Prestaties / Tactiek

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 16 nov 2022, 09:15 Dani de Wit heeft 3 doelpunten weten te maken in de eredivisie in 14 wedstrijden, hieronder een lijst van middenvelders in de eredivisie die meer doelpunten hebben gemaakt dan hij, dit zijn er maarliefst 15! Hier zit toch een fundamenteel probleem voor AZ, als nummer 10 van een dominant aanvallend team als AZ zou je toch ergens hoog in dit lijstje moeten staan met alle kansen die gecreerd worden. De top 3 teams hebben allemaal zelfs 2 of meer spelers die meer doelpunten maken dan onze meest scorende middenvelder. Dit is natuurlijk niet alleen Dani de Wit maar ook Reijnders (2) en Clasie (1) zijn niet erg productief.

Simons
Szymanski
Berghuis
Bel hassani (RKC)
Verschueren (Sparta)
Kudus
Til
Kokcu
Taylor
Bero (Vitesse)
Van der Streek (Utrecht)
Sem Steijn (4 goals in slechts 390 minuten)
Mijnans (Sparta)
Klaassen
Willumsson (Go ahead eagles)

Top 3
PSV - 19 doelpunten vanuit het middenveld
ajax - 18 doelpunten vanuit het middenveld
Feyenoord - 14 doelpunten vanuit het middenveld

AZ - 6 doelpunten vanuit het middenveld

Dan hieronder ploegen waarmee je eigenlijk totaal niet vergeleken wil worden:
Sparta bijvoorbeeld heeft zelfs 11 doelpunten uit het middenveld
RKC 8 doelpunten vanuit het middenveld
Utrecht 7 doelpunten vanuit het middenveld.


Hoelang men ook blijft klagen over onze verdediging en keeper, aan de stand zien we dat we daarin in tegengoals niet gek veel afwijken van de ploegen boven ons, waarin we wel enorm afwijken van de ploegen boven ons is doelpunten voor. Doelpunten die voornamelijk vanuit de voorhoede moeten komen maar ook zeker vanuit het middenveld. We weten en het is ook wel gebleken dat onze voorste 3, zeker in de ideale opstelling een aantal doelpunten gaat produceren wat je van een ploeg die tegen de top 3 aan schurkt mag verwachten. Onze achterhoede pikt de nodige doelpuntjes mee maar de grote bottleneck is het aantal doelpunten dat wij maken vanuit het middenveld gebleken. In de stand komt het aantal doelpunten dat wij minder hebben dan de top 3 nagenoeg overeen met het aantal goals dat je hierboven kan zien ons middenveld minder maakt dan dat van PSV (13), ajax (12) en Feyenoord (8).

Hoe willen we met zo een enorm gebrek aan doelpunten vanuit deze linie langdurig concurreren met ploegen die allemaal een veelvoud aan doelpunten maken van ons?

Hier moet iets gebeuren als wij wat willen, de komst van Mihailovic kan misschien een positieve werking hebben hier op maar mochten we op deze voet door gaan dan is het een gevecht waar je de uitkomst al van weet helaas.

Ik denk dat dit by far de belangrijkste zaak is waar het eigenlijk over zou moeten gaan als men het heeft over waar winst te behalen valt en wat er voor nodig is om ons van een mooie eindklassering te voorzien.
Dit vind ik dan wel weer een heel zinnig bericht.

=D>
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 16 nov 2022, 09:15 Dani de Wit heeft 3 doelpunten weten te maken in de eredivisie in 14 wedstrijden, hieronder een lijst van middenvelders in de eredivisie die meer doelpunten hebben gemaakt dan hij, dit zijn er maarliefst 15! Hier zit toch een fundamenteel probleem voor AZ, als nummer 10 van een dominant aanvallend team als AZ zou je toch ergens hoog in dit lijstje moeten staan met alle kansen die gecreerd worden. De top 3 teams hebben allemaal zelfs 2 of meer spelers die meer doelpunten maken dan onze meest scorende middenvelder. Dit is natuurlijk niet alleen Dani de Wit maar ook Reijnders (2) en Clasie (1) zijn niet erg productief.

