Jeremy Helmer (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Dirk Scheringa schreef: 22 feb 2019, 16:17 Aanvallende middenvelder dus.
Je vraagt je af met ook nog zo'n talent als Druijf, waarom überhaupt een Johnsen en Gudmundsson zijn aangetrokken.
Ik blijf van mening dat wat hier rond loopt, van een hoger niveau is dan wat Max afgelopen zomer heeft binnen gehaald.
Die 4 miljoen had ik dan nog veel liever van gezien dat men die had gereserveerd om de getalenteerde groep een behoorlijke tijd bij elkaar te houden.
Exact, volgend seizoen zullen twee eigen talenten Boadu en Druijf het moeten uitvechten wie van hen de eerste spits gaat worden (Mihálik komt na mening vooralsnog ook tekort).
Ik zie daar dan geen rol meer weggelegd voor Johnsen met hoogstwaarschijnlijk Druijf op de bank voor de meer completere Boadu.
Voor de positie van aanvallende middenvelder hebben we Til maar Maher kan natuurlijk ook nog altijd doorschuiven.
Verder dus de talenten Helmer en Reijnders wiens contract volgens mij in 2020 afloopt en zal toch ook tot de a-selectie willen behoren.
Helmer, Reijnders en Gudmundsson is wel een beetje te veel voor slechts 1 positie van aanvallende middenvelder op de reserve bank, want geen van hen is echt geschikt om op de flanken te zetten. (dat is net zoals destijds met de middenvelders Dos santos, van Overeem, Bel Hasani). Om een blessure van Stengs of Idrissi op te vangen zie ik geen echte kandidaten, dat heeft de blessure van Stengs in de eerste seizoenshelft wel laten zien waar een compleet gat op rechts was te vinden met als gevolg een onstabiel elftal.
Dus ben het wel met je eens dat ik de zomeraankopen kapitaalvernietiging vind, met het geen we hier al hebben rondlopen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hou toch op met die toekomst voorspellingen. De ontwikkeling van de spelers bij AZ is voor de meeste echt niet te voorzien, omdat er nog veel rek in zit.

Er wordt veel te makkelijk gedacht. Gudmundson is ook nog maar een jonge speler, die nog grote stappen kan maken en met 19 goals in de kk competitie kun je wel zeggen dat hij grote potentie heeft. Hoe oud was hij toen? 18?

Boadu traint nog geeneens met de partijtjes mee en Jeremy moet voorlopig lekker fit blijven en weer oppakken waar hij gebleven was.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 dec 2004, 18:52
Locatie: Schagen

handelaar schreef: 23 feb 2019, 12:20 Exact, volgend seizoen zullen twee eigen talenten Boadu en Druijf het moeten uitvechten wie van hen de eerste spits gaat worden (Mihálik komt na mening vooralsnog ook tekort).
Ik zie daar dan geen rol meer weggelegd voor Johnsen met hoogstwaarschijnlijk Druijf op de bank voor de meer completere Boadu.
Voor de positie van aanvallende middenvelder hebben we Til maar Maher kan natuurlijk ook nog altijd doorschuiven.
Verder dus de talenten Helmer en Reijnders wiens contract volgens mij in 2020 afloopt en zal toch ook tot de a-selectie willen behoren.
Helmer, Reijnders en Gudmundsson is wel een beetje te veel voor slechts 1 positie van aanvallende middenvelder op de reserve bank, want geen van hen is echt geschikt om op de flanken te zetten. (dat is net zoals destijds met de middenvelders Dos santos, van Overeem, Bel Hasani). Om een blessure van Stengs of Idrissi op te vangen zie ik geen echte kandidaten, dat heeft de blessure van Stengs in de eerste seizoenshelft wel laten zien waar een compleet gat op rechts was te vinden met als gevolg een onstabiel elftal.
Dus ben het wel met je eens dat ik de zomeraankopen kapitaalvernietiging vind, met het geen we hier al hebben rondlopen.
Druijf zal nooit 1e spits bij AZ worden
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Geest van Dirk schreef: 23 feb 2019, 12:37 Er wordt veel te makkelijk gedacht. Gudmundson is ook nog maar een jonge speler, die nog grote stappen kan maken en met 19 goals in de kk competitie kun je wel zeggen dat hij grote potentie heeft. Hoe oud was hij toen? 18?
Aankopen moeten beduidend meer hebben dan eigen spelers anders moet je ze domweg niet halen.
Helmer was ook topscorer, smaakmaker en vormgever van het succesvolle Jong AZ. Wellicht toen een grotere blikvanger dan Stengs en Boadu binnen dat jong elftal.
Zowel Helmer als Reijnders (contract tot 2020) willen volgend seizoen op zijn minst tot de a-selectie behoren dan heb je dus drie spelers op de bank zitten die uitsluitend goed zijn als aanvallende middenvelder maar op de vleugel niet echt tot hun recht komen. Is dat niet gewoon te veel van het goede? Zelfde geld min of meer ook met Druijf en Johnsen op de bank voor de spitspositie met Boadu als basisspeler.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik heb veel wedstrijden van Jong AZ gezien en Helmer steekt daar tot zijn blesure met kop en schouders bovenuit. Hij mocht onder Brom wel eens mee spelen, maar dan als een valse linksbuiten. Ik verwacht dit jaar erg veel van hem en hoop dat AZ hem zal houden.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Rjansen17 schreef: 21 jun 2019, 05:54 Ik heb veel wedstrijden van Jong AZ gezien en Helmer steekt daar tot zijn blesure met kop en schouders bovenuit. Hij mocht onder Brom wel eens mee spelen, maar dan als een valse linksbuiten. Ik verwacht dit jaar erg veel van hem en hoop dat AZ hem zal houden.
Ik had een bericht met dezelfde strekking hier vorig jaar gepost, maar vervolgens is hij het hele seizoen geblesseerd geweest. Laten we hopen dat hij dit jaar de kans krijgt om te laten zien wat hij kan.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Maakte gisteren in de oefenwedstrijd tegen POAK geen verkeerde indruk, zie hem eerlijk gezegd liever dan Gudmundsson als stand-in voor Idrissi (die het de eerste helft weer mocht proberen). Wel is duidelijk dat naast Idrissi en Stengs we eigenlijk geen echte vleugelspelers hebben, dus hopen dat die twee een goed seizoen gaan draaien en niet gaan kampen met allerlei ongemakken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

handelaar schreef: 04 jul 2019, 07:12 Maakte gisteren in de oefenwedstrijd tegen POAK geen verkeerde indruk, zie hem eerlijk gezegd liever dan Gudmundsson als stand-in voor Idrissi (die het de eerste helft weer mocht proberen). Wel is duidelijk dat naast Idrissi en Stengs we eigenlijk geen echte vleugelspelers hebben, dus hopen dat die twee een goed seizoen gaan draaien en niet gaan kampen met allerlei ongemakken.
Waarom Helmer boven Gudmundsson? Gudmundsson liet eind vorig seizoen juist goede dingen zien op de linkervleugel en speelde Idrissi uit de basis. Gudmundsson heeft in mijn ogen meer kwaliteiten om op de linkervleugel te spelen dan Helmer. Helmer heeft na zijn blessure bij Jong AZ juist vrij onzichtbaar gespeeld.
.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Azzaandijk schreef: 04 jul 2019, 08:02 Waarom Helmer boven Gudmundsson? Gudmundsson liet eind vorig seizoen juist goede dingen zien op de linkervleugel en speelde Idrissi uit de basis. Gudmundsson heeft in mijn ogen meer kwaliteiten om op de linkervleugel te spelen dan Helmer. Helmer heeft na zijn blessure bij Jong AZ juist vrij onzichtbaar gespeeld.
Ja omdat hij praktisch gezien niet heeft gespeeld, of doel je op Jong AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 04 jul 2019, 08:05 Ja omdat hij praktisch gezien niet heeft gespeeld, of doel je op Jong AZ.
Helmer was bij Jong AZ inderdaad veelal onzichtbaar. Kan natuurlijk komen omdat hij na zijn blessure nog niet helemaal fit was.Nou begreep ik ook dat achter de spits meer zijn positie is dan linksbuiten. Op dit moment zou ik voor Gudmundsson kiezen boven Helmer.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Helmer is eigenlijk tegelijkertijd met Van Overeem uit zijn positie gerukt.
Helmer leek wat te gaan worden op 10 en Van Overeem op 6. eentje was opeens rechtsbuiten, de ander linksbuiten.
Laat hem maar eens opbouwen in Jong als 10 en zien of dat wat wordt als potentiele vervanger van Til.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

