Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Perry schreef: 11 jan 2021, 12:47 Stengs denkt dat PSV, Feyenoord en ajax nog rekening met ons houden. Daarnaast vindt hij dat hij de ploeg op sleeptouw moet nemen zoals hij dat tegen Utrecht en Willem II heeft gedaan.

Waarschijnlijk denkt hij dit allemaal écht...
En hij kreeg gelijk.

Hard op weg naar een standbeeld.

Samen met Boadu, Wijndal en Koopmeiners.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 08:05 En hij kreeg gelijk.

Hard op weg naar een standbeeld.

Samen met Boadu, Wijndal en Koopmeiners.
Hahahaha, helemaal eens. Aantal echte supporters hier hadden hem en Boadu al ontslagen en denken met Dani de Wit ver te komen. Standbeeld naast die van Barry. Geef die man weer een functie, hij zegt veel zinnige dingen.....
Praat geen Poep, doos.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 08:05 En hij kreeg gelijk.

Hard op weg naar een standbeeld.

Samen met Boadu, Wijndal en Koopmeiners.
Jaja Stengs raakt weer eens 3 keer de bal goed en krijgt een standbeeld :mrgreen: . Hieruit blijkt wel dat AZ nog ver verwijderd is van een topclub :oops:

Stengs is ondertussen weer 22 jaar he. Geen jong beginnend talentje meer.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

multatuli schreef: 14 jan 2021, 09:10 Jaja Stengs raakt weer eens 3 keer de bal goed en krijgt een standbeeld :mrgreen: . Hieruit blijkt wel dat AZ nog ver verwijderd is van een topclub :oops:

Stengs is ondertussen weer 22 jaar he. Geen jong beginnend talentje meer.
Volgens mij is zo heerlijk 'je bent zo goed als je laatste wedstrijd' gelul toch helemaal topclub. Bij Barcelona ben je letterlijk om de week een superaankoop of miskoop:)

Zoals al vermeld is, Stengs staat goed maar heeft nog een rechtsbuiten nodig om stuivertje mee te wisselen. Het is dat Dani de Wit op rechts geen optie is, maar stel je voor dat je een Jahanbaksh kan huren voor deze seizoenshelft. Dan kan je serieuze punten binnenhalen om een top 3 klassering veilig te stellen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Iemand wellicht onderste pro VI analyse:

https://www.vi.nl/pro/analyse/psv-legt- ... vin-stengs
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 14 jan 2021, 09:39 Iemand wellicht onderste pro VI analyse:

https://www.vi.nl/pro/analyse/psv-legt- ... vin-stengs
Ik heb VI pro net opgezegd. Te weinig echt interessante artikelen.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 14 jan 2021, 09:44 Ik heb VI pro net opgezegd. Te weinig echt interessante artikelen.....
Kee, geen vlijmscherpe analyse dus met foto's.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 14 jan 2021, 09:10 Stengs is ondertussen weer 22 jaar he. Geen jong beginnend talentje meer.
Hugo Borst / Kenneth Perez - gebabbel.

#mediahype

Met uitzondering van de wedstrijd tegen Zwolle is hij de afgelopen wedstrijden dé smaakmaker van de eredivisie geweest.

Of heb jij de afgelopen maand een buitenspeler of nummer 10 met een hoger rendement gezien?

En dan worden die 2 'assists' op Boadu (pingel Koopmeiners) nog niet eens geteld.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Witzer schreef: 14 jan 2021, 08:58 Hahahaha, helemaal eens. Aantal echte supporters hier hadden hem en Boadu al ontslagen en denken met Dani de Wit ver te komen.
Als je niet met een scheur in je broek en rood hoofd het veld verlaat vinden de meeste AZ'ers het al snel weinig.

De realiteit is waarschijnlijk dat een groot deel van de supporters hoogstwaarschijnlijk nooit meer zo'n succesvol aanvalsduo uit de jeugd zal zien komen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 10:14 Hugo Borst / Kenneth Perez - gebabbel.

