Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 14 apr 2021, 09:15 Ik niet. Die gaat gewoon in het nieuwe seizoen samen met zijn maatje een prachtig historisch seizoen bij AZ draaien.
Ik ben erg benieuwd waar je dat optimisme op baseert. Voorlopig zie ik ze 90% van de tijd dat ze spelen compleet falen of zie ze gewoon niet (zoals Boadu weer de afgelopen pot).
En wat Multatuli zegt: er zit echt geen opgaande lijn in dit seizoen. Er leek heel even een opleving te komen tijdens de ”toppermaand” maar die is alweer compleet verdwenen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 14 apr 2021, 09:35 Dream on :lol:
bij Stengs en Boadu een dalende lijn. Zoals Barry zegt moeten ze hard aangepakt worden. Bij AZ gaat dat niet gebeuren. Misschien dat ze bij een andere club met betere begeleiding wel uit het dal kunnen klimmen.
Barry zegt niet dat er een dalende lijn inzit, maar dat je zo'n kans niet mag missen en als je dat wel doet, dat je iemand dan verrot moet schelden dat hij de volgende keer die bal vol overtuiging erin schiet.
Calvins vorige 2 wedstrijden waren thuis tegen twente en PSV en ik heb toen geen dalende lijn gezien. Wel een zeer zwakke pot tegen Sparta, met die misser als dieptepunt

En ik hoop net als oa capefear dat we zowel Myron en Calvin ook in het nieuwe seizoen nog in het nieuwe stadion mogen bewonderen. Zou voor mij een extra reden zijn om mijn seizoenkaart te verlengen
Zonder hun wordt het in alle opzichten minder. Zowel om te genieten van hun geslaagde acties voor de liefhebbers als om te ergeren voor de liefhebbers van harde werkers ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gewoon tegen elk aannemelijk bod verkopen. Gaat in ieder geval bij AZ niet meer beter worden. Wil als grote meneer gezien worden, maar kan zijn eigen "aan"-knop niet vinden.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Waarom deed hij niet mee vandaag? Geschorst? Geblesseerd?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik heb het even opgezocht.
Eredivisie:
26x basis
25× 90 minuten
1x gewisseld kwartier voor tijd bij 3-0 met komende Europese wedstrijd.
Nog nooit gewisseld dus uit voetbal oogpunt.

Tel daar alle andere wedstrijden bij op en je komt op :
35 wedstrijden - 3000speelminuten
Met 6 goals en 5 assists.
3000:11 = 273 minuten per g/a (3 x 90min)

Hij kan er zelf natuurlijk niets aan doen dat hij nooit gewisseld word, maar het is echt van de zotte. Iemand die nooit gewisseld wordt, moet ook wat extras laten zien. Het omgekeerde is waar.
Wat denkt AZ hiermee te bereiken? Financieel oogpunt leek logisch. Maar zn waarde daalt met de week. En een ek deelname kan alleen gebeuren uit vriendjespolitiek. Een Noa Lang doet het aantoonbaar beter.

AZ wil topspelers opleiden, en ik begrijp dat je bij dergelijke waardevolle spelers ze vaak de kans blijft geven. Maar ook mentale weerbaarheid en bewijzen dat je erin hoort als het wat minder gaat hoort bij het vormen van topspelers. Een troetelbeer omgang gaat de speler zelf ook niet helpen bij het klaarstomen voor de top. Tevens geeft het scheve gezichten binnen de selectie als je mensen voortrekt.

Kortgezegd, AZ stop met dat vertroetelen. AZ heeft er niks aan, speler wordt er niet beter van en als toeschouwer zorgt het voor irritatie.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 25 apr 2021, 16:23 Waarom deed hij niet mee vandaag? Geschorst? Geblesseerd?
Inderdaad.
Op één schot op doel na heeft ie helemaal niets laten zien, behalve balverlies.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 25 apr 2021, 16:51 Inderdaad.
Op één schot op doel na heeft ie helemaal niets laten zien, behalve balverlies.
Dat schot had gewoon de 0-1 moeten zijn. Maar klinisch afronden is niet aan AZ besteed. Hooguit Boadu en Karlsson beheersen dat. Stengs zeker niet.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Van VI
AZ-trainer Pascal Jansen is blij met de ontwikkeling van Calvin Stengs, maar ziet na de wedstrijd tegen RKC Waalwijk dat er veel verbeterpunten zijn. Stengs was met een goal en een assist belangrijk, aan de andere kant leed hij van alle spelers op het veld het meeste balverlies.

