Pantelis Hatzidiakos (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

lowietje schreef: 08 jan 2023, 13:57 Zonder de g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶e̶l̶i̶j̶k̶e̶ ̶H̶a̶t̶z̶i̶d̶i̶a̶k̶o̶s̶ ̶b̶l̶u̶n̶d̶e̶r̶ "jongens we staan met 1-0 voor, laten we de wedstrijd gecontroleerd uitspelen want daar zijn we zo goed in"-tactiek van Jansen hadden we nu boven PSV en Twente en vlak achter Feyenoord gestaan. Dat slappe van hem, ik kan het niet meer verdragen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Die gast heeft 1 taak die boven alles gaat: je man hebben! Daar faalt hij al jaren in. En dan maakt Bazoer het hem ook extra moeilijk door in te zakken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Denniz schreef: 09 jan 2023, 00:54 Die gast heeft 1 taak die boven alles gaat: je man hebben! Daar faalt hij al jaren in. En dan maakt Bazoer het hem ook extra moeilijk door in te zakken.
Ze stonden met een paar man met cement in de schoenen te kloten bij de tegengoal. Tactisch was het inzakken zeer zeker het probleem, vervolgens maken een aantal spelers waaronder ook Karlsson opzichtige fouten. Het resultaat was dan ook voorspelbaar.

Ik zie ook liever iemand anders dan Hatzidiakos achterin, maar hier zaten toch wel wat andere factoren die een groter/net zo groot aandeel hadden aan het tegendoelpunt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Denniz schreef: 09 jan 2023, 00:54 Die gast heeft 1 taak die boven alles gaat: je man hebben! Daar faalt hij al jaren in. En dan maakt Bazoer het hem ook extra moeilijk door in te zakken.
De man blinkt verdedigend uit in niets doen en achteruit lopen , in de hoop dat anderen hem te hulp schieten. In balbezit doet hij steeds vaker goeie dingen ( dat dan weer wel)
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Was Pantelis 25 jaar ouder geweest was hij de Buskermolen van AZ en noemden wij hem Mister AZ2. Helaas wordt deze clubheld nu alleen maar belachelijk gemaakt. Maar zo gaan we anno 2023 kennelijk met clubmensen om.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 16 jan 2023, 07:55 Was Pantelis 25 jaar ouder geweest was hij de Buskermolen van AZ en noemden wij hem Mister AZ2. Helaas wordt deze clubheld nu alleen maar belachelijk gemaakt. Maar zo gaan we anno 2023 kennelijk met clubmensen om.
Aan clubhelden heb je goede herinneringen. Deze meneer zal herinnerd worden als iemand met 100% inzet die al 5 jaar dezelfde beginnersfouten maakt. Mister AZ2? Hoe verzin je het.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

De meeste clubhelden speelden op een lager niveau dan Pantelis nu.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 16 jan 2023, 09:29 De meeste clubhelden speelden op een lager niveau dan Pantelis nu.
De mannen uit de jaren '70 en '80 niet. En de mannen van 2009 ook niet. Als je bijvoorbeeld Buskermolen en Wijker bedoelt: dat klopt, maar dat was nu eenmaal het niveau van de club destijds. En zij speelden op hun niveau, Hatzidiakos speelt er zwaar boven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Joostess schreef: 16 jan 2023, 07:55 Was Pantelis 25 jaar ouder geweest was hij de Buskermolen van AZ en noemden wij hem Mister AZ2. Helaas wordt deze clubheld nu alleen maar belachelijk gemaakt. Maar zo gaan we anno 2023 kennelijk met clubmensen om.
Je kan niet met de blik van het verleden naar de huidige speler kijken.
Met die beredenering is Mattias Johansson ook een clubicoon met zijn 175+ wedstrijden en 5/6 jaar dienst bij .

Als Panta nou kwalitatief een van de betere of stabielste was hoorde je niemand er over, al denk ik dat hij dan al vertrokken was hij dan een stap omhoog kan maken
Hij speelt hier alleen nog maar omdat hij zelf niet op een lager niveau wil spelen want interesse is er wel
(AEK athene wou hem bijvoorbeeld van het zomer hebben).
Is zijn goed recht verder maar kwalitatief is hij 1 van de mindere in de basis.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 16 jan 2023, 11:27 De mannen uit de jaren '70 en '80 niet. En de mannen van 2009 ook niet. Als je bijvoorbeeld Buskermolen en Wijker bedoelt: dat klopt, maar dat was nu eenmaal het niveau van de club destijds. En zij speelden op hun niveau, Hatzidiakos speelt er zwaar boven.
Ik wil ver weg blijven van individuele vergelijking omdat vroeger de spelers voetbal speelden in hun tijdsgeest en met de weerstand die toen normaal was. Hun prestaties moet je ook in dat daglicht zetten, ze overwonnen van hun tijdgenoten en daarom is het prestatie die je niet moet uitvlakken

Maar voetbal in het algemeen is heel erg veranderd, ga maar is tellen bij oude wedstrijden hoeveel tijd die gasten hadden voordat ze een bal konden controleren en of aangepakt werden, de hoeveelheid ruimte en tijd die ze hadden/kregen is haast lachwekkend noemen. Ook waren toen heel veel tegenstanders van een jip en janneke niveau. Nu tref je geen 1 club meer waar je met twee vingers in neus van win.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Klei. schreef: 16 jan 2023, 12:32 Je kan niet met de blik van het verleden naar de huidige speler kijken.
Met die beredenering is Mattias Johansson ook een clubicoon met zijn 175+ wedstrijden en 5/6 jaar dienst bij .

Als Panta nou kwalitatief een van de betere of stabielste was hoorde je niemand er over, al denk ik dat hij dan al vertrokken was hij dan een stap omhoog kan maken
Hij speelt hier alleen nog maar omdat hij zelf niet op een lager niveau wil spelen want interesse is er wel
(AEK athene wou hem bijvoorbeeld van het zomer hebben).
Is zijn goed recht verder maar kwalitatief is hij 1 van de mindere in de basis.
Clubicoon of niet Hatzidiakos speelt al 12 jaar bij AZ. Heeft, voor zover ik heb begrepen, als supporter tussen ons in gestaan op de tribune. Dan verdien je wat mij betreft iets meer credits dan hij nu krijgt. Sterker nog, het is al jaren ronduit negatief als het over hem gaat. Met heel veel aannames daarbij: Speelt alleen nog bij AZ omdat hij zelf niet op een lager niveau wilt spelen? Feit is dat de trainer hem iedere week goed genoeg vindt voor een basisplek. Dan zou ik ook niet een niveau lager gaan spelen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Joostess schreef: 16 jan 2023, 14:19 Clubicoon of niet Hatzidiakos speelt al 12 jaar bij AZ. Heeft, voor zover ik heb begrepen, als supporter tussen ons in gestaan op de tribune. Dan verdien je wat mij betreft iets meer credits dan hij nu krijgt. Sterker nog, het is al jaren ronduit negatief als het over hem gaat. Met heel veel aannames daarbij: Speelt alleen nog bij AZ omdat hij zelf niet op een lager niveau wilt spelen? Feit is dat de trainer hem iedere week goed genoeg vindt voor een basisplek. Dan zou ik ook niet een niveau lager gaan spelen
Panta valt ook weinig te verwijten. Hij doet altijd z'n stinkende best, ligt prima in de groep en presteert naar zijn vermogens. Maar het feit dat hij al jaren uitspreekt een transfer te willen maken, en dat er vervolgens nooit van komt zegt ook genoeg over zijn niveau. Deels pech gehad door die tering Berghuis die hem het ziekenhuis in schopt toen hij goed in vorm was.

Andersom heeft hij nu weer "mazzel" met blessures van Beukema, Indi en Zinho. Want ik neem toch aan dat hij anders niet had gespeeld.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Joostess schreef: 16 jan 2023, 14:19 Clubicoon of niet Hatzidiakos speelt al 12 jaar bij AZ. Heeft, voor zover ik heb begrepen, als supporter tussen ons in gestaan op de tribune. Dan verdien je wat mij betreft iets meer credits dan hij nu krijgt. Sterker nog, het is al jaren ronduit negatief als het over hem gaat. Met heel veel aannames daarbij: Speelt alleen nog bij AZ omdat hij zelf niet op een lager niveau wilt spelen? Feit is dat de trainer hem iedere week goed genoeg vindt voor een basisplek. Dan zou ik ook niet een niveau lager gaan spelen
Ik vind het helemaal niet belangrijk of een speler een echte AZ-supporter is of niet. Panta is welkom hoor als supporter op de tribune. Ik word er als supporter stapelgek van dat ik al jaren zit te kijken naar een verdediger die keer op keer dezelfde fouten maakt, waardoor we aantoonbaar keer op keer punten inleveren. En dat kan kennelijk jaar in jaar uit zo doorgaan. Panta was bij ajax, PSV en Feyenoord echt allang doorgeselecteerd.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 16 jan 2023, 14:19
Feit is dat de trainer hem iedere week goed genoeg vindt voor een basisplek. Dan zou ik ook niet een niveau lager gaan spelen
Bij gebrek aan beter. En met deze trainer gaat de club ook geen stappen omhoog meer maken. Vergeet niet dat Hatzidiakos eind vorig jaar met Witry moest concurreren voor de positie van reserve rechtsback achter Sugawara. Dat zegt wel genoeg. Een transfer naar een lager niveau was volkomen logisch geweest.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 16 jan 2023, 12:47
Maar voetbal in het algemeen is heel erg veranderd, ga maar is tellen bij oude wedstrijden hoeveel tijd die gasten hadden voordat ze een bal konden controleren en of aangepakt werden, de hoeveelheid ruimte en tijd die ze hadden/kregen is haast lachwekkend noemen.
Je kunt ook zeggen dat het daardoor veel lastiger was om ruimte creëren met snelle combinaties 8)

Het klopt wel wat je zegt maar daar staan weer nadelen tegenover. Slechtere velden, slechter materiaal, een medische wereld die minder ver was. Je kunt toch moeilijk zeggen dat Depay beter is dan Cruijff omdat hij minder tijd krijgt en meer goals in Oranje heeft gemaakt.