Simons
Szymanski
Berghuis
Bel hassani (RKC)
Verschueren (Sparta)
Kudus
Til
Kokcu
Taylor
Bero (Vitesse)
Van der Streek (Utrecht)
Sem Steijn (4 goals in slechts 390 minuten)
Mijnans (Sparta)
Klaassen
Willumsson (Go ahead eagles)

Top 3
PSV - 19 doelpunten vanuit het middenveld
ajax - 18 doelpunten vanuit het middenveld
Feyenoord - 14 doelpunten vanuit het middenveld

AZ - 6 doelpunten vanuit het middenveld

Dan hieronder ploegen waarmee je eigenlijk totaal niet vergeleken wil worden:
Sparta bijvoorbeeld heeft zelfs 11 doelpunten uit het middenveld
RKC 8 doelpunten vanuit het middenveld
Utrecht 7 doelpunten vanuit het middenveld.


Hoelang men ook blijft klagen over onze verdediging en keeper, aan de stand zien we dat we daarin in tegengoals niet gek veel afwijken van de ploegen boven ons, waarin we wel enorm afwijken van de ploegen boven ons is doelpunten voor. Doelpunten die voornamelijk vanuit de voorhoede moeten komen maar ook zeker vanuit het middenveld. We weten en het is ook wel gebleken dat onze voorste 3, zeker in de ideale opstelling een aantal doelpunten gaat produceren wat je van een ploeg die tegen de top 3 aan schurkt mag verwachten. Onze achterhoede pikt de nodige doelpuntjes mee maar de grote bottleneck is het aantal doelpunten dat wij maken vanuit het middenveld gebleken. In de stand komt het aantal doelpunten dat wij minder hebben dan de top 3 nagenoeg overeen met het aantal goals dat je hierboven kan zien ons middenveld minder maakt dan dat van PSV (13), ajax (12) en Feyenoord (8).

Hoe willen we met zo een enorm gebrek aan doelpunten vanuit deze linie langdurig concurreren met ploegen die allemaal een veelvoud aan doelpunten maken van ons?

Hier moet iets gebeuren als wij wat willen, de komst van Mihailovic kan misschien een positieve werking hebben hier op maar mochten we op deze voet door gaan dan is het een gevecht waar je de uitkomst al van weet helaas.

Ik denk dat dit by far de belangrijkste zaak is waar het eigenlijk over zou moeten gaan als men het heeft over waar winst te behalen valt en wat er voor nodig is om ons van een mooie eindklassering te voorzien.
Zo zie ik de posts van mede forummerds graag. Interessante, onderbouwde en dus terechte bespiegeling.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wildcat schreef: 16 nov 2022, 09:15 Dani de Wit heeft 3 doelpunten weten te maken in de eredivisie in 14 wedstrijden, hieronder een lijst van middenvelders in de eredivisie die meer doelpunten hebben gemaakt dan hij, dit zijn er maarliefst 15!
Dankje. Goeie toevoeging. Ik gaf in de zomer iets soortgelijks aan: wie gaan de doelpunten maken voor AZ?
En als je dan bedenkt dat eerst Karlsson en daarna Pavlidis langdurig geblesseerd zijn geweest, dan win je wedstrijden moeilijk.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 16 nov 2022, 09:15 Dani de Wit heeft 3 doelpunten weten te maken in de eredivisie in 14 wedstrijden, hieronder een lijst ....
Dit is nu het type post dat ik jammer vind van de moeite.
Er wordt een welgevallige selectie gemaakt en daarop wordt een heel verhaal gebouwd. Best kansloos.
Je kunt ook zeggen dat hij dit seizoen 10 doelpunten in 25 wedstrijden heeft gemaakt.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 21 nov 2022, 07:41 Dit is nu het type post dat ik jammer vind van de moeite.
Er wordt een welgevallige selectie gemaakt en daarop wordt een heel verhaal gebouwd. Best kansloos.
Je kunt ook zeggen dat hij dit seizoen 10 doelpunten in 25 wedstrijden heeft gemaakt.
Dan mis je de boodschap die erachter ligt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 21 nov 2022, 07:41 Dit is nu het type post dat ik jammer vind van de moeite.
Er wordt een welgevallige selectie gemaakt en daarop wordt een heel verhaal gebouwd. Best kansloos.
Je kunt ook zeggen dat hij dit seizoen 10 doelpunten in 25 wedstrijden heeft gemaakt.
Het is een beetje hetzelfde als de post van Martins Indi.

Natuurlijk is er sprake van cherry picking en doelredeneren, maar ergens is het ook een interessante denkrichting en een leuk startpunt voor een discussie.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 21 nov 2022, 08:36 Het is een beetje hetzelfde als de post van Martins Indi.

