Jeremy Helmer (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 15 aug 2018, 08:33 Ik vind dat Helmer te weinig liefde krijgt op dit forum. Bij basisopstellingen wordt hij als derde linksbuiten gezien, hij komt voor in rijtjes met talenten die genoegen moeten nemen met een paar schamele minuutjes. Hij wordt gezien als de volgende Haye en dat zint me niet.

Helmer was in het seizoen in de tweede divisie nog voor Stengs speler van het seizoen geworden. In de wedstrijden die ik heb gezien van Jong stak hij er met kop en schouders bovenuit. Hij heeft inzicht, een enorme versnelling op de eerste meters, een goede dribbel, een neusje voor de goal en een neusje voor zijn medespelers. Hij zou nog wel eens de missing link kunnen zijn in het huidige elftal. Til is een leuke speler die veel ruimte maakt op het veld, maar niet de speler die met zijn passing of dribbel andere spelers voorin in staat brengt om te excelleren. Helmer kan dat m.i. wel zijn.

Ik verwacht nog steeds veel van Helmer en zie hem ook als directe concurrent van Til. Qua intrinsieke kwaliteit kan hij hem snel overstijgen. Probleem blijft natuurlijk dat Brom zijn Brom-uitverkorene in stand blijft houden en intrinsieke kwaliteit niet als uitgangspunt neemt bij het maken van de opstelling.


En mij wordt verweten dat ik te kritisch ben op onze jeugdspelers...
Ach, hebben we weer een nieuwe stok om Van den Brom mee te slaan? Al gaan zeiken voordat Helmer uberhaupt fit is om te concurreren? Daarnaast heeft Helmer in het eerste alleen maar anoniem meegehobbeld. Hij heeft in ieder geval totaal geen reden gegeven om hem op korte termijn als serieuze concurrent voor Til te bombarderen. Sterker nog, ik zie Reijnders nog eerder als optie. En natuurlijk zit Til in een dipje, maar zullen hem ook gewoon even de tijd geven zich daarvan te herstellen? Zeker als we gewoon makkelijk winnen van ploegen als NAC.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 15 aug 2018, 11:48 Dit is een mooi voorbeeld van waar ik het in mijn post in het Brom topic over hebt:
Ben je nu je ideale opstelling aan het bepalen, of ben je aan het voorspellen wat Brom gaat doen? Ik doe altijd het eerste, het tweede zou mijn hobby niet kunnen zijn.
Zoals je in het topic basisopstelling hebt kunnen lezen heb ik eerst voorspeld wat Vd Brom gaat doen, en daarna mijn ideale basisopstelling gegeven.

In beide komt Helmer helaas niet in de basis. Ik hoop van harte dat hij dat over een tijdje wel komt, maar ik denk dat dat nog minimaal 1 seizoen gaat duren.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Voor hem zou het beter zijn om verhuurt te worden aan een Emmen, NAC of ADO.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Az564 schreef: 15 aug 2018, 14:03 Voor hem zou het beter zijn om verhuurt te worden aan een Emmen, NAC of ADO.
Op zich geen slecht idee, gezien de toegenomen concurrentie, veel spelen op een zo hoog mogelijk niveau.
Gaat wel lastig worden bij een speler die nog terugkomt van een blessure
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Allemaal voorbarige conclusies. Laat die jongen eerst maar fit worden, dan kunnen we zien hoe zijn niveau op dat moment is. Wanneer hij volledig fit is is hij in elk geval weer een stuk volwassener als voor zijn blessure.

Vaak zie je ook dat jonge spelers na een lange blessure fysiek zelfs extra stappen hebben kunnen maken, omdat er meer tijd was om ook andere delen van het lichaam extra te trainen.

Ik wil gewoon eerst zien hoe hij terugkomt en dan kun je pas beoordelen hoe hij erop staat in vergelijking met de nieuwe jongens.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 15 aug 2018, 17:14 Allemaal voorbarige conclusies. Laat die jongen eerst maar fit worden, dan kunnen we zien hoe zijn niveau op dat moment is. Wanneer hij volledig fit is is hij in elk geval weer een stuk volwassener als voor zijn blessure.

Vaak zie je ook dat jonge spelers na een lange blessure fysiek zelfs extra stappen hebben kunnen maken, omdat er meer tijd was om ook andere delen van het lichaam extra te trainen.

Ik wil gewoon eerst zien hoe hij terugkomt en dan kun je pas beoordelen hoe hij erop staat in vergelijking met de nieuwe jongens.
Dat neemt toch niet weg dat hij gebaat is bij speelminuten? als hij zich nu een half/heel seizoen bewijst bij een andere club dan kan hij des te beter terug komen als bijvoorbeeld Rotariu zijn verhuur af loopt.
Bij Alkmaar begint de victorie!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 15 aug 2018, 22:06 Dat neemt toch niet weg dat hij gebaat is bij speelminuten? als hij zich nu een half/heel seizoen bewijst bij een andere club dan kan hij des te beter terug komen als bijvoorbeeld Rotariu zijn verhuur af loopt.
Ik las na de wedstrijd AZ - Nac dat ze bij Nac nog 11 nieuwe spelers zoeken. Daar komt hij gegarandeerd aan spelen toe.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Oogde gisteren bij Jong AZ niet slecht. Heeft natuurlijk ook erg lang niet gespeeld maar had gelijk al een aardig niveau, er is toch wel duidelijk te zien dat Jeremy ook echt een hele goede voetballer is en iemand waar aan we nog veel plezier kunnen gaan beleven. Qua puur talent doet hij voor niemand onder binnen AZ.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

leszz schreef: 27 nov 2018, 11:26 Oogde gisteren bij Jong AZ niet slecht. Heeft natuurlijk ook erg lang niet gespeeld maar had gelijk al een aardig niveau, er is toch wel duidelijk te zien dat Jeremy ook echt een hele goede voetballer is en iemand waar aan we nog veel plezier kunnen gaan beleven. Qua puur talent doet hij voor niemand onder binnen AZ.
Zo lang hij op de juiste plek in het veld staat is daar ook niet veel mis mee.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 15 aug 2018, 17:14 Vaak zie je ook dat jonge spelers na een lange blessure fysiek zelfs extra stappen hebben kunnen maken, omdat er meer tijd was om ook andere delen van het lichaam extra te trainen.
Eigenlijk zie ik spelers alleen maar slechter terug komen uit lange en belangrijke blessures. Het gaat altijd ten koste van wendbaarheid en explosiviteit. Nog helemaal los van het mentale aspect waar bijvoorbeeld Stengs nu onder gebukt gaat.

Ook Van Nistelrooij en Van der Vaart waren voor hun blessures dynamischer.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Last Scout schreef: 27 nov 2018, 11:28 Zo lang hij op de juiste plek in het veld staat is daar ook niet veel mis mee.
Nee en dat is toch wel een beetje het probleem met Jeremy, wat is zijn beste positie? Van oorsprong is het een aanvallende middenvelder, alleen staat daar een al een veel slechtere voetballer met oneindig krediet. Dus hij zal zich toch op een andere positie moeten focussen, dan blijft links of rechtsbuiten over, op links speelde hij wel regelmatig bij Jong AZ maar daar hebben we Idrissi al staan en dit is mijn inziens toch niet Jeremy zijn favoriete positie ook.

Ik zou het een kwalijke zaak vinden als deze rasvoetballer voorlopig niet in de plannen voor zal komen. Wie wel eens bij Jong AZ kijkt weet waar ik het over heb.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

leszz schreef: 27 nov 2018, 12:50 Nee en dat is toch wel een beetje het probleem met Jeremy, wat is zijn beste positie? Van oorsprong is het een aanvallende middenvelder, alleen staat daar een al een veel slechtere voetballer met oneindig krediet. Dus hij zal zich toch op een andere positie moeten focussen, dan blijft links of rechtsbuiten over, op links speelde hij wel regelmatig bij Jong AZ maar daar hebben we Idrissi al staan en dit is mijn inziens toch niet Jeremy zijn favoriete positie ook.

Ik zou het een kwalijke zaak vinden als deze rasvoetballer voorlopig niet in de plannen voor zal komen. Wie wel eens bij Jong AZ kijkt weet waar ik het over heb.
Op links staat Dekker ook.
Ik zie ze Kaandorp met enige regelmaat in het elftal gooien daar, zet hem dan maar op rechts, maar ik denk niet dat dat lekker zal lopen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Last Scout schreef: 27 nov 2018, 14:44 Op links staat Dekker ook.
Ik zie ze Kaandorp met enige regelmaat in het elftal gooien daar, zet hem dan maar op rechts, maar ik denk niet dat dat lekker zal lopen.
Ik dacht meer aan het eerste elftal voor de tweede seizoenshelft. Bij jong AZ mag hij sowieso aanvallende middenveld staan, of rechts inderdaad.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

leszz schreef: 27 nov 2018, 14:49 Ik dacht meer aan het eerste elftal voor de tweede seizoenshelft. Bij jong AZ mag hij sowieso aanvallende middenveld staan, of rechts inderdaad.
Bij Jong AZ zou ik wel eens willen zien hoe een voorhoede met Stengs en Helmer er achter functioneert om daar mee te bouwen aan een voorhoede voor de toekomst.

Dekker -Druijf-Stengs
------------Helmer----------
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Last Scout schreef: 27 nov 2018, 16:57 Bij Jong AZ zou ik wel eens willen zien hoe een voorhoede met Stengs en Helmer er achter functioneert om daar mee te bouwen aan een voorhoede voor de toekomst.

Dekker -Druijf-Stengs
------------Helmer----------
+1

Ik wil dit ook heel graag hanteren totdat Stengs in vorm is. Of totdat wie van hen dan ook in zodanige vorm is dat ze iemand bij het eerste er uit spelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 27 nov 2018, 17:01 +1

Ik wil dit ook heel graag hanteren totdat Stengs in vorm is. Of totdat wie van hen dan ook in zodanige vorm is dat ze iemand bij het eerste er uit spelen.
+2
Ik teken hier ook meteen voor. Kan jong AZ ook meteen is wat extra punten gaan pakken want voor de eerste divisie is dit een serieus goede aanval (zelfs met 2 spelers die nog niet in vorm zijn)
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Last Scout schreef: 27 nov 2018, 16:57 Bij Jong AZ zou ik wel eens willen zien hoe een voorhoede met Stengs en Helmer er achter functioneert om daar mee te bouwen aan een voorhoede voor de toekomst.

Dekker -Druijf-Stengs
------------Helmer----------
Ik ben ook voor deze voorhoede in jong! Ik vond Helmer gisteren niet fantastisch. Het is geen verrassing maar alle jongens die terugkomen van de zware blessures zijn echt nog stukken minder dan voorheen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42


Link: http://www.youtube.com/watch?v=QPTZI9gEqpU
Helmer over zijn beste positie.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

handelaar schreef: 22 feb 2019, 15:01
Link: http://www.youtube.com/watch?v=QPTZI9gEqpU
Helmer over zijn beste positie.
Aanvallende middenvelder dus.
Je vraagt je af met ook nog zo'n talent als Druijf, waarom überhaupt een Johnsen en Gudmundsson zijn aangetrokken.
Ik blijf van mening dat wat hier rond loopt, van een hoger niveau is dan wat Max afgelopen zomer heeft binnen gehaald.
Die 4 miljoen had ik dan nog veel liever van gezien dat men die had gereserveerd om de getalenteerde groep een behoorlijke tijd bij elkaar te houden.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Welnee, het waren goede en nuttige transacties die AZ zich gewoon kan veroorloven. Gudmundsson is echt een talentvolle voetballer en hopelijk maakt hij nu de volgende stap in zijn ontwikkeling bij AZ. Een stap die Helmer ook nog moet maken hoor. Logisch dat Gudmundsson niet tegen Helmer werd weggestreept omdat Helmer toen nog niet eens fit was.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Plaats reactie