'Feiten liegen niet', stelt Jansen dan ook voor de camera bij ESPN. 'Het is Calvin in een notendop. Hij legt heel veel risico in zijn spel, het rendement is wat aan de lage kant, maar wel weer een goal en een assist…', analyseert de coach van AZ. Het hoort bij het leerproces van Stengs. 'Het zijn afwegingen die je moet leren maken in het veld. Besef moet worden bijgebracht, daar proberen we elke dag in te investeren.'
Die eerste zin: “blij met de ontwikkeling” 🤔
Ik zou als trainer niet blij zijn om te zien dat hij eigenlijk juist geen vooruitgang heeft laten zien dit seizoen. Maar hij ziet het blijkbaar anders, is alweer tevreden met één assist en een doelpunt, en het verklaart waarom hij ‘m maar altijd laat staan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 02 mei 2021, 08:00 Van VI



Die eerste zin: “blij met de ontwikkeling” 🤔
Ik zou als trainer niet blij zijn om te zien dat hij eigenlijk juist geen vooruitgang heeft laten zien dit seizoen. Maar hij ziet het blijkbaar anders, is alweer tevreden met één assist en een doelpunt, en het verklaart waarom hij ‘m maar altijd laat staan.
Mwah, hij geeft toch ook aan waar de leerpunten duidelijk nog zitten?

Met zijn blessuregeschiedenis is dit seizoen het eerste volledige seizoen dat hij gaat volmaken (afgezien van weer een blessure aan het begin van het seizoen en de wedstrijden die hij heeft gemist door schorsing). Hij heeft nog geen enkel seizoen van 34 wedstrijden in de benen. Gaat het ook nog niet redden in het buitenland met zijn huidige manier van voetballen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 02 mei 2021, 08:00 is alweer tevreden met één assist en een doelpunt
Lijkt me terecht. :P
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

'Feiten liegen niet', stelt Jansen dan ook voor de camera bij ESPN. 'Het is Calvin in een notendop. Hij legt heel veel risico in zijn spel, het rendement is wat aan de lage kant, maar wel weer een goal en een assist…', analyseert de coach van AZ. Het hoort bij het leerproces van Stengs. 'Het zijn afwegingen die je moet leren maken in het veld. Besef moet worden bijgebracht, daar proberen we elke dag in te investeren.'
Dat mijn spel nog volwassener moet worden en ook fysiek om bij een club in het buitenland staande te houden werk ik aan, zo stelt Stengs in het interview bij ESPN
Duidelijk is dat zowel de club als de speler zelf beseffen (en dat zal ook voor Boadu gelden) dat het beter is nog minstens een seizoen te blijven. Voor een transfer komt het nu nog duidelijk te vroeg. Ik ga er wel van uit dat dit soort jongens nog wel blijven en als grote jongens (met liefst een prijs) de deur uit willen gaan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 02 mei 2021, 08:55 Duidelijk is dat zowel de club als de speler zelf beseffen (en dat zal ook voor Boadu gelden) dat het beter is nog minstens een seizoen te blijven. Voor een transfer komt het nu nog duidelijk te vroeg. Ik ga er wel van uit dat dit soort jongens nog wel blijven en als grote jongens (met liefst een prijs) de deur uit willen gaan.
Je optisme is te prijzen. Maar Stengs heeft de laatste 3 jaar iets van 100 wedstrijden gespeeld voor AZ. Stijgende lijn is afwezig. Gaat nóg een seizoen dan wel het verschil maken? Zijn vraagprijs is voor drie kwart potentie, elk seizoen extra moet je een deel van die potentie vervangen door kwaliteit en rendement. Ik zie dat niet gebeuren. Als er een club na zn dubieuze ek deelname 20miljoen neerlegt, moet AZ het toch gelijk doen?
Hij zegt elk interview na wat kritische vragen, ja het moet wat stabieler en dergelijke teksten. Maar meent hij dat echt vraag ik me af. Ik heb het idee dat hij zon wedstrijd als gister gewoon prima vindt.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Wat een negativisme op de AZ FAN page over de eigen jeugd spelers. Misschien zijn de verwachtingen wat hoog bij de kenners op deze site, maar Stengs zit als AZ speler bij de beste 24 van Nederland. Zijn cijfers geven aan dat hij bij veel kansen is betrokken, met gecreëerde kansen uit open spel in de top 3. Tuurlijk zie ik ook dat hij (te) veel de bal verliest en geen over mijn lijk instelling heeft, maar wel groot talent dat nu de volgende stap moet maken. Van Persie noemt hem een diamant. Maar wat weet die ervan..... Ik ben trouwens wel een fan van Boadu en Stengs.....
Praat geen Poep, doos.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 02 mei 2021, 08:55 Duidelijk is dat zowel de club als de speler zelf beseffen (en dat zal ook voor Boadu gelden) dat het beter is nog minstens een seizoen te blijven. Voor een transfer komt het nu nog duidelijk te vroeg. Ik ga er wel van uit dat dit soort jongens nog wel blijven en als grote jongens (met liefst een prijs) de deur uit willen gaan.
Dat hadden ze dan dit seizoen moeten bewerkstelligen.
Nee de hoofden van deze twee heren gaan alleen maar groeien. Die kun je beter nu verkopen zodat de club daadwerkelijk groeit en ze zelf al dan niet hun les leren. Als spelers als Poku en Barasi zich blijven ontwikkelen dan kun je ze ook met eigen jeugd opvangen op termijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Klinkt mooi: 'leerproces'. Maar wat ik mis is de absolute wil om een goede wedstrijd ervan te maken. Hij wil vooral mooie acties maken - lijkt wel.

En na twee jaar kunnen we wel vaststellen dat hij een trage leerling is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 02 mei 2021, 10:10 Wat een negativisme op de AZ FAN page over de eigen jeugd spelers. Misschien zijn de verwachtingen wat hoog bij de kenners op deze site, maar Stengs zit als AZ speler bij de beste 24 van Nederland. Zijn cijfers geven aan dat hij bij veel kansen is betrokken, met gecreëerde kansen uit open spel in de top 3. Tuurlijk zie ik ook dat hij (te) veel de bal verliest en geen over mijn lijk instelling heeft, maar wel groot talent dat nu de volgende stap moet maken. Van Persie noemt hem een diamant. Maar wat weet die ervan..... Ik ben trouwens wel een fan van Boadu en Stengs.....
Oh dus omdat het eigen jeugd is mag er geen kritiek zijn?!
Dus de kritiek op Dos Santos was ook onterecht? Was gewoon een fantastische voetballer ?
Sorry maar deze dooddoener ben ik wel klaar mee. Als een speler niet presteert hoort daarbij gewoon kritiek of het nou een eigen jeugdspeler is of een gekochte speler.

De enige wedstrijden die Van Persie waarschijnlijk van Stengs ziet, zijn de wedstrijden tussen Feyenoord en AZ. zo'n beetje de enige wedstrijden waarin Stengs wel een ruime voldoende haalt. Dus Van Persie weet er inderdaad niet veel van.

Over een ding zijn wij het blijkbaar wel eens, namelijk dat Stengs nu de volgende stap moet zetten. Dus zsm verkopen voor elk aannemelijk bod.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

multatuli schreef: 02 mei 2021, 11:04 Oh dus omdat het eigen jeugd is mag er geen kritiek zijn?!
Dus de kritiek op Dos Santos was ook onterecht? Was gewoon een fantastische voetballer ?
Sorry maar deze dooddoener ben ik wel klaar mee. Als een speler niet presteert hoort daarbij gewoon kritiek of het nou een eigen jeugdspeler is of een gekochte speler.

De enige wedstrijden die Van Persie waarschijnlijk van Stengs ziet, zijn de wedstrijden tussen Feyenoord en AZ. zo'n beetje de enige wedstrijden waarin Stengs wel een ruime voldoende haalt. Dus Van Persie weet er inderdaad niet veel van.

Over een ding zijn wij het blijkbaar wel eens, namelijk dat Stengs nu de volgende stap moet zetten. Dus zsm verkopen voor elk aannemelijk bod.
Dat jij Stengs vergelijkt met Dos Santos zegt genoeg. Een jongen zonder talent met een jongen met veel talent. Nogmaals, een eigen opgeleide speler in de selectie Nederlands Elftal is iets om trots op te zijn. Jij hebt er duidelijk een andere kijk op dan de bondscoach en Van Persie.....
Praat geen Poep, doos.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 02 mei 2021, 11:11 Dat jij Stengs vergelijkt met Dos Santos zegt genoeg. Een jongen zonder talent met een jongen met veel talent. Nogmaals, een eigen opgeleide speler in de selectie Nederlands Elftal is iets om trots op te zijn. Jij hebt er duidelijk een andere kijk op dan de bondscoach en Van Persie.....
Jij spreekt jezelf tegen, want je zei:
"Wat een negativisme op de AZ FAN page over de eigen jeugd spelers"
Dos Santos was ook een eigen jeugdspeler. En in het begin had Dos Santos ook talent net als Stengs.

En ja ik heb er een andere kijk op dan de (aanstaande) schoonvader van Stengs en een Feyenoord supporter.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 25 apr 2021, 16:25 Ik heb het even opgezocht.
Eredivisie:
26x basis
25× 90 minuten
1x gewisseld kwartier voor tijd bij 3-0 met komende Europese wedstrijd.
Nog nooit gewisseld dus uit voetbal oogpunt.

Tel daar alle andere wedstrijden bij op en je komt op :
35 wedstrijden - 3000speelminuten
Met 6 goals en 5 assists.
3000:11 = 273 minuten per g/a (3 x 90min)

Hij kan er zelf natuurlijk niets aan doen dat hij nooit gewisseld word, maar het is echt van de zotte. Iemand die nooit gewisseld wordt, moet ook wat extras laten zien. Het omgekeerde is waar.
Wat denkt AZ hiermee te bereiken? Financieel oogpunt leek logisch. Maar zn waarde daalt met de week. En een ek deelname kan alleen gebeuren uit vriendjespolitiek. Een Noa Lang doet het aantoonbaar beter.

AZ wil topspelers opleiden, en ik begrijp dat je bij dergelijke waardevolle spelers ze vaak de kans blijft geven. Maar ook mentale weerbaarheid en bewijzen dat je erin hoort als het wat minder gaat hoort bij het vormen van topspelers. Een troetelbeer omgang gaat de speler zelf ook niet helpen bij het klaarstomen voor de top. Tevens geeft het scheve gezichten binnen de selectie als je mensen voortrekt.

Kortgezegd, AZ stop met dat vertroetelen. AZ heeft er niks aan, speler wordt er niet beter van en als toeschouwer zorgt het voor irritatie.
Anders dan bij Boadu kun je bij Stengs toch wel de discussie voeren of die technische bevliegingen van hem niet dat 'extra's' zijn dat hij dan brengt. Los van dat hem nooit wisselen hem niet naar de top gaat brengen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 02 mei 2021, 08:11 Mwah, hij geeft toch ook aan waar de leerpunten duidelijk nog zitten?

Met zijn blessuregeschiedenis is dit seizoen het eerste volledige seizoen dat hij gaat volmaken (afgezien van weer een blessure aan het begin van het seizoen en de wedstrijden die hij heeft gemist door schorsing). Hij heeft nog geen enkel seizoen van 34 wedstrijden in de benen. Gaat het ook nog niet redden in het buitenland met zijn huidige manier van voetballen.
Hij geeft aan dat ie tevreden is met zijn ontwikkeling en dat vind ik ronduit merkwaardig. Ik zie nergens een stijgende lijn.
En ik word echt kriegel van dat elke keer maar weer erbij halen van zijn blessureverleden. Hoelang blijft dat gelden? Voor mij niet meer. Na twee seizoenen mag dat echt geen excuus meer zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten