Prestaties / Tactiek

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 09:48 AZ-stats 2020-2021.png

Eindbalans van alle serieuze wedstrijden. (Beker, competitie en Europees voetbal, geen kkd dus)
*Enige handmatige aanpassing is dat dat ik die achterlijke "assist" van Boadu tegen Emmen bij Gudmundsson erbij heb gezet.

Meneer "die zomaar een wedstrijd kan beslissen met een geniaal moment scoort niet erg hoog", heeft daar gemiddeld 3 hele wedstrijden voor nodig =D> . De mensen die wel hoog scoren zijn ook juist de mensen die naast goals en assist van meerwaarde zijn. Gelukkig blijven die het hele seizoen fris, doordat ze regelmatig rust krijgen :roll: .
Leuke post.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 09:48 Eindbalans van alle serieuze wedstrijden. (Beker, competitie en Europees voetbal, geen kkd dus)
*Enige handmatige aanpassing is dat dat ik die achterlijke "assist" van Boadu tegen Emmen bij Gudmundsson erbij heb gezet.

Meneer "die zomaar een wedstrijd kan beslissen met een geniaal moment scoort niet erg hoog", heeft daar gemiddeld 3 hele wedstrijden voor nodig =D> . De mensen die wel hoog scoren zijn ook juist de mensen die naast goals en assist van meerwaarde zijn. Gelukkig blijven die het hele seizoen fris, doordat ze regelmatig rust krijgen :roll: .
Zeker leuke post. Inmiddels hebben we ook de laatste wedstrijd van het seizoen gehad. Daarbij komt Gudmundsson volgens TM uit op 231 minuten per G/A en Boadu op 201 minuten per G/A. De Wit komt inderdaad op 374 minuten per G/A. Allemaal niet bijster om over naar huis te schrijven. M.b.t. Boadu: vorig jaar zat hij rond de 105 minuten per G/A. Een en ander lijkt duidelijk verbonden te zijn aan de totale vormdip van Stengs. Die vonden elkaar vorig jaar perfect en dit jaar nauwelijks. Als je ook nog bedenkt dat Boadu Corona heeft gehad aan het begin van het seizoen dan snap je al snel dat de getallen dit jaar lager uitvallen. Benieuwd hoe de technische staf van AZ hier naar kijkt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 18 mei 2021, 11:16 Zeker leuke post. Inmiddels hebben we ook de laatste wedstrijd van het seizoen gehad. Daarbij komt Gudmundsson volgens TM uit op 231 minuten per G/A en Boadu op 201 minuten per G/A. De Wit komt inderdaad op 374 minuten per G/A. Allemaal niet bijster om over naar huis te schrijven. M.b.t. Boadu: vorig jaar zat hij rond de 105 minuten per G/A. Een en ander lijkt duidelijk verbonden te zijn aan de totale vormdip van Stengs. Die vonden elkaar vorig jaar perfect en dit jaar nauwelijks. Als je ook nog bedenkt dat Boadu Corona heeft gehad aan het begin van het seizoen dan snap je al snel dat de getallen dit jaar lager uitvallen. Benieuwd hoe de technische staf van AZ hier naar kijkt.
Ik zal hem zo even updaten. De cijfers die jij noemt zijn vgm alleen de goals per minuut, dat was mij eerst ook wat onduidelijk op tm.

Ik zal bijv pavlidis er ook bij zetten. Iemand nog suggesties voor andere spelers/statistieken?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2021, 11:32 Ik zal hem zo even updaten. De cijfers die jij noemt zijn vgm alleen de goals per minuut, dat was mij eerst ook wat onduidelijk op tm.

Ik zal bijv pavlidis er ook bij zetten. Iemand nog suggesties voor andere spelers/statistieken?
Giakoumakis :)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Oosting
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 18 mei 2021, 11:32 Ik zal hem zo even updaten. De cijfers die jij noemt zijn vgm alleen de goals per minuut, dat was mij eerst ook wat onduidelijk op tm.

Ik zal bijv pavlidis er ook bij zetten. Iemand nog suggesties voor andere spelers/statistieken?
Schoten op doel(kansen)/ doelpunt verhouding.

Een spits die 100 voorzetten krijgt en er 10 maakt is weer eens wat anders dan de spits die er 50 krijgt en er 10 maakt.

Eventueel ook de statistieken die je nu hebt met aftrek van penalties weergeven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az-Stats2.png
Az-Stats2.png (129.96 KiB) 1801 keer bekeken
Ik heb inderdaad even gecorrigeerd voor penals en de resultaten van afgelopen week bijgewerkt.
Ik vind het vooral interessant omdat op die standaard lijstjes met G/A geen rekening word gehouden met speeltijd en penalty's (geeft vaak een vertekend beeld). Natuurlijk geef je wel eens een mooie bal die geen goal wordt, maar soms wordt een simpele pass of intikker juist wel weer een goal/assist. Dat heft elkaar wel op over een seizoen en denk daarom dat dit best een behoorlijke graadmeter is (voor aanvallers).

Van Bergen is gewoon fucking slecht, maar dat wisten we al.

Dat doelpunten per schot vind ik lastig want bijvoorbeeld een Karlsson en Stengs schieten veel vaker van afstand, terwijl Boadu hoofdzakelijk binnen de 10meter rond de goal komt voor de "intikkers"
Dit zegt de eredivisie site:
Schoten%.png
Schoten%.png (51.83 KiB) 1801 keer bekeken
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik vind het bijzonder mooi om te zien, dat Druijf die door de meeste Boadu fans niet serieus genomen wordt, ("Druijf is maar een beperkte voetballer"), praktisch de beste score van allemaal heeft. Alleen Malen heeft een nog iets betere score, maar die wordt ook als een potentiele topspits betiteld en als potentiele 1e spits van Oranje. Niet slecht dat Druijf daar dan vlak achter komt.

Conclusie: Druijf heeft onterecht geen eerlijke kans gehad bij AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die conclusie had je ook zonder uitgebreid onderzoek (waarvoor overigens hartelijk dank) al kunnen trekken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 18 mei 2021, 16:36 Die conclusie had je ook zonder uitgebreid onderzoek (waarvoor overigens hartelijk dank) al kunnen trekken.
Die conclusie had ik inderdaad al veel eerder getrokken en uitgelegd. Maar het is mooi dat het nu door de duidelijke cijfers bevestigd wordt.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2526
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Het Italiaanse team speelt op de EK zoals AZ dat graag zou willen. De filosofie lijkt hetzelfde. Maar de energie die Italie erin stopt lijkt mij voor AZ nog ver weg.
Misschien het Italiaanse volkslied spelen voorafgaande aan wedstrijden?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wat ik echt mis bij AZ is een van de middenvelders (normaal de nr10) die op randje 16 gaat staan als de bal op de flank is. Zovaak dat een van de backs of vleugelspelers doorkomen aan de zijkant en dat er dan een gapend gat ligt op de 16meter lijn, maar niemand om af te drukken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 26 aug 2021, 21:00 Wat ik echt mis bij AZ is een van de middenvelders (normaal de nr10) die op randje 16 gaat staan als de bal op de flank is. Zovaak dat een van de backs of vleugelspelers doorkomen aan de zijkant en dat er dan een gapend gat ligt op de 16meter lijn, maar niemand om af te drukken.
Een Guus Til bijvoorbeeld……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Nu er toch niets meer bijkomt kunnen we met de voorspellingen beginnen:
competitie 4e plaats
beker kwartfinale
conference league door groepsfase
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 31 aug 2021, 21:04 Nu er toch niets meer bijkomt kunnen we met de voorspellingen beginnen:
competitie 4e plaats
beker kwartfinale
conference league door groepsfase
Competitie: welke club wordt 3e dan?
Beker: puur afhankelijk van de loting
CL: geen pijl op te trekken……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 31 aug 2021, 22:47 Competitie: welke club wordt 3e dan?
Beker: puur afhankelijk van de loting
CL: geen pijl op te trekken……..
Wie er 3e wordt gaat mijn voorspelling niet over. Ik voorspel wat AZ gaat doen :)
Bij de 1e rondes hebben we vrijloot of beschermde status dus kun je er wel vanuit gaan dat we een aantal rondes dorkomen.
Als je naar de tegenstanders kijkt en naar de selectie van AZ, kun je vast wel een voorspelling maken voor de groepsfase conferenceleague.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Ik schat in dat AZ met Feyenoord en Utrecht om plek 3, 4 en 5 spelen. Zal een grilig jaar worden denk ik, de gemiddelde leeftijd is wel erg laag.

Beker is onderdaad zwaar afhankelijk van de loting en in de Conference League zie ik dit AZ wel overwinteren.


Behoorlijke jas uitgedaan, maar vertrouwen in de aanstormende jeugd.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Als we vierde worden na het halve elftal verkocht te hebben, zou dat een knappe prestatie zijn. Inderdaad gaat Utrecht dit jaar meedoen om een toppositie. Maar dat mag ook wel een keer. De Scheringa van Utrecht heeft al bakken met geld uitgegeven.
Volgend jaar april weten we meer
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Ik heb veel vertrouwen in Reijnders als vervanger van Koopmeinerstoont in de wedstrijden (bij uitzondering van RKC-uit) dat ie goed kan in de kleine ruimte, daardoor vaak tussen de linies beweegt en oplossing vooruit zoekt.

Lange bal ala Koopmeiners is ook iets waar te veel afhankelijk van werden. Bovendien vond ik dat Koopmeiners te vaak vlak voor de laatste linie zich opstelde. Met zijn schot had ik toch gehoopte bdat ie vaker rand 16 zou opduiken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AnthonisZ schreef: 01 sep 2021, 09:31 Lange bal ala Koopmeiners is ook iets waar te veel afhankelijk van werden. Bovendien vond ik dat Koopmeiners te vaak vlak voor de laatste linie zich opstelde. Met zijn schot had ik toch gehoopte bdat ie vaker rand 16 zou opduiken.
Koopmeiners speelde vaak van achteruit omdat onze CV's niet uitblinken in opbouwen. Na 20 keer de bal breed spelen, heb je toch een speler nodig die de bal wel vooruit speelt.
Plaats reactie