Jeremy Helmer (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Durft nog niet wat hij in de jeugd wel deed. Wanneer komt hij los?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij mist gewoon nog wat inhoud. Ik vind eigenlijk dat hij nog niet klaar is voor 90 minuten, maar hij leest het spelletje goed en voetbald goed mee. Nu heeft hij eigenlijk nog te vaak een net niet moment of is hij niet aanwezig. Hij nog sterker moeten worden, lees: meer massa. Hij heeft een mooie techniek en speelstijl, maar hij is er nog niet vind ik.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Klopt, toch is hij bij Jong AZ de enige die er wekelijks bovenuit steekt. Koopmeiners deed het ook goed bij Jong AZ maar niet zo als Helmer. Jongens als Til, v Overeem, en andere uit AZ1 vielen nooit erg op bij Jong AZ. In die wetenschap zou het een kwestie van tijd moeten zijn voordst het er uit komt bij Jeremy in AZ1
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Is in aanleg misschien wel het grootste talent , komt alleen op het gebied van inhoud nog behoorlijk te kort en dus is er werk aan de winkel.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Wat is dit voor analyse? Hij komt inhoud tekort?
Als je dan toch Jong AZ hebt gekeken, speelde Koopmeiners daar ook op de plek van Helmer?
Nee serieus, ik weet het niet.
Helmer lijkt me meer een middenvelder.
Gelukkig speelt AZ daardoor wel een verkapt 4-4-2.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Helmer mag nog even terug naar Jong AZ, beter voor Jong AZ en beter voor Helmer.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

bk wcm schreef: 08 nov 2017, 11:19 Wat is dit voor analyse? Hij komt inhoud tekort?
Als je dan toch Jong AZ hebt gekeken, speelde Koopmeiners daar ook op de plek van Helmer?
Nee serieus, ik weet het niet.
Helmer lijkt me meer een middenvelder.
Gelukkig speelt AZ daardoor wel een verkapt 4-4-2.
Helmer heeft altijd op 10 gespeeld in de Opleiding. En was vooral belangrijk aan de bal.
Zonder bal speelde je met een man minder maar omdat hij aan de bal zo extreem goed is en daardoor bepalend kon dit worden getolereerd.
Ook in jeugd had hij niet het enorme loopvermogen.
Het opvallende is dat hij toen Til wekelijks uit de ploeg hield maar omdat Guus wel een enorm loopvermogen heeft staat hij er nu in terwijl Helmer de veel betere voetballer is.
Als Jeremy fysiek inhoudelijk kan groeien dan heb je een topper in huis. Met hem moet je echt geduld hebben. Hij heeft op dit vlak al stappen gemaakt en zal heus nog wel sterker worden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

kuifje schreef: 08 nov 2017, 11:56 Helmer heeft altijd op 10 gespeeld in de Opleiding. En was vooral belangrijk aan de bal.
Zonder bal speelde je met een man minder maar omdat hij aan de bal zo extreem goed is en daardoor bepalend kon dit worden getolereerd.
Ook in jeugd had hij niet het enorme loopvermogen.
Het opvallende is dat hij toen Til wekelijks uit de ploeg hield maar omdat Guus wel een enorm loopvermogen heeft staat hij er nu in terwijl Helmer de veel betere voetballer is.
Als Jeremy fysiek inhoudelijk kan groeien dan heb je een topper in huis. Met hem moet je echt geduld hebben. Hij heeft op dit vlak al stappen gemaakt en zal heus nog wel sterker worden.
Daarom hem nu een paar wedstrijden laten staan.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

ja, op linksbuiten, niet als 10.
Als hij aan de bal komt, gaat er wat gebeuren, hij trekt graag naar binnen, wil graag een dribbel doen, lukt geregeld!
Hiervoor wil ik naar de Hout komen (sorry Afas hut)
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Denk dat het met hem op de linksbuiten een kort leven zal beschoren.
Idrissi zal niet zo gek veel tijd nodig hebben om de rol van hem over te nemen, in alles zie je dat Helmer domweg de explosiviteit en snelheid van een echte vleugelaanvaller mist. Dat is geen schande, Helmer is een goede voetballer (net als Joris overigens) maar dan wel als diepgaande middenvelder.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

voetbaltechnisch, fysiek (inhoud), inzicht en mentaliteit moeten allemaal op eredivisieniveau zijn. Als één van deze zaken ontbreken of nog niet voldoende aanwezig zijn bij een jeugdspeler dan lukt het niet om voldoende bijdrage te leveren. Jeremy heeft gewoon nog niet het fysiek dat hij nodig heeft om voldoende rendement te halen uit zijn voetbaltechnische en inzichtelijke vermogens.

Hij moet fysiek zich nog een stuk ontwikkelen dus. Daarna is hij misschien ook meer toe aan op de positie te spelen waar hij in de opleiding altijd heeft gespeeld.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 20 jan 2018, 14:24 voetbaltechnisch, fysiek (inhoud), inzicht en mentaliteit moeten allemaal op eredivisieniveau zijn. Als één van deze zaken ontbreken of nog niet voldoende aanwezig zijn bij een jeugdspeler dan lukt het niet om voldoende bijdrage te leveren. Jeremy heeft gewoon nog niet het fysiek dat hij nodig heeft om voldoende rendement te halen uit zijn voetbaltechnische en inzichtelijke vermogens.

Hij moet fysiek zich nog een stuk ontwikkelen dus. Daarna is hij misschien ook meer toe aan op de positie te spelen waar hij in de opleiding altijd heeft gespeeld.
Hoe lang ga je dit volhouden? Hij wordt dit jaar 21 jaar hoor. Kluivertje is 18 en als linksbuiten al veel verder.
Helmer is een goede voetballer, maar misschien ligt zijn top wel net onder die van AZ, dus middenmoot eredivisie (Haye).
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Waarom praat je in hemelsnaam over Kluivert ???
De diskussie gaat over Helmer en waarom het er (nog) niet uitkomt bij AZ.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 20 jan 2018, 19:02 Waarom praat je in hemelsnaam over Kluivert ???
De diskussie gaat over Helmer en waarom het er (nog) niet uitkomt bij AZ.
Om aan te geven dat het bij Helmer al jaren hetzelfde verhaal is; groot talent, mooie voetballer, maar moet alleen fysiek sterker worden.
En dat er inmiddels al veel generatiegenoten, en diverse jongere spelers hem voorbij aan het gaan zijn, en er wel al staan, ook fysiek. Ook en zelfs bij AZ.
Bij AZ hebben we al Til en Hatzidiakos van zijn generatie. En een jaar jonger Koopmeiners, en als ik allemaal moet geloven straks ook nog Hoedemakers en Reijnders. En dan komen Wijndal, Stengs, Druijf, Duin en Boadu er ook nog aan.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Met andere woorden, je bedoeld dus eigenlijk te zeggen; het is niets en het wordt ook nooit iets met Helmer ?
Kun je dat voortaan dan gewoon zelf posten, niet zo lui doen Josje :roll:
Zo kunnen mensen die het daar misschien niet mee eens zijn dan op jou post reageren :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dankzij de schorsing van Weghorst mag hij volgende week waarschijnlijk nog een potje spelen. Maar als dat net zo pover is als vrijdag dan zien we hem voorlopig of helemaal niet meer terug.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ja joh direct afschrijven die handel, kan er geen kloten van en zal ook nooit wat worden.. :roll:
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Het is niet dat hij fysiek te klein of slap is, want er zijn kleinere jongens in de eredivisie die zich ook staande houden. Het is hoe je je lichaam gebruikt.. v Overeem en Stengs waren fysiek niet veel anders en zo zijn er bij andere teams nog wel meer spelers.

Hoe komen mensen bij Hoedemakers uit als zijnde volgende potentiele jeugdtopper, ook Reijnders vind ik nog wat vroeg. Die jongens verliezen met jong AZ ongeveer tegen ieder dramatisch Jupiler league team. Zij vormen samen het hart van het middenveld, en falen wekelijks. Natuurlijk is het ook te wijden aan de andere spelers maar het voelt niet als het moment om die jongens al te veel te prijzen. Kunnen best goede spelers zijn hoor, maar ga eerst jong AZ maar uit het slop trekken.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Je kunt een teamprestatie niet koppelen aan een individuele ontwikkeling. Ik denk trouwens dat tenminste Reijnders rond het niveau van Helmer zit.

Het is nog afwachten hoe het loopt. Helmers verhaal is in elk geval zeker ook fysiek. Hij was altijd al een van de kleinere, maar toen speelde hij met leeftijdsgenoten. De laatste jaren ging het wel sneller omdat hij versneld doorschoof naar Jong AZ en vandaar naar het eerste. Sindsdien ging dat wel ten koste van speeltijd. Ik zag hem liever nog wat langer wekelijks in Jong acteren. Voor mijn gevoel beter voor Helmer, natuurlijk ook beter voor Jong.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Langedijk schreef: 21 jan 2018, 09:46 Dankzij de schorsing van Weghorst mag hij volgende week waarschijnlijk nog een potje spelen. Maar als dat net zo pover is als vrijdag dan zien we hem voorlopig of helemaal niet meer terug.
Het is dat Brom gezegd heeft dat dit niet meer gaat gebeuren maar dan zie ik nog liever van Overeem met zijn werklust er nog spelen. Helmer is echt nog niet toe aan spelen in de eredivisie. Die moet zich echt nog ontwikkelen bij Jong. Zal er echt nog wel komen maar dit niveau is overduidelijk nog te vroeg voor een speler als Helmer.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Plaats reactie