Fredrik Midtsjø (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Gek. Hebben we dezelfde wedstrijd gezien? Ik vond hem maar onfortuinlijk. Liep zich vaak vast. Was m.i. niet dramatisch maar op die solo na was het nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Laatst gewijzigd door timdadum op 19 jan 2022, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Vond hem vandaag weer ijzersterk voetballen, zou jammer zijn als hij weggaat ook al is hij 28. Als hij verkocht wordt minimaal 8 of 9 miljoen, is ook Noors international.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Vandaag vond ik Midtsjö weer als vanouds. Eindelijk weer in goede doen. Zou voor AZ niet best zijn als Bologna toch het oog nog op hem laat vallen en hem gaat halen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Als hij toch een Nederlander zou zijn dan had heel NL het over hem.

Nu zijn jongens als Veerman en Gravenberch de mannen waar het over gaat, maar beide doen echt niet de dingen die onze Viking doet.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Midtsjo heeft dit seizoen echt minstens 15 prutswedstrijden gespeeld.
Maar zoals vandaag zie je hoe goed hij kan zijn, hopelijk kan hij dat volhouden.
Al moet hij nog steeds te veel compenseren omdat de 10 positie gewoon niet bezet is. Dat hij meer balverlies dan bijv. deWit heeft is dan ook logisch. Risk/reward.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 19 jan 2022, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

timdadum schreef: 19 jan 2022, 22:15 Gek. Hebben we dezelfde wedstrijd gezien? Ik vond hem maar onfortuinlijk. Liep zich vaak vast. Was m.i. niet dramatisch maar op die solo na was het nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Denk dat je inderdaad naar Twente - AZ in september heb lopen kijken dan :wink:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 19 jan 2022, 22:28 Midtsjo heeft dit seizoen echt minstens 15 prutswedstrijden gespeeld.
Maar zoals vandaag zie je hoe goed hij kan zijn, hopelijk kan hij dat volhouden.
Al moet hij nog steeds te veel compenseren omdat de 10 positie gewoon niet bezet is. Dat hij meer balverlies dan bijv. deWit heeft is dan ook logisch. Risk/reward.
Ja, was vandaag eindelijk weer eens op niveau. Maar je ziet wel dat als hij onder druk de creatieve oplossing naar voren moet bedenken dat hij dan in paniek raakt en het niet ziet.
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 19 jan 2022, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

RoycosoepieAZ schreef: 19 jan 2022, 22:15 Vond hem vandaag weer ijzersterk voetballen, zou jammer zijn als hij weggaat ook al is hij 28. Als hij verkocht wordt minimaal 8 of 9 miljoen, is ook Noors international.
Minimaal 11 miljoen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 19 jan 2022, 23:14 Ja, was vandaag eindelijk weer eens op niveau. Maar je ziet wel dat als hij onder druk de creatieve oplossing naar voren moet bedenken dat hij dan in paniek raakt en het niet ziet.
Ja eens. Maar ik blijf erbij dat dat mede veroorzaakt wordt doordat deWit geen enkele verantwoordelijk of initiatief neemt om die oplossing naar voren te creëren. Midtsjo pakt wel die rol en gaat wat vaker in de fout inderdaad omdat dat zijn kracht niet is. Dat bedoelde ik ook met mijn 3e en 4e zin. Als Midtsjo zoals voorgaande weken te vaak de fout in gaat bij simpele passes of dom balverlies lijdt is dat gewoon puur zijn eigen schuld.
Maar als Midtsjo zoals vandaag vaker de bal verliest omdat hij wél die gedurfde pass/actie naar voren probeert te maken heb ik daar minder moeite mee. Als hij het niet doet, doet niemand het namelijk. Ging ook een paar keer wel goed en dan wordt het gelijk gevaarlijk. Dat deWit relatief weinig balverlies lijdt is wat dat betreft geen compliment waard.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Speelde tegen Cambuur weer als controlerende middenvelder, nummer 10, links en rechtsbuiten tegelijk. Ongelofelijk wat die gozer allemaal moet compenseren voor de gebreken van anderen. In balbezit mag hij het als enige verzinnen vanuit de as in een soort 4-2-4 opstelling om bij balverlies weer als een gek terug te moeten om de bal weer te veroveren. Klapt er ook nog eens regelmatig overheen zoals Wijndal en Sugawara. Niet gek dat het soms tenkoste gaat van de kwaliteit van zn spel.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 23 jan 2022, 00:27 Speelde tegen Cambuur weer als controlerende middenvelder, nummer 10, links en rechtsbuiten tegelijk. Ongelofelijk wat die gozer allemaal moet compenseren voor de gebreken van anderen. In balbezit mag hij het als enige verzinnen vanuit de as in een soort 4-2-4 opstelling om bij balverlies weer als een gek terug te moeten om de bal weer te veroveren. Klapt er ook nog eens regelmatig overheen zoals Wijndal en Sugawara. Niet gek dat het soms tenkoste gaat van de kwaliteit van zn spel.
Andersom zou je net zo goed kunnen stellen dat medespelers Midstjo's gebreken moeten compenseren want hij speelt als een natte krant. Ik begrijp je theorie maar je kan niet naar anderen wijzen als je zelf slecht speelt. Clasie heeft precies hetzelfde probleem maar speelt stukken stabieler dan onze Noor.

Midstjo valt helaas voor mij dit seizoen wel een beetje van zijn voetstuk af. Het is eigenlijk niet meer dan een harde werker zonder ooit een goal of assist of mooie steekbal te geven. Dat hij altijd alles geeft en een fijne kerel is doet daar niets aan af.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 23 jan 2022, 10:03 Andersom zou je net zo goed kunnen stellen dat medespelers Midstjo's gebreken moeten compenseren want hij speelt als een natte krant. Ik begrijp je theorie maar je kan niet naar anderen wijzen als je zelf slecht speelt. Clasie heeft precies hetzelfde probleem maar speelt stukken stabieler dan onze Noor.

Midstjo valt helaas voor mij dit seizoen wel een beetje van zijn voetstuk af. Het is eigenlijk niet meer dan een harde werker zonder ooit een goal of assist of mooie steekbal te geven. Dat hij altijd alles geeft en een fijne kerel is doet daar niets aan af.
Het gaat er toch ook juist om dat hij een harde werker is die nu totaal buiten zijn kracht moet spelen?
Althans zo lees ik dit soort meningen, want zo zie ik het al een tijdje.
Dit is precies de klacht over de combinatie van Midtsjö, de Wit en zelfs Pavlidis in de as van ons veld en mede ook de reden waarom de Wit er telkens van langs krijgt. Midtsjö doet het werk verzetten beter en Pavlidis is geschikter als spits om mee te voetballen en af te ronden. Daardoor krijg je ook van die fouten zoals Pavlidis die een bal probeert te pakken die de Wit kan inkoppen. Andersom zie je dat Midtsjö wil compenseren voor de afwezigheid van Koopmeiners en tegelijkertijd zich als een 10 probeert te gedragen.

Wat dat betreft zou het goed zijn als onze coach een keertje keuzes gaat maken, eventueel de speelstijl iets aanpassen vanwege het beschikbare materiaal. Op dit moment loopt het in ieder geval niet al te soepel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 23 jan 2022, 11:36 Het gaat er toch ook juist om dat hij een harde werker is die nu totaal buiten zijn kracht moet spelen?
Althans zo lees ik dit soort meningen, want zo zie ik het al een tijdje.
Dit is precies de klacht over de combinatie van Midtsjö, de Wit en zelfs Pavlidis in de as van ons veld en mede ook de reden waarom de Wit er telkens van langs krijgt. Midtsjö doet het werk verzetten beter en Pavlidis is geschikter als spits om mee te voetballen en af te ronden. Daardoor krijg je ook van die fouten zoals Pavlidis die een bal probeert te pakken die de Wit kan inkoppen. Andersom zie je dat Midtsjö wil compenseren voor de afwezigheid van Koopmeiners en tegelijkertijd zich als een 10 probeert te gedragen.

Wat dat betreft zou het goed zijn als onze coach een keertje keuzes gaat maken, eventueel de speelstijl iets aanpassen vanwege het beschikbare materiaal. Op dit moment loopt het in ieder geval niet al te soepel.
Fijn dat jij mn punt wel snapt. Midtsjo zn spel is niet direct het probleem, maar eerder een gevolg van. Midtsjo zou moeiteloos kunnen spelen zoals Clasie en deWit dat doen. Maar dan wordt het een grote rondo.
Blijf erbij dat deWit én Pavlidis én Clasie niet complementair aan elkaar zijn. Maargoed dan komen we weer bij het punt dat er niet veel smaken zijn. Vicieuze cirkel.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Midsjo heeft, als inlopende controleur te maken met een veel te vol middenveld. Dat komt mn doordat Pavlidis zich veel te veel laat terugzakken naast de Wit. Boadu was een altijd diepspelende spits en nam zo minstens twee verdedigers mee. Daarnaast is de Wit zelden goed aanspeelbaar en als die de bal wel krijgt geen individuele actie heeft. Midsjo is een werker, zonder en in balbezit. Erg belangrijk, maar geen man van de eindpass. En zo'n persoon is nu juist de missing link. Uiteraard is een persoon als Openda ook gewenst, maar met Barasi en Poku hebben we zelf ook snelle jongens, maar die moeten wel in stelling gebracht worden vanuit het middenveld.
Praat geen Poep, doos.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Spelen wij goed als Midtsjø goed speelt..

OF

Speelt Midtsjø goed als wij goed spelen?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 05 feb 2022, 22:51 Spelen wij goed als Midtsjø goed speelt..

OF

Speelt Midtsjø goed als wij goed spelen?
Als anderen niet verzaken komt Midtsjö toe aan zijn taken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 05 feb 2022, 22:51 Spelen wij goed als Midtsjø goed speelt..

OF

Speelt Midtsjø goed als wij goed spelen?
Interessante vraag. Ik zei gister na een kwartier tegen iemand waar ik mee keek: 'Oh kijk, Midstjo heeft een goede dag, dat zijn goede voortekenen'.

De waarheid ligt in het midden denk ik.
Hup AZ.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

In het wedstrijdtopic zei iemand ook al dat Midtsjo de beste man was de eerste helft. Ik heb juist het idee dat 'ie in het 1e kwartier 3 of 4 keer balverlies had door slechte passing of te lang doorlopen met bal, maar misschien heb ik het mis. Daarna speelde hij wel prima overigens, maar het is toch nog niet de topvorm van 2 jaar geleden
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 06 feb 2022, 06:50 Interessante vraag. Ik zei gister na een kwartier tegen iemand waar ik mee keek: 'Oh kijk, Midstjo heeft een goede dag, dat zijn goede voortekenen'.

De waarheid ligt in het midden denk ik.
Dat is dus ook wat ik dacht.
Maar daarna dacht ik dus: kip of het ei?

Ik weet het oprecht niet. Neig (iets) meer naar dat wij goed spelen als Midtsjø goed speelt.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DonnyDelano schreef: 06 feb 2022, 07:50 In het wedstrijdtopic zei iemand ook al dat Midtsjo de beste man was de eerste helft. Ik heb juist het idee dat 'ie in het 1e kwartier 3 of 4 keer balverlies had door slechte passing of te lang doorlopen met bal, maar misschien heb ik het mis. Daarna speelde hij wel prima overigens, maar het is toch nog niet de topvorm van 2 jaar geleden
Midtsjø wisselt veel goede momenten af met aardig wat balverlies voor zijn doen. Af en toe te lang blijven lopen met de bal, passjes buitenkant rechts die niet aankomen etc.
Plaats reactie