Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 13 mei 2021, 21:52 Hij heeft vast al te horen gekregen dat EK niet door gaat voor hem. Frank de Boer kan het ook naar niemand verantwoorden lijkt mij.
En dus inderdaad. 100% zeker dat Stengs het tijdens de wedstrijd al wist dat hij niet naar het EK zou gaan. Waarschijnlijk is Stengs hier nog verbaasd en verontwaardigd over ook. Zal wel niet zo gezellig zijn in huize De Boer nu :mrgreen:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 14 mei 2021, 11:33 En dus inderdaad. 100% zeker dat Stengs het tijdens de wedstrijd al wist dat hij niet naar het EK zou gaan. Waarschijnlijk is Stengs hier nog verbaasd en verontwaardigd over ook. Zal wel niet zo gezellig zijn in huize De Boer nu :mrgreen:
Ik denk eerlijk gezegd dat Stengs wel zal snappen dat hij er niet bij zit.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 14 mei 2021, 11:47 Ik denk eerlijk gezegd dat Stengs wel zal snappen dat hij er niet bij zit.
De recente interviews die ik van hem gezien heb, zag ik iemand die nog vol overtuiging was dat hij goed bezig was en naar het EK zou gaan.

Tel daar ook bij op dat er opeens 3 extra spelers naar het EK mogen en er bijna geen concurrentie op Stengs zijn positie is. Volgens mij had hij dit niet zien aankomen.

Maar eigenlijk heeft hij nog geluk ook, want bij Oranje had hij grotendeels op de bank gezeten en bij Jong Oranje krijgt hij misschien wel speeltijd. Heel misschien krijgt hij nu ook het idee dat hij weer zijn best moet gaan doen en kan hij die stap bij Jong Oranje maken. Jong Oranje is zijn beste kans om zich in de kijker te spelen om een transfer te maken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Stengs verdiend ook helemaal geen plek in jong oranje. Maargoed anders is de vrije val wel heel groot. Benieuwd hoe Lang en Stengs samen in een elftal renderen. Ik hoop op een opleving en dan een mooie transfer naar real madrid.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 12:06 Stengs verdiend ook helemaal geen plek in jong oranje. Maargoed anders is de vrije val wel heel groot. Benieuwd hoe Lang en Stengs samen in een elftal renderen. Ik hoop op een opleving en dan een mooie transfer naar real madrid.
Ik vrees dat als Lang fit is hij een basisplaats krijgt en Stengs op de bank zit. Maar misschien heeft Stengs geluk en bedenkt vd Looi een systeem waarin Stengs ook opgesteld kan worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 14 mei 2021, 12:17 Ik vrees dat als Lang fit is hij een basisplaats krijgt en Stengs op de bank zit. Maar misschien heeft Stengs geluk en bedenkt vd Looi een systeem waarin Stengs ook opgesteld kan worden.
Vd Looi zet nooit een logische opstelling neer dus er is zeker hoop.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 11:53 De recente interviews die ik van hem gezien heb, zag ik iemand die nog vol overtuiging was dat hij goed bezig was en naar het EK zou gaan.

Tel daar ook bij op dat er opeens 3 extra spelers naar het EK mogen en er bijna geen concurrentie op Stengs zijn positie is. Volgens mij had hij dit niet zien aankomen.

Maar eigenlijk heeft hij nog geluk ook, want bij Oranje had hij grotendeels op de bank gezeten en bij Jong Oranje krijgt hij misschien wel speeltijd. Heel misschien krijgt hij nu ook het idee dat hij weer zijn best moet gaan doen en kan hij die stap bij Jong Oranje maken. Jong Oranje is zijn beste kans om zich in de kijker te spelen om een transfer te maken.
Stengs heeft nooit gezegd dat hij wel lekker bezig is dit seizoen. Daarnaast is er voldoende concurrentie bij Oranje op zijn positie, alleen spelen er een aantal ook zeer weinig. Alleen als je dat afzet tegen de matige vorm van Stengs dan heb je zo vijf/zes man die in aanmerking komen voor de positie rechtsvoorin. Te weten Berghuis, Bergwijn, El Ghazi, Stengs en Danjuma, terwijl Malen dat ook nog zou kunnen spelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 12:25 Stengs heeft nooit gezegd dat hij wel lekker bezig is dit seizoen. Daarnaast is er voldoende concurrentie bij Oranje op zijn positie, alleen spelen er een aantal ook zeer weinig. Alleen als je dat afzet tegen de matige vorm van Stengs dan heb je zo vijf/zes man die in aanmerking komen voor de positie rechtsvoorin. Te weten Berghuis, Bergwijn, El Ghazi, Stengs en Danjuma, terwijl Malen dat ook nog zou kunnen spelen.
Omdat hem dat letterlijk nooit zo gevraagd is. Maar als een interviewer vroeg hoe Stengs vond dat hij die wedstrijd had gespeeld was hij altijd wel tevreden. En pas op het moment dat iemand wat kritiek had, dan kon Stengs er wel in mee gaan. Maar uit zichzelf heeft hij nog nooit benoemd dat hij niet goed bezig is. Uit dat samenstel van interviews is duidelijk op te maken, dat Stengs wel tevreden is zoals het gaat.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Discussie maar even verplaatst naar het juiste forum.
AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 12:22 Ik zei dat anderen dat blijkbaar anders zien, daarmee doelende op Slot, Jansen, Koeman en De Boer. En dat hij bij AZ inderdaad een matig tot slecht seizoen draait, maar het bij Oranje best aardig heeft gedaan. Veel beter eigenlijk dan in de gemiddelde wedstrijd bij AZ dit seizoen.
Dat komt omdat hij bij AZ dramatisch speelt. Dus slechter kan niet. Maar dat betekent niet dat hij het bij Oranje nou zo goed heeft gedaan. Ook daar waren zijn prestaties matig de laatste periode.

Algehele conclusie Stengs presteert dramatisch de laatste tijd en het wordt alleen maar slechter ipv beter.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik heb het idee dat Frank de Boer, Stengs al eerder gewaarschuwd heeft. Het grootste deel van het seizoen vond ik Stengs non-chalant, maar de laatste vier wedstrijden was hij gefrustreerd, vierde zijn goals en assists bijna niet en forceerde hij (onsuccesvol) mooie acties. Ik denk dat hij zelf al doorhad dat hij het EK ging mislopen.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 14 mei 2021, 14:00 Ik heb het idee dat Frank de Boer, Stengs al eerder gewaarschuwd heeft. Het grootste deel van het seizoen vond ik Stengs non-chalant, maar de laatste vier wedstrijden was hij gefrustreerd, vierde zijn goals en assists bijna niet en forceerde hij (onsuccesvol) mooie acties. Ik denk dat hij zelf al doorhad dat hij het EK ging mislopen.
Wellicht heeft ie weken geleden al gehoord dat hij niet mee mocht. Zegt wat over hem hoe hij hiermee is omgegaan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 14 mei 2021, 14:00 Ik heb het idee dat Frank de Boer, Stengs al eerder gewaarschuwd heeft. Het grootste deel van het seizoen vond ik Stengs non-chalant, maar de laatste vier wedstrijden was hij gefrustreerd, vierde zijn goals en assists bijna niet en forceerde hij (onsuccesvol) mooie acties. Ik denk dat hij zelf al doorhad dat hij het EK ging mislopen.
Zou goed kunnen dat hij van zijn roze wolk is afgedonderd en er niet goed genoeg mee dealt.
Met niet goed genoeg bedoel ik dan dat hij niet openlijk loopt te mopperen, maar je het wel in zijn spel terug ziet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... ekomt.html

Stengs buiten EK-selectie 'grote Oranje' gelaten: 'Je krijgt wat je toekomt'

Gepubliceerd: Vrijdag 14 mei 2021 om 15:42
Laatste update: Vrijdag 14 mei 2021 om 15:42

AZ is ruim vertegenwoordigd in de voorselectie van Oranje in aanloop naar het EK 2020. Marco Bizot, Teun Koopmeiners en Owen Wijndal maken deel uit van de 34-koppige voorselectie. Calvin Stengs, de schoonzoon van bondscoach Frank de Boer, valt deze keer echter buiten de boot. AZ-trainer Pascal Jansen heeft begrip voor de keuze van De Boer.

"Calvin heeft in de ogen van de bondscoach te weinig afgedwongen en daar kan ik me iets bij voorstellen", wordt Jansen geciteerd door Voetbal International. "Je krijgt wat je toekomt. Eerder dit seizoen leek Calvin de stijgende lijn te pakken te hebben, maar die heeft hij niet weten door te trekken."

