Fredrik Midtsjø (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Midtsjø is niet de man die als het slecht gaat de boel weet te kantelen, dan gaat hij vaker gewoon mee in de malaise. Midtsjø speelt dus eerder goed als het hele team goed draait.
_________________
"I don't know that!"
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Was vandaag, niet voor het eerst dit seizoen, een zwakke schakel in het elftal. Veel balverlies, miscommunicatie. Hij heeft veel krediet uiteraard maar ik maak me wel zorgen over of hij zijn niveau weer gaat halen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 27 feb 2022, 15:54 Was vandaag, niet voor het eerst dit seizoen, een zwakke schakel in het elftal. Veel balverlies, miscommunicatie. Hij heeft veel krediet uiteraard maar ik maak me wel zorgen over of hij zijn niveau weer gaat halen.
Met de huidige tactiek kun je Midtsjo beter wegdoen. Moet een rol vervullen die hem totaal niet past.

(dat ik dat ooit nog zou zeggen)
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 27 feb 2022, 16:29 Met de huidige tactiek kun je Midtsjo beter wegdoen. Moet een rol vervullen die hem totaal niet past.

(dat ik dat ooit nog zou zeggen)
Speelde alsnog beter dan Reijnders.
Komt voornamelijk door z'n rol zonder balbezit helaas. Denk niet dat tacktiek hier veel te maken mee heeft. Hij speelt gewoon slordig al het hele seizoen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 27 feb 2022, 16:29 ...Moet een rol vervullen die hem totaal niet past...
Hoezo dan?

Hij speelt toch eigenlijk op dezelfde plek en in dezelfde rol als de vorige seizoenen bij AZ? Enige verschil is dat de speler naast hem is veranderd van Koopmeiners in Clasie.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 28 feb 2022, 18:44 Hoezo dan?

Hij speelt toch eigenlijk op dezelfde plek en in dezelfde rol als de vorige seizoenen bij AZ? Enige verschil is dat de speler naast hem is veranderd van Koopmeiners in Clasie.
Al veel over gesproken op vorige paginas, dus ik zal mezelf niet weer helemaal gaan herhalen. Maar je stipt het zelf al aan. Op de plaats van Koopmeiners speelt nu Clasie. Die het defensief en in de passing erg goed doet. Maar dat is niet de man die zoals Koopmeiners richting de 16 van de tegenstander gaat. En dan heb je deWit op 10 die in feite als tweede spits speelt.

Daardoor moet Midtsjo telkens die Koopmeiners rol vervullen als spelverdeler, terwijl dat helemaal zn kracht niet is. Hij speelde altijd in de rol die Clasie nu heeft, en koos zn momenten om een dribbel te maken. Je ziet dat Midtsjo nu regelmatig in de war raakt omdat hij telkens de man is waarvan een actie voorwaarts wordt verwacht.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 28 feb 2022, 18:57 Al veel over gesproken op vorige paginas, dus ik zal mezelf niet weer helemaal gaan herhalen. Maar je stipt het zelf al aan. Op de plaats van Koopmeiners speelt nu Clasie. Die het defensief en in de passing erg goed doet. Maar dat is niet de man die zoals Koopmeiners richting de 16 van de tegenstander gaat. En dan heb je deWit op 10 die in feite als tweede spits speelt.

Daardoor moet Midtsjo telkens die Koopmeiners rol vervullen als spelverdeler, terwijl dat helemaal zn kracht niet is. Hij speelde altijd in de rol die Clasie nu heeft, en koos zn momenten om een dribbel te maken. Je ziet dat Midtsjo nu regelmatig in de war raakt omdat hij telkens de man is waarvan een actie voorwaarts wordt verwacht.
Nou dat heb ik toch anders gezien hoor. Teun Koopmeiners speelde als regisseur net voor of zelfs naast de centrale verdedigers vooral vanuit het linker verdedigende/controlerende blok. Midtsjö speelde meer naar voren in het rechter controlerende blok. Dat doet ie nu weer. Clasie speelt in de Koopmeiners rol.

Gisteren leek ie weer niet of nog steeds niet fit. Ik vond hem vrij onzichtbaar en heel matig aan de bal en in zijn passing. Hij haalde als één van de weinigen van de basis zijn niveau niet. Dat heeft niets met zijn rol in de tactiek te maken mijns inziens.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 28 feb 2022, 19:04 Nou dat heb ik toch anders gezien hoor. Teun Koopmeiners speelde als regisseur net voor of zelfs naast de centrale verdedigers vooral vanuit het linker verdedigende/controlerende blok. Midtsjö speelde meer naar voren in het rechter controlerende blok. Dat doet ie nu weer. Clasie speelt in de Koopmeiners rol.

Gisteren leek ie weer niet of nog steeds niet fit. Ik vond hem vrij onzichtbaar en heel matig aan de bal en in zijn passing. Hij haalde als één van de weinigen van de basis zijn niveau niet. Dat heeft niets met zijn rol in de tactiek te maken mijns inziens.
Koopmeiners had 8 goals (exc. penaltys) en 7 assists (incl. paar hoekschoppen) vorig seizoen, itt tot de cijfers die Clasie kan overleggen. Dan moet je toch echt veel vaker in de 16 komen.
Tevens stond Gudmundsson toen vaak op 10.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 28 feb 2022, 19:14 Koopmeiners had 8 goals (exc. penaltys) en 7 assists (incl. paar hoekschoppen) vorig seizoen, itt tot de cijfers die Clasie kan overleggen. Dan moet je toch echt veel vaker in de 16 komen.
Tevens stond Gudmundsson toen vaak op 10.
Dat was enkel vorig jaar een uitschieter, voor die tijd had hij altijd vergelijkbare cijfers als Clasie. De rol van Clasie en Koopmeiners is nagenoeg het zelfde.
Hoe kan je dat als supporter missen?

Om nog even te verduidelijken, Koopmeiners speelt nu bij Atalanta meer vooruit juist, hij geeft in interviews aan dat dit zo is en dat het wennen is omdat het zo anders dan bij AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 28 feb 2022, 19:33 Dat was enkel vorig jaar een uitschieter, voor die tijd had hij altijd vergelijkbare cijfers als Clasie. De rol van Clasie en Koopmeiners is nagenoeg het zelfde.
Hoe kan je dat als supporter missen?

Om nog even te verduidelijken, Koopmeiners speelt nu bij Atalanta meer vooruit juist, hij geeft in interviews aan dat dit zo is en dat het wennen is omdat het zo anders dan bij AZ.
Eens. Je ziet Clasie vaak de bal komt ophalen en tussen BMI en Hatzidiakos in komt te spelen.
Ik weet ook niet wat er met Midtsjø is. Ondanks alle goede spelers die we gehad hebben, vond ik hem altijd de beste. Mijn favoriete speler van de laatste seizoenen is dit hele seizoen al niet zichzelf helaas. Misschien op één a twee wedstrijden na, maar (helaas) is dat zelfs wishful thinking.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Prima dat we het oneens zijn.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij lijkt ook al een hele tijd steeds fysiek niet topfit te zijn. Regelmatig wel wat pijntjes. Wellicht speelt dat ook mee.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Midtsjø van nu is het beste te beschrijven als een huwelijk wat op de klippen loopt.

Want wat waren we toch gelukkig, en verliefd, op onze Viking. Als je terugleest zie je 20 pagina's niets minder dan lof en enthousiasme.
Het was(is?) mijn favoriete speler ooit in een AZ-shirt, maar tegenwoordig is hij nog wel aanwezig, maar is het niet meer zoals toen :( .
Ik mis de Midtsjø van vroeger, soms zie je nog flarden, kleine stukjes van hem. Maar het hele seizoen is hij al afwezig, zelfs als hij in de basis staat.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 02 mei 2022, 16:25 De Midtsjø van nu is het beste te beschrijven als een huwelijk wat op de klippen loopt.

