Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Als Liverpool voorbij komt en zo'n Klopp geeft in een persoonlijk gesprek aan het helemaal in je te zien zitten en hoe hij denkt je te willen gebruiken, moet je wel heel sterk in je schoenen staan om dan nog voor een kleinere bescheidenere club te gaan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 13 apr 2021, 19:36 Hij Napels speelt wel een beetje het zelfde voetbal al AZ. En als aankoop van 25 miljoen ben je geen "selectie opvulling" daar.
Osimhen kostte 80 miljoen en zit voornamelijk op de bank...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 14 apr 2021, 11:55 Osimhen kostte 80 miljoen en zit voornamelijk op de bank...
Heeft ook wel veel blessures gehad.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

fcvictorie schreef: 13 apr 2021, 19:21
Weghorst heeft destijds een stap naar Wolfsburg gezet en is daar uitgegroeid tot de grote man. Dat is uiteindelijk een stuk mooier en ook beter voor de naamsbekendheid van AZ dan op de bank in Liverpool. Janssen ging naar Tottenham en die speelde nooit.
Maar Weghorst heeft nu alle moeite om alsnog bij een club als Tottenham terecht te komen, ondanks zijn geweldige prestaties. Daar loopt ook nog steeds Kane rond. Dus waarom zou Teun geen megacontract in Liverpool tekenen als hij de kans krijgt? Lukt het niet dan staan er een categorie lager altijd weer clubs in de rij. De enige reden zou het WK zijn maar ook bij een kleinere club heb je geen garanties. En bij een zware blessure heb je een groot probleem.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 14 apr 2021, 12:03 Maar Weghorst heeft nu alle moeite om alsnog bij een club als Tottenham terecht te komen, ondanks zijn geweldige prestaties. Daar loopt ook nog steeds Kane rond. Dus waarom zou Teun geen megacontract in Liverpool tekenen als hij de kans krijgt? Lukt het niet dan staan er een categorie lager altijd weer clubs in de rij. De enige reden zou het WK zijn maar ook bij een kleinere club heb je geen garanties. En bij een zware blessure heb je een groot probleem.
Hoe kom je eigenlijk bij die eerste bewering?

Ik denk dat van alle Engelse clubs je bij Liverpool met Klopp wel een eerlijke kans zou krijgen, maar dan nog denk ik dat hij dat niet gaat halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 14 apr 2021, 14:01 Hoe kom je eigenlijk bij die eerste bewering?
Hij is al herhaaldelijk in verband gebracht met Arsenal en Tottenham maar die clubs pakken nog steeds niet door. Weghorst is natuurlijk ook niet beter dan Kane dus ga je met hem erbij meteen top 3 spelen? Dat denk ik niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 14 apr 2021, 15:03 Hij is al herhaaldelijk in verband gebracht met Arsenal en Tottenham maar die clubs pakken nog steeds niet door. Weghorst is natuurlijk ook niet beter dan Kane dus ga je met hem erbij meteen top 3 spelen? Dat denk ik niet.
Dat kan natuurlijk van twee kanten komen, misschien snapt Wout wel beter dan andere spelers dat hij nu 'dé man' is in de Bundesliga en dat hij dat niet zomaar inwisselt voor het bankje in de premierleague, zelfs met zijn vechtlust.

Wat dat betreft overigens wel een indicatie dat het niet het slimste idee is om dat te doen voor jongens als Teun.
Een stap naar Italië of Duitsland is voor veel eredivisiespelers toch een stuk kleiner dan een stap naar Engeland.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 14 apr 2021, 17:24 Dat kan natuurlijk van twee kanten komen, misschien snapt Wout wel beter dan andere spelers dat hij nu 'dé man' is in de Bundesliga en dat hij dat niet zomaar inwisselt voor het bankje in de premierleague, zelfs met zijn vechtlust.
Wout wil zelf dolgraag, dat heeft hij al meermaals aangegeven. Hij kan het in Duitsland nooit beter doen dan nu en wil oogsten. Daarom is het ook zo absurd dat hij niet bij Oranje zit. Dan bouw je een carrière zorgvuldig op, presteer je goed op steeds een hoger niveau maar heb je een minkukel als bondscoach. Dat motiveert anderen ook niet om verstandige keuzes te maken.

Ik zie Teun ook liever schitteren bij AS Roma. Een veel betere versie van Strootman en die was daar een groot succes. We gaan het wel zien, als ze maar grof betalen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

DeZuivelDuivel schreef: 14 apr 2021, 17:24 Dat kan natuurlijk van twee kanten komen, misschien snapt Wout wel beter dan andere spelers dat hij nu 'dé man' is in de Bundesliga en dat hij dat niet zomaar inwisselt voor het bankje in de premierleague, zelfs met zijn vechtlust.

Wat dat betreft overigens wel een indicatie dat het niet het slimste idee is om dat te doen voor jongens als Teun.
Een stap naar Italië of Duitsland is voor veel eredivisiespelers toch een stuk kleiner dan een stap naar Engeland.
De Roon is basisspeler bij Atalanta en heeft uiteindelijk zelfs nog een halve finale CL gespeeld. Ook Hateboer is daar basisspeler. Eigenlijk zou zo'n club, stabiel en met een duidelijk plan en kwa niveau (vergelijkbaar met ajax en PSV, maar in een betere competitie)

Vincent Janssen speelt nu in Mexico en doet het daar weer redelijk goed. Dat is ook het lot van spelers die tekort komen bij de absolute top, zij kunnen weer bij iets kleinere clubs terecht.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Langedijk schreef: 14 apr 2021, 12:03 Maar Weghorst heeft nu alle moeite om alsnog bij een club als Tottenham terecht te komen, ondanks zijn geweldige prestaties. Daar loopt ook nog steeds Kane rond. Dus waarom zou Teun geen megacontract in Liverpool tekenen als hij de kans krijgt? Lukt het niet dan staan er een categorie lager altijd weer clubs in de rij. De enige reden zou het WK zijn maar ook bij een kleinere club heb je geen garanties. En bij een zware blessure heb je een groot probleem.
Dat is net wat die jongen belangrijk vindt natuurlijk. Als hij wil gaan cashen dan is Liverpool een prima plek. Janssen is ook nog goed terecht gekomen, financieel gezien dan, omdat hij bij Tottenham onder contract heeft gestaan. Ik denk alleen dat een Weghorst ook een meer dan prima salaris verdient en helemaal binnen is. Als Koopmeiners naar een categorie club als Roma, Sevilla of Leipzig gaat (om maar wat te noemen) gaat hij ook miljoenen verdienen.

Ik denk dat Weghorst ook prima naar een grotere club kan. Ik zou alleen niet weten waarom hij naar Tottenham wil gaan, wetende dat je moet concurreren met een clubicoon.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Kane wil weg bij Spurs.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AlkmaarForever schreef: 15 apr 2021, 09:01 Kane wil weg bij Spurs.
Dat hoort toch in het "schaduwspelers" topic ?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 15 apr 2021, 12:14Dat hoort toch in het "schaduwspelers" topic ?
Yup. :lol:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Dat gedweep met Gravenberg ten faveure van Teun Koopmeiners in Oranje is vanavond toch wel verstomd mag ik aannemen! Wat een slome gast!!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Hij voetbalt bij ajax heh, dan heb je bij Frankie een streepje voor.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 15 apr 2021, 21:09 Dat gedweep met Gravenberg ten faveure van Teun Koopmeiners in Oranje is vanavond toch wel verstomd mag ik aannemen! Wat een slome gast!!
Gravenberch is op zich een prima speler (zeker voor zijn leeftijd), maar hij heeft heel andere kwaliteiten dan Koopmeiners en ook voor een andere positie dan Koopmeiners. Gravenberch is meer een box to box speler (positie Midtsjo). Dus ik snap de discussie niet zo goed waarom of Koopmeiners of Gravenberch in Oranje moet. Ik vind trouwens dat ze beide met Jong Oranje het EK moeten spelen en daarna pas bij het grote Oranje aansluiten.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 16 apr 2021, 08:00 Gravenberch is op zich een prima speler (zeker voor zijn leeftijd), maar hij heeft heel andere kwaliteiten dan Koopmeiners en ook voor een andere positie dan Koopmeiners. Gravenberch is meer een box to box speler (positie Midtsjo). Dus ik snap de discussie niet zo goed waarom of Koopmeiners of Gravenberch in Oranje moet. Ik vind trouwens dat ze beide met Jong Oranje het EK moeten spelen en daarna pas bij het grote Oranje aansluiten.
Zijn beide toch controlerende middenvelders waarvan de een inderdaad rechts en de ander links staat gepositioneerd. Gravenberch is wel volgens mij in de jeugd aanvallende middenvelder geweest maar staat nu controlerend opgesteld bij ajax en is Klaasen meer een Box to Box speler.
Midtsjo vind ik ook geen echte pure box to box speler maar heeft wel wat meer aanvalsdrang dan Teun. Til was bij ons een pure box to box speler, die negentig minuten lang heen en weer kon pendelen tussen de strafschopgebieden. Maar de discussie Gravenberch/koopmeiners begrijp ik wel en dan vind ik Teun toch wel beter; veel volwassener, body en sluit beter aan in topwedstrijden.
https://www.youtube.com/watch?v=edEec4LPrjU
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 16 apr 2021, 10:40 Zijn beide toch controlerende middenvelders waarvan de een inderdaad rechts en de ander links staat gepositioneerd. Gravenberch is wel volgens mij in de jeugd aanvallende middenvelder geweest maar staat nu controlerend opgesteld bij ajax en is Klaasen meer een Box to Box speler.
Midtsjo vind ik ook geen echte pure box to box speler maar heeft wel wat meer aanvalsdrang dan Teun. Til was bij ons een pure box to box speler, die negentig minuten lang heen en weer kon pendelen tussen de strafschopgebieden. Maar de discussie Gravenberch/koopmeiners begrijp ik wel en dan vind ik Teun toch wel beter; veel volwassener, body en sluit beter aan in topwedstrijden.
https://www.youtube.com/watch?v=edEec4LPrjU
Ik vind dat een verdedigende middenvelder op de positie van Teun een goede lange bal moet hebben (Berg van Bodo Glimt heeft dat trouwens ook). Gravenberch heeft dat volgens mij niet. Is toch meer een lopende speler, vandaar meer een box to box speler naar mijn mening. Ik zou daarom op de positie van Teun, altijd voor Teun kiezen boven Gravenberch.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

multatuli schreef: 16 apr 2021, 11:56 Ik vind dat een verdedigende middenvelder op de positie van Teun een goede lange bal moet hebben (Berg van Bodo Glimt heeft dat trouwens ook). Gravenberch heeft dat volgens mij niet. Is toch meer een lopende speler, vandaar meer een box to box speler naar mijn mening. Ik zou daarom op de positie van Teun, altijd voor Teun kiezen boven Gravenberch.
Jij hebt aandelen in die Berg hè? :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

timdadum schreef: 16 apr 2021, 14:38 Jij hebt aandelen in die Berg hè? :lol:
Zaakwaarnemer van Berg, Gudmundsson en Druijf :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten