Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik ben gewoon serieus blij als Stengs eindelijk is verkocht. Wat een irritant verwend mannetje.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Stengs had vandaag wel heel veel balverlies. Sowieso lijkt hij de laatste weken niet heel erg lekker in vorm te zijn. Dan mag Jansen wat mij betreft ook Evjen brengen in het laatste half uur. Misschien dat zo'n wissel bij Stengs ook duidelijk maakt dat er een tandje bij moet.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij krijgt op vi.nl nog een 5,5 als cijfer voor de moeite. Ik dacht vanavond meer aan een 3,5.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wat mij het meeste ergert aan Stengs is dat hij zoveel voetbal talent heeft en er geen klote mee doet. Onbegrijpelijk dat niemand hem een keer op zijn plaats zet en hem weer nederig aan het voetballen krijgt. Is hard op weg een 2e Dos Santos te worden.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Ik zag laatst een keer een filmpje van zo'n televisie cabaretier die erin slaagde om eventjes mee te trainen met Schalke. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Stengs eigenlijk ook cabaretier is en nog een stapje verder is gegaan. Hij is erin geslaagd om een basisplaats bij een eredivisieclub te veroveren zonder dat iemand doorheeft dat hij de boel in de maling neemt.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Voltreffer Vick schreef: 11 apr 2021, 06:01 Ik zag laatst een keer een filmpje van zo'n televisie cabaretier die erin slaagde om eventjes mee te trainen met Schalke. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Stengs eigenlijk ook cabaretier is en nog een stapje verder is gegaan. Hij is erin geslaagd om een basisplaats bij een eredivisieclub te veroveren zonder dat iemand doorheeft dat hij de boel in de maling neemt.
Njits :D die is geweldig. Heb je hem ook al mee zien trainen bij FC Utrecht?
En ik snap je gevoel :|
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Deze zomer verkopen tegen een redelijk bod. Maar ik heb niet het gevoel dat dat meer dan 4-7 miljoen wordt.
Als je al anderhalf jaar niet beter wordt bij AZ...maar al wel wedstrijd in, wedstrijd uit mag proberen...
Mentaal gewoon niet in staat om meer op te brengen dan dit.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hoe zou dat gaan op een verjaardagsfeestje van Frank de Boer? Zullen zijn schoonzoons Stengs en Kooij dan naast Frank zitten? Dan heb je de slechtste bondscoach (na Blind) naast de slechtste scheidsrechter (na Van Boekel) en de slechtste speler van AZ (na Aboukhlal) zitten. Gezellig!

Stengs kan zijn relatie de komende anderhalf jaar nooit verbreken want dat kost hem een EK en WK. Rare situatie is dat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 11 apr 2021, 08:44 Hoe zou dat gaan op een verjaardagsfeestje van Frank de Boer? Zullen zijn schoonzoons Stengs en Kooij dan naast Frank zitten? Dan heb je de slechtste bondscoach (na Blind) naast de slechtste scheidsrechter (na Van Boekel) en de slechtste speler van AZ (na Aboukhlal) zitten. Gezellig!

Stengs kan zijn relatie de komende anderhalf jaar nooit verbreken want dat kost hem een EK en WK. Rare situatie is dat.
Dat kan natuurlijk niet. Maximaal één bezoeker😉
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Langedijk schreef: 11 apr 2021, 08:44 Hoe zou dat gaan op een verjaardagsfeestje van Frank de Boer? Zullen zijn schoonzoons Stengs en Kooij dan naast Frank zitten? Dan heb je de slechtste bondscoach (na Blind) naast de slechtste scheidsrechter (na Van Boekel) en de slechtste speler van AZ (na Aboukhlal) zitten. Gezellig!

Stengs kan zijn relatie de komende anderhalf jaar nooit verbreken want dat kost hem een EK en WK. Rare situatie is dat.
:D :D =D> =D>
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

multatuli schreef: 10 apr 2021, 22:54 Wat mij het meeste ergert aan Stengs is dat hij zoveel voetbal talent heeft en er geen klote mee doet. Onbegrijpelijk dat niemand hem een keer op zijn plaats zet en hem weer nederig aan het voetballen krijgt. Is hard op weg een 2e Dos Santos te worden.
Na ziin blessure durft hij niet meer vol de duels in te gaan. Wordt nooit meer wat
Volgend jaar april weten we meer
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 12 apr 2021, 14:03 Maar als je als speler te veel balverlies leidt dan word je daar op veroordeeld en soms zelfs op afgerekend; zie het geval Stengs. Dus dan zijn er spelers die op safe gaan spelen om 'fouten' te voorkomen. Gevolg soms nog meer zand in de motor.

Nu ga ik voor sommigen hier misschien een gewaagde uitspraak doen. In een ploeg met betere voetballers gaat Stengs denk ik ook beter voetballen en kan ie meer uitblinken in zijn kwaliteiten!
De reden dat Stengs wel door een deel van de supporters wordt "afgerekend" op balverlies en andere spelers niet, is dat het bij Stengs extreem vaak is. En dan ook regelmatig hele simpele ballen die je bij de d-tjes al niet meer fout mag geven. Een speler van Jong AZ mag nog weleens zo'n bal fout geven, maar een speler als Stengs moet die bal gewoon goed kunnen overspelen.

Ik denk ook dat Stengs in een betere elftal meer gaat uitblinken, maar dan om andere reden dan dat jij denkt. Ik zie namelijk een gemakzucht en desinteresse bij Stengs. Hij speelt de meeste wedstrijden op 80 procent ipv 100 procent. Dat is juist wat mij ook zo ontzettend irriteert aan hem. Iedereen kan zien dat hij beter kan, maar het gewoon verdomt. Bij een betere club/beter elftal komt hij hier niet mee weg. Dan wordt hij door een vedette als Ibrahimovic of Tadic meteen verrot gescholden als hij dat soort ziekenhuis ballen geeft. Barry van Galen en Schaars waren vroeger ook zo, maar tegenwoordig missen we een dergelijke speler bij AZ. In het Feyenoord van Van Hanegem en Laseroms hadden ze Stengs letterlijk van het veld af geschopt met zijn mentaliteit. Dan leert hij dat diva gedrag wel heel snel af.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 12 apr 2021, 15:16 ... In het Feyenoord van Van Hanegem en Laseroms hadden ze Stengs letterlijk van het veld af geschopt met zijn mentaliteit. Dan leert hij dat diva gedrag wel heel snel af.
Volgens mij zien we hem dan nooit meer op een voetbalveld terug. Hij is nogal breekbaar! :wink:

Ik ben met je eens de lat moet hoger. Niet alleen met Stengs hoor. Als ie nog een jaar blijft dan hoop ik dat de nieuwe 'ervaren' assistent hem kan en gaat opvoeden!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Stuk van Volkskrant.nl van gisteren 17:51 uur:
Calvin Stengs moet AZ nu maar eens bij de hand gaan nemen

AZ was op eigen veld met 2-0 te sterk voor Sparta en blijft daardoor in de race voor de tweede plek. Rechtsbuiten Calvin Stengs blijft een belangrijke speler voor de Alkmaarders, maar hij moest wel toegeven tegen Sparta niet in grootse vorm te steken.

Bart Vlietstra11 april 2021, 17:51

Aan een muur in het kneuterig gedecoreerde spelershome van AZ, dat ook dienst doet als interviewruimte, hangt een gesigneerd paar voetbalschoenen van Feyenoorder Steven Berghuis. Een paar meter voor die muur, feitelijk net onder die kicksen, staat AZ-speler Calvin Stengs klaar voor een interview.

De symboliek is krachtig: de rechtsbuitens Stengs en Berghuis strijden om een plek in het Nederlands elftal. Berghuis, die zijn carrière bij AZ lanceerde, heeft de overhand. Hij scoort dit seizoen vaker (17 om 6), geeft meer assists (11 om 4), en probeert het spel van Feyenoord verbaal en met cross-passes te orkestreren, al slaat hij daar soms in door.

Bij het Nederlands elftal opende Berghuis de afgelopen twee interlands de score. Stengs moest het doen met invalbeurten, niet onlogisch gezien het verschil in cijfers.

Zaterdagavond in de thuiswedstrijd tegen Sparta (2-0) is er een uitgelezen mogelijkheid voor Stengs om zijn statistieken op te vijzelen. Hij moet voor rust tweemaal scoren, eenmaal staat hij zelfs vlak voor de doellijn als Karlsson na een fraaie pirouette de bal naar hem tikt, maar die ketst knullig tegen Stengs’ standbeen. Stengs woelt door zijn haardos, kijkt ongelovig en grossiert daarna in balverlies. Berghuis tekent een dag later voor het winnende doelpunt in Utrecht.

EK-selectie
Ze lijken bijna zeker van de EK-selectie, omdat veel concurrenten weinig spelen. Qua technische bagage en inzicht ontlopen ze elkaar niet veel, de soms wat oververhitte scherpschutter Berghuis en de kwikzilverachtige Stengs, die ook als aanvallende middenvelder kan spelen. De dieptepass van Stengs aan het begin van AZ-Sparta met de buitenkant voet is monumentaal mooi. Met precies de juiste snelheid scheert de bal langs onmachtige Spartanen, zo in de voeten van Myron Boadu, die vervolgens op Sparta-doelman Okoye stuit. Even sierlijk als stoïcijns schudt Stengs in die fase een paar keer Sparta-back Pinto van zich af.

De 22-jarige AZ-aanvaller heeft nog steeds de toekomst. De zeven jaar oudere Berghuis brak pas op zijn 23ste voor het eerst door de 10 doelpuntengrens in een eredivisieseizoen (11 in totaal), aangejaagd overigens door de zaakwaarnemer die Stengs nu heeft, José Fortes Rodriguez.

Stengs kent het verhaal van Fortes’ collega Raiola die Zlatan Ibrahimovic al in hun eerste gesprek inpeperde dat zijn statistieken beter moesten anders kon hij hem niet ‘wegbrengen’ naar een grotere club. ‘José hamert ook zeker op mijn statistieken. Hij verwacht meer van me. Dat is alleen maar goed, dat doe ik zelf ook.’

Stengs, die niet helemaal fit aan het seizoen begon, heeft vaak pech dat zijn voorzetten niet worden afgemaakt. Volgens Opta had hij vier assists meer moeten hebben, daarin is hij de meest ‘gedupeerde’ eredivisiespeler. Daarbij verzorgde Stengs ook vijfmaal de pass die leidde tot een assist en viermaal mondden zijn acties uit in een strafschop. Strafschoppen die hij vervolgens overliet aan Teun Koopmeiners, waar penalty’s Berghuis dit seizoen al acht doelpunten opleverde. Stengs: ‘Teun neemt die strafschoppen gewoon goed. Wat moet ik dan doen? Hij heeft er een paar gemist, ja, maar er ook heel veel gemaakt.’

Willem van Hanegem en Rafael van der Vaart vroegen zich recentelijk af of Stengs wel beseft hoe goed hij is. Er kwam meer kritiek. Is hij gretig genoeg? Zeker in vergelijking met de van de bewijsdrang barstende Berghuis?

Kritiek
Kritiek was nieuw voor de Amsterdammer, al sinds zijn debuut aangemerkt als een talent van de buitencategorie. ‘Ik vond die kritiek soms te makkelijk, maar het meeste wel terecht. Dat nam ik mee.’

Juist in de weken voor de interlandperiode richtte hij zich op met een doelpunt en drie assists in vijf duels. Reflecterend op AZ-Sparta: ‘Deze wedstrijd was minder. Ik ben de eerste die dat toegeeft. Ik snap wel wat ze bedoelen met: het mag iets gretiger. Niet dat ik niet gretig ben, ik wíl ook die goals maken. Misschien is dat mijn uitstraling.’

Van der Vaart deed twee maanden geleden in Studio Voetbal een beroep op bondscoach Frank de Boer, de schoonvader van Stengs, om hem aan te pakken. Maar aan de eettafel in huize De Boer bleef alles rustig, vertelt Stengs. ‘Niet aanpakken, maar hij geeft wel aan wat ik kan verbeteren. Maar dat gebeurt echt niet dagelijks en het zijn geen heel lange gesprekken,meer kleine dingen. Ik moet het hem gewoon laten zien op het veld zoals iedereen. Misschien moet ik voor mijn gevoel zelfs wat extra geven om hem te overtuigen. Dat is goed voor mij.’

Coach Pascal Jansen wisselt Stengs zaterdag tegen Sparta niet. Jansen: ‘Als Calvin investeert in de ploeg dan zal ik hem altijd steunen.’

Ook AZ is erbij gebaat dat Stengs definitief ontbolstert, op het EK zijn klasse laat zien. De potentie is er om Barcelona of Real Madrid te halen, oordeelde voormalig Real Madrid-speler Van der Vaart. Maar dan moet hij nu AZ eens bij de hand gaan nemen. Stengs denkt even na. Tikje weifelend: ‘Ja dat klopt misschien wel.’
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 12 apr 2021, 15:16 In het Feyenoord van Van Hanegem en Laseroms
In deze tijd waren deze spelers al lang levenslang geschorst geweest. :lol:
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 13 apr 2021, 06:37 In deze tijd waren deze spelers al lang levenslang geschorst geweest. :lol:
Niet als ze het in een donkere hoek op de training doen :mrgreen:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... elden.html

Van Galen kraakt mentaliteit van AZ-spelers: 'Ze moeten hem verrot schelden'
Gepubliceerd: Woensdag 14 april 2021 om 09:20
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook

Barry van Galen stoort zich aan de mentaliteit in het elftal van AZ. De voormalig spelmaker van de Alkmaarders zag een bepaalde gelatenheid, nadat Calvin Stengs een grote kans had verprutst in het duel met Sparta.

Volgens Van Galen moeten de spelers van AZ vaker boos worden op elkaar. "Ze moeten hem dan verrot schelden, anders gebeurt het de volgende keer weer!", zegt hij in de Retteketet Podcast van Voetbal International.

"Hij kan zo de bal erin schieten, maar dan moet je echt je hebben en houwen erin gooien", vervolgt Van Galen over Stengs. "Hij leunde een beetje achterover, zo van: die zit erin. Dan moet drie, vier man hem eigenlijk helemaal verrot schelden. Je kan zeggen: hij weet ook wel dat de bal erin moet. Nee! Je moet het doen zoals Van Nistelrooy; wat er ook gebeurt, de bal moet in het net. Dat kon Van Gaal zo goed, ze zo op scherp krijgen. Volgens mij wordt er nu niemand boos op zo'n jongen."

"Dus, dan gebeurt het de volgende keer weer", aldus Van Galen. "Dan is het misschien wel bij 0-0, in een belangrijke wedstrijd. Nu denkt iedereen: oh, het is maar Sparta. Maar die bal moet er gewoon in!" De ploeg van coach Pascal Jansen won met 2-0 van Sparta door goals van Jordy Clasie en Dani de Wit en hield daardoor gelijke tred met PSV in de strijd om de tweede plaats.

Kijk Barry denkt er dus precies hetzelfde over: hard aanpakken die Stengs.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

pAZcal schreef: 10 apr 2021, 20:42 Ik ben gewoon serieus blij als Stengs eindelijk is verkocht. Wat een irritant verwend mannetje.
Ik niet. Die gaat gewoon in het nieuwe seizoen samen met zijn maatje een prachtig historisch seizoen bij AZ draaien.
Jahanbaksh was in zijn laatste seizoen ook pas superieur, gaat met deze twee gastjes ook gebeuren zodat ze als grote meneren bij ons vertrekken :wink:

Overigens we vergeten snel, een dik seizoen geleden was het volgens de media nog een schande dat AZ die twee zou tegen houden en werden gezien als de grootste parels op onze velden
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... r-AZ-.html
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 14 apr 2021, 09:15 Ik niet. Die gaat gewoon in het nieuwe seizoen samen met zijn maatje een prachtig historisch seizoen bij AZ draaien.
Jahanbaksh was in zijn laatste seizoen ook pas superieur, gaat met deze twee gastjes ook gebeuren zodat ze als grote meneren bij ons vertrekken :wink:

Overigens we vergeten snel, een dik seizoen geleden was het volgens de media nog een schande dat AZ die twee zou tegen houden en werden gezien als de grootste parels op onze velden
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... r-AZ-.html
Dream on :lol:
Bij Alireza zat er een opgaande lijn in, bij Stengs en Boadu een dalende lijn. Zoals Barry zegt moeten ze hard aangepakt worden. Bij AZ gaat dat niet gebeuren. Misschien dat ze bij een andere club met betere begeleiding wel uit het dal kunnen klimmen.

Gaan wij ons als AZ supporters nu ook al baseren op de media? Dezelfde media die Frenkie de Jong de ene wedstrijd beschrijven als de nieuwe Johan Cruijf en de volgende wedstrijd als een speler die er niets van kan ?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 14 apr 2021, 09:35 Dream on :lol:
Bij Alireza zat er een opgaande lijn in, bij Stengs en Boadu een dalende lijn. Zoals Barry zegt moeten ze hard aangepakt worden. Bij AZ gaat dat niet gebeuren. Misschien dat ze bij een andere club met betere begeleiding wel uit het dal kunnen klimmen.

Gaan wij ons als AZ supporters nu ook al baseren op de media? Dezelfde media die Frenkie de Jong de ene wedstrijd beschrijven als de nieuwe Johan Cruijf en de volgende wedstrijd als een speler die er niets van kan ?
We zullen zien. Het ene seizoen is het andere niet.
Een dik seizoen geleden waren die twee de beeltenis van dit jonge getalenteerde AZ, dat volop streed om de titel.
Je kunt daar wel Druijf en Oosting voor in de plaats zetten, aan werklust geen gebrek, maar of we dan zoals nu al twee seizoenen op een rij voor de bovenste twee plaatsen strijden waag ik te betwijfelen.
Gesloten