Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Als De Boer Koopmeiners en Frenkie zo neerzet Koeman bij Barca met Busquets en Frenkie doet, dan kan dit een heerlijk duo worden. Er is wel genoeg concurrentie op het middenveld overigens, maar je kan zo niet meer om zo'n jongen heen, als doen ze dat wel al jaren bij Weghorst die gewoon 2x zoveel scoort dan de andere spitsen.

Even iets anders, wie kan mij de laatste defensieve middenvelder opnoemen, die 11 goals maakte in 1 eredivisie seizoen (en de statistieken die ik heb gezien waren over een heel seizoen, Teun heeft pas 16 wedstrijden er op zitten). Ik heb namelijk gekeken voor Schone, Cocu, Van Bommel, Rijkaard, Bosvelt, Winter, Wouters, Engelaar (dit zijn de all time topscorers als defensieve middenvelders) maar niemand kwam ooit tot meer dan 10 goals in 1 eredivisie seizoen. Teun heeft dit vorig jaar al eens gedaan (11 goals totaal) en nu staat hij weer op 11.

Als West Ham al 22 miljoen voor Haller vangt, een reserve spits, als Van de Beek voor 40 miljoen gaat....

Neem dan even in het achterhoofd dat ajax wel op CL niveau speelt, maar dan moet je zeker die 40 miljoen kunnen evenaren. Koopmeiners overtreft Van de Beek in treffers in de afgelopen 2 seizoenen, hij is aanvoerder van AZ en Jong Oranje geweest, en heeft nog een contract tot 2023. En dan is dit zijn huidige marktwaarde in mijn ogen. Lachwekkend dat hij momenteel op diverse sites een marktwaarde zou hebben van 15 miljoen.

Mocht hij er 15+ maken, wat zeker niet ondenkelijk is, moet je misschien wel rond de 50 miljoen gaan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Martens1986 schreef: 14 jan 2021, 09:29

Even iets anders, wie kan mij de laatste defensieve middenvelder opnoemen, die 11 goals maakte in 1 eredivisie seizoen (en de statistieken die ik heb gezien waren over een heel seizoen.
Gudelj
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

SimonPoulsen schreef: 14 jan 2021, 10:28Gudelj
Gudelj speelde toen niet als DM, maar goed. Is wel een DM van nature. Had ik niet eens aan gedacht...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Martens1986 schreef: 14 jan 2021, 09:29 ...Even iets anders, wie kan mij de laatste defensieve middenvelder opnoemen, die 11 goals maakte in 1 eredivisie seizoen (en de statistieken die ik heb gezien waren over een heel seizoen, Teun heeft pas 16 wedstrijden er op zitten). Ik heb namelijk gekeken voor Schone, Cocu, Van Bommel, Rijkaard, Bosvelt, Winter, Wouters, Engelaar (dit zijn de all time topscorers als defensieve middenvelders) maar niemand kwam ooit tot meer dan 10 goals in 1 eredivisie seizoen. Teun heeft dit vorig jaar al eens gedaan (11 goals totaal) en nu staat hij weer op 11....
Valt ook in het buitenland op hoor. De twee goals die hij op een heel bijzondere manier uit de (te) korte corner wist te maken zorgen ook voor extra aandacht op hem. Ga zo door Teun! =D>
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

ForzAZ schreef: 14 jan 2021, 19:17 Valt ook in het buitenland op hoor. De twee goals die hij op een heel bijzondere manier uit de (te) korte corner wist te maken zorgen ook voor extra aandacht op hem. Ga zo door Teun! =D>
Koopmeiners ontwikkelt zich prima. Nu is het de hype van het moment. Tweede helft PSV was hij echter ronduit slecht en haal de penalty's weg en dan scoort hij redelijk. Verder wel meest constante AZ er
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 15 jan 2021, 06:42 Koopmeiners ontwikkelt zich prima. Nu is het de hype van het moment. Tweede helft PSV was hij echter ronduit slecht en haal de penalty's weg en dan scoort hij redelijk. Verder wel meest constante AZ er
“Ronduit slecht”.......😳
Uit winnen bij PSV met een waardeloze Koopmeiners die ook nog eens twee keer scoort.
En waarom zou je de penalty’s weghalen? Die zijn toch een wezenlijk onderdeel van het spel?
Je kan ook te veel zeuren hoor!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Martens1986 schreef: 14 jan 2021, 09:29
Even iets anders, wie kan mij de laatste defensieve middenvelder opnoemen, die 11 goals maakte in 1 eredivisie seizoen
Koeman maakt er als libero 21 in 32 wedstrijden. En ook een paar keer 16 en 14.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Rjansen17 schreef: 15 jan 2021, 06:42 Koopmeiners ontwikkelt zich prima. Nu is het de hype van het moment. Tweede helft PSV was hij echter ronduit slecht en haal de penalty's weg en dan scoort hij redelijk. Verder wel meest constante AZ er
Koopmeiners is al jaren onderschat, krijgt hooguit de waardering die hij vanaf zijn debuut al verdiende.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Langedijk schreef: 15 jan 2021, 10:26 Koeman maakt er als libero 21 in 32 wedstrijden. En ook een paar keer 16 en 14.
Ja dat heb ik gisteren inderdaad nog gezien gisteren, maar het was meer om te benoemen dat dit best bijzonder is. Vorig jaar al 11 goals, nu weer al 11. Kun je toch lekker de vraagprijs mee omhoog schuiven.
Evjen fan
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:16

DeZuivelDuivel schreef: 15 jan 2021, 10:32 Koopmeiners is al jaren onderschat, krijgt hooguit de waardering die hij vanaf zijn debuut al verdiende.
Mee eens!

Teun is echt degene die de kar trekt. Dat zien de meeste AZ supporters, sommige overigens nog steeds niet. Maar de rest van Nederland denkt nog steeds dat Teun alleen maar balletjes breed geeft. Die hype is er helemaal niet.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 15 jan 2021, 08:16 “Ronduit slecht”.......😳
Uit winnen bij PSV met een waardeloze Koopmeiners die ook nog eens twee keer scoort.
En waarom zou je de penalty’s weghalen? Die zijn toch een wezenlijk onderdeel van het spel?
Je kan ook te veel zeuren hoor!
Omdat er vergeleken wordt met middenvelders die deze penalty's niet namen. Ik heb echt het gevoel dat het percentage foutpasses de tweede helft van koopmeiners vrij hoog lag, waar zou je dat kunnen nakijken? Verder speelt hij constant voldoende tot goed. Hij zou met zijn zo genoemde befaamde traptechniek toch veel meer moeten scoren, een beetje in het algemeen, AZ schiet amper op goal.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ESPN (Spaans) schrijft Koopmeiners op als optie voor Everton.
Wat vind jij van AZ Alkmaar-middenvelder Teun Koopmeiners? Het is waar dat de aanvallende statistieken van de Nederlandse Eredivisie zich niet altijd perfect vertalen naar hogere competities; Het is echter moeilijk om niet nieuwsgierig en blij te zijn met het potentieel van Koopmeiners: in 18 ontmoetingen dit jaar tussen de competitie en de Champions League heeft de 22-jarige 12 doelpunten gescoord en 20 kansen gecreëerd, met gemiddeld bijna 9 balherstel per wedstrijd. . Koopmeiners staat primair centraal; Hij is echter vergelijkbaar (bijvoorbeeld) met Frenkie de Jong, dankzij zijn vermogen om als verdedigende middenvelder of centrale verdediger te spelen, terwijl hij zijn scheppingskansen in de gaten houdt: tijdens zijn Eredivisie-carrière heeft hij een gemiddelde van 0,38 xG +. xA gedurende 90 minuten als middenvelder en 0.32 als verdediger. Het is veelzijdig en extreem actief in gelijke delen.


https://espndeportes.espn.com/futbol/no ... ier-league
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 16 jan 2021, 07:31 ESPN (Spaans) schrijft Koopmeiners op als optie voor Everton.

Koopmeiners staat ondertussen op heel veel lijstjes. Zijn doelpunten zullen daar zeker aan bijdragen, maar men ziet ook wel dat hij een hele goede middenvelder met kwaliteiten is. Zou echt mooi zijn als De Boer hem een basisplaats geeft op het EK (liefst meerdere wedstrijden) en hij het daar ook laat zien. Dan heeft hij de clubs helemaal voor het uitzoeken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Teun speelt trouwens met een gebroken pols in het gips.
Volgens mij zou hij met een gebroken been nog beter zijn dan Fc balverlies + Aboukhlal bij elkaar.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 21 jan 2021, 11:09 Teun speelt trouwens met een gebroken pols in het gips.
Volgens mij zou hij met een gebroken been nog beter zijn dan Fc balverlies + Aboukhlal bij elkaar.
Gisteren vond ik hem bleekjes. Zowel achterin als later op het middenveld. Zijn pols zou dat kunnen verklaren.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Teun jongen bedankt op naar een grote club en zo snel mogelijk weg hier. Het is je gegund jongen!

