Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Voor zijn ontwikkeling zou ik voor Frankrijk of Italië gaan. Daarna PL.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... iners.html
Zit AZ te hoog in de boom of vraagt Teun te veel salaris?
AZ heeft in ieder geval nog andere pijlen op de boog dus goed dat het nog niet toegeeft.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 19 jul 2021, 05:54 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... iners.html
Zit AZ te hoog in de boom of vraagt Teun te veel salaris?
AZ heeft in ieder geval nog andere pijlen op de boog dus goed dat het nog niet toegeeft.
AZ zit denk ik terecht hoog in de boom. Het opvallendste uit dit artikel vind ik eigenlijk dat Atalanta hem niet direct voor de basis zou halen. Dan moet Teun dit ook gewoon niet willen. Hij moet ergens heen waar hij speeltijd gaat krijgen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 19 jul 2021, 05:54 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... iners.html
Zit AZ te hoog in de boom of vraagt Teun te veel salaris?
AZ heeft in ieder geval nog andere pijlen op de boog dus goed dat het nog niet toegeeft.
Beide als ik veel berichten hierover mag geloven. AZ vraagt minimaal € 20 en Atalanta zit op € 15 miljoen. Teun met zijn zaakwaarnemer willen € 2 miljoen en Atalanta zit op € 1,5 miljoen. Hier lijkt een parallel in te zitten!

Die middenvelder van Milan zou voor € 12 miljoen naar Atalanta kunnen gaan. Dus is goedkoper. Maar Milan twijfelt of zij willen meewerken. Eerder hebben zij spelers veel te goedkoop weg gedaan die later furore hebben gemaakt en nu een veelvoud waard zijn. Atalanta dreigt naar AZ en de zaakwaarnemer van Teun. Dat hoort ook bij het spel.

Napoli is nog altijd serieus in de markt. Die nieuwe trainer wil hem er dolgraag bij hebben. Er staan wat waardevolle en dure spelers op de nominatie om te vertrekken uit Napels en geld is daarom geen probleem voor een transfer van Teun.

Rennes met een zeer rijke Franse familie zoekt een controlerende middenvelder en zijn fors aan het investeren in de spelergroep. Vorig jaar wilde men Teun ook hebben, maar dat lukte toen niet. Nu is hij opnieuw kandidaat, maar tevens worden andere spelers onderzocht.

Arsenal zou Teun ook in het vizier hebben als hun Zwitserse internationaal en aanvoerder Xhaka naar het Roma van Mourinho vertrekt. Roma zelf kijkt ook nog naar Teun als die deal niet rond komt.

Oftewel ik neem aan dat Teun zich vandaag op het trainingsveld van AZ meldt en de training hervat. In de achtergrond spelen de transferbewegingen en dat kan nog wel even duren voor er duidelijkheid komt over hem. Geduld dus voor AZ en Teun!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De interesse van andere clubs is alleen maar toegenomen(rennes, Napels, Arsenal), dus de vraagprijs is echt niet te hoog. Komt vanzelf wel een club die wel 20miljoen gaat neerleggen, al hoop ik dat dat geen PL club is. Met de verkoop van Stengs staat Max ook sterk in zn schoenen, mochten die clubs nog denken dat AZ zulke bedragen niet kan weigeren.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Dit is natuurlijk gewoon een spel dat gespeeld wordt door Atalanta. Of het slim is van ze? Ik denk het niet. Zoals hierboven al geschreven is, is de interesse door vrij kapitaalkrachtige clubs alleen maar toegenomen; die zullen niet zoveel moeite hebben met de vraagprijs als de interesse geïntensiveerd wordt.

Wij gaan het zien, Teun gaat het zien. Lekker beginnen met trainen en er komt vanzelf wel een akkoord.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

In ieder geval kan Teun AZ niet verwijten dat ze teveel geld vragen, als hij zelf een salaris van 2 miljoen claimt :)
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Atalanta lijkt af te haken, zonde want dat leek een ideale stap. Rennes is een stap lager terwijl een Napoli/Arsenal juist weer een stap hoger is qua druk dan wel zware competitie zoals de PL.