DeZuivelDuivel schreef: 04 jul 2019, 13:57 Helmer is eigenlijk tegelijkertijd met Van Overeem uit zijn positie gerukt.
Helmer leek wat te gaan worden op 10 en Van Overeem op 6. eentje was opeens rechtsbuiten, de ander linksbuiten.
Laat hem maar eens opbouwen in Jong als 10 en zien of dat wat wordt als potentiele vervanger van Til.
Voor die positie hebben we vele talenten naast Til, hebben we daarvoor nog Helmer, Reijnders en ik beschouw eigenlijk daar ook Gudmundsson onder.
Juist op de vleugels zie ik het minder in. Komt daar in Jong en onder 19 helemaal niets door waarvan we kunnen zeggen dat het echte vleugelaanvallers zijn!?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 04 jul 2019, 14:57 Voor die positie hebben we vele talenten naast Til, hebben we daarvoor nog Helmer, Reijnders en ik beschouw eigenlijk daar ook Gudmundsson onder.
Juist op de vleugels zie ik het minder in. Komt daar in Jong en onder 19 helemaal niets door waarvan we kunnen zeggen dat het echte vleugelaanvallers zijn!?
Dit is off topic, maar gezien de oefenwedstrijden gaan ze het proberen met Taabouni denk ik. Rasmus Wendt is gehaald en zal mogelijk naar Jong doorstromen? daarna volgen Iman Griffith en Bai Kamara. vind die jongens lastig in te schatten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Hopen dat Jeremy zijn oude vorm snel weer vindt. Was echt een voetballer om van te smullen en initieel de beste van zijn lichting destijds.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 07 jul 2019, 04:57 Hopen dat Jeremy zijn oude vorm snel weer vindt. Was echt een voetballer om van te smullen en initieel de beste van zijn lichting destijds.
Voor Helmer was het jammer dat de zomerstop aanbrak, want hij stak de laatste wedstrijden in goede vorm. Maar in de basis van AZ zal hij dit jaar niet veel de kans krijgen, tenzij hij als volwaardige back up voor Gudmundsson op linksvoor wordt gezien indien Idrissi vertrekt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Nieuwe trainer, nieuwe kansen. Brom dacht nooit op een gestructureerde wijze na over het geven van kansen aan talentvolle spelers, misschien dat Slot dat op een andere manier aanpakt. Misschien ook niet, maar de aanname dat alles volledig bij hetzelfde blijft is niet logisch.

Door de selectie te verkleinen zitten veel talenten al praktisch een stuk dichter bij speelminuten dan voorheen. Dat doet Slot al anders dan Brom. Seuntjens zat Helmer ook in de weg vorig jaar. Louis van Gaal dunde ook altijd zijn selecties uit om jeugd een kans te geven, behalve in zijn periode bij AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

~AZ~ schreef: 07 jul 2019, 09:56 Seuntjens hield Helmer tegen
Ja, omdat Helmer natuurlijk een spits is.

De inmiddels 22-jarige Helmer is tot op heden gewoon niet goed genoeg. Voor hem geldt hetzelfde als Hatzidiakos: dit jaar doorbreken of afscheid nemen gezien hun leeftijd en gebrek aan groei.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Seuntjens heeft afgelopen seizoen ook aan de buitenkant gespeeld als dat zo uit kwam. Af en toe ging hij ook tijdens de wedstrijd naar de buitenkant wanneer Johnsen werd ingebracht. Dat gaat ten koste van kansen voor Helmer die anders daar minuten had kunnen maken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 07 jul 2019, 11:34 Seuntjens heeft afgelopen seizoen ook aan de buitenkant gespeeld als dat zo uit kwam. Af en toe ging hij ook tijdens de wedstrijd naar de buitenkant wanneer Johnsen werd ingebracht. Dat gaat ten koste van kansen voor Helmer die anders daar minuten had kunnen maken.
Helmer was eerst geblesseerd en had daarna het niveau niet voor AZ 1. Zelfs bij Jong AZ had hij moeite om aan te haken. Als hij vorig seizoen bij het 1e mee had moeten doen, was hij zwaar door de mand gevallen. Gelukkig voor hem dit jaar weer nieuwe kansen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

multatuli schreef: 07 jul 2019, 11:55 Helmer was eerst geblesseerd en had daarna het niveau niet voor AZ 1. Zelfs bij Jong AZ had hij moeite om aan te haken. Als hij vorig seizoen bij het 1e mee had moeten doen, was hij zwaar door de mand gevallen. Gelukkig voor hem dit jaar weer nieuwe kansen.
Dat is wat anders, Bob Ross vindt dat Seuntjens niet in de weg van Helmer stond omdat hij een spits was. Dat klopt niet, omdat ze concurreerde voor dezelfde minuten wanneer er werd gewisseld. De vraag of dan terecht werd gekozen voor Seuntjens boven Helmer is niet dezelfde vraag.
Plaats reactie