Laat de andere van je lichting maar zien dat jij met je mentaliteit in ieder geval altijd een 6,5 weet te scoren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik heb vandaag geen aanvoerder gezien. Niet aanwezig genoeg en niet slim genoeg. En die vrije trap had gewoon op doel gemoeten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Az564 schreef: 27 jan 2021, 19:41 Teun jongen bedankt op naar een grote club en zo snel mogelijk weg hier. Het is je gegund jongen!

Laat de andere van je lichting maar zien dat jij met je mentaliteit in ieder geval altijd een 6,5 weet te scoren.
Is het je nog niet opgevallen dat Teun die ik normaliter als eerste op het wedstrijdformulier zet elke wedstrijd bleker gaat spelen. Zo traag aan de bal. Zo weinig diepte in zijn spel. Verschillende tegengoals dit seizoen dat hij niet of te laat instapt. Ook vandaag weer blokt hij dat schot niet. Spaart zijn poten en daar zijn in dit elftal te veel van. Hij als aanvoerder moet zelf de ploeg motiveren, maar speelt als een bejaarde achterin.

Nee Teun heeft terecht veel credits gekregen dit seizoen als één van de weinigen, maar de laatste tijd valt ie mij vies tegen. Elke teleurstellende hetzelfde na afloop met een verongelijkt gezicht ben ik ook wel zat. Pak die luie gasten in het veld eens aan als aanvoerder. Na de wedstrijd heeft het weinig zin meer.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

ForzAZ schreef: 27 jan 2021, 20:24 Is het je nog niet opgevallen dat Teun die ik normaliter als eerste op het wedstrijdformulier zet elke wedstrijd bleker gaat spelen. Zo traag aan de bal. Zo weinig diepte in zijn spel. Verschillende tegengoals dit seizoen dat hij niet of te laat instapt. Ook vandaag weer blokt hij dat schot niet. Spaart zijn poten en daar zijn in dit elftal te veel van. Hij als aanvoerder moet zelf de ploeg motiveren, maar speelt als een bejaarde achterin.

Nee Teun heeft terecht veel credits gekregen dit seizoen als één van de weinigen, maar de laatste tijd valt ie mij vies tegen. Elke teleurstellende hetzelfde na afloop met een verongelijkt gezicht ben ik ook wel zat. Pak die luie gasten in het veld eens aan als aanvoerder. Na de wedstrijd heeft het weinig zin meer.
4 voorin spelen verstoppertje, Teun houdt het spel juist vloeiend. Hij corrigeert op een rustige manier. Waarom zou hij überhaupt iemand corrigeren op een felle manier? Deze trainer heeft alle strijd er al uitgehaald met z’n rode kaarten mantra. Ik durf bijna te stellen dat als hij Stengs een standje geeft Teun kan komen wisselen. Ik zou er ook moedeloos van worden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Az564 schreef: 27 jan 2021, 20:30 4 voorin spelen verstoppertje, Teun houdt het spel juist vloeiend. Hij corrigeert op een rustige manier. Waarom zou hij überhaupt iemand corrigeren op een felle manier? Deze trainer heeft alle strijd er al uitgehaald met z’n rode kaarten mantra. Ik durf bijna te stellen dat als hij Stengs een standje geeft Teun kan komen wisselen. Ik zou er ook moedeloos van worden.
Het is allemaal veel te lief bij AZ. Te weinig corrigeren ze elkaar. Teun kan het niet alleen met Midtsjö en Wijndal als medestrijders. Maar Teun laat het ook af weten.

Na de kaartenregen is het een feit dat alle duels worden gemeden. Zonder bal geen strijd om de bal te winnen. Treurig!

Als aanvoerder mag je nu wel eens gaan optreden vind ik. Waar ben je anders aanvoerder voor?
Gesloten