Ik gun Teun een transfer en snel ook zodat het team kan wennen aan een leven zonder Teun en eventueel nog het team versterkt. Zelfde voor Wijndal trouwens
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Van dat rijtje clubs lijkt Rennes me dan toch wel de veligste optie. Als hij het daar goed doet kan hij altijd nog een stap maken naar de Premier League. Dat zou ik nu gewoon nog niet doen, die stap is zo gigantisch groot.

Roma is ook niet mis, maar die gaan waarschijnlijk wel Mourinho-voetbal spelen. Is de vraag of je dat wilt.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 19 jul 2021, 07:06 De interesse van andere clubs is alleen maar toegenomen(rennes, Napels, Arsenal), dus de vraagprijs is echt niet te hoog. Komt vanzelf wel een club die wel 20miljoen gaat neerleggen, al hoop ik dat dat geen PL club is. Met de verkoop van Stengs staat Max ook sterk in zn schoenen, mochten die clubs nog denken dat AZ zulke bedragen niet kan weigeren.
20 miljoen niet te hoog ?
Til ging voor 18. Teun is een betere voetballer.
Aan de andere kant blijken veel van de toptransfers van AZ het bij hun nieuwe clubs in het buitenland niet zo goed te doen. Berghuis, Til en nu ook Alireza eindigden een paar jaar later bij Feijenoord.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 19 jul 2021, 12:0520 miljoen niet te hoog ?
Twintig miljoen lijkt me behoorlijk marktconform.

We zijn geen liefdadigheidsinstelling.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Niet gaan zakken in prijs. We hoeven niet te verkopen, kan ook van de winterstop nog voor 20 miljoen.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Arsenal heeft net de vervanger voor Xhaka opgehaald bij Anderlecht voor 17,5 miljoen. Die zullen dus waarschijnlijk niet meer in Teun geinteresseerd zijn.

https://www.vi.nl/nieuws/arsenal-pikt-t ... -in-belgie
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ_4ever schreef: 19 jul 2021, 14:32 Arsenal heeft net de vervanger voor Xhaka opgehaald bij Anderlecht voor 17,5 miljoen. Die zullen dus waarschijnlijk niet meer in Teun geinteresseerd zijn.

https://www.vi.nl/nieuws/arsenal-pikt-t ... -in-belgie
Hoeft niet zo te zijn. Dit is een rechtsbenige middenvelder. De waarschijnlijk vertrekkende Xhaka is linksbenig zoals Teun Koopmeiners. In Engeland hebben ze veel grotere selecties dan hier, omdat zij daar ook veel meer wedstrijden spelen.

Maar ik vermoed toch dat ondanks de belangstelling van Arsenal en Rennes Teun wacht op witte rook uit Bergamo, waarbij Napoli de escaperoute is naar zijn geliefde Italië.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Het luxeprobleem van Koopmeiners: 'Met meerdere clubs in gesprek'
Door Simon Zwartkruis Simon Zwartkruis
Door Lentin Goodijk

Aan interesse geen gebrek voor Teun Koopmeiners. Meerdere buitenlandse clubs hebben hun belangstelling voor de 23-jarige middenvelder kenbaar gemaakt. Toch meldde de Oranje-international zich deze week gewoon weer op het trainingsveld van AZ.

Wat doe je hier eigenlijk?

‘Haha, fit worden!’

We hadden een paar maanden geleden niet verwacht je hier nog te treffen.

‘Dat is wel optimistisch gedacht. Ik snap je gedachtegang helemaal, die heb ik zelf ook gehad. Alleen je merkt gewoon dat dingen wat meer tijd kosten door de situatie waar de hele wereld in zit met corona. Ik had zelf ook niet verwacht dat het allemaal super voorspoedig zou lopen.’

Wat is nu de situatie?

‘Dat ik met meerdere clubs in gesprek ben en dat het tot nu toe goed gesprekken zijn. Ik sta er positief in richting die clubs, dat heb ik ook naar AZ uitgesproken. Zij weten om welke clubs het gaat. De onderhandelingen lopen in die zin goed, alleen corona is ook een ding.’

Hoe is het contact met de clubleiding daarover?

‘Met Max Huiberts heb ik een gesprek gehad. Daarin heb ik aangegeven dat ik er heel open in wil zijn. Ik ben geen speler die blessures gaat faken of rare spelletjes speelt. Ik heb aan de club verteld met wie ik gesprek ben en hoe dat ervoor staat. We hebben continu nauw contact gehad wanneer clubs zich gemeld hebben. We hebben afgesproken dat ik blijf aangeven hoe mijn hoofd erbij staat en dat zij aangeven wat ze van me verwachten. Dat loopt tot nu toe heel prettig.’

En, wat verwachten ze van je?

‘Dat ik me niet misdraag, om het zo te zeggen. Zij snappen mijn situatie, daar hebben ze heel veel begrip voor. Zij zijn als club ook bezig met een proces, dat gaat gewoon door. Dus het is niet de bedoeling dat jij hier met een compleet andere agenda gaat lopen. Ik heb gezegd dat dat niet het geval is. Ik draai gewoon mee. In principe ben je nog altijd werkgever en werknemer en hoor je je dus ook gewoon te melden.’


© Pro Shots
Hoe schat je het nu in, hoe lang gaat het nog duren?

‘Tja, een aantal dingen hadden al gekund en een aantal dingen gaan nog komen. Cryptisch hè? Ik ben altijd open en eerlijk, maar ik vind het niet netjes naar de club om alles nu in de media te vertellen. Het is het netst als zij uiteindelijk eerst weten waar mij hart ligt.’

Ben je zelf al rond?

‘Dat zou goed kunnen.’

— Aanbevolen —
AZ bevestigt gesprekken met Atalanta over Koopmeiners
AZ bevestigt gesprekken met Atalanta over Koopmeiners
De kans dat Teun Koopmeiners volgend seizoen nog bij AZ speelt wordt steeds kleiner.

Het is dus aan de clubs nu?

‘Ja, ook dat zou kunnen. Er zijn clubs waar ik nu al had kunnen zitten, bij wijze van spreken. Maar toen kwamen er nog meer clubs, dat speelt ook. In die zin is het een luxeprobleem, dat maakt het lastiger, want je gaat toch weer gesprekken voeren en nadenken. Voordat al die gesprekken zijn ingepland, gaan er weer dagen of weken overheen. De reacties van alle verschillende partijen kosten ook weer tijd. Maar goed, AZ weet welke clubs geïnteresseerd zijn en concreet om tafel willen zitten.’

Stelt AZ zich naar jouw mening schappelijk op wat de vraagprijs betreft?

‘Het is hun goed recht om te vragen wat ze willen. We hebben met elkaar besproken dat je natuurlijk wel reëel moet blijven, omdat we in een tijd zitten met corona dat het anders is dan normaal. Maar het is hun recht om te vragen wat ze willen, dat verdienen ze ook. Ik hoop het, ik gun het ze van harte. Ze hebben me jarenlang, vanaf mijn jeugd alle kansen geboden. Ze hebben me goed geholpen, faciliteiten geboden, ik heb me thuis gevoeld. Natuurlijk bespreek je zaken als: als dit op tafel ligt, hoe moeilijk gaan we het elkaar dan maken? We willen het allemaal in goede harmonie laten verlopen.’

De club weet dat ik de ambitie en het doel heb om een stap te maken, mijn ploeggenoten en de trainer weten dat ook
Is Peer klaar voor de opvolging?

‘Dat denk ik wel ja, haha. Ik hoop het, hartstikke mooi als er nog een Koopmeiners blijft staan. Ik blijf de club als ik wegga uiteraard volgen, maar dit maakt het nog wel een stukje leuker om te volgen natuurlijk. Ik hoop dat hij meer wedstrijden dan ik mag gaan spelen. En wie weet ooit de aanvoerdersband dragen. Maar vergelijk hem alsjeblief niet met mij, omdat ik een heel ander carrièreverloop heb. Hij heeft al genoeg druk en eisen vanuit zichzelf. Het is vrij makkelijk in deze wereld om mij er gelijk naast te leggen, maar laat hem lekker zijn ding doen. Daar ga ik gewoon van genieten en dan gaan we zien hoever hij komt.’

Hoe groot schat je de kans dat je bij de eerste competitiewedstrijd in het shirt van AZ op het veld staat?

‘Dat durf ik niet te zeggen, ik weet het oprecht niet. De club weet dat ik de ambitie en het doel heb om een stap te maken. Mijn ploeggenoten en de trainer weten dat ook. Ik ben heel druk in mijn hoofd ermee. Het is dagelijkse kost, om het zo maar te zeggen. Ik hoop gewoon voor iedereen zo snel mogelijk duidelijkheid te geven, ook voor mezelf. Voorlopig is het voor mij nu belangrijk om fit te zijn. Mocht ik vertrekken, dan wil ik ergens anders toch ook fit verschijnen.’
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Het luxeprobleem van Koopmeiners: 'Met meerdere clubs in gesprek'
Door Simon Zwartkruis Simon Zwartkruis
Door Lentin Goodijk

Aan interesse geen gebrek voor Teun Koopmeiners. Meerdere buitenlandse clubs hebben hun belangstelling voor de 23-jarige middenvelder kenbaar gemaakt. Toch meldde de Oranje-international zich deze week gewoon weer op het trainingsveld van AZ.

Wat doe je hier eigenlijk?

‘Haha, fit worden!’

We hadden een paar maanden geleden niet verwacht je hier nog te treffen.

‘Dat is wel optimistisch gedacht. Ik snap je gedachtegang helemaal, die heb ik zelf ook gehad. Alleen je merkt gewoon dat dingen wat meer tijd kosten door de situatie waar de hele wereld in zit met corona. Ik had zelf ook niet verwacht dat het allemaal super voorspoedig zou lopen.’

Wat is nu de situatie?

‘Dat ik met meerdere clubs in gesprek ben en dat het tot nu toe goed gesprekken zijn. Ik sta er positief in richting die clubs, dat heb ik ook naar AZ uitgesproken. Zij weten om welke clubs het gaat. De onderhandelingen lopen in die zin goed, alleen corona is ook een ding.’

Hoe is het contact met de clubleiding daarover?

‘Met Max Huiberts heb ik een gesprek gehad. Daarin heb ik aangegeven dat ik er heel open in wil zijn. Ik ben geen speler die blessures gaat faken of rare spelletjes speelt. Ik heb aan de club verteld met wie ik gesprek ben en hoe dat ervoor staat. We hebben continu nauw contact gehad wanneer clubs zich gemeld hebben. We hebben afgesproken dat ik blijf aangeven hoe mijn hoofd erbij staat en dat zij aangeven wat ze van me verwachten. Dat loopt tot nu toe heel prettig.’

En, wat verwachten ze van je?

‘Dat ik me niet misdraag, om het zo te zeggen. Zij snappen mijn situatie, daar hebben ze heel veel begrip voor. Zij zijn als club ook bezig met een proces, dat gaat gewoon door. Dus het is niet de bedoeling dat jij hier met een compleet andere agenda gaat lopen. Ik heb gezegd dat dat niet het geval is. Ik draai gewoon mee. In principe ben je nog altijd werkgever en werknemer en hoor je je dus ook gewoon te melden.’


© Pro Shots
Hoe schat je het nu in, hoe lang gaat het nog duren?

‘Tja, een aantal dingen hadden al gekund en een aantal dingen gaan nog komen. Cryptisch hè? Ik ben altijd open en eerlijk, maar ik vind het niet netjes naar de club om alles nu in de media te vertellen. Het is het netst als zij uiteindelijk eerst weten waar mij hart ligt.’

Ben je zelf al rond?

‘Dat zou goed kunnen.’

— Aanbevolen —
AZ bevestigt gesprekken met Atalanta over Koopmeiners
AZ bevestigt gesprekken met Atalanta over Koopmeiners
De kans dat Teun Koopmeiners volgend seizoen nog bij AZ speelt wordt steeds kleiner.

Het is dus aan de clubs nu?

‘Ja, ook dat zou kunnen. Er zijn clubs waar ik nu al had kunnen zitten, bij wijze van spreken. Maar toen kwamen er nog meer clubs, dat speelt ook. In die zin is het een luxeprobleem, dat maakt het lastiger, want je gaat toch weer gesprekken voeren en nadenken. Voordat al die gesprekken zijn ingepland, gaan er weer dagen of weken overheen. De reacties van alle verschillende partijen kosten ook weer tijd. Maar goed, AZ weet welke clubs geïnteresseerd zijn en concreet om tafel willen zitten.’

Stelt AZ zich naar jouw mening schappelijk op wat de vraagprijs betreft?

‘Het is hun goed recht om te vragen wat ze willen. We hebben met elkaar besproken dat je natuurlijk wel reëel moet blijven, omdat we in een tijd zitten met corona dat het anders is dan normaal. Maar het is hun recht om te vragen wat ze willen, dat verdienen ze ook. Ik hoop het, ik gun het ze van harte. Ze hebben me jarenlang, vanaf mijn jeugd alle kansen geboden. Ze hebben me goed geholpen, faciliteiten geboden, ik heb me thuis gevoeld. Natuurlijk bespreek je zaken als: als dit op tafel ligt, hoe moeilijk gaan we het elkaar dan maken? We willen het allemaal in goede harmonie laten verlopen.’

De club weet dat ik de ambitie en het doel heb om een stap te maken, mijn ploeggenoten en de trainer weten dat ook
Is Peer klaar voor de opvolging?

‘Dat denk ik wel ja, haha. Ik hoop het, hartstikke mooi als er nog een Koopmeiners blijft staan. Ik blijf de club als ik wegga uiteraard volgen, maar dit maakt het nog wel een stukje leuker om te volgen natuurlijk. Ik hoop dat hij meer wedstrijden dan ik mag gaan spelen. En wie weet ooit de aanvoerdersband dragen. Maar vergelijk hem alsjeblief niet met mij, omdat ik een heel ander carrièreverloop heb. Hij heeft al genoeg druk en eisen vanuit zichzelf. Het is vrij makkelijk in deze wereld om mij er gelijk naast te leggen, maar laat hem lekker zijn ding doen. Daar ga ik gewoon van genieten en dan gaan we zien hoever hij komt.’

Hoe groot schat je de kans dat je bij de eerste competitiewedstrijd in het shirt van AZ op het veld staat?

‘Dat durf ik niet te zeggen, ik weet het oprecht niet. De club weet dat ik de ambitie en het doel heb om een stap te maken. Mijn ploeggenoten en de trainer weten dat ook. Ik ben heel druk in mijn hoofd ermee. Het is dagelijkse kost, om het zo maar te zeggen. Ik hoop gewoon voor iedereen zo snel mogelijk duidelijkheid te geven, ook voor mezelf. Voorlopig is het voor mij nu belangrijk om fit te zijn. Mocht ik vertrekken, dan wil ik ergens anders toch ook fit verschijnen.’
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Dank voor het delen!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jul 2021, 17:50 Dank voor het delen!
Graag gedaan.

Zo te lezen is het dus met meerdere clubs concreet. Ziet er dus naar uit dat het wel rond gaat komen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het ziet er ook naar uit dat het goed is dat Max zijn poot stijf houdt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Lekker hoor, als ik het zo lees is Koopmeiners akkoord met minimaal 1 club en zijn de andere clubs ook serieuze opties voor hem.. oftewel, wie als eerste aan de vraagprijs van AZ voldoet? 8)
"One swallow does not make a summer"
Gesloten