Generaties vergelijken is lastig. Maar feit blijft dat Kist en Hovenkamp in hun tijd in de hoogste Europese competitie hebben gespeeld. En Hatzidiakos in zijn tijd niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 16 jan 2023, 18:27 Bij gebrek aan beter. En met deze trainer gaat de club ook geen stappen omhoog meer maken. Vergeet niet dat Hatzidiakos eind vorig jaar met Witry moest concurreren voor de positie van reserve rechtsback achter Sugawara. Dat zegt wel genoeg. Een transfer naar een lager niveau was volkomen logisch geweest.
We gaan met deze trainer geen stappen omhoog maken zeg je, maar we staan inmiddels wel tweede 😉😛
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 16 jan 2023, 18:40 Je kunt ook zeggen dat het daardoor veel lastiger was om ruimte creëren met snelle combinaties 8)

Het klopt wel wat je zegt maar daar staan weer nadelen tegenover. Slechtere velden, slechter materiaal, een medische wereld die minder ver was. Je kunt toch moeilijk zeggen dat Depay beter is dan Cruijff omdat hij minder tijd krijgt en meer goals in Oranje heeft gemaakt.

Generaties vergelijken is lastig. Maar feit blijft dat Kist en Hovenkamp in hun tijd in de hoogste Europese competitie hebben gespeeld. En Hatzidiakos in zijn tijd niet.
Cruijff 'wandelde' met af en toe een versnelling +-5 km bij elkaar in een wedstrijd. Depay +- 9. Cruijff kon er bovenuit stijgen omdat zijn niveau van versnelling en snelheid van balcontrole boven de rest uitstak.
Het voetbal heeft steeds geleerd van de types en voorlopers zoals Cruijff en is de skils over gaan nemen.
Elke nieuwe generatie voetballers beheerst de skils van beste spelers van de generatie daarvoor.
De aanname dat de goede voetballers of spelers die op karakter speelden van vroeger makkelijk meekunnen in het modern voetbal is ten zeerste betwijfelen.

On topic.
Hatzidiakos is trouwens zoals Joostess zegt een echte clubheld. Daar is geen speld tussen te krijgen. AZ presteert namelijk al tijden goed en zelfs gemiddeld boven zijn status met hem in het team.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jeetje... een clubheld...

Hij zou hooguit cult kunnen zijn, maar daar heeft hij helaas ook de persoonlijkheid niet voor.

Dan blijft clubman nog over en daar kun je niks over zeggen verder.


Waarom moet het altijd zo absurdistisch polariserend?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 17 jan 2023, 06:41
Hatzidiakos is trouwens zoals Joostess zegt een echte clubheld. Daar is geen speld tussen te krijgen. AZ presteert namelijk al tijden goed en zelfs gemiddeld boven zijn status met hem in het team.
Als jullie het een ‘clubheld’ vinden dan mag dat hoor. Maar jullie hoeven het niet als feit te presenteren en je bent echt geen ‘held’ als je tegen een balletje trapt.

Zonder de karrenvracht aan (positionele) fouten van deze man had AZ misschien nog wel beter gepresteerd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Heb deze reactie hier maar neergezet.
De teneur
Langedijk schreef: 16 jan 2023, 21:18 Noem nog maar een club waar steeds dezelfde spelers aan de basis staan van tegendoelpunten. ajax misschien, met Rensch. Maar verder? AZ heeft er 17 tegen en bij minimaal de helft daarvan kun je Verhulst of Hatzidiakos aankijken.
Dat je een soort van blinde haat hebt tegen Hatzidiakos blijft opmerkelijk. Overigens zijn er nog wel een stuk of wat hier op het forum die hem, minder extreem, de slechtste verdediger in jaren bij AZ vinden
Elk foutje van hem wordt uitvergroot (zeg niet dat hij foutloos is,), als hij zo slecht was zou hij dan 23-voudig Grieks international zijn?

Oh wacht die bondscoaches hebben er, net als Pascal TOTAAL geen verstand van. Prutsers zijn het!!
Elke trainer die Panta opstelt is automatisch een prutser!

Cirkelredeneringen dat we de slechtste trainer van NL hebben, met Panta als doorslaggevend bewijs van deze cirkelredenering

Realiseer me dat ik deze post ook bij Pascal neer kan zetten
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gesloten