Pantelis Hatzidiakos (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

eenjaarazalkmaar schreef: 08 mar 2021, 08:30 En zij zien wat zij willen zien en wat zij van andere lawaaipapegaaien gehoord hebben.
Vertel, wat zag jij allemaal bij die 2-0?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ik zag dat hij zag dat die perfect afgesneden voorzet van Tannane buiten zijn bereik zou vallen en dat hij daarom inhield.

Jij zag wat je zielsgraag wil zien: een extreem slechte nonchalant ogende, geen breedgebouwde hersenloze Feyenoord achtige zaagman.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

eenjaarazalkmaar schreef: 08 mar 2021, 08:52 Ik zag dat hij zag dat die perfect afgesneden voorzet van Tannane buiten zijn bereik zou vallen en dat hij daarom inhield.

Jij zag wat je zielsgraag wil zien: een extreem slechte nonchalant ogende, geen breedgebouwde hersenloze Feyenoord achtige zaagman.
Huh, een Feyenoord achtige zaagman zou iedereen eruit beuken en constant er tussen zitten, flink wat agressie, de boel bewust een beetje opnaaien. Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen over Hatzidiakos, wat zijn kwaliteiten dan ook zijn, dit zijn ze zeer zeker niet.

Was ie maar een benenbreker zoals Botteghin op zijn goeie dag was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Exact! Jij ziet geen brede opgepompte zager zonder gogme. En die zou je wel willen zien. Misschien is Feyenoord een betere club om te supporten?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

eenjaarazalkmaar schreef: 08 mar 2021, 08:52 Ik zag dat hij zag dat die perfect afgesneden voorzet van Tannane buiten zijn bereik zou vallen en dat hij daarom inhield.
...
Ik ben niet anti Panta. Maar wat jij nu zegt betekent dat hij als verdediger zijn taak niet goed in vult. Juist de gisteren opgestelde drie CV's moeten in dergelijke situaties zorgen dat zij als eerste bij de bal zijn. Dergelijke wedstrijdsituaties gaan opeenvolgend fout bij AZ. Al wedstrijden lang achter elkaar.

Ik zie Panta als een organisator in het veld omdat hij zijn mond nog wel eens open doet. Goed op zich. Maar als de 'hoge' verdediging keer op keer hachelijke situaties voor de goal oplevert dan gaat er iets niet goed. Veranderd er iets? Nee.

Als hij dan ook nog eens staat te kijken in plaats van probeert de situatie voor de goal te redden, dan vind ik wel dat hij verzuimt.

Verder moet de technische staf eens gaan leren hiervan. Onze verdediging anticipeert niet of niet goed op dit soort vrije trappen en corners!

Maar ik heb het idee dat oeverloos balletje trap meer aandacht krijgt! Dat is Panta niet aan te rekenen!!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

ForzAZ schreef: 08 mar 2021, 09:25 Ik ben niet anti Panta. Maar wat jij nu zegt betekent dat hij als verdediger zijn taak niet goed in vult. Juist de gisteren opgestelde drie CV's moeten in dergelijke situaties zorgen dat zij als eerste bij de bal zijn. Dergelijke wedstrijdsituaties gaan opeenvolgend fout bij AZ. Al wedstrijden lang achter elkaar.

Ik zie Panta als een organisator in het veld omdat hij zijn mond nog wel eens open doet. Goed op zich. Maar als de 'hoge' verdediging keer op keer hachelijke situaties voor de goal oplevert dan gaat er iets niet goed. Veranderd er iets? Nee.

Als hij dan ook nog eens staat te kijken in plaats van probeert de situatie voor de goal te redden, dan vind ik wel dat hij verzuimt.

Verder moet de technische staf eens gaan leren hiervan. Onze verdediging anticipeert niet of niet goed op dit soort vrije trappen en corners!

