Rody de Boer (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ contracteert keeper De Boer
Gepubliceerd op 15 juni 2018 , 14:44

ALKMAAR- AZ heeft vrijdag Rody de Boer vastgelegd. De keeper tekende een contract tot medio 2022. De twintigjarige De Boer was afgelopen seizoen één van de sterkhouders bij het goed presterende Telstar in de Eerste Divisie. De jeugdinternational begint bij AZ als tweede keeper.
AZ contracteert keeper De Boer

De 190 cm lange De Boer begon zijn carrière bij ADO Den Haag. De club waar ook zijn vader, Leo de Boer, vier seizoenen onder contract stond. In Den Haag kwam De Boer door de ervaren concurrentie niet tot een debuut in de hoofdmacht. Wél speelde hij vijftien duels voor Jong ADO. In de zomer van 2017 koos de keeper in het kader van zijn ontwikkeling voor meer speeltijd, waarop hij de overstap maakte naar Velsen-Zuid.

Telstar
Dat bleek een schot in de roos want de goalie miste bijna geen minuut bij Telstar, dat mede dankzij de verdiensten van De Boer het beste seizoen in 25 jaar kende. Bij de nummer zes van de Eerste Divisie hield de doelman in 37 wedstrijden elf keer zijn doel schoon.

De Boer: ‘Goed gevoel’
“Ik had na gesprekken met mensen binnen AZ al snel een goed gevoel bij deze club”, zei De Boer na de ondertekening. “De trainingen zijn hier op een veel hoger niveau, dus daar ga ik veel van leren. Wanneer ik na komend seizoen tevreden ben? Als ik mijn debuut in het eerste elftal gemaakt heb.”

Huiberts: ‘Allround’
“Met Rody hebben we echt een allround keeper binnengehaald”, reageerde Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “We merkten dat hij vastberaden was om naar AZ te gaan. We zijn blij dat Rody ervoor gekozen heeft om de volgende stap in zijn ontwikkeling bij ons te maken.”
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Welkom bij ons cluppie Rody 8)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voor de kenners: kan hij ook een beetje keepen?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 19 jun 2018, 08:46 Voor de kenners: kan hij ook een beetje keepen?
Het is afwachten hoe hij zich ontwikkeld maar hij stak er in de Juup bovenuit zoals Unnerstal dat in de Eredivisie deed.
Voor die 2-3 jaar dat hij het doel van Jong schoon mag vegen val je er in ieder geval geen buil aan.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jammer, had hem graag zien spelen bij Jong de komende periode. Ik las dat Theo Zwarthoed nog een uitdaging zocht, misschien kan hij een half jaartje Jong AZ doen of is er iemand die dat kan invullen?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Lullig voor Rody. Net nu het ging beginnen.
Mogelijk zijn dit wel gouden tijden voor Jasper Schendelaar.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

~AZ~ schreef: 15 aug 2018, 14:21 Jammer, had hem graag zien spelen bij Jong de komende periode. Ik las dat Theo Zwarthoed nog een uitdaging zocht, misschien kan hij een half jaartje Jong AZ doen of is er iemand die dat kan invullen?
Ook slecht nieuws voor Jong, moet er toch niet aan denken dat ze het daar met Jasper Schendelaar moeten doen.
Zwarthoed is te oud voor Jong, vanaf dit seizoen mogen er geen spelers ouder dan 23 meer spelen in de Jong elftallen. Misschien wel een optie als 2e keeper bij het eerste.
Kunnen we Koen Bucker niet huren?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Pfff... Zijn we al begonnen? Zonde voor Rody. Hopelijk zien we hem snel weer terug. Zwarthoed (oud-AZ) is mss nog wel een optie voor een half jaar als standby voor Bizot.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Josje schreef: 15 aug 2018, 15:00 Ook slecht nieuws voor Jong, moet er toch niet aan denken dat ze het daar met Jasper Schendelaar moeten doen.
Zwarthoed is te oud voor Jong, vanaf dit seizoen mogen er geen spelers ouder dan 23 meer spelen in de Jong elftallen. Misschien wel een optie als 2e keeper bij het eerste.
Kunnen we Koen Bucker niet huren?
Gewoon doen. Ervaring moet je ervaren.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Dan moet Schendelaar er maar in. Kan ie ervaring op doen op een hoger niveau. Bij Emmen staat ook een keeper van 18 op goal.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

zeekomkommer schreef: 15 aug 2018, 19:09 Er werd vaag over 'maanden afwezigheid' gesproken, misschien iets specifieker las ik ergens 'minimaal twee maanden'.
tussen de 6 en 8 weken heb ik gelezen.

Overigens begint dit wel een beetje de nieuwe aanwinsten vloek van AZ te worden he?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

zeekomkommer schreef: 15 aug 2018, 19:12 Goed teken, er wordt op het randje getraind!
Een goed teken dat elke nieuwe aanwinst er maanden uit ligt? ik zie niet precies hoe dat een goed teken is.

Laten we maar hopen dat Rotariu en Gudmundsson lekker intact blijven ;)
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Schouder uti de kom aldus NHD. Kutblessure voor een keeper.


Zware blessure Rody de Boer

AlkmaarAZ-doelman Rody de Boer is voorlopig niet inzetbaar. De voormalig keeper van Telstar liep bij de tweede dinsdagtraining een zware blessure op. Bij de 20-jarige Hagenaar schoot zijn schouder uit de kom. Hij is naar verwachting minstens twee maanden uitgeschakeld. De Boer kwam deze zomer naar Alkmaar, nadat hij een uitstekend seizoen had gedraaid bij Telstar. Mede dankzij zijn prestaties konden de Velsenaren zich plaatsen voor de play-offs. Telstar had hem in de zomer van 2017 overgenomen van ADO Den Haag. Bij AZ is De Boer vooralsnog tweede keeper, achter Marco Bizot. Door de blessure van De Boer neemt de 17-jarige Jasper Schendelaar zijn plek op de reservebank over.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Dat is dan mooi kut.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Jemig zo lang? Voor een schouder die uit de kom geraakt is? Lijkt mij niet toch?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 22 aug 2018, 18:33 Eerst werd er een veel kortere termijn van 2 maanden genoemd.
Bij AZ heeft elke blessure de dubbele termijn.

Hebben jullie ooit een speler vroegtijdig zien terugkeren?

Je zou eens moeten nadenken over dat eindeloze gerommel met Vlaar, Martens, Schaars en Da Silva.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZRickGrimesAZ schreef: 22 aug 2018, 16:22 Jemig zo lang? Voor een schouder die uit de kom geraakt is? Lijkt mij niet toch?
Het kan lang duren, kijk eens naar Hahn. Die is er bijna een seizoen uit geweest. Maar ik vind het ook een beetje apart dat spelers bij AZ zo traag revalideren. Voor een kruisband staat zes tot negen maanden. Bij AZ doen ze er ruim een jaar over. Nu gaat resultaat altijd boven snelheid, maar ik vind het toch opvallend. Milik speelde na 119 dagen alweer na een gescheurde kruisband, vanwege de nieuwe technieken. Bij AZ lijkt het alleen maar langer te duren allemaal. Om even antwoord te geven op de vraag van Antti: de laatste die vroeger terugkeerde was Meerdink. Die stond er na zes maanden weer.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZRickGrimesAZ schreef: 22 aug 2018, 16:22 Jemig zo lang? Voor een schouder die uit de kom geraakt is? Lijkt mij niet toch?
Nou is de schouder wel een heel belangrijk lichaamsdeel voor een keeper, zeker tov een veldspeler. En is dus ook een gevaarlijke blessure juist voor een keeper.
Je landt erop, je moet hem ver kunnen strekken en het is ook wel handig dat hij bij een botsing met een andere speler niet meteen er weer uit schiet en ik zie vast nog wel paar zaken over het hoofd. Daarnaast is een schouder best wel een gecompliceerd gewricht. Zijn er ook forummers zijn die medisch geschoold zijn dan wel meer van schouders weten om hier iets over te zeggen?

Vind het ook lang maar met name heel vervelend voor hem, hoop dat het meevalt want is inderdaad best lang.
Beterschap en sterkte Rody!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 23 aug 2018, 09:12 Nou is de schouder wel een heel belangrijk lichaamsdeel voor een keeper, zeker tov een veldspeler. En is dus ook een gevaarlijke blessure juist voor een keeper.
Je landt erop, je moet hem ver kunnen strekken en het is ook wel handig dat hij bij een botsing met een andere speler niet meteen er weer uit schiet en ik zie vast nog wel paar zaken over het hoofd. Daarnaast is een schouder best wel een gecompliceerd gewricht. Zijn er ook forummers zijn die medisch geschoold zijn dan wel meer van schouders weten om hier iets over te zeggen?

Vind het ook lang maar met name heel vervelend voor hem, hoop dat het meevalt want is inderdaad best lang.
Beterschap en sterkte Rody!

Laat voorop staan dat je schouder het meest complexe gewricht is in het menselijk lichaam. Je sleutelbeen, schouderblad, bovenarm en het acromion komen er samen; dat zijn 4 verschillende en complex gevormde botten. Bovendien heeft je schouder het meest aantal peesaanhechtingen van alle gewrichten in je lichaam, het moet natuurlijk vrij kunnen bewegen in allerlei verschillende richtingen. Dat maakt het zo complex.

En wat hierboven al genoemd werd: voor keepers is een goede schouder vrij essentieel. Kijk maar naar Stekelenburg, die heeft na zijn schouderblessure nooit meer zijn oude niveau gehaald. Of het volledig daar aan toe te schrijven is laat ik overigens wel in het midden.

En wat betreft de lange van blessures bij AZ-spelers: ik heb 100x liever dat we een speler langer kwijt zijn en dat hij volledig terug komt, dan dat hij na 150 dagen weer op het veld huppelt maar toch klachten blijft houden en zijn oude niveau nooit meer haalt. Milik heeft het daarna ook niet meer gemaakt bij Napoli namelijk. Ook voor knieblessures geldt dat de complexiteit van de blessure enorm kan verschillen, ookal hebben speler A en speler B allebei een afgescheurde kruisband. Ik kan me nog goed het filmpje van de NOS herinneren die ze voor Stengs hadden gemaakt naar aanleiding van zijn blessure. Mulder sr en van Nistelrooij kwamen aan het woord en hun advies was duidelijk: neem zo lang de tijd als je nodig hebt, al is het twee jaar. Alleen dan kan je volledig herstellen en je oude potentieel waarmaken. Die twee heren hebben namelijk allebei ervaring met kruisbandjes. Mulder sr kwam te vroeg terug en haalde nooit meer zijn niveau. Bij Ruud duurde het ook 1,5 jaar en we weten allemaal hoe zijn loopbaan verder is gegaan.

Ik verwacht Stengs niet voor November terug, evenals Vejinovic. Voordat ze wedstrijdritme hebben en in vorm zijn zal het 2019 zijn. En ik verwacht De Boer niet voor maart/april terug.
Compete to complete
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Wanneer is Rody weer fit? Lees er helemaal nergens meer iets over...
Gesloten