Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 16 jun 2021, 14:28 Dit is zo ontzettend vermoeiend, jij kent totaal geen nuance. Het statement dat je nu maakt kun je altijd als waar invullen, er zullen vast andere clubs scouts hebben en dus zullen die andere scouts deze spelers ook bekeken hebben. De grote van die club, de aard van dat scoutingslijstje en andere zaken zijn waar het om gaat. Jesper Karlsson stond bij ons misschien op plek 1 en bij een andere club op plek 5. Hauge idem, een scoutingslijst is ook niet iets dat 100% vast staat, spelers veranderen, de voetbalwereld blijft draaien, nieuwe talenten staan op en oude talenten blijken toch niet de potentie te hebben die men dacht.

Zo zal dat nu ook voor Koopmeiners gelden om wederom on topic te blijven. Koopmeiners heeft ook op zo'n golden boy shortlist gestaan als ik mij niet vergis net als Stengs en Boadu. Die zal dus vast op héél veel lijstjes staan Er zit echter veel verschil tussen 'een optie' zijn en 'de nummer 1 optie' zijn. Scouts kijken naar een veelvoud aan spelers, dat wil niet zeggen dat iedere speler (nu) voldoet of nu dé optie is voor iedere club en daar komt dat timingsaspect bij kijken. Voetbal is gewoon zo simpel voor sommige clubs dat als Koopmeiners nu invalt en scoort dat er opeens clubs dat het doorslaggevende moment zullen vinden.
Inderdaad net zoals Dumfries. Speelt 1 goede wedstrijd bij Oranje en hij is meteen helemaal hot. Zo kan het met Koopmeiners of Wijndal ook nog gaan op dit EK, maar dan moeten ze wel eerst opgesteld worden en die kans is bij Koopmeiners heel klein.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 16 jun 2021, 11:14 In dit geval:
Hoe meer honden vechten om een been, hoe meer het been oplevert. Dat kan ook nog steeds de eerste hond zijn. :wink:
Tussenstand in het hondengevecht om het linkerbeen van AZ:

De eerste bordeaux-oranje of rood-gele hond met de Portugese baas lijkt zonder been weggelopen.

De tweede blauw-zwarte hond aarzelt en heeft nog niet zoveel trek om al aan de eisen van AZ en Koopmeiners te voldoen. Speelt wel CL en dat kan voor Koopmeiners het voordeel geven.

De derde lichtblauwe hond heeft geen probleem met de eisen van Koopmeiners, maar wacht op een mogelijk vertrek van spelers om geld vrij te maken om aan de eisen van AZ, € 20 miljoen plus bonussen, te voldoen. De Spaanse sterspeler Fabian Ruiz staat in de belangstelling van de grote clubs Barca, Real en Liverpool. Prijs op zijn hoofd € 80 miljoen. Wanneer deze middenvelder vertrekt is er geen probleem meer met de eisen van AZ.

Oftewel het stikt van de blaffende honden, maar ze bijten nog niet. Wel zorgen de honden met elkaar voor veel kabaal en dat drijft inderdaad de prijs op! [-o<
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

voetbalzone:
De Boer heeft besloten om Teun Koopmeiners en Cody Gakpo op de tribune te zetten. De bondscoach moest twee spelers aanwijzen die geen deel uitmaken van de wedstrijdselectie. "Ik heb ook tegen de jongens gezegd: als iemand een slecht signaal afgeeft of zoiets, dan heb je een reden om iemand op de tribune te zetten. Maar dat heb ik eigenlijk niet. Dan kijk je gewoon wat je nodig hebt. Uiteindelijk heb ik op wisselbeleid, en om wedstrijden te kunnen winnen, deze jongens gekozen. Maar het had zomaar iemand anders kunnen zijn."
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 18 jun 2021, 06:04voetbalzone:
De Boer is een eikel dat hij ze geselecteerd heeft. Wijndal snap ik nog wel, die had hij nodig in de concurrentiestrijd met van Aanholt, maar Koopmeiners en Gakpo zijn volledig overbodig en hadden bij Jong Oranje het verschil kunnen maken. Daarna had hij ze alsnog op de tribune bij het grote Oranje kunnen laten zitten...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 18 jun 2021, 08:20 De Boer is een eikel dat hij ze geselecteerd heeft. Wijndal snap ik nog wel, die had hij nodig in de concurrentiestrijd met van Aanholt, maar Koopmeiners en Gakpo zijn volledig overbodig en hadden bij Jong Oranje het verschil kunnen maken. Daarna had hij ze alsnog op de tribune bij het grote Oranje kunnen laten zitten...
De Boer maakt er inderdaad een potje van met het Nederlands elftal. Goed ze winnen twee keer, maar daar is alles dan ook mee gezegd. Ik zie zoveel slechte en onlogische dingen. Met veel mazzel weten we het matige Oostenrijk te verslaan. Goed we geven weinig kansen weg, maar voetballend is dit elftal een rommeltje.

