Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZSander schreef: 05 apr 2021, 20:35 Exact, en ik geef jou (en daarmee de spelers) 100% gelijk. Ondanks dat ik hoop dat de meeste spelers wel iets meer dan een paar uur per dag met hun vak bezig zijn, doe ik dat inderdaad wel liever lekker in het zonnetje bij een prachtige stad, dan in het grijze en grauwe Leeds. Voetballers zijn ook maar mensen.
Dat is wel zeker. Het is niet zo dat ze anderhalf uur aan het trainen zijn en de rest van de dag op de bank playstation zitten te spelen. Of in ieder geval niet bij AZ en elke zichzelf serieus nemende voetbalclub.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Zou wel geweldige reclame zijn voor AZ als Teun voor een giga bedrag naar Liverpool vertrekt.
Vind hem als middenvelder ook veel beter dan Wijnaldum en denk wel dat hij onder een verstandige trainer als Klopp daar kan slagen.
Koopmeiners staat naast Rodrigo De Paul van Udinese en de Noorse international sander Berge van Sheffield United op de lijst als vervanger van Wijnaldum.
Naast Liverpool geniet Koopmeiners ook grote Italiaanse en Spaanse interesse. Zou bijzonder spijtig zijn als juist hij in het laatste topduel voor AZ tegen ajax niet aan kan treden, want een goed optreden kan zijn waarde zelfs nog meer doen stijgen waardoor de aanvoerder wellicht wel eens een recordtransfer voor de Alkmaarders zou kunnen opleveren.
Laatst gewijzigd door capefear op 06 apr 2021, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

In de podcast 67 te luisteren via de fanpage was op 17 maart j.l. de vader van Teun Koopmeiners te gast. Deze heb ik gisteravond nog beluisterd. Hierin werd o.m. de toekomst van Teun besproken. Zijn vader wees op een aantal belangrijke zaken om mee te wegen in de keuze voor welke club.

Opvallend dat hij twee clubs met naam noemde waarmee Teun juist de laatste dagen in verband mee wordt gebracht. Zowel Liverpool als AS Roma noemde hij in de voorbeelden van clubs. Daarbij ging het met name op de reële kans op speeltijd bij die club. Bij de eerste achtte hij de kans kleiner dan bij de tweede.

Maar goed hij zelf gaat er niet over zei ie ook.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 06 apr 2021, 10:02 Opvallend dat hij twee clubs met naam noemde waarmee Teun juist de laatste dagen in verband mee wordt gebracht. Zowel Liverpool als AS Roma noemde hij in de voorbeelden van clubs. Daarbij ging het met name op de reële kans op speeltijd bij die club. Bij de eerste achtte hij de kans kleiner dan bij de tweede.
Zou dit komen omdat Koopmeiners wordt genoemd als vervanger voor Wijnaldum (toch een ander soort speler) terwijl Teun meer als verdedigende middenvelder op Fabinho lijkt waardoor je twee gelijksoortige spelers krijgt?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tja Liverpool...

Teun moet zich afvragen of hij van het niveau Minamino/Tsmikas is of hoger wat dat betreft.
Dat gaat namelijk erop of eronder worden vanaf dag 1.

Bij een club als AS Roma of Atalanta zal hij in de voetsporen van Nederlanders kunnen treden waarvan hij sowieso moet aantonen dat hij beter is dan zij zelf zijn.

Sevilla lijkt mij ook wat lastig.

Ik zou het wel weten denk ik, maar goed voetballers maken hun eigen keuzes.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Gelukkig 8)

Slechts een duel langs de kant.