Natuurlijk is er sprake van cherry picking en doelredeneren, maar ergens is het ook een interessante denkrichting en een leuk startpunt voor een discussie.
Soms heb je wel eens een onderbuik gevoel, als het dan nog eens klopt als je de cijfers er op na slaat dan is het doelredeneren. Nou dan maar, de feiten staan en zijn er niet minder waar op.
Laatst gewijzigd door Wildcat op 21 nov 2022, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 21 nov 2022, 07:41 Dit is nu het type post dat ik jammer vind van de moeite.
Er wordt een welgevallige selectie gemaakt en daarop wordt een heel verhaal gebouwd. Best kansloos.
Je kunt ook zeggen dat hij dit seizoen 10 doelpunten in 25 wedstrijden heeft gemaakt.
Mr positivo ook waar je geen kritische noot van mag plaatsen als het goed gaat is er ook weer hoor.

Dat ik kijk naar de ranglijst en mij af vraag wat er moet gebeuren om de tweede seizoenshelft van de concurrentie te winnen hebben zijn doelpunten tegen conference league kwalificatie tegenstanders niks mee van doen.

Het punt is dat WE te weinig scoren in de eredivisie en je leest ook dat ik mijn pijlen niet uitsluitend op Dani de Wit richt maar op het gehele middenveld. Hier zit een grote kern van waarheid in als je de cijfers bekijkt, er werd vrijwel niks over gezegd op dit forum dus ik snap je punt totaal niet. Als iemand een verbeterpunt voor dit seizoen op papier zet worden woorden als kansloos ineens uit de kast gehaald. Volgens mij horen dit soort gesprekken de kern van een forum als dit te zijn. Als een spits te weinig rendement heeft bespreek je dit ook, nu blijkt dat ons middenveld erg achter loopt op de concurrentie waarbij deze "analyse" onderbouwd is door data waar je niet omheen kan.

Zoals ik in mijn andere reactie ook al zei; ik wilde slechts een opmerking maken waarna ik in de cijfers dook en mijn bevindingen deelde zonder de intentie om er een artikel of analyse van te maken. Als iets waar is dan maakt het niet uit of de conclusie of de ondersteunende data eerder is en wat voor een opbouw dit heeft. In plaats van een inhoudelijke reactie klaag je over de vorm , grote klasse =D>
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 21 nov 2022, 09:37 Mr positivo ook waar je geen kritische noot van mag plaatsen als het goed gaat is er ook weer hoor.

Dat ik kijk naar de ranglijst en mij af vraag wat er moet gebeuren om de tweede seizoenshelft van de concurrentie te winnen hebben zijn doelpunten tegen conference league kwalificatie tegenstanders niks mee van doen.

Het punt is dat WE te weinig scoren in de eredivisie en je leest ook dat ik mijn pijlen niet uitsluitend op Dani de Wit richt maar op het gehele middenveld. Hier zit een grote kern van waarheid in als je de cijfers bekijkt, er werd vrijwel niks over gezegd op dit forum dus ik snap je punt totaal niet. Als iemand een verbeterpunt voor dit seizoen op papier zet worden woorden als kansloos ineens uit de kast gehaald. Volgens mij horen dit soort gesprekken de kern van een forum als dit te zijn. Als een spits te weinig rendement heeft bespreek je dit ook, nu blijkt dat ons middenveld erg achter loopt op de concurrentie waarbij deze "analyse" onderbouwd is door data waar je niet omheen kan.

Zoals ik in mijn andere reactie ook al zei; ik wilde slechts een opmerking maken waarna ik in de cijfers dook en mijn bevindingen deelde zonder de intentie om er een artikel of analyse van te maken. Als iets waar is dan maakt het niet uit of de conclusie of de ondersteunende data eerder is en wat voor een opbouw dit heeft. In plaats van een inhoudelijke reactie klaag je over de vorm , grote klasse =D>
Het gaat me puur, zoals antti aangeeft, om het doelredeneren op basis van cherrypicking hier op het forum. En jouw 13 eredivisiewedstrijden met 3 goals was daar een voorbeeld van. De rest gaat het me niet om.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 21 nov 2022, 07:41 Dit is nu het type post dat ik jammer vind van de moeite.
Er wordt een welgevallige selectie gemaakt en daarop wordt een heel verhaal gebouwd. Best kansloos.
Je kunt ook zeggen dat hij dit seizoen 10 doelpunten in 25 wedstrijden heeft gemaakt.
Vaduz is iets anders dan Vitesse/Twente/Utrecht/Excelsior/RKC etc.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 21 nov 2022, 10:42 Het gaat me puur, zoals antti aangeeft, om het doelredeneren op basis van cherrypicking hier op het forum. En jouw 13 eredivisiewedstrijden met 3 goals was daar een voorbeeld van. De rest gaat het me niet om.
Het is geen cherrypicking om te constateren dat De Wit, als nr 10 nota bene, weinig productief is en de andere middenvelders net zo min. Dat kunnen we met onze ogen waarnemen, maar als dat in perspectief wordt geplaatst met cijfers als bewijs en dezelfde statistieken bij andere clubs, dan geeft dat te denken.