Dumfries bewonder ik om zijn tomeloze inzet en sturm und drang, maar is op zich een matige speler. Die gast staat van de 90 minuten minimaal de helft rechtsbuiten en geen rechtsback. Dan zie ik verdedigende middenvelder De Roon zijn plaats achterin innemen. Hierdoor is het middenveld onderbezet. Wijnaldum en De Jong moeten zich het apelazerus lopen om gaten te dichten en aan te sluiten achter de spitsen.

Op links zie je dat op papier linksback Van Aanholt tegen de rechtsback van de tegenpartij speelt. Heel diep en het gat achterin wordt gevuld door Blind. Ik zou als tegenstander een snelle rechtsbuiten opstellen die Blind keer op keer zijn hielen laat zien. Tegen een tactisch sterk topland krijgen we straks een tactische les let maar op. Italië speelt met een linksback en die valt aan als er ruimte is en verder staat die gewoon zijn man achterin. Tactisch anders dan De Boer onze linksback laat spelen. Onze linksback moet niet komen van achteruit, nee die staat er al. Bijvoorbeeld Wijndal wordt door De Boer heel anders gebruikt dan in zijn kracht dat AZ doet. Alles omwille van zijn 'tactiek'.

Met de wissels zie je dat De Boer zijn wat hoger aangeslagen spelers te vriend wil houden. Logisch om Blind te wisselen en te sparen. Maar waarom Weghorst er uit en niet pseudovedette Depay, die in het Nederlands elftal meer balverlies leidt dan ik Stengs ooit in een wedstrijd bij AZ heb zien doen en door velen daarom weggehoond wordt!

Met de wissel van De Roon zou het logisch zijn om een verdedigende middenvelder in zijn plaats in te brengen. Wat doet De Boer die zet het favorietje van de media Gravenberg in aan de linkerkant op het middenveld, Frenkie de Jong moet daardoor naar rechts maar vult het tactisch heel anders in op die positie dan De Roon en je ziet dat er op het middenveld geen klote meer van klopt. Oostenrijk werd zelfs een paar keer gevaarlijk over die kant in het laatste deel van de wedstrijd. Dumfries blijft hard naar voren hollen, maar niemand neemt zijn zone over aan de rechterkant, want Frenkie kruipt toch weer naar de as. Ook hier zou ik als tegenstander van profiteren door die ruimte aan de rechterkant te benutten. Verder natuurlijk heel onlogisch als je Weghorst er uit gehaald hebt om de snelle Malen in te brengen en dan toch later voor het laatste kwartier de trage spits De Jong er in te zetten met al die ruimte achterin bij de Oostenrijkers. Wat een logica! De Boer wil De Jong tevreden houden zeker!?

Verder is het zo makkelijk om twee jonge gasten als Gakpo en Koopmeiners op de tribune te zetten. Met een nonverklaring dat het net zo goed twee andere spelers hadden kunnen zijn. Wat een redenatie! De messentrekker mag wel in de wedstrijdselectie op de bank plaats nemen. Belachelijk al trouwens dat die geselecteerd is, dit zou in geen enkel ander land mogelijk kunnen zijn. Echter wel in het Oranje van De Boer! Justitie wacht de EK af om hem nader aan de tand te voelen, nadat hij eerder de vlucht had genomen naar Rusland.

Tegen Macedonië hoop ik dat De Boer verstandig is en heel wat spelers die al een zwaar seizoen achter de rug hebben of spelers met pijntjes rust geeft. Geef de reserves en de jonge gasten die zo graag willen speeltijd. Het resultaat is van minder belang, want we zijn al groepshoofd en door. Maar hij zal eerst wel aan zijn 'vriendjes' in de selectie vragen wat die willen. De Boer heeft behalve bij ajax overal gefaald en en is nu de 'baas' van Oranje! #-o

Volgens mij is De Boer helemaal niet de baas, want zo'n Depay doet toch lekker alles wat hij zelf wil. Veel te veel dus en met veel teveel ondoordachte risicovolle dingen die meestal fout aflopen. Maar van De Boer krijgt ie een knuffel in plaats van op zijn lazer! [-X
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Laten we het hier maar weer alleen over Teun hebben.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Toen ik hoorde dat Teun op de tribune en Owen op de bank heb ik gewoon de TV uitgezet.
Wat een ongelofelijke miskleun die de Boer.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 18 jun 2021, 15:34 Laten we het hier maar weer alleen over Teun hebben.
Heeft hij natuurlijk wel recht op voor het inmiddels onvermijdelijk lijkende slotje.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik vind het vooral doodzonde. Koopmeiners opgeroepen voor de selectie van het grote Oranje. Dan verwacht je toch wel iets, want tegelijkertijd werd Jong Oranje onthoofd.

Je ontneemt nu de aanvoerder van Jong Oranje het eindtoernooi van die ploeg - en je gebruikt hem niet bij het grote Oranje.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ferry schreef: 19 jun 2021, 07:19 Ik vind het vooral doodzonde. Koopmeiners opgeroepen voor de selectie van het grote Oranje. Dan verwacht je toch wel iets, want tegelijkertijd werd Jong Oranje onthoofd.

Je ontneemt nu de aanvoerder van Jong Oranje het eindtoernooi van die ploeg - en je gebruikt hem niet bij het grote Oranje.
Tsja.. wie moeten ze dan oproepen? Iemand die niet goed genoeg is voor Oranje? Met een beetje pech raken er twee middenvelders geblesseerd en is er iemand geschorst. Dan is Teun zeer bruikbaar
"One swallow does not make a summer"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 19 jun 2021, 10:43 Tsja.. wie moeten ze dan oproepen? Iemand die niet goed genoeg is voor Oranje? Met een beetje pech raken er twee middenvelders geblesseerd en is er iemand geschorst. Dan is Teun zeer bruikbaar
Hij had Teun ook eerst met Jong Oranje kunnen laten meedoen en hem daarna alsnog oproepen. En meteen keihard op de tribune zetten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 19 jun 2021, 11:38 Hij had Teun ook eerst met Jong Oranje kunnen laten meedoen en hem daarna alsnog oproepen.
Dat mocht niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 19 jun 2021, 17:47 Dat mocht niet.
Waarom mocht Karlsson dan wel op een reservelijst voor Zweden en nog vlak voor de wedstrijd worden opgeroepen?
En mocht het een blessure hebben gevergd hadden ze altijd kunnen doen alsof Promes een steek in zijn knie gevoeld heeft ofzo.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 19 jun 2021, 22:13 Waarom mocht Karlsson dan wel op een reservelijst voor Zweden en nog vlak voor de wedstrijd worden opgeroepen?
En mocht het een blessure hebben gevergd hadden ze altijd kunnen doen alsof Promes een steek in zijn knie gevoeld heeft ofzo.
Ik dacht dat het ermee te maken had dat Het Grote Oranje op tijd de selectie rond wilde hebben en dat ze onderling daar afspraken over hadden gemaakt dat ze niet met beide teams mee konden/mochten meedoen. Ik kan het niet meer terugvinden als ik google….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 20 jun 2021, 08:53 Ik dacht dat het ermee te maken had dat Het Grote Oranje op tijd de selectie rond wilde hebben en dat ze onderling daar afspraken over hadden gemaakt dat ze niet met beide teams mee konden/mochten meedoen. Ik kan het niet meer terugvinden als ik google….
Dat is dan toch gewoon een keuze van De Boer. Een foute keuze naar mijn mening. Zowel voor de spelers zelf als voor het team Jong Oranje.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 20 jun 2021, 09:22 Dat is dan toch gewoon een keuze van De Boer. Een foute keuze naar mijn mening. Zowel voor de spelers zelf als voor het team Jong Oranje.
Het enige dat de boer interessant vindt is dat hij in de bestuurskamer van ajax welkom blijft.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Transfer naar Atalanta lijkt dus definitief rond te zijn. Gefeliciteerd Teun! Het is je gegund.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

15 miljoen wordt er nu genoemd, dat zou een enorme domper zijn dat is ook gewoon een lager bedrag dan Guus Til.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 21 jun 2021, 10:54 15 miljoen wordt er nu genoemd, dat zou een enorme domper zijn dat is ook gewoon een lager bedrag dan Guus Til.
Ik lees nu al weer dat Atalanta boven de € 15 miljoen is gaan zitten. Hoeveel is de vraag. Met bonussen is de vraag. Welke bonussen is de volgende vraag.

Het belangrijkste is denk ik voor AZ op korte termijn duidelijkheid. De eerste training is woensdag 23 juni a.s. Er zullen heel wat AZ-spelers nog ontbreken. Maar wanneer er duidelijkheid en zekerheid is over een transfer van Koopmeiners dan kan AZ een nieuwe speler gaan aantrekken en zo snel mogelijk op de training verwelkomen. Ik ga er vanuit dat er een speler komt althans. In Nederland scoort Harroui dan de hoogste ogen denk ik.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 21 jun 2021, 09:34 Transfer naar Atalanta lijkt dus definitief rond te zijn. Gefeliciteerd Teun! Het is je gegund.
Waar blijkt dat dan uit?
_________________
"I don't know that!"
Gesloten