Voor Stengs is het een zware dobber dat hij buiten de EK-selectie is gelaten. "Zijn realiteit van vandaag is teleurstelling, maar Calvin moet straks zorgen dat hij goed voor de dag komt bij Jong Oranje", aldus Jansen. Stengs kan met Jong Oranje uitkomen in de knock-outfase van het EK onder 21. Jong Frankrijk is op 31 mei de tegenstander van Jong Oranje in de kwartfinale van het jeugdtoernooi.

"Ik praat altijd al veel met Calvin en we steunen hem uiteraard, maar hij zal uiteindelijk zelf met een antwoord moeten komen", concludeert Jansen. Stengs was dit seizoen bij AZ goed voor zeven competitiedoelpunten en vijf assists in 29 wedstrijden.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 14 mei 2021, 16:59
Toch wel bijzonder dat Stengs nog dacht dat hij aanspraak maakte op een selectieplek..

En mocht hij het al langer weten: hij doet er weinig aan om de bondscoach op andere gedachten te brengen...Er kan best iemand geblesseerd raken bijvoorbeeld...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 14 mei 2021, 17:39 Toch wel bijzonder dat Stengs nog dacht dat hij aanspraak maakte op een selectieplek..

En mocht hij het al langer weten: hij doet er weinig aan om de bondscoach op andere gedachten te brengen...Er kan best iemand geblesseerd raken bijvoorbeeld...
Misschien weinig kritische mensen in zijn omgeving.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MarkusHenriksen19 schreef: 14 mei 2021, 11:05 Nu komt de vraag hoe hij omgaat met deze tegenslag. Bij Ihatarren zie je dat hij het heel moeilijk heeft en zichzelf onmogelijk maakt met een 'Ordnung und Diziplin!'-trainer. Hierin kun je de Boer kwalijk nemen dat hij eerder al had moeten aangeven hoe de vlag erbij hangt zodat hij zich nog kon herstellen en de klap wellicht minder hard aankwam. Ook bij AZ zullen dingen niet goed zijn gegaan, maar beiden zullen ze hier waarschijnlijk een logische gedachtegang achter hebben. Desondanks zie je dat op dit moment veel talenten aanhaken of afhaken. Zie al die talenten van ajax en andere clubs, maar ook Maher.
Ik vermoed dat schoonvader en bondscoach Frank de Boer al voor de wedstrijd tegen Fortuna aan Stengs heeft laten blijken dat ie hem niet zou (kunnen) selecteren in de vorm die Stengs in de wedstrijden bij AZ liet blijken. Al een paar wedstrijden is de blije en goedlachse Stengs veranderd in een boos kijkende speler.

Als ik AZ en Jansen was zou ik Stengs in onderling overleg zondag even laten bijkomen van deze teleurstelling en niet bij de wedstrijdselectie halen. Kan ie zich klaar gaan maken voor een EK met Jong Ornaje met zijn maatje Boadu.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 13:02 Discussie maar even verplaatst naar het juiste forum.



Dat komt omdat hij bij AZ dramatisch speelt. Dus slechter kan niet. Maar dat betekent niet dat hij het bij Oranje nou zo goed heeft gedaan. Ook daar waren zijn prestaties matig de laatste periode.

Algehele conclusie Stengs presteert dramatisch de laatste tijd en het wordt alleen maar slechter ipv beter.
Conclusie over prestaties bij AZ eens, conclusie over prestaties bij Oranje oneens. Ook eens met het feit dat hij trouwens niet geselecteerd is.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ForzAZ schreef: 14 mei 2021, 18:45 Al een paar wedstrijden is de blije en goedlachse Stengs veranderd in een boos kijkende speler.
Zegt ook veel over Stengs, in mijn ogen. Je kan ook proberen de laatste wedstrijden even te laten zien wat je kan. Berghuis kan bijv. wel geblesseerd raken.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik denk niet dat het onwil is bij Stengs, het is gewoon een stukje kwaliteit, waardoor hij niet constant is.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Sir Robbert schreef: 15 mei 2021, 16:16 Het is gewoon een stukje kwaliteit, waardoor hij niet constant is.
Dat lijkt me duidelijk. Het hoge niveau dat Stengs wordt toebedeeld - daar heeft hij de kwaliteiten niet voor.
Gesloten