Aanholt veel meer ervaring heeft in een veel sterkere competitie, past dit systeem ook niet in de stijl van Wijndal. Ik denk dat hij beter niet kan spelen om niet op te vallen, dan in een systeem te spelen wat hij (nog) niet beheerst en door de mand te vallen. Teun heeft De Jong voor zich. Reken maar niet dat hij minuten gaat maken.

Daarnaast was de gemiddelde leeftijd van de basis afgelopen wedstrijd 28,8. Jij impliceerde met je bericht het nooit meer wat zal worden met de door jou genoemde spelers van AZ van 20 (Boadu), 21 (Wijndal), 22 (Stengs) en 23 (Teun).

Hopelijk durft De Boer, mochten we winnen van Oostenrijk, tegen Noord-Macedonië 433 te spelen waardoor Wijndal wat meer minuten kan/mag maken. Maar dat zal wel niet.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bombaman schreef: 16 jun 2021, 10:14
Hopelijk durft De Boer, mochten we winnen van Oostenrijk, tegen Noord-Macedonië 433 te spelen waardoor Wijndal wat meer minuten kan/mag maken. Maar dat zal wel niet.
Ik denk dat een 433 er nog wel inzit. Je hebt tenslotte ook nog spelers als Berghuis en Gakpo op de bank die echt wel speeltijd gaan krijgen. Zeker tegen Macedonië als je al door bent. En anders inderdaad beter niet spelen dan bagger spelen in een onbekend systeem voor Wijndal. Koopmeiners zie ik nog wel een invalbeurtje maken voor Frenkie/De roon.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Boer gaat geen 433 spelen. Hij gaat de komende wedstrijden gebruiken om 532/352 er beter in te slijpen. Sommige spelers hadden dus ook net zo goed thuis kunnen blijven. Koopmeiners kan eventueel ook nog in de defensie maar een Gakpo had beter Jong Oranje kunnen helpen. Berghuis zit er zou trouwens alsnog voor de kat zijn viool bij, al vind ik dat weer minder erg...

In het AD werd nog de optie gesuggereerd dat bij de terugkeer van De Ligt het ook nog een optie is om Timber 1 plekje naar links op te schuiven en Blind als linksachter in te zetten.

Klinkt niet heel onaannemelijk, al dat 020. Aanholt eerste reserve en dan zal Wijndal er verder helemaal wel voor spek en bonen (trainingen) bij zitten.

Als dat gebeurd ga ik echt juichen voor Oostenrijk...
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ben_Side schreef: 16 jun 2021, 10:32 Waaruit maak je dat op? Ik zeg feitelijk het zelfde dat de potentie er zit en gezien hun jonge leeftijd nog volop kunnen doorgroeien naar wellicht ooit vaste internationals.
Feitelijk zeg je dat het 1 jaar geleden een kwestie van tijd leek, maar dat die kwestie van tijd inmiddels verstreken zou zijn:
Ben_Side schreef: 16 jun 2021, 10:32 Al met al, toch teleurstellend voor de sterke lichting van AZ, waar in seizoen 2019/20 nog spelers als Stengs, Boadu, Koopmeiners en Wijndal het een kwestie van tijd werd toegedicht dat ze belangrijke rollen in Oranje zouden vervullen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 16 jun 2021, 10:52 De Boer gaat geen 433 spelen. Hij gaat de komende wedstrijden gebruiken om 532/352 er beter in te slijpen. Sommige spelers hadden dus ook net zo goed thuis kunnen blijven. Koopmeiners kan eventueel ook nog in de defensie maar een Gakpo had beter Jong Oranje kunnen helpen. Berghuis zit er zou trouwens alsnog voor de kat zijn viool bij, al vind ik dat weer minder erg...

In het AD werd nog de optie gesuggereerd dat bij de terugkeer van De Ligt het ook nog een optie is om Timber 1 plekje naar links op te schuiven en Blind als linksachter in te zetten.

Klinkt niet heel onaannemelijk, al dat 020. Aanholt eerste reserve en dan zal Wijndal er verder helemaal wel voor spek en bonen (trainingen) bij zitten.

Als dat gebeurd ga ik echt juichen voor Oostenrijk...
Koopmeiners zit er volgens mij bij als achtervang voor de Roon (ondanks dat 020 daar schreeuwt voor Gravenberch). Helemaal met je eens overigens. Vind dat deze situatie echt niet aan Wijndal ligt om eerlijk te zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Valt weer kansloos in. Maakt telkens loopacties aan de binnenkant.
Overschat hij zichzelf daarmee, of vertelt mastermind de Boer hem om dat te doen? Hoe dan ook, op deze manier kan hij beter niet spelen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 17 jun 2021, 20:54 Valt weer kansloos in. Maakt telkens loopacties aan de binnenkant.
Overschat hij zichzelf daarmee, of vertelt mastermind de Boer hem om dat te doen? Hoe dan ook, op deze manier kan hij beter niet spelen.
Dat viel mij dus ook op. Loopt de drukte in. Is dat tactiek? Loopt zonder zelfvertrouwen rond. Bij AZ de man met branie en overlopend van zelfvertrouwen. De Boer is het gelukt om hem een fletse speler te maken in het grote mannenvoetbal. Ongelooflijk!

Van Gaal pepte die gasten allemaal zo op dat ze twee keer zoveel aan konden. Bij De Boer lijken het allemaal leeglopende fietsbanden!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 17 jun 2021, 21:33 Dat viel mij dus ook op. Loopt de drukte in. Is dat tactiek? Loopt zonder zelfvertrouwen rond. Bij AZ de man met branie en overlopend van zelfvertrouwen. De Boer is het gelukt om hem een fletse speler te maken in het grote mannenvoetbal. Ongelooflijk!

Van Gaal pepte die gasten allemaal zo op dat ze twee keer zoveel aan konden. Bij De Boer lijken het allemaal leeglopende fietsbanden!
Ik denk dat het aan de tactiek van De Boer ligt en de combinatie met Depay. Zet een speler zoals Idrissi voor hem en laat hem op dezelfde manier als bij AZ spelen en er staat een compleet andere Wijndal dan nu. Echt zo zonde dat Wijndal en Koopmeiners niet bij Jong Oranje hebben meegedaan. Daar hadden ze geschitterd en de Duitsers verslagen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 18 jun 2021, 08:16 Ik denk dat het aan de tactiek van De Boer ligt en de combinatie met Depay. Zet een speler zoals Idrissi voor hem en laat hem op dezelfde manier als bij AZ spelen en er staat een compleet andere Wijndal dan nu. Echt zo zonde dat Wijndal en Koopmeiners niet bij Jong Oranje hebben meegedaan. Daar hadden ze geschitterd en de Duitsers verslagen.
Inderdaad. Frank de Boer vern..kt onze Wijndal en Koopmeiners.

Ik heb een stil vermoeden dat Wijndal al lang zijn bestemming na dit seizoen kent en daar niet afhankelijk is van zijn optredens in dit Nederlands elftal. Hij zou zomaar door Koeman al gehaald worden om het volgende seizoen de logische invaller en opvolger van Jordy Alba bij Barcelona te worden. Die moeten namelijk de groep gaan 'verversen' en dat zou met een speler als Wijndal natuurlijk kunnen.
Gesloten