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voet ... uel-missen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 06 apr 2021, 08:56 Zou wel geweldige reclame zijn voor AZ als Teun voor een giga bedrag naar Liverpool vertrekt.
Het is alleen goede reclame, als hij binnen afzienbare termijn een basisplaats krijgt. Als hij bankzitter wordt is het juist geen goede reclame. Dan kan hij beter naar een club op een iets lager niveau gaan waar hij wel speeltijd heeft.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zowaar eens gunstig nieuws vanuit de KNVB. Hulde
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 06 apr 2021, 15:52 Zowaar eens gunstig nieuws vanuit de KNVB. Hulde
Precies, en terecht! Fijn dat ie mee kan doen tegen ajax. Je zal zien dat ie dan een topwedstrijd gaat spelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 06 apr 2021, 17:51 Precies, en terecht! Fijn dat ie mee kan doen tegen ajax. Je zal zien dat ie dan een topwedstrijd gaat spelen.
Mede aan hem om het kampioenwedstrijdje ( met publiek! ) te verstoren en te laten zien dat niet Gravenberch maar hij moet worden opgenomen in Oranje.
Dan toon je karakter en spierballen.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

capefear schreef: 06 apr 2021, 08:56 Zou wel geweldige reclame zijn voor AZ als Teun voor een giga bedrag naar Liverpool vertrekt.
Vind hem als middenvelder ook veel beter dan Wijnaldum en denk wel dat hij onder een verstandige trainer als Klopp daar kan slagen.
Koopmeiners staat naast Rodrigo De Paul van Udinese en de Noorse international sander Berge van Sheffield United op de lijst als vervanger van Wijnaldum.
Naast Liverpool geniet Koopmeiners ook grote Italiaanse en Spaanse interesse. Zou bijzonder spijtig zijn als juist hij in het laatste topduel voor AZ tegen ajax niet aan kan treden, want een goed optreden kan zijn waarde zelfs nog meer doen stijgen waardoor de aanvoerder wellicht wel eens een recordtransfer voor de Alkmaarders zou kunnen opleveren.
Zou enerzijds geweldig zijn als hij daar naartoe gaat. Maar ik denk dat hij weinig aan spelen toe zal komen. De stap vanuit de Eredivisie naar Engeland is enorm groot, zeker naar de top. Kijk naar Jahanbakhash, maar ook buiten AZ om. Bergwijn, vd Beek en Ziyech hebben het ook lastig. Voor Koopmeiners (en ook Wijndal) zou een subtopper in Italië, Spanje of Duitsland ideaal zijn. Een Roma zou niet verkeerd zijn. Of een Leipzig of Leverkusen in Duitsland of een Sevilla of Sociedad in Spanje. Ik zie hem liever wekelijks spelen bij een subtopper dan bankzitter bij een topclub.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

fcvictorie schreef: 08 apr 2021, 13:29 De stap vanuit de Eredivisie naar Engeland is enorm groot, zeker naar de top.
Berichten worden wel steeds massaler, inmiddels staan de Liverpool topics vol met Koopmeiners nieuws.
Klopp blijkt een 'huge fan of Teun Koopmeiners' te zijn. En ook op twitter wordt de naam van Teun onder de Liverpool fans veelvuldig besproken.
https://www.hitc.com/en-gb/2021/04/11/l ... s-rumours/
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 13 apr 2021, 16:09 Berichten worden wel steeds massaler, inmiddels staan de Liverpool topics vol met Koopmeiners nieuws.
Klopp blijkt een 'huge fan of Teun Koopmeiners' te zijn. En ook op twitter wordt de naam van Teun onder de Liverpool fans veelvuldig besproken.
https://www.hitc.com/en-gb/2021/04/11/l ... s-rumours/
Zou mooi zijn. Gedaan met de berichten dat je vanuit AZ niet naar de top kan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

kuifje schreef: 13 apr 2021, 16:12 Zou mooi zijn. Gedaan met de berichten dat je vanuit AZ niet naar de top kan.
Of wederom een bevestiging dat deze stap te groot is. Het Vincent Janssen scenario vind ik niet ondenkbaar bij zo'n grote stap. Fysiek en qua handelingssnelheid is Liverpool niet een club waar Teun gegarandeerd een basisplaats zal hebben en hij moet juist wel blijven spelen om verder te ontwikkelen. Italië of Duitsland lijkt me een logischer vervolg.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 13 apr 2021, 16:12 Zou mooi zijn. Gedaan met de berichten dat je vanuit AZ niet naar de top kan.
Die berichten vind ik altijd zo onzinnig want vanaf PSV en Feyenoord gaat er ook niemand naar de top. Bergwijn zit net als Janssen op de bank bij Tottenham, Berghuis gaat straks ook naar een middenmoter. Alleen vanuit ajax gaat er af en toe eentje naar de echte top maar dat is vaak Barcelona omdat ze daar nog steeds in de geest van Cruijff leven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

capefear schreef: 13 apr 2021, 16:09 Berichten worden wel steeds massaler, inmiddels staan de Liverpool topics vol met Koopmeiners nieuws.
Klopp blijkt een 'huge fan of Teun Koopmeiners' te zijn. En ook op twitter wordt de naam van Teun onder de Liverpool fans veelvuldig besproken.
https://www.hitc.com/en-gb/2021/04/11/l ... s-rumours/
Het zou hem gegund zijn. Liverpool is natuurlijk een prachtige club en financieel zou hij in een keer binnen zijn. Maar hoewel ik een groot fan ben van Koopmeiners lijkt mij dit een stap te groot. Zelfs in de Eredivisie heeft hij nog te vaak zijn zwakke momenten.

Nu denk ik dat hij wel rijp is voor een stap net als Wijndal. Op een hoger niveau worden die jongens getriggerd op constant een hoog niveau te halen. Alleen denk ik dat hij bij Liverpool op de bank belandt. Hij heeft nul status bij zo’n club.

Weghorst heeft destijds een stap naar Wolfsburg gezet en is daar uitgegroeid tot de grote man. Dat is uiteindelijk een stuk mooier en ook beter voor de naamsbekendheid van AZ dan op de bank in Liverpool. Janssen ging naar Tottenham en die speelde nooit.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hij moet ook niet naar Liverpool gaan, als die al serieus overwegen hem te halen. Als aankoop van ~25miljoen ben je een aankoop voor erbij, dat is voor hun een bedrag van niks. Maar al met al zijn deze geruchten, waar of niet, wel gunstig voor de algemene bekendheid en status van AZ.

Ik zou Napoli of Roma de beste opties vinden denk ik voor Teun. Mooie clubs, goed niveau en een gezonde kans op speeltijd en om basisspeler te worden (middenvelders zijn geen wereldtop daar). Napels speelt wel een beetje het zelfde voetbal al AZ. En als aankoop van 25 miljoen ben je geen "selectie opvulling" daar.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Luister de AZ Podcast van een aantal weken maar eens met Remco Koopmeiners als gast. Wie? Zijn vader.

Hij noemt Liverpool èn Roma als mogelijke clubs om een goede afweging te maken voor reële kansen op speeltijd. Ik heb dit al eerder hier gepost.

Dus dat er iets speelt met beide clubs mag duidelijk zijn. Toch zet ik eerder mijn geld op Roma dan op Liverpool.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 13 apr 2021, 19:44 Luister de AZ Podcast van een aantal weken maar eens met Remco Koopmeiners als gast. Wie? Zijn vader.

Hij noemt Liverpool èn Roma als mogelijke clubs om een goede afweging te maken voor reële kansen op speeltijd. Ik heb dit al eerder hier gepost.

Dus dat er iets speelt met beide clubs mag duidelijk zijn. Toch zet ik eerder mijn geld op Roma dan op Liverpool.
Voor Teun hoop ik dat hij naar een club gaat, die hem echt als basisspeler ziet en waar hij ook een serieuze kans heeft. Liverpool lijkt mij sowieso kansloos, maar ook Roma heb ik niet veel vertrouwen in (zie Kluivert). Lijkt mij verstandig toch een niveau lager te kijken want er zijn teveel Nederlanders die in het buitenland op de bank belanden.
Gesloten