#mediahype

Met uitzondering van de wedstrijd tegen Zwolle is hij de afgelopen wedstrijden dé smaakmaker van de eredivisie geweest.

Of heb jij de afgelopen maand een buitenspeler of nummer 10 met een hoger rendement gezien?

En dan worden die 2 'assists' op Boadu (pingel Koopmeiners) nog niet eens geteld.
Mijn kritiek op Boadu is al meer dan 15 maanden, dus nee ik praat Borst/Perez niet na.

Ik volg niet alle Nederlandse clubs, zonde van mijn tijd, maar Ik kan wel een paar buitenspelers opnoemen die kortgeleden in de Noorse competitie speelden met een veel hoger rendement dan Stengs. En Karlsson heeft ook een hoger rendement dan Stengs.
Stengs 5 doelpunten, 0 assists
Karlsson 5 doelpunten , 6 assists

De smaakmaker bij AZ de laatste maanden is Koopmeiners, dus als er 1 iemand van AZ smaakmaker in de eredivisie was dan is het Koopmeiners, Wijndal, Karlsson, Gudmundsson, of Midtsjo. en niet Stengs.

:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 14 jan 2021, 10:28 Mijn kritiek op Boadu is al meer dan 15 maanden, dus nee ik praat Borst/Perez niet na.

Ik volg niet alle Nederlandse clubs, zonde van mijn tijd, maar Ik kan wel een paar buitenspelers opnoemen die kortgeleden in de Noorse competitie speelden met een veel hoger rendement dan Stengs. En Karlsson heeft ook een hoger rendement dan Stengs.
Stengs 5 doelpunten, 0 assists
Karlsson 5 doelpunten , 6 assists

De smaakmaker bij AZ de laatste maanden is Koopmeiners, dus als er 1 iemand van AZ smaakmaker in de eredivisie was dan is het Koopmeiners, Wijndal, Karlsson, Gudmundsson, of Midtsjo. en niet Stengs.
Als we een valide discussie willen voeren moeten we wel de parameters gelijk zetten:

ik had het over een nummer 10 of rechtsbuiten, de laatste maand, in de eredivisie.

Dan zie ik niet snel een betere. Maar ik zie ook niet alles. Dus ik laat mij graag corrigeren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 10:54 Als we een valide discussie willen voeren moeten we wel de parameters gelijk zetten:

ik had het over een nummer 10 of rechtsbuiten, de laatste maand, in de eredivisie.

Dan zie ik niet snel een betere. Maar ik zie ook niet alles. Dus ik laat mij graag corrigeren.
Omdat jij een afbakening kiest die niet reeel is. :
eredivisie rechtsbuiten + nummer 10 dan heb je het over circa 50 spelers. Waarvan bijna al die spelers spelen bij een club die niet het niveau hebben dat AZ nastreeft. Tot slot maak je het jezelf nog makkelijker door alleen de laatste maand te kiezen (de minst slechte maand van Stengs dit seizoen. Eigenlijk is het niet eens een maand omdat er 2 weken winstertop tussen zitten.

Als je de 1e maand van dit seizoen had gekozen, waren al die 50 spelers beter dan Stengs geweest. Als je de 2e maand van het seizoen had gekozen, waren ook al die 50 spelers beter dan Stengs.

Dus als je serieuze parameters wil, dan:
- rechtsbuiten, 10 en linksbuiten (namelijk vergelijkbare plek in het elftal)
- dit hele lopende seizoen.

Met deze normale parameters kan ik er zo 10 van de circa 70 spelers opnoemen die beter hebben gepresteerd dan Stengs.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 14 jan 2021, 11:17 Omdat jij een afbakening kiest die niet reeel is. :
eredivisie rechtsbuiten + nummer 10 dan heb je het over circa 50 spelers. Waarvan bijna al die spelers spelen bij een club die niet het niveau hebben dat AZ nastreeft. Tot slot maak je het jezelf nog makkelijker door alleen de laatste maand te kiezen (de minst slechte maand van Stengs dit seizoen. Eigenlijk is het niet eens een maand omdat er 2 weken winstertop tussen zitten.

