Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... erarm.html

Koopmeiners voetbalt ondanks flinke blessure verder: 'Kan vingers niet bewegen'
Gepubliceerd: Donderdag 28 januari 2021 om 07:04

Voor AZ-aanvoerder Teun Koopmeiners was de 0-1 nederlaag tegen FC Utrecht extra zuur. De middenvelder van de Alkmaarders speelt sinds de wedstrijd tegen PSV, waarin hij de absolute hoofdrol pakte, verder met een gebroken arm.

De blessure aan zijn arm begint Koopmeiners steeds meer op te breken, zo geeft hij zelf ook toe na de verloren wedstrijd tegen Utrecht. "Ik kan niet eens mijn vingers bewegen", geeft hij aan in gesprek met De Telegraaf. Het ging mis, toen hij tegen PSV een blok wilde zetten. "Ik wist gelijk dat het foute boel was. Ik kon mijn vingers nauwelijks meer bewegen en er ontstond een enorm dik ei op mijn onderarm, vlak bij mijn pols."

De pijn hield hem op de been en Koopmeiners pakte in Eindhoven de absolute hoofdrol door twee doelpunten te maken. Na de wedstrijd bleek dat zijn spaakbeen gebroken was. "Mijn eigen dokter zei resoluut: je arm moet zes weken in het gips, het is verstandig als je zes weken niet traint én speelt. Maar dat was voor mij geen optie, zeker niet in deze maand, met al die belangrijke wedstrijden."

Koopmeiners bezocht een speciale arts, die gips om zijn arm zette waardoor hij gewoon kon blijven voetballen. Dat gaat nog niet van harte. "Ik kan eigenlijk niets met mijn linkerarm. Ik kan niet eens een glas oppakken omdat ik mijn vingers niet kan bewegen. En ik heb geen kracht in de pols." Koopmeiners is echter niet van plan om wedstrijden te laten schieten. "Ik moet nog 'even' doorbijten, het gips mag er over vierenhalve week af."
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hij moet er een paar een draai om hun oren geven met dat blok beton om zn hand.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10192
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Was Klaassen niet zijn man?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 01 feb 2021, 11:20 Was Klaassen niet zijn man?
Juist.

De eerste en de tweede goal laat hij Klaassen lopen. Vooral bij die eerste goal vond ik Teun slap. Als hij twee meter naar eigen goal loopt staat ie in de aanspeellijn van Klaassen. Hij zag het, keek er naar en daar bleef het bij.

De tweede goal weet ik zo goed niet meer waar hij stond toen ajax op de counter ging met Klaassen. Gelijk zag ik dat het achterin niet goed stond. BMI ging als een bejaarde achter Klaassen aan en was te laat bij de voorzet van links. Wijndal had eerder het centrum moeten dicht knijpen. Oftewel gebrek aan scherpte en inzicht van beide spelers. Rol Teun hierin weet ik niet, maar Klaassen was wel zijn schaduw en dus belangrijk bij twee goals.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10192
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 01 feb 2021, 18:01 Juist.
Schandalig.

Aanvoerder onwaardig.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 01 feb 2021, 18:33 Schandalig.

Aanvoerder onwaardig.
Teun speelt al sinds PSV uit met een gebroken arm. Dapper, maar hij gaf zelf aan dat het hem in het spel de nodige beperkingen geeft. Moet hij dan wel spelen? Op hoeveel kwaliteit speelt hij dan? 90%? Of 80%?

Maar het valt mij op dat ie tegenstanders teveel op afstand houdt. Ook als hij de bal niet heeft en dat laatste is bedenkelijk. Ik heb dit al meer aangegeven dit seizoen en dat heeft ons nu al zeker 4 tegengoals gekost.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 01 feb 2021, 18:59 Teun speelt al sinds PSV uit met een gebroken arm. Dapper, maar hij gaf zelf aan dat het hem in het spel de nodige beperkingen geeft. Moet hij dan wel spelen? Op hoeveel kwaliteit speelt hij dan? 90%? Of 80%?

Maar het valt mij op dat ie tegenstanders teveel op afstand houdt. Ook als hij de bal niet heeft en dat laatste is bedenkelijk. Ik heb dit al meer aangegeven dit seizoen en dat heeft ons nu al zeker 4 tegengoals gekost.
Maar wie wil je dan opstellen die beter is dan Teun op 80%? Naar mijn mening is een Teun op 80% nog altijd beter dan Clasie, Reijnders, Goudmijn, etc.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Teun dekt inderdaad teveel op afstand en gaat de echt felle duels uit de weg. Hij verdedigt vooral positioneel sterk zoals een Blind dat ook doet. Alleen die is wat verder en beter dan Koopmeiners, maar wel een mooi richtpunt voor Teun zijn ontwikkeling.
Iemand moet ook eens met hem gaan praten over zijn strafschoppen. Je kunt ze niet zo blijven nemen. Gisteren puur mazzel dat hij niet iets meer recht op been van Mulder komt, en daardoor zat. Laat hem oefenen op de hoeken, hij kan hard zat schieten. Hard in de hoek is altijd een goal. Af en toe schiet je dan naast of op de paal, dat is beter dan dit.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

stuurlui aan wal schreef: 15 feb 2021, 10:25 Teun dekt inderdaad teveel op afstand en gaat de echt felle duels uit de weg. Hij verdedigt vooral positioneel sterk zoals een Blind dat ook doet. Alleen die is wat verder en beter dan Koopmeiners, maar wel een mooi richtpunt voor Teun zijn ontwikkeling.
Iemand moet ook eens met hem gaan praten over zijn strafschoppen. Je kunt ze niet zo blijven nemen. Gisteren puur mazzel dat hij niet iets meer recht op been van Mulder komt, en daardoor zat. Laat hem oefenen op de hoeken, hij kan hard zat schieten. Hard in de hoek is altijd een goal. Af en toe schiet je dan naast of op de paal, dat is beter dan dit.
Naast of op de paal is ook een enorme no go voor penalty's.
_________________
"I don't know that!"
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Daar ga ik niet eens op reageren, zucht.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

stuurlui aan wal schreef: 15 feb 2021, 14:23 Daar ga ik niet eens op reageren, zucht.
Nee joh, lekker niet doen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

stuurlui aan wal schreef: 15 feb 2021, 10:25 Af en toe schiet je dan naast of op de paal, dat is beter dan dit.
Ik heb er ook even over nagedacht, maar ik blijf erbij dat “dit” (een goal ondanks een touché met de keeper) toch echt beter is dan naast of op de paal. Dus wat bedoel je nou?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Teun Koopmeiners is nadrukkelijk in beeld bij Napoli, waar hij Stanislav Lobotka of Tiemoué Bakayoko moet vervangen. De Italiaanse club heeft overigens ook Calvin Stengs en Owen Wijndal van AZin het vizier.
Van VZ.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef: 15 feb 2021, 21:42 Ik heb er ook even over nagedacht, maar ik blijf erbij dat “dit” (een goal ondanks een touché met de keeper) toch echt beter is dan naast of op de paal. Dus wat bedoel je nou?
O ja, je ging niet reageren.....flauw hoor.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 17 feb 2021, 22:33 O ja, je ging niet reageren.....flauw hoor.
Hij is ook al sinds maandag niet actief geweest op het forum, dus misschien komt dat nog. En anders maar niet hoor.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 17 feb 2021, 22:33 O ja, je ging niet reageren.....flauw hoor.
Waarom loop naar jezelf te posten dat je toch niet gaat reageren op jezelf? Gaat het wel goed verder ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 18 feb 2021, 08:54 Waarom loop naar jezelf te posten dat je toch niet gaat reageren op jezelf? Gaat het wel goed verder ? :mrgreen:
Ja, het is soms opletten geblazen 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Daar ga je weer Teun met de tegen goal. Die bal moet ie gewoon hebben. Bizot blijft weer lekker op de lijn en springt maar wat.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Uit bij VVV. 2e hlft. Vrije trap Teun. Muurtje en mooie positie. Teun schiet, keeper duikt en slaat de bal uit de goal. De vrije trap zou ik kwalificeren als zeer goed. Maar niet uitstekend, vooral vanwege geen goal. Het kan beter. Op goal, ondanks muur, is goed. Op goal en keeper moet moeite doen om goal te voorkomen, zeer goed. Goal=Uitstekend. Maakt niet uit hoe. Elm zou 'm erin hebben geschoten.
Glory Hunter
Gesloten