Cherrypicking is zeggen dat omdat ie er Europees nu óók een paar in heeft liggen tegen de lammen en blinden van het Europese profvoetbal er niks aan de hand is. Tegen deze lammen en blinden had ie er waarschijnlijk nog véél meer moeten maken, met Reijnders en Clasie in zijn kielzog eveneens.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 21 nov 2022, 09:37 Mr positivo ook waar je geen kritische noot van mag plaatsen als het goed gaat is er ook weer hoor.

Dat ik kijk naar de ranglijst en mij af vraag wat er moet gebeuren om de tweede seizoenshelft van de concurrentie te winnen hebben zijn doelpunten tegen conference league kwalificatie tegenstanders niks mee van doen.

Het punt is dat WE te weinig scoren in de eredivisie en je leest ook dat ik mijn pijlen niet uitsluitend op Dani de Wit richt maar op het gehele middenveld. Hier zit een grote kern van waarheid in als je de cijfers bekijkt, er werd vrijwel niks over gezegd op dit forum dus ik snap je punt totaal niet. Als iemand een verbeterpunt voor dit seizoen op papier zet worden woorden als kansloos ineens uit de kast gehaald. Volgens mij horen dit soort gesprekken de kern van een forum als dit te zijn. Als een spits te weinig rendement heeft bespreek je dit ook, nu blijkt dat ons middenveld erg achter loopt op de concurrentie waarbij deze "analyse" onderbouwd is door data waar je niet omheen kan.

Zoals ik in mijn andere reactie ook al zei; ik wilde slechts een opmerking maken waarna ik in de cijfers dook en mijn bevindingen deelde zonder de intentie om er een artikel of analyse van te maken. Als iets waar is dan maakt het niet uit of de conclusie of de ondersteunende data eerder is en wat voor een opbouw dit heeft. In plaats van een inhoudelijke reactie klaag je over de vorm , grote klasse =D>
Het helpt ook enorm dat je daadwerkelijk met objectieve meetbare punten een beeld neerzette in plaats van subjectief geselecteerde losse flodders ( aangezien Antti het Martins Indi verhaal aanhaalde).

Voor wat de Eredivisie betreft kloppen die cijfers gewoon.

Er zit een wereld van verschil tussen een constatering als : 'cijfermatig scoren de middenvelders van AZ een stuk minder dan de concurrenten' en 'Door het ontbreken van Bruno Martins Indi is AZ ingestort'.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Intressante serie in het NRC over wat er van profvoetballers gevraagd op de achtergrond.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/06/cl ... 2-a4153528

Sorry waarschijnlijk een betaalmuur, maar soms mag je 1 artikel gratis lezen.
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

Deze week heb ik veel emoties ervaren en veel verschillende gedachten gehad. Van een cynisch gevoel van "typisch AZ" tot "we ontbreken gewoon een echte winnaarsmentaliteit..."

Dan zie ik Feyenoord (uiteindelijk) winnen via goals in de laatse minuten en denk ik in eerste instantie "wat hebben ze toch een geluk". Maar nee, het is geen geluk. Ze vechten tot de laatste seconde, zetten zoveel druk en dwingen daarmee gewoon goals af. Wat een verschil met ons uit bij Volendam bijvoorbeeld. "Fijn, we hebben een puntje, het is goed zo".

Heeft iemand enig idee of dat nu echt de hand van de trainer is? Zou het nu echt de tactiek zijn om in controle te blijven en het op slot te gooien ipv doordrukken en de winst pakken? Dat kan ik me zo moeilijk voorstellen, maar het vertoonde spel lijkt het wel te impliceren...
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

WatIsHetTochFijn schreef: 09 feb 2023, 21:50
Dan zie ik Feyenoord (uiteindelijk) winnen via goals in de laatse minuten en denk ik in eerste instantie "wat hebben ze toch een geluk". Maar nee, het is geen geluk.
Dan heb je niet goed gekeken want het was wel geluk. Of nee, schaamteloze matserij. Ze hadden na 8 minuten met 10 man moeten staan en zonder die absurde rode kaart voor NEC was die 2-2 waarschijnlijk niet gevallen.

Geen krant die er over schrijft want we zijn het normaal gaan vinden. Veerkracht, mentaliteit, 50 schoten, bla bla bla. Nee, pure matserij. AZ kreeg tegen Utrecht voor het eerst een kadootje maar werd even later weer een zuivere strafschop onthouden. Omdat er bij AZ geen 20.000 capuchons op de tribunes staan die in staat zijn om een scheidsrechter thuis op te wachten.

De echte wil om te winnen is bij Feyenoord wel meer aanwezig, dat ben ik met je eens. En ze gaan opportunistisch spelen als dat nodig is, met resultaat. Hoewel ze tegen PSV ook al gematst werden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

WatIsHetTochFijn schreef: 09 feb 2023, 21:50 Deze week heb ik veel emoties ervaren en veel verschillende gedachten gehad. Van een cynisch gevoel van "typisch AZ" tot "we ontbreken gewoon een echte winnaarsmentaliteit..."

Dan zie ik Feyenoord (uiteindelijk) winnen via goals in de laatse minuten en denk ik in eerste instantie "wat hebben ze toch een geluk". Maar nee, het is geen geluk. Ze vechten tot de laatste seconde, zetten zoveel druk en dwingen daarmee gewoon goals af. Wat een verschil met ons uit bij Volendam bijvoorbeeld. "Fijn, we hebben een puntje, het is goed zo".

Heeft iemand enig idee of dat nu echt de hand van de trainer is? Zou het nu echt de tactiek zijn om in controle te blijven en het op slot te gooien ipv doordrukken en de winst pakken? Dat kan ik me zo moeilijk voorstellen, maar het vertoonde spel lijkt het wel te impliceren...
Persoonlijk zie ik toch ook gewoon een belangrijk verschil qua bank en inderdaad een goed plan. Wij brengen Lahdo en Barasi. Zij brengen Idrissi/Gimenez/Dilrosun. Net zoals ze vorig jaar Dessers konden brengen. Levert je ieder jaar minstens een punt of 5-10 op. Iets wat Huiberts met z'n verkeerde zuinigheid maar niet lijkt te beseffen, al is Jansen zn rol niet te onderschatten. Als hij een Plan-B voor ogen heeft had hij dat allang bij Huiberts af kunnen dwingen, maar dat doet hij niet.

Hét jaar om te knallen als AZ zijnde. Maar straks weer met z'n allen verdrinken in zelfmedelijden en ambitieloos geneuzel over begrotingen en blessures. Achja Karlsson krijgt rood tegen Rijeka, Celtic toch wel een grote naam, ja veel spelers verkocht, ja veel blessures, Ja Viergever scoort een mazzelgoal, ja Hatzdidiakos krijgt een onterechte pingel tegen in Bodo. De constante factor is dat Jansen toch maar bar weinig prestaties neerzet met tevens matig voetbal. Een trainer die resultaatvoetbal speelt, zonder resultaten #-o . Enige plus zijn de wedstrijden in de toppers, daar zal ik hem dan maar de credits voor geven.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 09 feb 2023, 22:05 Omdat er bij AZ geen 20.000 capuchons op de tribunes staan die in staat zijn om een scheidsrechter thuis op te wachten.
Dit is inderdaad een wezenlijk verschil.

Hoe vaak Feyenoord nu thuis wordt bevoordeeld schurkt tegen het Messiaanse.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 09 feb 2023, 23:19 Persoonlijk zie ik toch ook gewoon een belangrijk verschil qua bank en inderdaad een goed plan. Wij brengen Lahdo en Barasi. Zij brengen Idrissi/Gimenez/Dilrosun. Net zoals ze vorig jaar Dessers konden brengen. Levert je ieder jaar minstens een punt of 5-10 op. Iets wat Huiberts met z'n verkeerde zuinigheid maar niet lijkt te beseffen, al is Jansen zn rol niet te onderschatten. Als hij een Plan-B voor ogen heeft had hij dat allang bij Huiberts af kunnen dwingen, maar dat doet hij niet.