Als je de 1e maand van dit seizoen had gekozen, waren al die 50 spelers beter dan Stengs geweest. Als je de 2e maand van het seizoen had gekozen, waren ook al die 50 spelers beter dan Stengs.

Dus als je serieuze parameters wil, dan:
- rechtsbuiten, 10 en linksbuiten (namelijk vergelijkbare plek in het elftal)
- dit hele lopende seizoen.

Met deze normale parameters kan ik er zo 10 van de circa 70 spelers opnoemen die beter hebben gepresteerd dan Stengs.
Dat zal allemaal wel.

Maar dat is niet de stelling die ik verdedig.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 12:52 Dat zal allemaal wel.

Maar dat is niet de stelling die ik verdedig.
Iedereen kan een onzin stelling verdidigen :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Een onzinnige stelling verdedigen lijkt mij juist des te moeilijker.

Hoe het ook zij: ik ben het ook wel met de kritiek eens dat hij veel balverlies lijdt én dat hij mindere wedstrijden heeft gehad. Dus hier vinden we elkaar wel.

Maar bij mij hebben (jeugd)spelers die geniale momenten in topwedstrijden hebben nu eenmaal een streepje voor. En dan moeten we ook nog beseffen dat deze jongen twee keer heel zwaar geblesseerd is geweest ...

De jaren dat we voor de kat zijn viool tegen de top 3 speelden - en hier omhoog geschreven eredivisietopscorers geen veldgoal maakten - liggen gelukkig achter ons. Die vernederingen zijn (voorlopig) voorbij en daar ben ik - met name - onze scorende en florerende jeugdspelers erg dankbaar voor.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle belangrijke goals in Europa ...

(Stengs, goals: Antwerp (!), Hacken, Mariupol, Astana, Partizan.
Boadu goals: Antwerp (!), Hacken, Astana, Partizan.)

Dan gedoog ik ook een offday tegen Zwolle.

Te meer elke normale jeugdspeler mindere perioden kent.

(En dan heb ik het dus niet over Mbappe of Haaland.)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 13:12 Een onzinnige stelling verdedigen lijkt mij juist des te moeilijker.

Hoe het ook zij: ik ben het ook wel met de kritiek eens dat hij veel balverlies lijdt én dat hij mindere wedstrijden heeft gehad. Dus hier vinden we elkaar wel.

Maar bij mij hebben (jeugd)spelers die geniale momenten in topwedstrijden hebben nu eenmaal een streepje voor. En dan moeten we ook nog beseffen dat deze jongen twee keer heel zwaar geblesseerd is geweest ...

De jaren dat we voor de kat zijn viool tegen de top 3 speelden - en hier omhoog geschreven eredivisietopscorers geen veldgoal maakten - liggen gelukkig achter ons. Die vernederingen zijn (voorlopig) voorbij en daar ben ik - met name - onze scorende en florerende jeugdspelers erg dankbaar voor.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle belangrijke goals in Europa ...

(Stengs, goals: Antwerp (!), Hacken, Mariupol, Astana, Partizan.
Boadu goals: Antwerp (!), Hacken, Astana, Partizan.)

Dan gedoog ik ook een offday tegen Zwolle.

Te meer elke normale jeugdspeler mindere perioden kent.

(En dan heb ik het dus niet over Mbappe of Haaland.)
Dat is net hoe makkelijk je de stelling zelf maakt. Jij maakte de stelling wel heel makkelijk voor jezelf.

Wat Stengs betreft ben ik het wel met je eens dat hij af en toe geniale momenten heeft. Het is alleen te weinig en daar staat veel te veel balverlies tegenover. Een speler die notabene in Oranje zit, moet toch echt leren minstens 9 van de 10 keer de bal naar de juiste kleur te spelen. En alle belangrijke goals waren dus vorig seizoen, hetgeen weer bevestigd dat ze het dit seizoen niet hebben laten zien. Jij hebt het over "een offday accepteren" terwijl dat praktisch een half seizoen is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 14 jan 2021, 13:47 En alle belangrijke goals waren dus vorig seizoen, hetgeen weer bevestigd dat ze het dit seizoen niet hebben laten zien. Jij hebt het over "een offday accepteren" terwijl dat praktisch een half seizoen is.
En dus weer met uitzondering van de laatste maand.

Ofwel: grillig. Zoals ik dat van jeugdspelers gewend ben.

Maar misschien helpt het als je beseft dat Stengs en Boadu wel grote talenten zijn, maar misschien niet van het niveau Robben of Depay. Maar ík heb dat referentiekader ook niet.

Ik zie grote talenten die op jonge leeftijd al heel veel hebben laten zien. En daar ben ik ze nu al dankbaar voor. In ieder geval hebben ze al een stuk meer laten zien dan een willekeurige Berghuis of Promes op die leeftijd. En ze laten de laatste maand ook meer zien dan een - zogenaamd volwassen spelers - Promes en Berghuis.

En ik zie de laatste maand dus ook weer een stijgende lijn.

Vandaar mijn optimisme.

Maar het is duidelijk dat jij die niet deelt.

:)
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Al eens eerder aangegeven, de alom bewierookte Berghuis werd op de leeftijd van Stengs door Twente verhuurd aan VVV en begon pas later bij AZ het licht een beetje te zien.

Bij Stengs lijkt het soms wel gemakzucht. Beetje nonchalant met leuke passes strooien, tegen PEC bijvoorbeeld allemaal balverlies. Hij moet die focus uit de topwedstrijden ook tegen de mindere goden opbrengen. Dat onderscheidt de grote jongens van de minderen.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Metalingus schreef: 14 jan 2021, 14:36 Al eens eerder aangegeven, de alom bewierookte Berghuis werd op de leeftijd van Stengs door Twente verhuurd aan VVV en begon pas later bij AZ het licht een beetje te zien.

Bij Stengs lijkt het soms wel gemakzucht. Beetje nonchalant met leuke passes strooien, tegen PEC bijvoorbeeld allemaal balverlies. Hij moet die focus uit de topwedstrijden ook tegen de mindere goden opbrengen. Dat onderscheidt de grote jongens van de minderen.
Gemakzucht is een ding, zeker, maar ik denk ook dat de constante wisseling tussen rechtsbuiten en "10" wel een reden is. Als rechtsbuiten heb je veel meer vrijheid, kan eens een actie mislukken zonder dat daar een groot gevolg aan hoeft te hangen, kan de bal eens wat verder van je voet springen zonder dat je de bal meteen kwijt bent. Als 10 ben je vaak in de kleine ruimte bezig. Moet je daar als voetballer vaak tussen wisselen, dan lijkt me dat best lastig, zeker als je nog niet zo ervaren en ontwikkeld bent.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 14 jan 2021, 14:36 Al eens eerder aangegeven, de alom bewierookte Berghuis werd op de leeftijd van Stengs door Twente verhuurd aan VVV en begon pas later bij AZ het licht een beetje te zien.

Bij Stengs lijkt het soms wel gemakzucht. Beetje nonchalant met leuke passes strooien, tegen PEC bijvoorbeeld allemaal balverlies. Hij moet die focus uit de topwedstrijden ook tegen de mindere goden opbrengen. Dat onderscheidt de grote jongens van de minderen.
Berghuis vertrok dan ook daarna naar Feyenoord en Watford om weer terug te moeten keren naar Feyenoord, daar is niets mis mee, maar het is ook niet de potentie die spelers als Stengs en Boadu wordt toegedicht,
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten