Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 15 jan 2021, 10:41 maar het is ook niet de potentie die spelers als Stengs en Boadu wordt toegedicht,
Maar welke potentie wordt dan exact door wie toegedicht?

Ik merk dat mensen hier Boadu langs de meetlat van Mbappe leggen, maar wie doet dat dan verder nog?

Ik denk dat we eerst even verwachtingen moeten matchen alvorens we verder discussiëren.
AZpatriate
Steward
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 feb 2020, 10:22

Grillig, zei jij al ergens eerder, Antti.

Dan wordt je geduld op de proef gesteld, maar word je wel getrakteerd op unieke voetbalingevingen die je niet van de meeste andere voetballers te zien krijgt.

Volgens mij is het bij zulke spelers beter om er geen statistieken bij te halen maar gewoon te genieten van de momenten wanneer en zolang het kan.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZpatriate schreef: 16 jan 2021, 08:54 Grillig, zei jij al ergens eerder, Antti.

Dan wordt je geduld op de proef gesteld, maar word je wel getrakteerd op unieke voetbalingevingen die je niet van de meeste andere voetballers te zien krijgt.

Volgens mij is het bij zulke spelers beter om er geen statistieken bij te halen maar gewoon te genieten van de momenten wanneer en zolang het kan.
Grillig, maar ook slordig. Hij staat op een plek waar je meer risico moet nemen met vooruit spelen en dus ook meer fouten mag maken, maar hij geeft ook nogal eens slechte passes terwijl er bijna geen druk op de bal is en het risico op een onderschepping ook nog eens heel laag is. Dat gebeurt echt nog te veel. Daarentegen staat hij nu wel op 3 goals uit de laatste 5 wedstrijden en stond aan de basis van 2 penalty's, dat begint er in ieder geval weer op te lijken. Maar de grote vorm is er nog niet maar dat lijkt er op deze positie wel aan te komen. Pascal Jansen zei in de voorbereiding al dat continuïteit belangrijk is en dat geldt zeker ook voor Stengs.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vraag mij serieus af of er geen mix-up is geweest met die Calvin uit de McDonald's reclame.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Wanneer gaat Stengs is een keer banken? Minimaal een jaar rijp voor een paar weekjes op de bank voor mijn gevoel.
.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Azzaandijk schreef: 20 jan 2021, 21:59 Wanneer gaat Stengs is een keer banken? Minimaal een jaar rijp voor een paar weekjes op de bank voor mijn gevoel.
Wie weet zondag al. Schijnt een blessure te hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Azzaandijk schreef: 20 jan 2021, 21:59 Wanneer gaat Stengs is een keer banken? Minimaal een jaar rijp voor een paar weekjes op de bank voor mijn gevoel.
Eens, niet is......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Speciaal voor alle Calvin Stengs fanaten, Die nu nog steeds van mening zijn dat Stengs altijd moet worden opgesteld heeft Voetbal International een video online gezet met daarin een analyse van Stengs.

https://www.vi.nl/video/code-rood-voor- ... -in-gevaar

In deze video komen zaken naar voren die ik ook al meer dan een jaar zeg over Stengs:
o.a.
- is onterecht op 10 gezet. Had gewoon op rechtsbuiten moeten blijven staan
- hij doet steeds minder, loopt vaak een beetje rond te slenteren ipv actief meedoen
- staat stil (of is zelfs achteruit gegaan) in zijn ontwikkeling
- lijdt veel te veel balverlies
- verdedigt amper mee, blijft een beetje als ballerina rondlopen nadat hij de bal verloren heeft
- teert op zijn talent en zijn 1 a 2 mooie acties per wedstrijd
- komt altijd alleen in de bal en gaat nooit diep, is daardoor veel te voorspelbaar geworden.
- heeft een rendement van 0,0
- Alireza was als speler van AZ veel belangrijker voor AZ dan een Stengs [Deze is speciaal voor jou Antti :mrgreen: ]
- van een speler met zijn talent moet je veel meer verwachten, dan van spelers die niet beter kunnen.
- is zoals hij nu speelt totaal niet interessant voor een topclub en gaat het in de top op deze manier ook niet redden.
- gaat op deze manier niet spelen op het EK.
- krijgt waarschijnlijk niet de juiste prikkels van de trainersstaf
- had al lang een tijdje op de bank terecht moeten komen. :!: :!: :!:

IK zou zeggen luister zelf maar en geniet van de analyse van jullie idool.
Ik hoop dat ze binnenkort ook een dergelijke analyse maken van Boadu.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 23 jan 2021, 08:38 Speciaal voor alle Calvin Stengs fanaten, Die nu nog steeds van mening zijn dat Stengs altijd moet worden opgesteld heeft

Werd gisteren anders toch weer bij voetbal inside geprezen.
Verder zou ik niet weten wie bij AZ hem een hele wedstrijdreeks zou moeten vervangen. We kunnen niet stellen dat Evjen, Gudmundsson of Aboukhlal zo'n goede indruk maken.
Die kunnen een keer leuk invallen maar komen te kort voor een hele reeks.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 23 jan 2021, 08:38 Speciaal voor alle Calvin Stengs fanaten, Die nu nog steeds van mening zijn dat Stengs altijd moet worden opgesteld heeft Voetbal International een video online gezet met daarin een analyse van Stengs.

https://www.vi.nl/video/code-rood-voor- ... -in-gevaar

In deze video komen zaken naar voren die ik ook al meer dan een jaar zeg over Stengs:
o.a.
- is onterecht op 10 gezet. Had gewoon op rechtsbuiten moeten blijven staan
- hij doet steeds minder, loopt vaak een beetje rond te slenteren ipv actief meedoen
- staat stil (of is zelfs achteruit gegaan) in zijn ontwikkeling
- lijdt veel te veel balverlies
- verdedigt amper mee, blijft een beetje als ballerina rondlopen nadat hij de bal verloren heeft
- teert op zijn talent en zijn 1 a 2 mooie acties per wedstrijd
- komt altijd alleen in de bal en gaat nooit diep, is daardoor veel te voorspelbaar geworden.
- heeft een rendement van 0,0
- Alireza was als speler van AZ veel belangrijker voor AZ dan een Stengs [Deze is speciaal voor jou Antti :mrgreen: ]
- van een speler met zijn talent moet je veel meer verwachten, dan van spelers die niet beter kunnen.
- is zoals hij nu speelt totaal niet interessant voor een topclub en gaat het in de top op deze manier ook niet redden.
- gaat op deze manier niet spelen op het EK.
- krijgt waarschijnlijk niet de juiste prikkels van de trainersstaf
- had al lang een tijdje op de bank terecht moeten komen. :!: :!: :!:

IK zou zeggen luister zelf maar en geniet van de analyse van jullie idool.
Ik hoop dat ze binnenkort ook een dergelijke analyse maken van Boadu.
Ik denk wij allemaal wel zien dat dit inderdaad aan de orde is. In ieder geval de vele unforced errors tov de exceptionele oplevingen. Het ging er meer om hoe te bekomen dat dit gedrag zou gaan verbeteren en het rendement zou gaan verhogen. Met de aantekening dat hij heel de voorbereiding heeft gemist maar dat kan nu geen reden meer zijn. In ieder geval was er wel iets van beterschap merkbaar. De haters kozen voor het conflict- en concurrentiemodel. Die laatste was er in principe maar Evjen kan hem momenteel niet het vuur aan de schenen leggen en zal wellicht ook te weinig kansen hebben gehad.

Ik verbaas me wel over het gebrek aan inzet omdat Slot altijd aangaf dat hij wel zijn meters maakte en dat Stengs voldoende mee verdedigde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 23 jan 2021, 09:41 Werd gisteren anders toch weer bij voetbal inside geprezen.
Verder zou ik niet weten wie bij AZ hem een hele wedstrijdreeks zou moeten vervangen. We kunnen niet stellen dat Evjen, Gudmundsson of Aboukhlal zo'n goede indruk maken.
Die kunnen een keer leuk invallen maar komen te kort voor een hele reeks.
Dit is ook het probleem van AZ. Het woord concurentie kennen ze niet in Alkmaar. Spelers die dat wel kennen, en soliciteren naar een basisplaats moeten op gesprek komen bij de trainer. Gudmundsson vindt ik trouwens niet zo slecht spelen laatste tijd(alleen verschrikelijke afwerking). Maar dat is niet echt een buitenspeler. Evjen die Stengs zou moeten vervangen wordt vakkundig verwaarloost. Hij valt inderdaad tegen, maar AZ heeft geen plan met die gozer. 2x per maand een halve wedstrijd en de rest van de tijd wegkleunen op de bank, daar wordt je vast beter van.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 23 jan 2021, 09:41 Werd gisteren anders toch weer bij voetbal inside geprezen.
Verder zou ik niet weten wie bij AZ hem een hele wedstrijdreeks zou moeten vervangen. We kunnen niet stellen dat Evjen, Gudmundsson of Aboukhlal zo'n goede indruk maken.
Die kunnen een keer leuk invallen maar komen te kort voor een hele reeks.
Dat jij meer waarde hecht in wat er terloops bij Voetbal Inside gezegd wordt door een paar grappenmakers, dan een uitgebreide analyse door serieuze voetbalanalisten van VI, zegt natuurlijk alles.

Dat wij op dit moment weinig goede vervanger voor Stengs hebben, ben ik deels met je eens. Evjen en Aboukhlal zijn op dit moment geen goede vervangers voor Stengs (al is Stengs en Evjen lood om oud ijzer, Evjen minder balverlies maar ook minder opvallend) en Gudmundsson is geen rechtsbuiten. Op 10 is Gudmundsson wel beter dan Stengs, maar ik ben de laatste tijd van mening dat spits op dit moment de beste positie is voor Gudmundsson.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 23 jan 2021, 09:57 Ik denk wij allemaal wel zien dat dit inderdaad aan de orde is. In ieder geval de vele unforced errors tov de exceptionele oplevingen. Het ging er meer om hoe te bekomen dat dit gedrag zou gaan verbeteren en het rendement zou gaan verhogen. Met de aantekening dat hij heel de voorbereiding heeft gemist maar dat kan nu geen reden meer zijn. In ieder geval was er wel iets van beterschap merkbaar. De haters kozen voor het conflict- en concurrentiemodel. Die laatste was er in principe maar Evjen kan hem momenteel niet het vuur aan de schenen leggen en zal wellicht ook te weinig kansen hebben gehad.

Ik verbaas me wel over het gebrek aan inzet omdat Slot altijd aangaf dat hij wel zijn meters maakte en dat Stengs voldoende mee verdedigde.
Ik ben blij dat je nu wel toegeeft dat het niet goed gaat met Stengs. Ik hoop dat je na deze analyse van VI ook ziet dat pamperen niet de beste oplossing was met Stengs, maar dat hij een jaar geleden al anders aangepakt had moeten worden. Een jaar geleden liet Evjen goede dingen zien en dat was het moment geweest dat Stengs een paar wedstrijden op de bank had kunnen worden gezet en Evjen meer speeltijd gegeven had kunnen worden. Nu is Evjen inderdaad ook geen meerwaarde omdat hij heeft zitten verpieteren op de bank.

Overigens ben ik geen hater maar een fan van Stengs (maar dan wel in de vorm en inzet zoals hij meer dan een jaar geleden speelde).
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 23 jan 2021, 10:02 Dat jij meer waarde hecht in wat er terloops bij Voetbal Inside gezegd wordt door een paar grappenmakers, dan een uitgebreide analyse door serieuze voetbalanalisten van VI, zegt natuurlijk alles.

Dat wij op dit moment weinig goede vervanger voor Stengs hebben, ben ik deels met je eens. Evjen en Aboukhlal zijn op dit moment geen goede vervangers voor Stengs (al is Stengs en Evjen lood om oud ijzer, Evjen minder balverlies maar ook minder opvallend) en Gudmundsson is geen rechtsbuiten. Op 10 is Gudmundsson wel beter dan Stengs, maar ik ben de laatste tijd van mening dat spits op dit moment de beste positie is voor Gudmundsson.
De verwachting was wel afgelopen zomer dat Evjen zelfs de vervanger van Stengs zou zijn bij een transfer. Op dat vlak is het logisch dat er geen andere speler is gehaald.

Dat werd aangegeven dat dit vorig jaar al zichtbaar was, klopt niet helemaal. Zijn data waren toen veel beter, qua scoren is trouwens zijn rendement dit seizoen beter dan vorig jaar.

Xg vorig jaar: 3,82
Xg dit jaar: 2,47
Hij heeft nu al vaker gescoord in minder wedstrijden en conform de data wil dit zeggen dat hij minder kansen nodig had om doelpunten te maken.

Zijn key passes zijn wel veel minder:
Xa vorig jaar: 7,40
Xa dit jaar: 2,73
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 23 jan 2021, 10:17 De verwachting was wel afgelopen zomer dat Evjen zelfs de vervanger van Stengs zou zijn bij een transfer. Op dat vlak is het logisch dat er geen andere speler is gehaald.

Dat werd aangegeven dat dit vorig jaar al zichtbaar was, klopt niet helemaal. Zijn data waren toen veel beter, qua scoren is trouwens zijn rendement dit seizoen beter dan vorig jaar.

Xg vorig jaar: 3,82
Xg dit jaar: 2,47
Hij heeft nu al vaker gescoord in minder wedstrijden en conform de data wil dit zeggen dat hij minder kansen nodig had om doelpunten te maken.

Zijn key passes zijn wel veel minder:
Xa vorig jaar: 7,40
Xa dit jaar: 2,73
Voor mij was al bijna meteen na het debuut van Stengs in het Nederlands elftal heel duidelijk dat hij minder presteerde dan de periode voor zijn debuut. Hij speelde toen nog niet zo dramatisch als afgelopen half jaar, maar wel duidelijk minder dan voor zijn debuut. Echter werd dit nog enigszins verbloemd omdat hij ook af en toe briljante acties had.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 23 jan 2021, 10:10 Ik ben blij dat je nu wel toegeeft dat het niet goed gaat met Stengs. Ik hoop dat je na deze analyse van VI ook ziet dat pamperen niet de beste oplossing was met Stengs, maar dat hij een jaar geleden al anders aangepakt had moeten worden. Een jaar geleden liet Evjen goede dingen zien en dat was het moment geweest dat Stengs een paar wedstrijden op de bank had kunnen worden gezet en Evjen meer speeltijd gegeven had kunnen worden. Nu is Evjen inderdaad ook geen meerwaarde omdat hij heeft zitten verpieteren op de bank.

Overigens ben ik geen hater maar een fan van Stengs (maar dan wel in de vorm en inzet zoals hij meer dan een jaar geleden speelde).
Er bestaat geen exacte wetenschap hoe spelers uit vorm weer aan de praat te krijgen. Niet pamperen en hard aanpakken is de meest geopperde wijze maar daar voel ik ook altijd een soort van afreageren, boosheid en wraak. We gaan stoppen met de speler te pamperen, niet om hem beter te maken maar omdat hij gestraft moet worden voor zijn wanprestaties. Enfin, ik geloof dat het laatste het eerste gevoel is en hem weer op de rit krijgen de bijvangst is. Wat het wel is weet ik ook niet. Zo ver reikt mijn psychologische kennis niet. Maar ik zie meer in gericht coachen, wijzen op fouten maar tegelijkertijd wel vertrouwen blijven geven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 23 jan 2021, 10:24 Er bestaat geen exacte wetenschap hoe spelers uit vorm weer aan de praat te krijgen. Niet pamperen en hard aanpakken is de meest geopperde wijze maar daar voel ik ook altijd een soort van afreageren, boosheid en wraak. We gaan stoppen met de speler te pamperen, niet om hem beter te maken maar omdat hij gestraft moet worden voor zijn wanprestaties. Enfin, ik geloof dat het laatste het eerste gevoel is en hem weer op de rit krijgen de bijvangst is. Wat het wel is weet ik ook niet. Zo ver reikt mijn psychologische kennis niet. Maar ik zie meer in gericht coachen, wijzen op fouten maar tegelijkertijd wel vertrouwen blijven geven.
Dat is jouw gevoel, maar niet zoals ik ben. Al meer dan een jaar geleden schreef ik dat het goed zou zijn voor de ontwikkeling van Stengs en Boadu als ze af en toe op de bank gezet zouden worden. Dat heeft dus niets met wraak te maken, maar met het geven van prikkels om weer optimaal te gaan presteren en zich beter kunnen ontwikkelen. Ik heb ook al eerder een uitgebreid verhaal geschreven dat de meeste jonge voetballers die prikkels nodig hebben (of bijgestuurd moeten worden, zo kun je het ook noemen) om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Ik ben altijd fan geweest van deze 2 spelers en vind het qua persoonlijkheden ook leuke gasten. Maar het pad waarop ze zitten bij AZ is niet goed. dat is niet alleen hun fout, maar de fout van de trainersstaf (heb ik ook al vaker geschreven).
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 23 jan 2021, 10:36 Dat is jouw gevoel, maar niet zoals ik ben. Al meer dan een jaar geleden schreef ik dat het goed zou zijn voor de ontwikkeling van Stengs en Boadu als ze af en toe op de bank gezet zouden worden. Dat heeft dus niets met wraak te maken, maar met het geven van prikkels om weer optimaal te gaan presteren en zich beter kunnen ontwikkelen. Ik heb ook al eerder een uitgebreid verhaal geschreven dat de meeste jonge voetballers die prikkels nodig hebben (of bijgestuurd moeten worden, zo kun je het ook noemen) om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Ik ben altijd fan geweest van deze 2 spelers en vind het qua persoonlijkheden ook leuke gasten. Maar het pad waarop ze zitten bij AZ is niet goed. dat is niet alleen hun fout, maar de fout van de trainersstaf (heb ik ook al vaker geschreven).
Dat is allemaal moeilijk in te schatten omdat je niet weet hoe het er intern aan toe gaat. Het enige wat wij kunnen zien is de opstelling en het wisselbeleid. Ze zullen bij AZ toch ook dit allemaal wel weten en daaraan werken?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 23 jan 2021, 11:13 Dat is allemaal moeilijk in te schatten omdat je niet weet hoe het er intern aan toe gaat. Het enige wat wij kunnen zien is de opstelling en het wisselbeleid. Ze zullen bij AZ toch ook dit allemaal wel weten en daaraan werken?
Je ziet toch de permanente wanprestaties op het veld. Dat zegt toch genoeg.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 23 jan 2021, 11:18 Je ziet toch de permanente wanprestaties op het veld. Dat zegt toch genoeg.
Dan nog weet je niet hoe de aanpak intern is. Maar het moge duidelijk zijn dat het iig nu nog niet werkt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gesloten