Pantelis Hatzidiakos (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

MO7 schreef: 02 jan 2021, 11:03 Je bent alleen meer van het zenden dan van het ontvangen. Ik beschrijf over de wedstrijd tegen Utrecht precies en concreet wat Pantelis verkeerd doet bij de 0-2. Gemakshalve laat je die situatie helemaal weg in je "analyse". Koopmeiners stond absoluut te schutteren bij de eerste Utrecht-goal, maar werd ook op geen wijze geholpen door Hatzidiakos. Die stond in het niemandsland tussen keeper en verdedigers te kijken wat er mis ging. Van de moeilijk kijkende Hatzidiakos na een tegengoal kun je ondertussen een aardig filmpje maken. Structureel staat hij daarbij op een niet-optimale positie, dekt hij niet of niet kort genoeg en brengt hij door zijn paniekerige gedrag de spelers om hem heen alleen maar verder in de problemen. Je kunt nog alinea's proberen vol te schrijven om een wit voetje te halen bij de geloofsgemeenschap, maar Pantelis is niet alleen van het kruis geflikkerd, hij had er nooit opgehesen moeten worden. Al honderd keer eerder gezegd: Aardige gozer, maar voor het werk dat hij doet totaal ongeschikt. En wat er niet in zit (inzicht) valt ook niet aan te leren.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "alleen meer van het zenden dan van het ontvangen". Ik probeer te onderbouwen in meer dan een one-line waarom ik zelf tevreden met hem ben.

Ik heb nooit een 0-2 op het scorebord zien staan. Maar wat als hij geen lucht gekopt had. Wat zou jij dan gezegd hebben? Ik vermoed weinig positiefs.

Kun je 1 speler noemen die relaxed kijkt wanneer er gescoord wordt? Hoe kijkt MO7 als hij zit te schijten? Die informatie is totaal irrelevant.

Het is wel positief dat je iets meer uitleg over hem geeft dan je gebruikelijke afkrakende one-liners over hem. Als je mijn tekst gelezen hebt zie je dat ik ook aangeef waar hij fouten maakt. Maar ik kan me gewoon niet vinden in die pavlov reacties. Al zeg je miljoen keren dat het weer k*t met peren is.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

eenjaarazalkmaar schreef: 02 jan 2021, 16:13Hoe kijkt MO7 als hij zit te schijten?
Iets te veel informatie. :lol:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Om even in deze hoogstaande metafoor mee te gaan: Pantelis is ruim volwassen, maar niet zindelijk te krijgen. En zijn vrijwel wekelijkse ongelukjes veroorzaken niet alleen een smeerboel en ergernis, maar ook keihard puntenverlies. En als AZ daadwerkelijk een topclub wil uithangen passen daar geen figuren bij die hun basisfuncties niet onder controle hebben. Je zou je zelfs kunnen afvragen of hij niet allang doorgeselecteerd was als hij niet bij Raiola had gezeten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

ja, om in de metafoor te blijven.. wat als hij aan de dunne is en de hele defensie ermee ondersmeert.. ja wat dan?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Om het wat te simplificeren: er staan 4 verdedigers. Ik vind het knap om elke keer, elke situatie, elke tegengoal iets te bedenken waaruit Hatzidiakos als schuldige uit de bus komt.
De meest irritante en onterechte beschuldiging is die van de perfecte pass over hem heen waaruit Utrecht scoort. Ook als Vlaar daar had gestaan was die bal over hem heengegaan. En dan hadden jullie ongetwijfeld teksten als “het wordt tijd dat ie stopt” of “Ron Klaar” uitgekraamd.

Verzin eens een ander riedeltje.
Ik ga schijten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 03 jan 2021, 10:57Ik ga schijten.
Bedankt voor de info. :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 03 jan 2021, 10:57 De meest irritante en onterechte beschuldiging is die van de perfecte pass over hem heen waaruit Utrecht scoort. Ook als Vlaar daar had gestaan was die bal over hem heengegaan.
Maar als Letschert er had gestaan, had hij de bal tegen zijn voorhoofd gekregen :mrgreen:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Vlaar (in zijn goede tijd in ieder geval) had ingeschat dat die bal net te hoog voor hem was geweest. Hij had daarom niet gesprongen, maar doorgelopen richting strafschopgebied om de hoek te verkleinen, de aanname te bemoeilijken, te blocken of op een andere manier iets nuttigs te kunnen doen. Door te springen en te missen ben je weg. Dit is nou precies waarom ik vind dat jij er echt geen hol van begrijpt.

Even off topic, maar misschien steek je er wat van op: Voor keepers geldt precies hetzelfde principe. Als je springt moet je hem hebben. Zit je mis, ligt de bal waarschijnlijk in het netje en is het jouw schuld.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 03 jan 2021, 10:57 De meest irritante en onterechte beschuldiging is die van de perfecte pass over hem heen waaruit Utrecht scoort. Ook als Vlaar daar had gestaan was die bal over hem heengegaan. En dan hadden jullie ongetwijfeld teksten als “het wordt tijd dat ie stopt” of “Ron Klaar” uitgekraamd.
Het enige goede punt dat je maakt is dat Ron Vlaar deze bal waarschijnlijk ook niet gehad had. Want dat is ook al jaren een drama.

Als een bal zo over je heen valt en een aanvaller kan rustig achter jou aannemen dan heb je iets verkeerd gedaan in (1) je positionering en/of (2) je timing. In elk geval is het ontzettend slecht. Dit soort goals zie je op het topniveau ook niet.

De eerste goal is gewoon een blunder van Hatzdiakos. Niet meer of minder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 03 jan 2021, 19:55 Even off topic, maar misschien steek je er wat van op: Voor keepers geldt precies hetzelfde principe. Als je springt moet je hem hebben. Zit je mis, ligt de bal waarschijnlijk in het netje en is het jouw schuld.
Precies.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 02 jan 2021, 00:00 Tegen Utrecht is het Koopmeiners die een uitermate slechte verdedigende pot speelt. Kerk bezorgt hem een vervelende middag: hij loopt hem eruit en loopt uit zijn rug weg. Koopmeiners heft buitenspel op bij de 1-0 en Dalmau poort hem in blessuretijd waardoor AZ gelijk speelt.

Wie horen we daar over?
Mij?

viewtopic.php?p=707377#p707377

Ik vind Koopmeiners óók geen verdediger. Hoewel er sujetten op dit forum hangen die in hem de nieuwe Frank de Boer zijn.

Maar dat andere spelers ook slecht zijn en Hatzdiakos ook wel eens goede dingen doen maakt niet dat Hatzdiakos níét slecht is. Ik neem je verdere betoog daarom voor kennisgeving aan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 03 jan 2021, 19:55
Even off topic, maar misschien steek je er wat van op: Voor keepers geldt precies hetzelfde principe. Als je springt moet je hem hebben. Zit je mis, ligt de bal waarschijnlijk in het netje en is het jouw schuld.
Als je niet springt kan het ook jouw schuld zijn. Daar is Bizot een schoolvoorbeeld van. Het heeft met (een gebrek aan) inzicht en zelfvertrouwen te maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Panta - adepten zagen ongetwijfeld weer een te hoge Wijndal en balverlies voorin (of blah, blah, blah), maar ook deze tegengoal (Clement) reken ik Hatzdiakos gewoon voor 60% aan.

Kan iemand mij nu vertellen wat de kwaliteiten van Hatzdiakos zijn? En nog twee leuke huiskamer-vragen:

1. Stel dat Hatzdiakos bij Zwolle had gespeeld: had AZ hem dan gekocht?

2. Stel dat je Hatzdiakos op de transferlijst zou zetten: welke clubs zouden dan aankloppen?

Over Weghorst moest je dan telkens lezen dat die het niveau dat AZ nastreefde niet aan kon en dit mag gewoon doodleuk meer dan 100 wedstrijden blijven staan.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 11 jan 2021, 09:14 De Panta - adepten zagen ongetwijfeld weer een te hoge Wijndal en balverlies voorin (of blah, blah, blah), maar ook deze tegengoal (Clement) reken ik Hatzdiakos gewoon voor 60% aan.

Kan iemand mij nu vertellen wat de kwaliteiten van Hatzdiakos zijn? En nog twee leuke huiskamer-vragen:

1. Stel dat Hatzdiakos bij Zwolle had gespeeld: had AZ hem dan gekocht?

2. Stel dat je Hatzdiakos op de transferlijst zou zetten: welke clubs zouden dan aankloppen?

Over Weghorst moest je dan telkens lezen dat die het niveau dat AZ nastreefde niet aan kon en dit mag gewoon doodleuk meer dan 100 wedstrijden blijven staan.
60% maar? Dan hebben de Panta-aanhangers al 40% winst geboekt! 😁 Je bent toch niet stiekem alle bla bla aan het lezen over hem?

Panta zat er inderdaad niet goed bij. Eens.

Ik heb al verteld welke kwaliteiten ik vind dat hij heeft, maar je wilde dat alleen maar voor kennisgeving aannemen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Je zou maar in je hoofd hebben dat het toeval is dat het zo vaak de man is die Hatzidiakos moest dekken die het doelpunt maakt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 11 jan 2021, 09:14
1. Stel dat Hatzdiakos bij Zwolle had gespeeld: had AZ hem dan gekocht?

Nee. Dan had AZ 5 keer gescoord, zelfs met Boadu.

2. Stel dat je Hatzdiakos op de transferlijst zou zetten: welke clubs zouden dan aankloppen?

ADO Den Haag en Heracles.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vind het echt niet leuk dat ik elke competitieronde bevestiging krijg in datgene wat ik hier al tijden verkondig. Pantelis, alsjeblieft, je bent best een aardige gast maar sodemieter alsjeblieft op. Laat je magische zaakwaarnemer maar bewijzen dat hij een drol aan een topclub kan verkopen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik denk dat menigeen het wel eens zijn dat ze Pantalis liever niet dan wel in de basis zien, maar toch kan ik het niet helpen dat ik wel een zwak voor die jongen heb. Het komt waarschijnlijk omdat hij in tegenstelling tot zijn Raiola vriendjes voorin wel met opgestroopte mouwen over het veld loopt en inzet toont.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Ik vind Panta ook weer minder aan het spelen hoor. Had een leuke opleving tot zijn blessure vorig seizoen maar het is het gewoon niet... aan zijn inzet overigens niets op aan te merken!

Waarom hij blijft staan? Ik denk omdat er kwalitatief geen groot verschil in het alternatief zit en hij een van de weinige verdedigers is die nog een beetje tempo in de opbouw legt. AZ speelde afgelopen weekend zo ontzettend sloom vanuit de opbouw. Ik vind BMI een leuke verdediger hoor, maar hij is aan de bal enorm traag. Letschert doet dat iets beter, maar die is dan verdedigend weer slechter dan wie dan ook. Je ziet als Koopmeiners achterin staat dat de opbouw veel sneller is en dat er meer verrassingen in de aanvallen zitten. Wat je afgelopen weekend zag, was zo voorspelbaar dat menig KKD team dit volgehouden had.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Martens1986 schreef: 11 jan 2021, 12:54 Waarom hij blijft staan? Ik denk omdat er kwalitatief geen groot verschil in het alternatief zit en hij een van de weinige verdedigers is die nog een beetje tempo in de opbouw legt.
:|
Gesloten