Pantelis Hatzidiakos (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Buiten Wijndal is eigenlijk de gehele achterhoede wel aan vernieuwing toe. Panta komt toch tekort, speelde erg sterk tot zijn blessure vorig seizoen, maar de andere seizoenen en ook nu is het vaak maar net een voldoende of er onder.

Ik hoop dat Leeuwin ook op een transfer aast :p BMI is einde huur en vind hem niet meer de BMI van zijn Feyenoord en Oranje tijd. Letschert en Sugawara zijn prima als reserves.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Dat Hatzidiakos er nog steeds instaat is het ultieme voorbeeld van het ontbreken van een topsportmentaliteit bij AZ. Jaar in jaar uit mag hij wekelijks aantonen dat hij gewoon niet goed genoeg is voor het niveau dat AZ nastreeft. Niet meedogenloos, geen winnaars mentaliteit, niet fysiek sterk genoeg, niet snel genoeg, maar ook onvoldoende voetballende capaciteiten. Maar er wordt niet doorgeselecteerd.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

lowietje schreef: 12 feb 2021, 12:20 Dat Hatzidiakos er nog steeds instaat is het ultieme voorbeeld van het ontbreken van een topsportmentaliteit bij AZ. Jaar in jaar uit mag hij wekelijks aantonen dat hij gewoon niet goed genoeg is voor het niveau dat AZ nastreeft. Niet meedogenloos, geen winnaars mentaliteit, niet fysiek sterk genoeg, niet snel genoeg, maar ook onvoldoende voetballende capaciteiten. Maar er wordt niet doorgeselecteerd.
Hij denkt daar zelf anders over. Maar inderdaad, als je echt hogerop wil,
heb je weinig aan dit soort spelers. Goeie prijs vangen en waarschijnlijk
naar iets van Cyprus of een laagvlieger in Griekenland.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

G-Vak schreef: 12 feb 2021, 12:48 Hij denkt daar zelf anders over. Maar inderdaad, als je echt hogerop wil,
heb je weinig aan dit soort spelers. Goeie prijs vangen en waarschijnlijk
naar iets van Cyprus of een laagvlieger in Griekenland.
Een Griekse laagvlieger? Beetje raar advies voor een Grieks international.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

multatuli schreef: 13 feb 2021, 19:23 Een Griekse laagvlieger? Beetje raar advies voor een Grieks international.
Maar wel realistisch.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 13 feb 2021, 20:53 Maar wel realistisch.
Met Raiola als zaakwaarnemer? Denk het niet. Raiola weet hem wel ergens anders onder te brengen.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Vooropstaand vind ik dat Pantelis absoluut vooruit is gegaan de afgelopen twee jaar. Daarvoor was ik ook zeker geen fan van hem. Maar op dit moment vind ik hem heel degelijk spelen. Hij steekt er niet bovenuit à la Koopmeiners of Wijndal, maar om te stellen dat hij nu tekort komt vind ik ook nogal wat.

Hij laat sporadisch nog wel een steekje vallen, maar dat is ook wat ik verwacht van de centrale verdediger van notabene AZ. En zeker met de algehele schaarste van centrale verdedigers in Nederland kunnen we stellen dat hij anders wel rijp zou zijn voor een stap hogerop. Maar dat is de conclusie die hier aan parallel staat ook: dat is hij niet. Naast de gevallen steekjes zie ik veel goede verdedigende acties, en vind ik hem vrij constant geworden.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Ik ben niet Anti Panta en niet Pro Panta, wat me wel opvalt is dat hij op zich een goede CV is maar wel met een ervaren en stabiele CV (Vlaar) naast hem, met een net zo onzekere Indi naast hem zakken ze beide door t ijs.
Vakkie P
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Vind hem nog niet voldoende in het killen van zijn tegenstander, opbouwend is hij ronduit zwak, in de lucht matig en positioneel verzuipt hij vaak door verkeerd te stappen of op verkeerde moment door te dekken. Maakt een onzekere indruk. Is op zijn best met een duidelijke tegenstander die niet super behendig is of super sterk. Kortom, tegen spitsen van het rechterrijtje gaat het best redelijk, maar in het linkerrijtje is het moeilijk voor hem. Nog jong, dus wellicht nog in ontwikkeling. Maar ik zou hem naar buitenland laten gaan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hoeveel punten heeft deze prutser nou verkloot dit jaar? Heeft er iemand een telraam? Wat hij bij de 2-0 doet rechtvaardigt een knieschot.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 07 mar 2021, 17:45 Hoeveel punten heeft deze prutser nou verkloot dit jaar? Heeft er iemand een telraam? Wat hij bij de 2-0 doet rechtvaardigt een knieschot.
Hij heeft gewoon zijn niveau gehaald, heeft heel veel weggewerkt, 98% van zijn ballen is aangekomen (maar 6 terug of zijwaarts de rest vooruit)

Nee het niveau-verval van vele andere spelers was veel groter en toch pik je hem eruit. Hoe blind kan je zijn.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

FugAZi schreef: 07 mar 2021, 18:22 Hij heeft gewoon zijn niveau gehaald, heeft heel veel weggewerkt, 98% van zijn ballen is aangekomen (maar 6 terug of zijwaarts de rest vooruit)

Nee het niveau-verval van vele andere spelers was veel groter en toch pik je hem eruit. Hoe blind kan je zijn.
Dit is echt aantoonbare onzin. Zelfs met een paar minuten te gaan kiest ie nog tikkie breed. Panta is een aardige jongen, maar een ramp voor het elftal. Hij kan niet verdedigen en hij kan niet voetballen. Letschert kan ook niet voetballen maar doet verdedigend soms nog iets nuttigs, net als BMI.
Seizoenkaarthouder
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

lowietje schreef: 07 mar 2021, 18:39 Dit is echt aantoonbare onzin. Zelfs met een paar minuten te gaan kiest ie nog tikkie breed. Panta is een aardige jongen, maar een ramp voor het elftal. Hij kan niet verdedigen en hij kan niet voetballen. Letschert kan ook niet voetballen maar doet verdedigend soms nog iets nuttigs, net als BMI.
Als je ze vergelijkt met het duo Wuytens en Vlaar van vorig seizoen, voldoen ze alle 3 niet. Zowel verdedigend als voetballend komen ze alle 3 tekort voor het niveau dat AZ moet nastreven. Jammer dat de eigen jeugd ook nog tekort komt. Alle 3 weg doen en vervangers zoeken die kunnen verdedigen, maar ook kunnen opbouwen.

Ik vind wel dat in verhouding Hatzidiakos teveel kritiek krijgt tov de andere 2 die ook totaal niet voldoen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

lowietje schreef: 07 mar 2021, 18:39 Dit is echt aantoonbare onzin. Zelfs met een paar minuten te gaan kiest ie nog tikkie breed. Panta is een aardige jongen, maar een ramp voor het elftal. Hij kan niet verdedigen en hij kan niet voetballen. Letschert kan ook niet voetballen maar doet verdedigend soms nog iets nuttigs, net als BMI.
Dat stomme tikkie breed ipv gewoon naar voren peren was klote van hem. Maar de rest wat je schrijft is echt blinde onzin, ga de wedstrijd maar terug kijken en turven, zelfs Koopmeiners had meer balverlies achterin (Letschert had er 30 plus ballen terug en gaf veel onrust doordat anderen niet zeker kunnen zijn van zijn balcontrole ). Overigens de wedstrijd verlies je doordat andere spelers door hun ondergrens heen zakken.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 07 mar 2021, 18:56 Als je ze vergelijkt met het duo Wuytens en Vlaar van vorig seizoen, voldoen ze alle 3 niet. Zowel verdedigend als voetballend komen ze alle 3 tekort voor het niveau dat AZ moet nastreven. Jammer dat de eigen jeugd ook nog tekort komt. Alle 3 weg doen en vervangers zoeken die kunnen verdedigen, maar ook kunnen opbouwen.

Ik vind wel dat in verhouding Hatzidiakos teveel kritiek krijgt tov de andere 2 die ook totaal niet voldoen.
De geroemde serie met cleansheats van vorig jaar was ook van Panta want Vlaar heeft ook heel veel gemist.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 07 mar 2021, 19:05 De geroemde serie met cleansheats van vorig jaar was ook van Panta want Vlaar heeft ook heel veel gemist.
Hoe dan ook heb je naast Panta een goede verdediger nodig en die hebben we nu niet.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Panta doet gerust wel zijn best en probeert dat ook over te brengen aan de groep in zijn coaching. Maar ik vind hem de laatste tijd te veel iets uit stralen alsof hij de (stille/stilstaande) rots in de branding is. Gaat net als Teun heel ver kijken met zijn voet op de bal en draait dan snel terug naar Bizot of naar een back. Tja dan ben je echt een goeie hoor! [-X
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 07 mar 2021, 17:45 Hoeveel punten heeft deze prutser nou verkloot dit jaar? Heeft er iemand een telraam? Wat hij bij de 2-0 doet rechtvaardigt een knieschot.
Hij maakt fouten, maar fouten maken in een voetbalwedstrijd rechtvaardigt nooit een knieschot.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Het was een paar weken rustig op deze plek. Maar wat gebeurt er nu? AZ verliest en alle Pantahaters/Haatzidiakoszaaiers/Panta-bias syndroomlijders ontwaken! En zij zien wat zij willen zien en wat zij van andere lawaaipapegaaien gehoord hebben. Echo.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 07 mar 2021, 22:18 Hij maakt fouten, maar fouten maken in een voetbalwedstrijd rechtvaardigt nooit een knieschot.
Was dat maar wel zo. Aan de andere kant: dan durft ie waarschijnlijk helemaal niks meer en gaat elke bal breed of terug op de keeper.

En natuurlijk doet Hatzidiakos het niet alleen, die 1-0 is een fout van Wijndal en Letschert. Maar wat ie bij de 2-0 doet kan echt niet. Daarbij schiet hij elke bal vooruit naar een tegenstander en past zijn uitstraling totaal niet bij zijn prestaties. Om te acteren als Koopmeiners moet je ook presteren als Koopmeiners.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten