Fredrik Midtsjø (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 31 aug 2021, 17:04 Hij heeft wel net meer dan een maand een achillespees blessure gehad. Normaal zit hij er altijd wel bij op de bank.

Maar dat Aursness, Bjorkan, Pedersen en Patrick Berg er wel bij zitten en Midtsjo en Svensson niet, zegt misschien ook wel wat over het niveau van de spelers uit de Noorse competitie tegenwoordig.
Ze hebben ook wel aardig wat talenten tegenwoordig in Noorwegen. Zoals dat talent die ik eergisteren postte. Op dit moment komt Noorwegen waarschijnlijk nog tekort tegen Nederland, maar ik voorspel dat Noorwegen over een jaar of 4 een heel aardig elftal heeft. Tegen die tijd zijn Haaland en Odegaard grote spelers en hebben ook de andere talenten zich weer verder ontwikkeld. Net zoals Belgie de laatste jaren een leuk elftal hebben gekregen komen die Noren er ook aan. Voor Midtsjo mooi dat hij dit proces ook mee mag maken. Ik verwacht hem er volgende periode ook wel weer bij te zijn.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

SimonPoulsen schreef: 31 aug 2021, 17:04 Hij heeft wel net meer dan een maand een achillespees blessure gehad. Normaal zit hij er altijd wel bij op de bank.

Maar dat Aursness, Bjorkan, Pedersen en Patrick Berg er wel bij zitten en Midtsjo en Svensson niet, zegt misschien ook wel wat over het niveau van de spelers uit de Noorse competitie tegenwoordig.
Ja, oke, maar als al die genoemde spelers al beter zijn dan Midtsjo, dan hebben ze toch een ijzersterk elftal met die Haaland er nog bij?
Volgend jaar april weten we meer
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

galblazer schreef: 31 aug 2021, 17:16 Ja, oke, maar als al die genoemde spelers al beter zijn dan Midtsjo, dan hebben ze toch een ijzersterk elftal met die Haaland er nog bij?
Ze zijn niet allemaal al beter dan Midtsjo, al zit het redelijk dicht bij elkaar. Het lijkt mij zeer logisch dat Midtsjo niet geselecteerd is omdat hij bijna de hele voorbereiding gemist heeft en nog amper wedstrijdfit is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Belangrijkste deze transferperiode is dat Midtsjo is gebleven =D>
Als we naast Koopmeiners ook hem hadden verloren, hadden we echt een groot probleem gehad op het middenveld. Door de aanwezigheid van Midtsjo is het nog te overzien. Met de aanwezige spelers hoop ik dat Reijnders de rol van Koopmeiners mag overnemen (ook al is het niet helemaal zijn positie) en dat hij zich aan Midtsjo kan optrekken en een betere speler wordt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 31 aug 2021, 17:19 Belangrijkste deze transferperiode is dat Midtsjo is gebleven =D>
Als we naast Koopmeiners ook hem hadden verloren, hadden we echt een groot probleem gehad op het middenveld. Door de aanwezigheid van Midtsjo is het nog te overzien. Met de aanwezige spelers hoop ik dat Reijnders de rol van Koopmeiners mag overnemen (ook al is het niet helemaal zijn positie) en dat hij zich aan Midtsjo kan optrekken en een betere speler wordt.
Ik verwacht eerder Midtsjö in de Koopmeinersrol en Reijnders in de positie van Midtsjö. Desondanks zal ons middenveld heel anders functioneren zonder Teun.

Midtsjö zal wel moeten beseffen dat ie op die positie niet elke bal met risico mag spelen en vooral ook niet teveel met de bal aan de voet vanuit de achterste linie.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

ForzAZ schreef: 31 aug 2021, 17:51 Ik verwacht eerder Midtsjö in de Koopmeinersrol en Reijnders in de positie van Midtsjö. Desondanks zal ons middenveld heel anders functioneren zonder Teun.

Midtsjö zal wel moeten beseffen dat ie op die positie niet elke bal met risico mag spelen en vooral ook niet teveel met de bal aan de voet vanuit de achterste linie.
Mwah, ik denk. net zoals Multatuli, dat Reijnders er meer voor in aanmerking komt. Als dan blijkt dat hij deze rol nog niet aankan, dan komt Midtsjo in aanmerking. Voorlopig hoop ik dat Midtsjo gewoon in de positie blijft zoals hij die al die jaren heeft ingevuld. En laat asjeblieft dan ook Evjen een wedstrijd of vijf op rechts in de basis staan met die nieuwe Noor als rechtsdback, dan kunnen ze elkaar sturen. Ik denk dat Wijndal over een week wel weer fit is. Sorry voor het hak op de tak gedoe, maar dan hoef ik niet naar die andere topics. Kilkenny en MO7 maar ff de andere kant op kijken
Volgend jaar april weten we meer
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

galblazer schreef: 31 aug 2021, 18:56 En laat asjeblieft dan ook Evjen een wedstrijd of vijf op rechts in de basis staan met die nieuwe Noor als rechtsdback, dan kunnen ze elkaar sturen.
De Noorse driehoek op rechts klinkt wel leuk inderdaad. Die zullen zich beiden willen bewijzen met Midtsjo als ''mentor" in het midden.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Blijft echt de motor deze man =D>
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Blijf mij verwonderen hoe het mogelijk is dat hij in 1 wedstrijd een 2 en een 8 kan spelen. Gemiddeld een 5 en dat is echt te weinig op zo belangrijke positie.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 07:31 Blijf mij verwonderen hoe het mogelijk is dat hij in 1 wedstrijd een 2 en een 8 kan spelen. Gemiddeld een 5 en dat is echt te weinig op zo belangrijke positie.
:roll: #-o ](*,)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 07:31 Blijf mij verwonderen hoe het mogelijk is dat hij in 1 wedstrijd een 2 en een 8 kan spelen. Gemiddeld een 5 en dat is echt te weinig op zo belangrijke positie.
Niet dat Midtsjo alles goed doet, maar als je af geeft op Midtsjo dan heb je echt niets van het spelletje begrepen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2021, 17:43 Niet dat Midtsjo alles goed doet, maar als je af geeft op Midtsjo dan heb je echt niets van het spelletje begrepen.
Niet mee eens. Ondanks zijn ijver en goede dingen moet je ook naar zijn mindere punten kijken. Teveel onnodig balverlies. Postbode spelen met de bal en daarmee de ontvangende speler in de problemen brengend. Oftewel soms een gebrek aan overzicht.

Die overtreding op die plek moet hij niet maken. Als De Wit dat doet wordt ie hier verketterd. En terecht.

Maar Aboukhlal zie ik meer als zondebok voor de 3-2 door de bal aan de zijlijn kwijt te raken. Daarna niet de bal persé te willen terug veroveren waardoor Midtsjö het gat moet dicht lopen met de tegenstander ten val te brengen.

Vorig seizoen speelde Midtsjö ook van die vreemde wedstrijden. Overijverig, maar ook heel onzorgvuldig. Dat laatste moet op die positie er uit, te meer we geen Koopmeiners meer hebben voor de controle.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Vorige wedstrijd meer dan 15 ballen recht in voeten van de tegenstander. Deze wedstrijd meer dan 7.
Sommige hadden niet eens de intentie om bij een mede speler aan te komen. Daar geef ik een 2 voor

Ik geef hem ook een 8 want het is een prachtige voetballer, met geniale acties en heel veel dreiging.

Ik geef niet af, ik verwonder mij.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 19 sep 2021, 18:01 Niet mee eens. Ondanks zijn ijver en goede dingen moet je ook naar zijn mindere punten kijken. Teveel onnodig balverlies. Postbode spelen met de bal en daarmee de ontvangende speler in de problemen brengend. Oftewel soms een gebrek aan overzicht.

Die overtreding op die plek moet hij niet maken. Als De Wit dat doet wordt ie hier verketterd. En terecht.

Maar Aboukhlal zie ik meer als zondebok voor de 3-2 door de bal aan de zijlijn kwijt te raken. Daarna niet de bal persé te willen terug veroveren waardoor Midtsjö het gat moet dicht lopen met de tegenstander ten val te brengen.

Vorig seizoen speelde Midtsjö ook van die vreemde wedstrijden. Overijverig, maar ook heel onzorgvuldig. Dat laatste moet op die positie er uit, te meer we geen Koopmeiners meer hebben voor de controle.
Midtsjo heeft praktisch de hele voorbereiding gemist. Dat werd vorig jaar ook 9 maanden als excuus gebruikt voor sommige spelers. Ook lijkt het er op dat Midtsjo het verlies van Koopmeiners probeert te compenseren. Ik verwacht dat Midtsjo binnenkort wel weer beter in vorm komt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 19 sep 2021, 18:01 Niet mee eens. Ondanks zijn ijver en goede dingen moet je ook naar zijn mindere punten kijken. Teveel onnodig balverlies. Postbode spelen met de bal en daarmee de ontvangende speler in de problemen brengend. Oftewel soms een gebrek aan overzicht.

Die overtreding op die plek moet hij niet maken. Als De Wit dat doet wordt ie hier verketterd. En terecht.

Maar Aboukhlal zie ik meer als zondebok voor de 3-2 door de bal aan de zijlijn kwijt te raken. Daarna niet de bal persé te willen terug veroveren waardoor Midtsjö het gat moet dicht lopen met de tegenstander ten val te brengen.

Vorig seizoen speelde Midtsjö ook van die vreemde wedstrijden. Overijverig, maar ook heel onzorgvuldig. Dat laatste moet op die positie er uit, te meer we geen Koopmeiners meer hebben voor de controle.
Gaat niet alleen over vandaag, kijk maar naar zijn eerdere reacties.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 19 sep 2021, 18:05 Ook lijkt het er op dat Midtsjo het verlies van Koopmeiners probeert te compenseren.
Dit dacht ik ook te zien ja. Hij lijkt nu de man geworden die elke bal naar voren moet spelen, en de vrije man voorin moet vinden. Met Koopmeiners naast hem kon hij zn moment kiezen, nu moet het elke keer van hem komen. Aan de Wit heeft hij niets, en Clasie stond meer voor de verdediging. Misschien is die balans met Reijnders beter voor hem.

Maar neemt niet weg natuurlijk dat hij teveel inlevert.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Is zijn fouten in grote mate aan het verkleinen. Blijft een genot te zien hoe hij zich steeds tussen meerdere tegenstanders naar voren pingelt. Dat geeft haast altijd gevaar.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Speelde weer een prima wedstrijd. Ik denk dat het alleen wel verstandig was geweest als hij ook halverwege de 2e helft gewisseld zou zijn, gelet op dat wij donderdag en zondag ook weer spelen. Midtsjo is te belangrijk voor het team om hem niet fit te hebben.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Greep hij naar zijn lies??
Ik hoop dat zijn blessure meevalt.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Hamstringblessure. Gelukkig nu een interland periode. Frederik blijft in Nederland om aan zijn herstel te werken.
Plaats reactie