Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 07 jun 2021, 09:46 Atalanta is veel stabieler en meer kans om te spelen dan bij AS Roma of dergelijke clubs.
AS Roma is financieel ook een redelijke chaos. Daarom kan je ook beter zaken doen met Atalanta, is mijn gevoel.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 07 jun 2021, 09:46 Juist verstandig om niet te hoog in te zetten voor Teun. Atalanta is veel stabieler en meer kans om te spelen dan bij AS Roma of dergelijke clubs.

- beter iets lager mikken qua club dan te hoog (weghorst route vs Vincent Janssen / Alireza route).
- Atalanta geeft denk ik het geld bewuster uit dan clubs Als Roma (dus kiezen zij ook bewuster voor de speler Koopmeiners)
- Atalanta geeft spelers wel kansen
- Atalanta heeft goede ervaring met Nederlandse voetballers.
Ik doelde op transfersom.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als AZ 20 vraagt en Atalanta biedt 18, dan komen ze er geheid uit. Wellicht eventueel met doorverkooppercenttage en/of prestatiebonus. Nu afwachten of Max een speler naar AZ haalt voor zijn positie, of dat wordt ingezet op Clasie / Peer.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 07 jun 2021, 09:56 Jahanbaksh? Brighton was zeker niet te hoog, maar gewoonweg een verkeerde keuze. Een team waarbij verdedigen ontzettend belangrijk is.. Laat dat nou een zwakke eigenschap zijn van hem. Hij had naar een aanvallend ingesteld team moeten gaan of naar Spanje, waar aanvallers meer ruimte krijgen. Janssen heeft ook een goede keuze gemaakt, misschien niet voor zijn carriere.. maar de kans om voor een Engelse topclub te spelen.. die krijg je niet vaak. Zelfs Weghorst die al meerdere seizoenen goed speelt heeft nog geen concrete kans gehad om naar een topclub te gaan.

Janssen speelt nu gewoon op zijn echte niveau, heeft een prachtig salaris, lekker eigen vermogen en kan nog jaren lekker voetballen bij mooie clubs.
Misschien was Brighton niet te hoog, maar inderdaad zeker wel de verkeerde club qua trainer/systeem e.d.

Janssen heeft wel flink kunnen cashen, maar volgens mij waren zijn jaren bij Tottenham niet zijn leukste jaren in zijn carrière. Ik ben er meer voorstander van om het meer geleidelijk op te bouwen zoals Weghorst doet.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Alireza had naar Leicester moeten gaan als opvolger van Mahrez, die waren ook beter met hem omgegaan denk ik.
Maar dat is volkomen off-topic.

Atalanta is een goede club voor Koopmeiners, maar het transferbedrag is in nadere berichtgeving alweer gezakt naar 18 miljoen, dat vind ik toch redelijk mager.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 07 jun 2021, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2021, 10:45 Ik doelde op transfersom.
Ook i dat opzicht vind ik het prima. Als AZ te hoog inzet heb je kans dat een transfer afketst en zit je komend seizoen met een ontevreden Koopmeiners. Daarnaast kan AZ het geld ook goed gebruiken vanwege die Coronacrisis waar ook AZ wel de gevolgen zal voelen. 20 miljoen is een mooi marktconform bedrag voor Teun denk ik.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 07 jun 2021, 12:04 Nu afwachten of Max een speler naar AZ haalt voor zijn positie, of dat wordt ingezet op Clasie / Peer.
Hopelijk komt het ook gewoon snel rond, dan ben je ook van al dat gezeur af. Atalanta echt de perfecte club voor hem.

Moet toch wel nu Goudmijn is verhuurd. Midtsjø, Reijnders en Clasie voor 2 posities is veel te krap. Peer kreeg dit seizoen niet eens minuten als invaller, dan kan je hem geen serieuze backup maken als je top3 wilt spelen. Één langdurige blessure en je zit met een belabberd middeveld. Tevens moet je gewoon al voorsorteren op het vertrek van Midtsjø, of dat dat nou nu of volgend seizoen is.


*Brighton speelt zonder buitenspelers. Kansloze aankoop vanuit hun dus. Volgens mij hadden ze ook een trainerswissel na zn komst.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 07 jun 2021, 12:17 Ook i dat opzicht vind ik het prima. Als AZ te hoog inzet heb je kans dat een transfer afketst en zit je komend seizoen met een ontevreden Koopmeiners. Daarnaast kan AZ het geld ook goed gebruiken vanwege die Coronacrisis waar ook AZ wel de gevolgen zal voelen. 20 miljoen is een mooi marktconform bedrag voor Teun denk ik.
Het is zeker een mooi bedrag als het inderdaad die 20 miljoen zal worden, maar je moet toch iets te klagen hebben :lol:
Als je 20 miljoen vangt en je kan dan naar verluid voor 1.5 miljoen investeren in een jongen als Berg bijvoorbeeld... tja al was het 3 miljoen, dan heb je alsnog bijna een jaarbegroting binnengehaald.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2021, 12:20 Het is zeker een mooi bedrag als het inderdaad die 20 miljoen zal worden, maar je moet toch iets te klagen hebben :lol:
Als je 20 miljoen vangt en je kan dan naar verluid voor 1.5 miljoen investeren in een jongen als Berg bijvoorbeeld... tja al was het 3 miljoen, dan heb je alsnog bijna een jaarbegroting binnengehaald.
Tja van mij mogen ze ook 1,5 a 3 miljoen van dat Bedrag in Berg investeren. Voor 1,5 miljoen erbij heb je Bjorkan ook nog =D>
Met de rest van het bedrag (circa 15 miljoen) ben je verder weer helemaal uit de coronazorgen. Hoeveel andere clubs kunnen dat zeggen?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Gewoon 40 miljoen voor de aanvoerder van AZ. Niet telkens je beste spelers voor een habbekrats verkopen.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 07 jun 2021, 12:37 Gewoon 40 miljoen voor de aanvoerder van AZ. Niet telkens je beste spelers voor een habbekrats verkopen.
Ik denk dat jij 1 van de rijkste mensen op dit forum bent Jack :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2021, 12:17 Atalanta is een goede club voor Koopmeiners, maar het transferbedrag is in nadere berichtgeving alweer gezakt naar 18 miljoen, dat vind ik toch redelijk mager.
Is toch een heel flink bedrag in deze coronatijd. En er zijn weinig middenvelders voor een hoger bedrag uit de NLse Eredivisie naar het buitenland gegaan. Frenkie de Jong, Ziyech, Van de Beek, Klaassen, Sneijder en Wijnaldum.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2021, 12:20 Het is zeker een mooi bedrag als het inderdaad die 20 miljoen zal worden, maar je moet toch iets te klagen hebben :lol:
Als je 20 miljoen vangt en je kan dan naar verluid voor 1.5 miljoen investeren in een jongen als Berg bijvoorbeeld... tja al was het 3 miljoen, dan heb je alsnog bijna een jaarbegroting binnengehaald.
20M€ in dit corona tijdperk is inderdaad prima. Voor een controlerende middenvelder is dat gewoon heel netjes. Jahanbakhsh en Til zijn ook voor gelijksoortige bedragen weg gegaan in pre-corona tijden, terwijl die ook nog eens op veel aanvallendere posities spelen. Afgezien daarvan heeft AZ met deze transfer z'n jaarlijkse budget en eventuele tekorten weer gedekt. Goed bezig (y).

N.B. Benieuwd wat de hoogste uitgaande transfers van PSV en Feyenoord zullen zijn deze zomer.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Al gaat hij naar Guangzhou United. Weg is weg en dan voor zo'n hoog mogelijke prijs. Het is hier geen sociale instelling.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

MO7 schreef: 07 jun 2021, 13:52 Al gaat hij naar Guangzhou United. Weg is weg en dan voor zo'n hoog mogelijke prijs. Het is hier geen sociale instelling.
Het zou voor de naam van AZ wel goed zijn als een jeugdspeler van AZ uiteindelijk internationaal slaagt. Wat dat betreft zou een stap naar Atalanta prima zijn. Een ploeg die jonge spelers een kans geeft en waar Eredivisie spelers het goed gedaan hebben de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ben het helemaal eens met iedereen hier. Atalanta zou een heel goede vervolgstap zijn voor Teun. Qua som dacht ik ook aan iets meer, maar gezien de omstandigheden denk ik dat het inderdaad prima is. En wat anderen ook zeggen, als Teun het goed doet daar zorgt dat er natuurlijk ook voor dat we in de toekomst net wat meer kunnen vragen. Dus indirect is een klein beetje minder geld nu niet erg als Teun daar een grote kans van slagen heeft, ook met eventuele prestatiebonussen of doorverkooppercentages.

Ik hoop dat Peer de kans krijgt als vervanger van zijn broer!
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

:P
timdadum schreef: 07 jun 2021, 15:05 Ben het helemaal eens met iedereen hier. Atalanta zou een heel goede vervolgstap zijn voor Teun. Qua som dacht ik ook aan iets meer, maar gezien de omstandigheden denk ik dat het inderdaad prima is. En wat anderen ook zeggen, als Teun het goed doet daar zorgt dat er natuurlijk ook voor dat we in de toekomst net wat meer kunnen vragen. Dus indirect is een klein beetje minder geld nu niet erg als Teun daar een grote kans van slagen heeft, ook met eventuele prestatiebonussen of doorverkooppercentages.

Ik hoop dat Peer de kans krijgt als vervanger van zijn broer!
Misschien wilt AZ een doorverkoop percentage (10%?) en valt de som daarom wat “lager” uit? Er zit immers een goede kop op bij Koopmeiners dus Atalanta hoeft allerminst zijn eind station te zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MB80 schreef: 07 jun 2021, 16:48 :P Misschien wilt AZ een doorverkoop percentage (10%?) en valt de som daarom wat “lager” uit? Er zit immers een goede kop op bij Koopmeiners dus Atalanta hoeft allerminst zijn eind station te zijn.
Ik zou liever nu wat extra miljoenen pakken. Koopmeiners lijkt me geen speler die later nog eens voor 30 miljoen naar Engeland of Spanje gaat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 07 jun 2021, 21:05 Ik zou liever nu wat extra miljoenen pakken. Koopmeiners lijkt me geen speler die later nog eens voor 30 miljoen naar Engeland of Spanje gaat.
Dat zou AZ ook wel willen, het gaat erom wat reëel is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

timdadum schreef: 07 jun 2021, 15:05 Ben het helemaal eens met iedereen hier. Atalanta zou een heel goede vervolgstap zijn voor Teun. Qua som dacht ik ook aan iets meer, maar gezien de omstandigheden denk ik dat het inderdaad prima is. En wat anderen ook zeggen, als Teun het goed doet daar zorgt dat er natuurlijk ook voor dat we in de toekomst net wat meer kunnen vragen. Dus indirect is een klein beetje minder geld nu niet erg als Teun daar een grote kans van slagen heeft, ook met eventuele prestatiebonussen of doorverkooppercentages.

Ik hoop dat Peer de kans krijgt als vervanger van zijn broer!
Iedereen? Van alle 10miljoen +_ transfers de laatste jaren, heb ik bij hem het beste gevoel dat ie gaat slagen.
Maar goed als je naar Atalanta gaat, dan is dat wel een bewuste keuze van de speler ook natuurlijk.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gesloten