Maar ik heb het idee dat oeverloos balletje trap meer aandacht krijgt! Dat is Panta niet aan te rekenen!!
Grotendeels met je eens. Hij verzuimt om voor de afvallende bal te gaan. Iets wat bij iedereen keer op keer mis ging. Daarnaast zijn deze standaard situaties telkens gevaarlijk en moet hier beter op getraind worden. Ik zie dat ze zones en geen man verdedigen. Maar die goal is niet de 100% schuld van 1 persoon. Dat is wat me zo mateloos irriteert aan de panta-bias syndroomlijders.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

eenjaarazalkmaar schreef: 08 mar 2021, 09:32 Grotendeels met je eens. Hij verzuimt om voor de afvallende bal te gaan. Iets wat bij iedereen keer op keer mis ging. Daarnaast zijn deze standaard situaties telkens gevaarlijk en moet hier beter op getraind worden. Ik zie dat ze zones en geen man verdedigen. Maar die goal is niet de 100% schuld van 1 persoon. Dat is wat me zo mateloos irriteert aan de panta-bias syndroomlijders.
Bij beide goals zag Panta er niet goed uit. De eerste had ie de pech dat BMI de bal voor hem net toucheerde. Die tweede heb ik al geduid.

Maar er waren meer situaties gisteren dat ie er niet goed uit zag. Teveel. Kan te maken met het systeem. Door drie CV's op te stellen kweek je zoiets als er staan nog twee verdedigers die met mij het centrum verdedigen. Een soort schijn zekerheid. Dus dat kan een gebrek aan scherpte geven. Er zijn trainers die soms een verdediger er uit halen om die andere verdedigers veel scherper te laten verdedigen.

Maar in veel situaties gaan er in de wedstrijd situaties aan vooraf die in eerste instantie niet aan de verdediging ligt. Ik kan mij bijvoorbeeld een hachelijke situatie in de tweede helft herinneren dat Koopmeiners zijn werk niet deed en daardoor achterin de zaak heel kwetsbaar werd. Er mist in dit team iets van opofferingsbereid voor elkaar. Teveel zijn met hun eigen spelletje bezig en dat kun je niet op het conto van Panta schrijven!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

1e goal is een assist van BMI. Panta wilde hem wegkoppen maar dat voorkwam BMI.
2e goal vind ik niet zijn schuld: die bal ging over hem heen. Nogmaals: wel eens dat hij daarmee keihard voor de 2e bal moet gaan als die zou vallen.

Goed dat je naar het geheel kijkt en niet naar 1 speler!

Ik ben geen voorzitter van de fanclub van Panta, maar vond hem wel de sterkste meest voetballende verdediger gisteren. En ja, hij maakt fouten. Zeker weten. Dat geklungel in de blessuretijd, verkeerd inspelen. Niet kopsterk genoeg (een euvel bij ALLE spelers).

Maar wat ik ook gezien heb:

11' PH onderschept actie van Bero en speelt TK in, krijgt vervolgens een rotschop van Bero

14' Letschert struikelt over zichzelf en verliest de bal waardoor PH in een 2vs2 situatie komt waarbij hij Openda naar een moeilijke hoek dwingt waardoor Bizot makkelijk kan keren op zijn schot

34' PH blokt een pass van Openda op de opkomende Wittek

39' PH passt lang op Stengs waarna de gevaarlijkste kans voor AZ ontstaat, helaas schiet JS op de lat

56' PH zorgt er voor dat het schot van Broja op doel van richting verandert

68' PH blokt een schot op doel met de buik, armen keurig langs het lichaam in strafschopgebied

Het is zo extreem makkelijk en Hollands om alle fouten te benoemen. En zo moeilijk om de goede dingen te benoemen. Maar ze zijn er echt. PH had de meeste diepgang van de CVs. Natuurlijk speelde hij de bal ook meerdere keren in de voeten van een Vitesse speler. Maar hij heeft de ballen om risico te nemen. Die bal op Stengs was top. En daarvoor had hij een bal over de grond waarbij hij dwars door het midden een linie oversloeg.

Als PH slim is vertrekt hij naar een goede middenmoter in het buitenland. Ik ken een andere nonchalant ogende voetballer die "niet goed was voor de Nederlandse topclubs" maar via zijn eigen weg heel ver is gekomen. PH zal Liverpool niet halen maar kan een mooiere carrière tegemoet gaan dan menig hier denkt, en vooral wil.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

eenjaarazalkmaar schreef: 08 mar 2021, 11:20 1e goal is een assist van BMI. Panta wilde hem wegkoppen maar dat voorkwam BMI.
2e goal vind ik niet zijn schuld: die bal ging over hem heen. Nogmaals: wel eens dat hij daarmee keihard voor de 2e bal moet gaan als die zou vallen.

Goed dat je naar het geheel kijkt en niet naar 1 speler!

Ik ben geen voorzitter van de fanclub van Panta, maar vond hem wel de sterkste meest voetballende verdediger gisteren. En ja, hij maakt fouten. Zeker weten. Dat geklungel in de blessuretijd, verkeerd inspelen. Niet kopsterk genoeg (een euvel bij ALLE spelers).

Maar wat ik ook gezien heb:

11' PH onderschept actie van Bero en speelt TK in, krijgt vervolgens een rotschop van Bero

14' Letschert struikelt over zichzelf en verliest de bal waardoor PH in een 2vs2 situatie komt waarbij hij Openda naar een moeilijke hoek dwingt waardoor Bizot makkelijk kan keren op zijn schot

34' PH blokt een pass van Openda op de opkomende Wittek

39' PH passt lang op Stengs waarna de gevaarlijkste kans voor AZ ontstaat, helaas schiet JS op de lat

56' PH zorgt er voor dat het schot van Broja op doel van richting verandert

68' PH blokt een schot op doel met de buik, armen keurig langs het lichaam in strafschopgebied

Het is zo extreem makkelijk en Hollands om alle fouten te benoemen. En zo moeilijk om de goede dingen te benoemen. Maar ze zijn er echt. PH had de meeste diepgang van de CVs. Natuurlijk speelde hij de bal ook meerdere keren in de voeten van een Vitesse speler. Maar hij heeft de ballen om risico te nemen. Die bal op Stengs was top. En daarvoor had hij een bal over de grond waarbij hij dwars door het midden een linie oversloeg.

Als PH slim is vertrekt hij naar een goede middenmoter in het buitenland. Ik ken een andere nonchalant ogende voetballer die "niet goed was voor de Nederlandse topclubs" maar via zijn eigen weg heel ver is gekomen. PH zal Liverpool niet halen maar kan een mooiere carrière tegemoet gaan dan menig hier denkt, en vooral wil.
Mee eens. Daarom mooi dat ie weer door Schippie geselecteerd is. Een status als international kan hem helpen aan een mooie club op zijn niveau. Voor AZ goed denk ik om mee te werken en niet de hoofdprijs te vragen. Of zou AZ hem nog zien als de nieuwe leider als Koopmeiners weg is? Hij is één van de weinige die ik wel zie coachen in het veld.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

eenjaarazalkmaar schreef: 08 mar 2021, 09:17 Exact! Jij ziet geen brede opgepompte zager zonder gogme. En die zou je wel willen zien. Misschien is Feyenoord een betere club om te supporten?
Ik stel vast hoe een typische Feyenoord speler er ongeveer uit zou zien qua kwaliteiten en stel dan dat Pantelis dat nogal niet is.
Dat heeft er niets mee te maken of ik dat liever zie of niet en al helemaal niet met mijn voorliefde voor de club.

Daar moet ik overigens wel bij zeggen dat je met alleen maar brave borsten de oorlog niet wint en dat weten we bij AZ toch ook wel.
Ze noemde de voorganger van Pantelis rechts in het centrum niet Ron Beton omdat hij zo'n sierlijke frivole speler was :roll: .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 08 mar 2021, 11:33 Of zou AZ hem nog zien als de nieuwe leider als Koopmeiners weg is? Hij is één van de weinige die ik wel zie coachen in het veld.
Alsjeblieft zeg, ga Max nou niet op ideeën brengen :roll:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 08 mar 2021, 12:45 Alsjeblieft zeg, ga Max nou niet op ideeën brengen :roll:
Ik sluit niks meer uit bij AZ.

Als je alleen al kijkt naar wie nu de leiding hebben over de selectie. Drie onervaren mannen in een o zo belangrijk jaar om met deze ploeg vol met eigen talenten toch nog voor een prijs te gaan na het mislopen van de grootste prijs sinds jaren in het vroegtijdig gestopte vorige seizoen. Wetende ook dat veel van die talenten in gedachten al aan een volgend seizoen in andere clubkleuren denken. Wetende ook dat een hoge klassering helpt om een hoge transfersom te eisen voor een vertrek. Flink oogsten na een jarenlange opleiding in spelers en daarmee veel geld incasseren voor een soliede financiële basis voor de toekomst van de club.

Max heeft deze zware opdracht niet voor niets in handen gegeven van de zwaargewichten van het Nederlandse clubvoetbal Jansen, Franssen en Goudmijn! Toch!?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Man man man
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Denniz schreef: 08 mar 2021, 17:36Man man man
Dank voor deze verhelderende bijdrage!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Een flinke streep door de rekening van AZ en Pantelis Hatzidiakos. De Griekse verdediger heeft een knieblessure opgelopen en komt dit seizoen mogelijk niet meer in actie.

Dat meldt AZ via officiële kanalen. Hatzidiakos was opgeroepen voor het Griekse nationale elftal, maar heeft zich dus af moeten melden. AZ doet weinig uitspraken over de blessure, maar maakt wel duidelijk dat Hatzidiakos er waarschijnlijk 'een aantal maanden uitligt'.

Het is niet de eerste keer dat Hatzidiakos een zware blessure oploopt. Vorig seizoen stond hij ook maanden aan de kant met een blessure aan zijn knie. Zodra er meer duidelijk is over de blessure, brengt AZ het nieuws via de officiële kanalen naar buiten. Hatzidiakos speelde dit seizoen in bijna alle wedstrijden voor AZ en de kans is serieus aanwezig dat hij dit seizoen niet meer in actie komt.(Bron:VP.nl)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Tering Berghuis met zn belachelijk overtreding.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

G-Vak schreef: 18 mar 2021, 13:13 Een flinke streep door de rekening van AZ en Pantelis Hatzidiakos. De Griekse verdediger heeft een knieblessure opgelopen en komt dit seizoen mogelijk niet meer in actie.

Dat meldt AZ via officiële kanalen. Hatzidiakos was opgeroepen voor het Griekse nationale elftal, maar heeft zich dus af moeten melden. AZ doet weinig uitspraken over de blessure, maar maakt wel duidelijk dat Hatzidiakos er waarschijnlijk 'een aantal maanden uitligt'.

Het is niet de eerste keer dat Hatzidiakos een zware blessure oploopt. Vorig seizoen stond hij ook maanden aan de kant met een blessure aan zijn knie. Zodra er meer duidelijk is over de blessure, brengt AZ het nieuws via de officiële kanalen naar buiten. Hatzidiakos speelde dit seizoen in bijna alle wedstrijden voor AZ en de kans is serieus aanwezig dat hij dit seizoen niet meer in actie komt.(Bron:VP.nl)
Dat is mooi balen voor alle partijen. Hatzidiakos wilde een mooie transfer en dat kan hij nu wel vergeten. Voor AZ ook balen, want een mooie transfer voor Hatzidiakos was voor AZ ook goed geweest. Maar hopen dat hij weer snel herstelt
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 18 mar 2021, 15:05 Tering Berghuis met zn belachelijk overtreding.
Heeft dit direct met elkaar te maken? Hatzidiakos heeft daarna tegen Vitesse nog meegedaan toch? Was hij toen al niet helemaal fit?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 18 mar 2021, 17:08 Heeft dit direct met elkaar te maken? Hatzidiakos heeft daarna tegen Vitesse nog meegedaan toch? Was hij toen al niet helemaal fit?
Zou kunnen. Niet direct de oorzaak geweest dan waarschijnlijk.

Maar doet niks af aan wat ik zei haha.
-Berghuis is een doorgesnoven randebiel
-En het was een belachelijke overtreding
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 18 mar 2021, 18:01 Zou kunnen. Niet direct de oorzaak geweest dan waarschijnlijk.

Maar doet niks af aan wat ik zei haha.
-Berghuis is een doorgesnoven randebiel
-En het was een belachelijke overtreding
Geen idee hoor. Misschien speelde hij tegen Vitesse wel met pijnstillers of zo. Overigens zeker eens dat het een belachelijke overtreding was van Berghuis. Had gewoon rood moeten zijn (de zoveelste). Nare trekjes zijn dat van hem.
Gesloten