Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2021, 08:20 Die 'tellen' wel, maar die zeggen niets als je tot Brobbey erin komt onzichtbaar bent geweest de hele wedstrijd.
Boadu heeft gewoon een prima wedstrijd gespeeld gisteren. Zoals ForzAz al zegt was hij balvast, goed in de kaatst en actief betrokken bij het aanvalsspel. Van Stengs / Wijndal en Koopmeiners is het wel duidelijk dat die komende zomer zullen vertrekken, maar Huiberts zou er alles aan moeten doen om Boadu proberen te verlengen. Die heeft anders volgend jaar zomer nog maar een contract voor 1 jaar en dat zou zijn waarde toch wel drukken denk ik.
Compete to complete
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 31 mar 2021, 08:50 Niet helemaal waar wat je zegt. Zie mijn post hierboven.

Belangrijker was dat Kluivert gewisseld werd. Die loopt overal en nergens en dus vooral een spits in de weg. Net als eerder Noa Lang.
Misschien nog eens mijn post lezen, ik had het over een specifiek tijdspanne.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2021, 10:48 Misschien nog eens mijn post lezen, ik had het over een specifiek tijdspanne.
Volgens mij ben ik duidelijk geweest in mijn post. Voor rust de goal van De Wit de voorafgaande kaats van Boadu gezien? Brobbey kwam er met de rust pas in hoor.

Net als Wijndal gisteren gaat het er ook om dat medespelers je durven aan te spelen. Ik zag Boadu gisteren voor rust een aantal keer diep gaan, maar de bal kwam niet. Stengs bijvoorbeeld geeft hem dan wel. Staat Boadu voor de keeper en legt hem er in dan is ie opeens geweldig. Ik bedoel maar.

Zo'n voetballer als Kluivert die continue op persoonlijk succes uit is of Depay in het grote Oranje maakt het voor medespelers moeilijk om uit te blinken. Zeker voor een spits als Boadu of een nieuwkomer als Wijndal in het grote Oranje.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 31 mar 2021, 11:09 Volgens mij ben ik duidelijk geweest in mijn post. Voor rust de goal van De Wit de voorafgaande kaats van Boadu gezien? Brobbey kwam er met de rust pas in hoor.

Net als Wijndal gisteren gaat het er ook om dat medespelers je durven aan te spelen. Ik zag Boadu gisteren voor rust een aantal keer diep gaan, maar de bal kwam niet. Stengs bijvoorbeeld geeft hem dan wel. Staat Boadu voor de keeper en legt hem er in dan is ie opeens geweldig. Ik bedoel maar.

Zo'n voetballer als Kluivert die continue op persoonlijk succes uit is of Depay in het grote Oranje maakt het voor medespelers moeilijk om uit te blinken. Zeker voor een spits als Boadu of een nieuwkomer als Wijndal in het grote Oranje.
Tja dat zien we dan misschien anders, Boadu gaf het zelf al aan, maar ik vind het veelzeggend dat hij beter ging spelen/tot zijn recht kwam met Brobbey in het veld. Dat wil zeggen dat hij zich of optrekt aan een speler als Brobbey of dat hij zelf te eenzijdig is en alleen met die wisseling in speelstijl beter tot zijn recht kwam.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2021, 16:40 Tja dat zien we dan misschien anders, Boadu gaf het zelf al aan, maar ik vind het veelzeggend dat hij beter ging spelen/tot zijn recht kwam met Brobbey in het veld. Dat wil zeggen dat hij zich of optrekt aan een speler als Brobbey of dat hij zelf te eenzijdig is en alleen met die wisseling in speelstijl beter tot zijn recht kwam.
Het hele team speelde na de rust met de bevrijdende 1-0 voorsprong en de wissels een stuk frisser. Dan is het ook voor Boadu een stuk makkelijker.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het moet niet gekker worden. Hij heeft een kopgoal gescoort tegen Utrecht.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Zou voor hem toch handig zijn om volgend jaar een mentor te zoeken, Kist bijvoorbeeld.

Daarnaast zou hij Churandy Martina of Gregory Sedoc en een Rico Verhoeven of Raymond Bonnjasky moeten vragen om met hem te trainen voor wat meer gecontroleerd sprinten en wat meer kracht kweken. Een techniek trainer kan ook geen kwaad.

Dit was een jaar van stilstand. Het is zonde als hij en AZ niet de potentie eruit halen volgend jaar en denken aan de volgende stap in zijn carrière.

Of in het kort neem een voorbeeld aan weghorst die ging ook trainen met volleyballers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Az564 schreef: 16 apr 2021, 16:25 Zou voor hem toch handig zijn om volgend jaar een mentor te zoeken, Kist bijvoorbeeld.

Daarnaast zou hij Churandy Martina of Gregory Sedoc en een Rico Verhoeven of Raymond Bonnjasky moeten vragen om met hem te trainen voor wat meer gecontroleerd sprinten en wat meer kracht kweken. Een techniek trainer kan ook geen kwaad.

Dit was een jaar van stilstand. Het is zonde als hij en AZ niet de potentie eruit halen volgend jaar en denken aan de volgende stap in zijn carrière.

Of in het kort neem een voorbeeld aan weghorst die ging ook trainen met volleyballers.
Grappig. Zijn gespierde bovenbenen vallen mij al een tijd op. Doet me denken aan Friday.
Ontwikkeling op kracht in plaats van atletisch vermogen denk ik.
Glory Hunter
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Is het eigenlijk slecht nieuws voor AZ dat Boadu en Stengs dit seizoen een minder seizoen draaien in hun structurele prestaties?
Normaal zouden die jongens bij een tweede of derde eindpositie niet meer voor een club als AZ te houden zijn, maar nu liggen de schijnwerpers veel meer op spelers als Koopmeiners en Wijndal. En gaan clubs,zeker niet in deze crisisperiode, de volle beurs opentrekken voor spelers die slechts bij vlagen het dit seizoen hebben laten zien.
Kans dat die twee ook volgend seizoen nog bij AZ spelen is erg groot of ze moeten bij Jong- of in Oranje nog erg op gaan vallen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 20 apr 2021, 16:26 Is het eigenlijk slecht nieuws voor AZ dat Boadu en Stengs dit seizoen een minder seizoen draaien in hun structurele prestaties?
Normaal zouden die jongens bij een tweede of derde eindpositie niet meer voor een club als AZ te houden zijn, maar nu liggen de schijnwerpers veel meer op spelers als Koopmeiners en Wijndal. En gaan clubs,zeker niet in deze crisisperiode, de volle beurs opentrekken voor spelers die slechts bij vlagen het dit seizoen hebben laten zien.
Kans dat die twee ook volgend seizoen nog bij AZ spelen is erg groot of ze moeten bij Jong- of in Oranje nog erg op gaan vallen.
Ja het is ontzettend slecht nieuws voor AZ:
- het heeft ons punten en mogelijk de titel gekost
- Ze zijn veel minder geld waard geworden (terwijl het altijd laten spelen er juist op gericht was om ze meer waard te laten worden).
- Als we ze in de zomer niet kwijtraken, blijven ze de ontwikkeling van andere talenten in de weg staan.

Kortom verlies nemen en tegen elk aannemelijk bod verkopen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 28 apr 2021, 13:02 Zo'n spits van VVV hebben we al eens geprobeerd, Bjorn Johnson vergeten? Die spits van VVV is echt niet zo geweldig hoor. Het complete team speelt gericht op die spits. Terwijl AZ niet volledig gericht is op Boadu, Na ajax heeft AZ ook het meest gescoord van alle teams. In potentie is Boadu gewoon een goede spits, alleen dit seizoen laat hij het te weinig zien. Dat we nu derde staan is nog een wonder, we hebben in de eerste vijf wedstrijden van het seizoen onwijs veel punten laten liggen. Aan doelpunten in die wedstrijd geen gebrek. Het was een mentaliteitsprobleem met verkeerde tactische keuzes van de trainer.
Nee ik ben Bjorn Johnsen niet vergeten, maar bij Bjorn wist ik vooraf al dat het niets zou worden. Ik weet niet of jij ze allebei goed bekeken hebt, maar ik wel. Waar Bjorn een gebrek aan techniek heeft, is die spits van VVV wel heel technisch. De doelpunten die die spits van VVV gemaakt heeft, zijn echt van hoog niveau. Doelpunten zoals Boadu ze echt niet zou kunnen maken.

Dat het complete team van VVV op die spits speelt, heeft hij ook afgedwongen. Als hij de bal krijgt doet hij er vaak iets goeds mee, in tegenstelling tot Boadu die de bal regelmatig knullig kwijt speelt.

In potentie is Boadu een goede spits in 2 situaties:
- een ploeg die veel op de counter speelt (dat doet AZ weinig)
- intikkertjes van een bal op maat (een beetje zoals het 1e doelpunt dat Klassen tegen AZ scoorde). Dergelijke ballen krijgt Boadu bij AZ te weinig. Kortom Boadu is in potentie een prima spits maar niet voor AZ. Daarnaast is Boadu te gemakzuchtig. Vergelijk de inzet van Boadu met de inzet van bijvoorbeeld een Haaland.

AZ heeft het niet alleen in de 1e 5 wedstrijden laten liggen, maar ook in een paar andere wedstrijden. Ook in de 1e wedstrijden tegen Sparta en VVV had je veel meer doelpunten moeten maken. Daarnaast heeft AZ het niet alleen in de 1e 5 wedstrijden laten liggen, maar ook in een paar andere wedstrijden. En als ik dan AZ tegen ajax zie dan zou je als Tadic bij AZ had gespeeld, gewoon die wedstrijd gewonnen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Als je vandaag wederom naar Malen kijkt in een belangrijke wedstrijd die er toe doet, geeft hij helemaal niet thuis. Sterker dan is hij vaak totaal onzichtbaar.
Je kunt veel zeggen over Boadu maar in die wedstrijden die er echt toe doen is hij juist wel vaak beslissend. Ik denk dat daar scouts (en de Boer) ook naar kijken, niet naar wedstrijden waar een tegenstander wordt weggetikt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 02 mei 2021, 16:44 Als je vandaag wederom naar Malen kijkt in een belangrijke wedstrijd die er toe doet, geeft hij helemaal niet thuis. Sterker dan is hij vaak totaal onzichtbaar.
Je kunt veel zeggen over Boadu maar in die wedstrijden die er echt toe doen is hij juist wel vaak beslissend. Ik denk dat daar scouts (en de Boer) ook naar kijken, niet naar wedstrijden waar een tegenstander wordt weggetikt.
Ondanks dat ik Malen inderdaad ook vaak vind tegenvallen als ik hem zie spelen, wel 15 goals en 7 assists + 2 penaltys(en nog 7goals in Europa, zijn dat geen beslissende wedstrijden?). In minder speelminuten en in een 2 spitsensysteem.
Tegenover 13g en 1a van Boadu.
De een scoort meer tegen topploegen omdat het een houterige counterspits is en de ander is technisch beter en scoort vaker tegen de kleintjes. Maar overal is Malen een veel completere spits dan Boadu. Malen kan afmaken maar ook vooral kansen creeëren met een passeeractie of pass. Boadu moet echt in stelling worden gebracht, zoals bijvoorbeeld met die wonderbal van Midtsjo tegen Feyenoord.
Daarom ook wel begrijpelijk dat Malen wel bij het NL elftal zit. Maar van Boadu-Stengs, Malen-Gakpo, vind ik Gakpo eigenlijk de beste. Die kan je niet thuislaten als je Stengs wel meeneemt.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 02 mei 2021, 17:25 De een scoort meer tegen topploegen omdat het een houterige counterspits is en de ander is technisch beter en scoort vaker tegen de kleintjes. Maar overal is Malen een veel completere spits dan Boadu. Malen kan afmaken maar ook vooral kansen creeëren met een passeeractie of pass. Boadu moet echt in stelling worden gebracht, zoals bijvoorbeeld met die wonderbal van Midtsjo tegen Feyenoord.