Want wat waren we toch gelukkig, en verliefd, op onze Viking. Als je terugleest zie je 20 pagina's niets minder dan lof en enthousiasme.
Het was(is?) mijn favoriete speler ooit in een AZ-shirt, maar tegenwoordig is hij nog wel aanwezig, maar is het niet meer zoals toen :( .
Ik mis de Midtsjø van vroeger, soms zie je nog flarden, kleine stukjes van hem. Maar het hele seizoen is hij al afwezig, zelfs als hij in de basis staat.
Je moet niet vergeten dat Midtsjö de Wit voor zich heeft en een dode rechterflank naast zich. Een deel van de dingen waarin hij zich kon onderscheiden gebeurden ook door de wisselwerking met zijn collega's.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2022, 17:18 Je moet niet vergeten dat Midtsjö de Wit voor zich heeft en een dode rechterflank naast zich. Een deel van de dingen waarin hij zich kon onderscheiden gebeurden ook door de wisselwerking met zijn collega's.
Precies. Midtsjo zn mindere spel is grotendeels een gevolg van. Net zoals Wijndal niet meer kan uitblinken. Al stoor ik me wel aan die leuke dribbels van Midtsjo die hij dan telkens weer knullig verspeelt.

Zet die Malacia en Aursness op de plek van Wijndal/Midtsjo en ze vallen ook tegen, net zoals Midtsjo en Wijndal in het huidige feyenoord team de lof zouden krijgen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2022, 17:18 Je moet niet vergeten dat Midtsjö de Wit voor zich heeft en een dode rechterflank naast zich. Een deel van de dingen waarin hij zich kon onderscheiden gebeurden ook door de wisselwerking met zijn collega's.
Hij heeft de Wit al 2 jaar voor zich. Daarvoor had hij Til voor zich. Ik snap de vergelijking dus niet zo.
Daarnaast levert Midtsjø gewoon zat ballen in, hele makkelijke ballen.

Ik vond hem zelfs sterker dan Teun en hij was AD voetballer van het jaar geworden. Het verval is gewoon mega groot. Ik heb het heel, heel lang een kans gegeven, maar dit seizoen zijn de goede wedstrijden van Midtsjø op één hand te tellen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 02 mei 2022, 22:08 Hij heeft de Wit al 2 jaar voor zich. Daarvoor had hij Til voor zich. Ik snap de vergelijking dus niet zo.
Daarnaast levert Midtsjø gewoon zat ballen in, hele makkelijke ballen.

Ik vond hem zelfs sterker dan Teun en hij was AD voetballer van het jaar geworden. Het verval is gewoon mega groot. Ik heb het heel, heel lang een kans gegeven, maar dit seizoen zijn de goede wedstrijden van Midtsjø op één hand te tellen.
Nu doe je alsof er geen verschil is tussen Til en de Wit, je hoeft maar naar Feyenoord dit jaar te kijken om eraan herinnerd te worden wat Guus Til kan.

Er is een reden waarom Til voor Oranje is opgeroepen, ook in zijn tijd bij AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2022, 17:18 Je moet niet vergeten dat Midtsjö de Wit voor zich heeft en een dode rechterflank naast zich. Een deel van de dingen waarin hij zich kon onderscheiden gebeurden ook door de wisselwerking met zijn collega's.
Zeer terechte opmerking. Maar het geeft ook wel de beperkingen van Midtsjö aan.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2022, 05:09 Nu doe je alsof er geen verschil is tussen Til en de Wit, je hoeft maar naar Feyenoord dit jaar te kijken om eraan herinnerd te worden wat Guus Til kan.

Er is een reden waarom Til voor Oranje is opgeroepen, ook in zijn tijd bij AZ.
Ik geef meerdere aspecten aan in mijn verhaal. Een daarvan is dat Midtsjø al 2 jaar met De Wit speelt maar gewoon erg slecht is dit seizoen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik gun Midtsjo een betere club dan AZ

PSV had hem jaren geleden al moeten ophalen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie