Fredrik Midtsjø (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Iedereen richt zn pijlen vaak direct op de vaste namen. Maar ik vind onze Midstj heel zwak de laatste weken. Voor mn gevoel wordt hij door gebrek aan kwaliteit en creativiteit in de as, te vaak in situaties gedwongen waar hij gewoon niet zo sterk in is. Hij voelt zich verantwoordelijk en wil het goede voorbeeld geven als ervaren kracht, maar maakt daardoor enorm veel stomme fouten en dom balverlies.

Ook weer zon bij-effect van het goedkoop-duurkoop beleid van Huiberts. Om Midtsjo te laten uitblinken heeft hij ook goede spelers om zich heen nodig.
Dat zag je ook toen Wijndal afwezig was aan het begin van het seizoen, dan is Karlsson de helft minder gevaarlijk. Die twee op links versterken elkaar echt.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 31 okt 2021, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Positioneel is hij gewoon echt goed. Het lijkt echter alsof hij zijn trap helemaal kwijt is. Hij geeft vaak ballen over afstand die naar buiten wegdraaien, van de ontvanger af. Lijkt dus net alsof hij de bal te laag raakt. Is toch gek dat het hem kennelijk niet lukt om dat aan te passen?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

De motor heeft nog niet de 6e versnelling gevonden dit seizoen. Toch weer een voldoende gisteren. Zijn partner controleur speelde wel een geweldige pot. Clasie wordt iedere week beter. Prima koppel. Hier ligt het probleem niet.
Praat geen Poep, doos.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Er is een reden dat Midstjo nooit in de belangstelling staat, en dat is zijn ondergrens. Ik kan me nog een bekerfinale tegen Feyenoord herinneren waar we praktisch met 10 man speelden.

Desalniettemin gewoon laten staan in de basis natuurlijk, maar Midstjo gaat niet dit team op sleeptouw nemen; die moet gewoon zijn taken uitvoeren dan is ie goud waard.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zijn aanvallende statistieken zijn voor een speler op zijn positie natuurlijk bedroevend. Daar kijken andere clubs natuurlijk ook/wel naar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 31 okt 2021, 11:11 Zijn aanvallende statistieken zijn voor een speler op zijn positie natuurlijk bedroevend. Daar kijken andere clubs natuurlijk ook/wel naar.
Creëren en afmaken kan hij inderdaad niet, dat moet hij ook niet willen. Hij kan wel één
of twee man voorbij maar daarna moet hij hem wel gewoon simpel inleveren. Daarom zie je hem nu ook zoeken omdat hij lijkt te denken nu meer te moeten doen.
Hup AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Werd hij gisteren tegen Cluj gewisseld omdat hij een hele matige eerste helft voetbalde of omdat hij geblesseerd is? Of misschien beide?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 05 nov 2021, 07:01 Werd hij gisteren tegen Cluj gewisseld omdat hij een hele matige eerste helft voetbalde of omdat hij geblesseerd is? Of misschien beide?
Hij zakte in ieder geval weer volledig door de ondergrens. Hij kreeg het voor elkaar om in de eerste 2 minuten van de wedstrijd al 3x simpel balverlies te lijden. De concurrentie op het middenveld met Reijnders erbij is groot dus moet hij het gewoon weer meer laten zien.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 07:29 Hij zakte in ieder geval weer volledig door de ondergrens. Hij kreeg het voor elkaar om in de eerste 2 minuten van de wedstrijd al 3x simpel balverlies te lijden. De concurrentie op het middenveld met Reijnders erbij is groot dus moet hij het gewoon weer meer laten zien.
Diezelfde Reijners die ook onhandig balverlies leed af en toe? Reijners komt echt nog lang niet in de buurt van het niveau van Midtsjo. Zodra Midtsjo gewisseld wordt zie je dat AZ meteen een stuk minder is.
.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Azzaandijk schreef: 05 nov 2021, 08:00 Diezelfde Reijners die ook onhandig balverlies leed af en toe? Reijners komt echt nog lang niet in de buurt van het niveau van Midtsjo. Zodra Midtsjo gewisseld wordt zie je dat AZ meteen een stuk minder is.
Klopt, Reijnders is er ook nog niet. Midtsjo heeft natuurlijk veel krediet opgebouwd, maar het frustreert mij (en hem zelf denk ik ook) dat hij zo grillig speelt terwijl hij zo belangrijk kan zijn, zeker nu zonder Teun.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 08:11 Klopt, Reijnders is er ook nog niet. Midtsjo heeft natuurlijk veel krediet opgebouwd, maar het frustreert mij (en hem zelf denk ik ook) dat hij zo grillig speelt terwijl hij zo belangrijk kan zijn, zeker nu zonder Teun.
Het is bij beide weinig op dit moment.

Ik zou toch nog eens een Bazoer of Veerman overwegen. Al was het maar om de rest wat scherper te krijgen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZuid-Scharwoude schreef: 05 nov 2021, 07:01 Werd hij gisteren tegen Cluj gewisseld omdat hij een hele matige eerste helft voetbalde of omdat hij geblesseerd is? Of misschien beide?
Vind hem sowieso al een tijdje onder zijn niveau spelen, zijn vele balverlies is volgens mij een van de redenen dat er veel onrust in het team zit.
Is normaal een van de sterkhouders die juist voor rust zorgt
Hopelijk zien we snel de "oude" Midtsjo weer, die hebben we echt nodig om zondag te winnen in de Kuip
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Het is heel simpel.

Als Midtsjø een goede wedstrijd speelt, speelt AZ een goede wedstrijd.

Zo belangrijk is hij/kan hij zijn.
Als Midtsjø slecht speelt tegen Feyenoord, dan maken we heel erg weinig kans om te winnen.

Als Karlsson en Midtsjø beide slecht spelen kunnen we wel inpakken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SchoorlAZ schreef: 06 nov 2021, 07:48 Het is heel simpel.

Als Midtsjø een goede wedstrijd speelt, speelt AZ een goede wedstrijd.

Zo belangrijk is hij/kan hij zijn.
Als Midtsjø slecht speelt tegen Feyenoord, dan maken we heel erg weinig kans om te winnen.

Als Karlsson en Midtsjø beide slecht spelen kunnen we wel inpakken.
Karlsson kan een keer een slechte wedstrijd spelen en dan zijn er nog wel andere spelers die kunnen scoren. Als Clasie + Midtsjo een slechte wedstrijd spelen, is je hele middenveld gatenkaas. Dan ben je echt kansloos.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Meestal speelt Midtsjø tegen Feyenoord wel sterk. Morgen die traditie maar in ere houden a.u.b.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Mag wel een keertje banken donderdag. Laat Reijnders maar spelen. Midtsjø bakt er al weken weinig van.
Maar kijken of er toch nog iets van een topsportklimaat te vinden is. Als je niet goed presteert dan moet een ander de kans krijgen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 20 nov 2021, 21:30 Mag wel een keertje banken donderdag. Laat Reijnders maar spelen. Midtsjø bakt er al weken weinig van.
Maar kijken of er toch nog iets van een topsportklimaat te vinden is. Als je niet goed presteert dan moet een ander de kans krijgen.
Het is ook maar net hoe je het bekijkt. Midtsjo speelde altijd in de rol waarin Clasie nu speelt. Nu moet Midtsjo veel vaker als een spelverdeler(de koopmeiners rol) een stuk hoger op het veld acteren, en daar ligt zijn kracht gewoon niet. Daartoe wordt hij gedwongen omdat Clasie dat dus ook niet kan en deWit structureel verstopertje speelt. Wissel je Clasie en Midtsjo om qua rol gaat Midtsjo minder dom balverlies lijden en Clasie juist veel meer.

Midtsjo speelt slecht, maar ik vind het een beetje oneerlijk om hem daar alleen de schuld van te geven. Hij probeert zn verantwoordelijkheid te pakken als routinier terwijl anderen alles breed passen. Iemand die kan voetballen op 10 zetten en een fatsoenlijke rechtsbuiten lijkt mij de beste oplossing. Maarja die hebben we niet.

Overigens vind ik Reijnders niet veel beter laatste weken. Wordt ook veelal simpel afgetroefd.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

SimonPoulsen schreef: 20 nov 2021, 21:46 Midtsjo speelt slecht, maar ik vind het een beetje oneerlijk om hem daar alleen de schuld van te geven. Hij probeert zn verantwoordelijkheid te pakken als routinier terwijl anderen alles breed passen. Iemand die kan voetballen op 10 zetten en een fatsoenlijke rechtsbuiten lijkt mij de beste oplossing. Maarja die hebben we niet.

Overigens vind ik Reijnders niet veel beter laatste weken. Wordt ook veelal simpel afgetroefd.
Er zijn er zeker meer schuldig, maar van Midtsjø weet je dat hij zoveel beter kan. Er zijn er wel meer rijp voor t bankje. En van Midtsjø vind ik dat hij, zeker op het moment dat de opbouw achterin begint, te weinig vrijloopt. Er staat steeds een tegenstander in de baan tussen hem en de 2 centrale verdedigers. De bal moet eerst 16x heen en weer achterin voordat de bal naar voren kan.

M.b.t je andere opmerking.
Zet Gudmundsson dan maar op 10 en Evjen in de Stengs rol een keer op rechts in de basis. Zeker donderdag als je het beter voetballend kan oplossen tegen een fysieke ploeg.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Midtsjø is helaas ook niet een speler die een team over het dode punt heen kan helpen. Deelt snel mee in de malaise.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Metalingus schreef: 20 nov 2021, 22:18 M.b.t je andere opmerking.
Zet Gudmundsson dan maar op 10 en Evjen in de Stengs rol een keer op rechts in de basis. Zeker donderdag als je het beter voetballend kan oplossen tegen een fysieke ploeg.
Dat lijkt mij een prima oplossing. Ik zou het sowieso niet terecht vinden om nu Midtsjo als 1e te slachtofferen gelet op wat hij voor AZ betekent heeft en dat hij nog steeds met veel passie speelt. Hij is geen speler die verzaakt en ook zeker niet de slechtste speler op het veld.
Plaats reactie