Fredrik Midtsjø (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 21 nov 2021, 10:20 Dat lijkt mij een prima oplossing. Ik zou het sowieso niet terecht vinden om nu Midtsjo als 1e te slachtofferen gelet op wat hij voor AZ betekent heeft en dat hij nog steeds met veel passie speelt. Hij is geen speler die verzaakt en ook zeker niet de slechtste speler op het veld.
Voorgaande weken was Midtsjo wel echt een van de zwakste vond ik persoonlijk, dus terecht gewisseld ook. Maar gister was hij juist een van de betere. Ondanks dat hij geen aanvallende middenvelder is had hij best een paar goede passes en voorzetten op de helft van Nec, hij is een van de weinigen die nog de oplossing naar voren probeert te zoeken. Stuk meer dan spookaanvaller DdW. Hem slachtofferen en de spelers in de as die hun verantwoordelijkheden ontlopen laten staan (DeWit, BMI, Panta, Clasie) is typisch voor een trainer die er niets van begrijpt. Laten we die nou net hebben. Hij geeft een signaal af dat balletje breed en terug de voorkeur krijgt boven de oplossing naar voren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 21 nov 2021, 10:31 Voorgaande weken was Midtsjo wel echt een van de zwakste vond ik persoonlijk, dus terecht gewisseld ook. Maar gister was hij juist een van de betere. Ondanks dat hij geen aanvallende middenvelder is had hij best een paar goede passes en voorzetten op de helft van Nec, hij is een van de weinigen die nog de oplossing naar voren probeert te zoeken. Stuk meer dan spookaanvaller DdW. Hem slachtofferen en de spelers in de as die hun verantwoordelijkheden ontlopen laten staan (DeWit, BMI, Panta, Clasie) is typisch voor een trainer die er niets van begrijpt. Laten we die nou net hebben. Hij geeft een signaal af dat balletje breed en terug de voorkeur krijgt boven de oplossing naar voren.
Dat vind ik dus ook. Zijn oplossing is continue de creatieve spelers die wat extra kunnen brengen (Karlsson, Gudmundsson en nu zelfs Mitsjo) te wisselen in plaats van spelers die voetballend niets toevoegen. Midtsjo zit niet in zijn beste periode, maar is juist wel een speler die het verdient om vertrouwen te geven. Daarmee zeg ik niet dat hij nooit gewisseld mag worden, maar in vergelijking met andere spelers pas als laatste.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De kracht van Midtsjo zit 'm erin dat ondanks dat hij het spel naar voren weet te bewegen met zijn fysiek, uithoudingsvermogen en dadendrang. Hij zal geen 10 doelpunten in een seizoen maken en zelfs geen 10 assists geven, maar je mist hem gelijk als je hem van het veld haalt. De kracht van het eerdere AZ en de reden waarom Stengs soms zo kon aankloten was nou net omdat de combinatie van Midtsjö en Svensson die rechterflank bijna pemanent dusdanig neerzette zodat een Calvin Stengs meer gewoon een bonusspeler was.

Dat is overigens ook wat de Wit in mijn ogen altijd overbodig heeft gemaakt, je had in het AZ van Svensson en Midtsjö helemaal geen Dani de Wit nodig om balans te brengen in je team. Wanneer Midtsjo het spel niet kan bewegen naar creatievere spelers dan hemzelf... tja dan mis je dus iets dat hij zelf niet gaat brengen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

multatuli schreef: 21 nov 2021, 10:50 Dat vind ik dus ook. Zijn oplossing is continue de creatieve spelers die wat extra kunnen brengen (Karlsson, Gudmundsson en nu zelfs Mitsjo) te wisselen in plaats van spelers die voetballend niets toevoegen. Midtsjo zit niet in zijn beste periode, maar is juist wel een speler die het verdient om vertrouwen te geven. Daarmee zeg ik niet dat hij nooit gewisseld mag worden, maar in vergelijking met andere spelers pas als laatste.
Enig idee hoe het komt dat Midtsjo niets raakt? Omdat er totaal geen plan is! We hebben aan Midtsjo potienteel een van de beste middenvelders van NL. Werkt hard, onderschept veel, creëert veel en heel veel inzicht. Moet hij wel in zijn kracht worden gezet!!!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Denniz schreef: 21 nov 2021, 13:29 Enig idee hoe het komt dat Midtsjo niets raakt? Omdat er totaal geen plan is! We hebben aan Midtsjo potienteel een van de beste middenvelders van NL. Werkt hard, onderschept veel, creëert veel en heel veel inzicht. Moet hij wel in zijn kracht worden gezet!!!
Volgens mij reageerde je op de verkeerde, want ik zeg juist dat ik vindt dat Midtsjo niet zomaar gewisseld moet worden.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Tegen Jablonec weer een prima Midtsjø gezien. Als hij dit niveau weer vast blijft houden dan staat hij voor mij ook als eerste ingevuld op het wedstrijdformulier.
Mag soms nog iets eerder voor de pass kiezen om het spel wat te versnellen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Zeker. Haalde gewoon zijn niveau gisteren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 26 nov 2021, 15:47 Zeker. Haalde gewoon zijn niveau gisteren.
Nu de rest nog…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
D. Loggie
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 sep 2012, 07:48
Locatie: Utrecht

Op Twitter vandaag een gerucht over Midtsjo (volgens een Italiaanse krant). Bedrag lijkt me veel te laag. Poging tot vertaling via google translate:

"Fredrik Midtsjo mag #AZALkmaar verlaten. De Nederlandse club heeft het mogelijke afscheid van de Noorse middenvelder geopend, met een waarde van zo'n 4 miljoen euro. De #Bologna heeft om informatie gevraagd, maar is niet de enige club die geïnteresseerd is. @ TuttoMercatoWeb"
David Loggie! ... He is scoring everyday!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

D. Loggie schreef: 03 jan 2022, 18:14 Op Twitter vandaag een gerucht over Midtsjo (volgens een Italiaanse krant). Bedrag lijkt me veel te laag. Poging tot vertaling via google translate:

"Fredrik Midtsjo mag #AZALkmaar verlaten. De Nederlandse club heeft het mogelijke afscheid van de Noorse middenvelder geopend, met een waarde van zo'n 4 miljoen euro. De #Bologna heeft om informatie gevraagd, maar is niet de enige club die geïnteresseerd is. @ TuttoMercatoWeb"
Midtsjo heeft nog ''maar'' 1.5 jaar contract en is ''al'' 28 dus heel veel meer gaat het ook niet worden denk ik persoonlijk, misschien een miljoen of 6-7. Midtsjo is geen type cashcow voor AZ dus voor 4 miljoen kan je hem net zo goed houden, ten faveure van het team en dus de transferwaarde van anderen.

Transfermarkt (voor wat het waard is) schat Midtsjo op 8 miljoen is wat wel erg royaal lijkt voor zijn leeftijd en contractduur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 03 jan 2022, 19:17 Midtsjo heeft nog ''maar'' 1.5 jaar contract en is ''al'' 28 dus heel veel meer gaat het ook niet worden denk ik persoonlijk, misschien een miljoen of 6-7. Midtsjo is geen type cashcow voor AZ dus voor 4 miljoen kan je hem net zo goed houden, ten faveure van het team en dus de transferwaarde van anderen.

Transfermarkt (voor wat het waard is) schat Midtsjo op 8 miljoen is wat wel erg royaal lijkt voor zijn leeftijd en contractduur.
De schatting van Midtsjo komt voort uit het feit dat men bij transfermarkt heeft erkend dat hij een van de drijvende krachten van het AZ van de afgelopen jaren was. Relatief gezien lag de schatting van Midtsjo dus altijd vrij hoog ten opzichte van sommige van zijn kompanen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik vond Midstjø afgelopen twee seizoenen de beste van AZ. Zelfs beter dan Koopmeiners. Dit seizoen is (helaas) een behoorlijk verschil.

Het hangt allemaal af van zijn plannen. Wilt hij nog een stap maken naar een grotere competitie? Dan zou nu wel het moment zijn om hem te verkopen voor enkele miljoenen. Ik vind 4 wel een héél laag bedrag.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het liefst zie ik Midtsjö hier tot einde loopbaan spelen.
Maarja, zo werkt de voetballerij niet.

Heb in ieder geval er geen vertrouwen in dat Max hem zou weten te vervangen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 08 jan 2022, 17:48 Het liefst zie ik Midtsjö hier tot einde loopbaan spelen.
Maarja, zo werkt de voetballerij niet.

Heb in ieder geval er geen vertrouwen in dat Max hem zou weten te vervangen.
De vervanger hebben we toch al in huis? Alles wordt immers voornamelijk binnenshuis opgelost……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

SchoorlAZ schreef: 08 jan 2022, 17:46 Ik vond Midstjø afgelopen twee seizoenen de beste van AZ. Zelfs beter dan Koopmeiners. Dit seizoen is (helaas) een behoorlijk verschil.

Het hangt allemaal af van zijn plannen. Wilt hij nog een stap maken naar een grotere competitie? Dan zou nu wel het moment zijn om hem te verkopen voor enkele miljoenen. Ik vind 4 wel een héél laag bedrag.
#-o

Vind een bedrag circa 4 miljoen wel erg weinig. Mij lijkt een prijs tussen de 6 en de 9 miljoen prima. Hij is dan misschien uit vorm maar voor veel buitenlandse clubs (Bologna, o.a.) is het echt een zekerheidje.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

timdadum schreef: 09 jan 2022, 20:46 Hij is dan misschien uit vorm
Is het dat wel? Of wil/moet hij teveel doen omdat het spel niet meer zo gemaakt kan worden nu juist de jongens met de trap en steekpass (Koopmeiners/Stengs) er niet meer bij zijn. Denk wel dat 't toen lekkerder voor hem spelen was en meer kon uitblinken in waar hij goed in was. Nu speelt hij niet meer zo functioneel en verliest vaak op cruciale plekken knullig de bal.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 09 jan 2022, 21:36 Is het dat wel? Of wil/moet hij teveel doen omdat het spel niet meer zo gemaakt kan worden nu juist de jongens met de trap en steekpass (Koopmeiners/Stengs) er niet meer bij zijn. Denk wel dat 't toen lekkerder voor hem spelen was en meer kon uitblinken in waar hij goed in was. Nu speelt hij niet meer zo functioneel en verliest vaak op cruciale plekken knullig de bal.
Dat valt mij ook wel op ja. In het halfjaar dat Til net aanvoerder was geworden (volgens mij) en het niet lekker liep, speelde Midtsjø ook zwak. Hij heeft er wel erg baat bij dat anderen het spel verleggen en hij zich gewoon kan richten op zijn basis: bal veroveren/aanspeelbaar zijn beetje pingelen en weer snel vooruit en kort naar de goede kleur spelen. Dat ie nu ballen ophaalt, het spel probeert te verleggen (breedtepassjes) leidt tot meer fouten en minder inbreng ipv meer inbreng in het aanvalsspel.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 09 jan 2022, 21:36 Is het dat wel? Of wil/moet hij teveel doen omdat het spel niet meer zo gemaakt kan worden nu juist de jongens met de trap en steekpass (Koopmeiners/Stengs) er niet meer bij zijn. Denk wel dat 't toen lekkerder voor hem spelen was en meer kon uitblinken in waar hij goed in was. Nu speelt hij niet meer zo functioneel en verliest vaak op cruciale plekken knullig de bal.
Ja hij wil als ervaren kracht dan toch initiatief tonen waar anderen dat laten afweten. Maar daar ligt zijn kracht gewoon niet. Daarom ben ik wel heel benieuwd wat er gebeurt als je straks permanent iemand op rechtsbuiten zou hebben die daar ook blijft ipv zoals Gudmundsson die altijd naar binnen trekt. Volgens mij valt er dan rond de 10 positie een behoorlijk voetballend gat, omdat de Wit zich meestal verstopt in de spits of af en toe een balletje terug kaatst. Met voorzetten is deWit de beste kopper, maar voetballend vind ik hem nog steeds dé zwakke plek van het elftal. Midtsjo lijkt daar een beetje het slachtoffer van, al moet hij zelf ook gewoon inzien dat bepaalde acties teveel risico hebben. Soms is hij een beetje naief daarin. Dat stifje is in ieder geval een goed begin van het nieuwe jaar.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wat een voetballer, lijkt soms alsof hij een eerste elftal speler is die bij het elftal bierteam invalt.

Ook weer zo een rush even langs 4 man ronde de 16 van de tegenstander.

Momenten dat er balverlies van hem of het team is en hij er weer binnen no time met zijn poot of lichaam tussen zit en AZ weer in balbezit is.

Nagenoeg alle acties die hij maakt zijn naar voren toe, waar je bij een De Wit al weet dat die bal altijd opzij of achter uit zal gaan.

Even met een lichaamschijnbeweging bij een tegenstander weg draaien op het middenveld.

Zou lekker zijn als ie nog wat vaker van afstand zou schieten. Maar verder echt genieten en toch misschien wel mijn favoriete speler van de afgelopen 8 jaar.

Bizar dat zo een speler zo weinig waardering krijgt eigenlijk
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Heb eindelijk weer genoten van onze viking vandaag.
Wat een heerlijke wedstrijd speelde hij.
Goede dribbels, creativiteit, continue blijven gaan en speelde altijd heerlijk onder de druk uit.

Hopen dat het zo blijft. Midtsjø in deze vorm is goud waard voor AZ.

Edit: @wildcat ik zag dat we tegelijkertijd een lofzang hebben afgestoken. Mooi om te zien dat je een goede smaak hebt :wink:
Plaats reactie