Daarom ook wel begrijpelijk dat Malen wel bij het NL elftal zit. Maar van Boadu-Stengs, Malen-Gakpo, vind ik Gakpo eigenlijk de beste. Die kan je niet thuislaten als je Stengs wel meeneemt.
Malen is ook geen technisch wonder en moet ook vaak weg gestoken worden. Beide moeten het van hun snelheid hebben. Als we het dan over een spits wilt hebben die wel in Oranje thuis hoort dan is het Weghorst. Die verdient het echt, kijkend naar dit seizoen. Zowel Malen als Boadu spelen beduidend minder dan het vorige seizoen toen beide naam maakte, terwijl Weghorst het wekelijks laat zien op een hoger niveau.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi in het corona topic schreef: 05 mei 2021, 09:06 Maar je gaat aan het punt voorbij dat je dit niet meer als reden voor zijn slechte vorm mag aanvoeren. Anders stel je deze jongen toch niet op, als ie niet fit zou zijn?
Ik weet het niet. Als ie op 80% weer begon, en elke maand 1% erbij komt puur omdat ie speelt, moet je het dan niet doen? Totaal hypothetisch, maar echte info hebben we niet verder.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Boadu was afgelopen weekend schijnbaar goed geblesseerd. Jansen twijfelt of ie dit weekend kan voetballen.
Jansen denkt dat hij ook niet kan beschikken over De Wit, terwijl er achter de naam van Boadu een vraagteken staat. "Boadu is met een ander programma bezig. Hij heeft wat klachten overgehouden aan de wedstrijd tegen RKC, dus heeft hij wat andere aandacht nodig. We gaan richting het einde van het seizoen, dus dan zijn er wel eens wat pijntjes. Dan moet je uit voorzorg goed blijven handelen", besluit Jansen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 06 mei 2021, 16:28 Boadu was afgelopen weekend schijnbaar goed geblesseerd. Jansen twijfelt of ie dit weekend kan voetballen.
Zoals Myron van het veld ging ben ik al verbaasd dat Jansen hem als een mogelijkheid ziet om mee te doen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 06 mei 2021, 17:57 Zoals Myron van het veld ging ben ik al verbaasd dat Jansen hem als een mogelijkheid ziet om mee te doen
Tegen ajax ging hij ook al heel akelig door zn enkel. Dat zal hij die week erna nog wel hebben gevoeld. Misschien toch tegen beter weten in dat niet goed genoeg laten genezen, en daardoor overbelast met training/wedstrijd. Aan AZ om dan in te grijpen en hem eraf te halen, al speelt onze reserve spits in Belgie natuurlijk.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 06 mei 2021, 16:28 Boadu was afgelopen weekend schijnbaar goed geblesseerd. Jansen twijfelt of ie dit weekend kan voetballen.
Des te vreemder dat hij hem heeft opgesteld en je zou zelfs kunnen spreken van nalatigheid dat hij hem niet gewisseld heeft zelfs toen het overduidelijk was dat hij geblesseerd was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 06 mei 2021, 19:31 Des te vreemder dat hij hem heeft opgesteld en je zou zelfs kunnen spreken van nalatigheid dat hij hem niet gewisseld heeft zelfs toen het overduidelijk was dat hij geblesseerd was.
Dat laatste snapte ik ook niet. Met De Wit op de bank toch je kwetsbare en gekwetste Boadu op het veld laten staan vond ik ook zeer bijzonder van Jansen. Is De Wit inmiddels uit de gratie gevallen en wordt ie willens en wetens naar de uitgang geloodst? Maar moet je daarom zoveel risico nemen met je eerste spits?
Gesloten