Hét jaar om te knallen als AZ zijnde. Maar straks weer met z'n allen verdrinken in zelfmedelijden en ambitieloos geneuzel over begrotingen en blessures. Achja Karlsson krijgt rood tegen Rijeka, Celtic toch wel een grote naam, ja veel spelers verkocht, ja veel blessures, Ja Viergever scoort een mazzelgoal, ja Hatzdidiakos krijgt een onterechte pingel tegen in Bodo. De constante factor is dat Jansen toch maar bar weinig prestaties neerzet met tevens matig voetbal. Een trainer die resultaatvoetbal speelt, zonder resultaten #-o . Enige plus zijn de wedstrijden in de toppers, daar zal ik hem dan maar de credits voor geven.
Dat er nu geen spelers verkocht hoeven worden is puur alleen te danken aan de juiste zuinigheid, op dit moment is dat juist de kracht van AZ, anders waren er meerdere pareltjes nu al verkocht.

Daarbij is het kopen kopen kopen geen garantie want jij ook jij was heel tevreden met Bazoer, Van Heusden, Djordje maar die zijn allemaal geblesseerd.

Ja hoor een paar weken terug was het nog voetbal met veel variatie. Ik wil maar zeggen alles gaat met fases. Ook in de wedstrijden zie je veel fases, dat jij je alleen focus op de slechte dingen moet je zelf weten. Ik zie ook de goede dingen en een team dat voor elke meter knokt en veel varieert en ik blijf ze ook onthouden als het resultaat jammer genoeg tegenvalt. Want dat zijn de bouwstenen waarmee verder gebouwd moet worden, niet dat constante slappe gelul over wat fout ging.

Alles valt of staat met perceptie de ene ploeg pakt meer punten tegen 'middenmoters' en grote clubs de ander tegen de 'kleintjes' maar aan het eind telt wat de ranglijst aangeeft (ik weet niet of je de laatste tijd gecheckt hebt?)

Mooie opsomming van oa vorig jaar, ik heb daar veel van gebruikt om te duiden dat AZ er dichtbij zat en dat het op details beslist wordt (mijn conclusie was dat het verschil te vinden was in een doelpunt of 3 over een heel seizoen.) En ja dat is topsport, dat gejank hoort daar helemaal niet bij als er zoveel gelijk op ging en je wint verliest op details dan was je niet veel slechter of veel beter.

Goed coach trouwens die Jansen, hij laat zich niet gek maken, staat toch maar 2e op dit moment.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 09 feb 2023, 23:19 Persoonlijk zie ik toch ook gewoon een belangrijk verschil qua bank en inderdaad een goed plan. Wij brengen Lahdo en Barasi. Zij brengen Idrissi/Gimenez/Dilrosun. Net zoals ze vorig jaar Dessers konden brengen. Levert je ieder jaar minstens een punt of 5-10 op. Iets wat Huiberts met z'n verkeerde zuinigheid maar niet lijkt te beseffen, al is Jansen zn rol niet te onderschatten. Als hij een Plan-B voor ogen heeft had hij dat allang bij Huiberts af kunnen dwingen, maar dat doet hij niet.
Eens over de bank en dan kwamen Paixao en Bullaude or ook nog in. Het maakt toch wel heel veel verschil als je gas wilt geven of je een gelijkwaardige voorhoede en nummer 10 van de bank kunt brengen.
Toch is dat niet echt een plan B, maar een plan met nieuwe mensen.
En die maakten nu ook het verschil niet tegen NEC.
Dat was de scheidsrechter (die ik overigens verder wel goed vond fluiten) Als die kaart gewoon geel is wordt dan gaat 010 ook wel stormen maar dan had Sandler gewoon die bal weggekopt voor onderdeurtje Paixao

Die 4 aanvallers op de bank van 010, kost aan afschrijving en salaris zomaar 8 miljoen per jaar, dus dat kun je wel willen, maar dat geld heeft AZ gewoon niet. Dan kom je op B-keuze uit en dan is het zonde van het geld
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 10 feb 2023, 10:00 Die 4 aanvallers op de bank van 010, kost aan afschrijving en salaris zomaar 8 miljoen per jaar, dus dat kun je wel willen, maar dat geld heeft AZ gewoon niet. Dan kom je op B-keuze uit en dan is het zonde van het geld
Ach kom op. Minstens één fatsoenlijke reserve aanvaller kost niet gelijk miljoenen. Het zijn gewoon keuzes, die niet gehinderd worden door de financiën.
Plaats reactie