Myron Boadu (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
galblazer
Oude garde

Lecompte schreef: 15 jan 2018, 17:39 Als ik bij een jeugdwedstrijd van AZ zit te kijken is er altijd een heel goed onderscheid te maken tussen de familie ,de fans en de zaakwaarnemers. Dat laatste slag draagt altijd een spijkerbroek met colbertje zonder stropdas en heeft altijd uiterst foute schoenen aan. Als klap op de vuurpijl zitten ze permanent te bellen waarbij ze minstens 3 keer per helft van hun plaats lopen. Dat laatste doen ze waarschijnlijk om nog interessanter te lijken want als je niks voorstelt moet je dat in dit vak beslist niet uitdragen.
In het normale zakenverkeer loopt iedereen met een boog van 20 meter om dit soort types heen want als je een hand geeft moet je na afloop eerst je vingers natellen.
Ik heb er dan ook moeite mee om dit normale zakenmensen te noemen.
En de familie en de fans? Meestal regenkleding?
Heeft iemand Kees gezien?
Last Scout
Goalscorer

salmonyappi schreef: 15 jan 2018, 17:19 Nou, zoals ik eerder berichtte: hij kreeg 50 miljoen voor een deal met Pogba, dus dat is iets meer dan “misschien een miljoen” en dat is nou net het bedrag waar ik zo pissig over word.
Maar Pogba leverde ook 10 tot 100 keer meer op dan de meeste spelers?

Ik bedoel je moet dingen wel in perspectief zien wat dat betreft, Raiola is de Messi of het Barcelona van de zaakwaarnemers dan heb je het ook gewoon over een compleet andere orde.
Dat geld voetbal kapot maakt is een ding, maar als de spelers voor boven de 100 miljoen vertrekken dan gaat de zaakwaarnemer echt niet op een houtje zitten te bijten.

Uiteindelijk zijn het de clubs die bereid zijn om dat geld neer te leggen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
differentcook
Barry

Last Scout schreef: 15 jan 2018, 18:47 Maar Pogba leverde ook 10 tot 100 keer meer op dan de meeste spelers?

Ik bedoel je moet dingen wel in perspectief zien wat dat betreft, Raiola is de Messi of het Barcelona van de zaakwaarnemers dan heb je het ook gewoon over een compleet andere orde.
Dat geld voetbal kapot maakt is een ding, maar als de spelers voor boven de 100 miljoen vertrekken dan gaat de zaakwaarnemer echt niet op een houtje zitten te bijten.

Omdat iedereen voetbal blijft kijken.
De dienst die de zaakwaarnemer levert is ongeveer dezelfde, ongeacht het bedrag van de transfer. Laat hem dan ook naar die dienst worden betaald.
Zo'n zwaar of geleerd werk is het niet, dus een bescheiden uurloontje zou op z'n plaats zijn.
vi veri veniversum vivus vici
salmonyappi
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 15 jan 2018, 19:50 Omdat iedereen voetbal blijft kijken.
De dienst die de zaakwaarnemer levert is ongeveer dezelfde, ongeacht het bedrag van de transfer. Laat hem dan ook naar die dienst worden betaald.
Zo'n zwaar of geleerd werk is het niet, dus een bescheiden uurloontje zou op z'n plaats zijn.
Precies.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
salmonyappi
Gewoon Dirk

Last Scout schreef: 15 jan 2018, 18:47 Maar Pogba leverde ook 10 tot 100 keer meer op dan de meeste spelers?

Dat je überhaupt nog een poging onderneemt dit een beetje goed te praten, of probeert te begrijpen.......
kuifje
Barry
Contacteer:

Om effe of topic te blijven. Raiola profiteert van zijn machtspositie. Hij heeft een grote stal met belangrijke spelers en daardoor onrechtstreeks een grote vinger in de pap te brokken bij vele clubs. Werkt een club niet mee dan loopt het de kans in eigen huis problemen te krijgen met bepaalde spelers die ineens weg willen of komen toekomstige transfers op de tocht te staan. In België rondt ene Moghi Bayat 80% van alle transfers af. Dat is niet gezond. Onrechtstreeks gaan zulke figuren het competitieverloop beïnvloeden. AC Milan heeft het nu aangedurfd om hem dwars te zitten. Dat wil voor hen nu zeggen dat de weg naar elke speler uit zijn portefeuille (en misschien nog wel meer want spelers (en trainers) hebben ook een netwerk waarbij ze influencers zijn, is afgesneden en dat de volgende contractonderhandelingen met spelers uiterst stroef zullen verlopen.

Om het dan terug te vertalen naar Boadu. Het is uiteindelijk Raiola die zal bepalen hoe lang hij bij AZ zal blijven en wanneer hij vertrekt en voor welke prijs. Dan wil je niet weten wat er dan allemaal achter de schermen gebeurt. Welke deals er niet moeten worden gemaakt. Het hele probleem is dat het niet alleen meer gaat tussen club, speler en zaakwaarnemer maar tussen club, spelers, trainers, tweede club en zaakwaarnemer. Je kan wel honderden scenario’s bedenken hoe zo iemand de boel naar zijn hand kan zetten.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
salmonyappi
Gewoon Dirk

kuifje schreef: 15 jan 2018, 22:36 Om effe of topic te blijven. Raiola profiteert van zijn machtspositie. Hij heeft een grote stal met belangrijke spelers en daardoor onrechtstreeks een grote vinger in de pap te brokken bij vele clubs. Werkt een club niet mee dan loopt het de kans in eigen huis problemen te krijgen met bepaalde spelers die ineens weg willen of komen toekomstige transfers op de tocht te staan. In België rondt ene Moghi Bayat 80% van alle transfers af. Dat is niet gezond. Onrechtstreeks gaan zulke figuren het competitieverloop beïnvloeden. AC Milan heeft het nu aangedurfd om hem dwars te zitten. Dat wil voor hen nu zeggen dat de weg naar elke speler uit zijn portefeuille (en misschien nog wel meer want spelers (en trainers) hebben ook een netwerk waarbij ze influencers zijn, is afgesneden en dat de volgende contractonderhandelingen met spelers uiterst stroef zullen verlopen.

Om het dan terug te vertalen naar Boadu. Het is uiteindelijk Raiola die zal bepalen hoe lang hij bij AZ zal blijven en wanneer hij vertrekt en voor welke prijs. Dan wil je niet weten wat er dan allemaal achter de schermen gebeurt. Welke deals er niet moeten worden gemaakt. Het hele probleem is dat het niet alleen meer gaat tussen club, speler en zaakwaarnemer maar tussen club, spelers, trainers, tweede club en zaakwaarnemer. Je kan wel honderden scenario’s bedenken hoe zo iemand de boel naar zijn hand kan zetten.
Ja.....vreselijk en walgelijk.....
salmonyappi
Gewoon Dirk

Hier sla je de spijker op de kop. Je hebt het al eerder opgenoemd.
Wij vinden het spelletje allemaal zo vreselijk leuk, ik al vele decennia en ik laat me al die jaren heel bewust “beetnemen” , dat we alles gewoon pikken. Ik hoop oprecht dat de (financiële) zeepbel dusdanig expandeert dat ie een keer volledig uit elkaar spat en alles van de grond af weer (op een eerlijke manier) moet worden opgebouwd.
Last Scout
Goalscorer

salmonyappi schreef: 15 jan 2018, 20:00 Dat je überhaupt nog een poging onderneemt dit een beetje goed te praten, of probeert te begrijpen.......
Ik relativeer, daar ben jij klaarblijkelijk niet toe in staat en dat maakt je hypocriet.
simpel.
Last Scout
Goalscorer

Wil je zeggen dat voetbal zo'n geleerde arbeid is?
Dan houd je jezelf voor de gek.
salmonyappi
Gewoon Dirk

Last Scout schreef: 15 jan 2018, 23:32 Ik relativeer, daar ben jij klaarblijkelijk niet toe in staat en dat maakt je hypocriet.
simpel.
Hoezo nou weer hypocriet? Wat valt er te relativeren aan een bedrag van 50 miljoen euro voor 1 speler? Relativeer dat nou eens binnen de normale normen en salarissen die mensen die gewoon echt werken voor hun geld?
En nogmaals: hoezo vind jij dit normaal? Het zijn toch exorbitante bedragen? Maar omdat dit binnen de voetbalwereld past en “normaal” is moet ik gaan relativeren? En ben ík hypocriet? Weet je wat hypocriet betekent? Je anders voordoen dan je bent. Ik ben volledig mezelf hoor.
Als er in dit verhaal iemand hypocriet is , is het de “zaakwaarnemer” wel.
salmonyappi
Gewoon Dirk

Last Scout schreef: 15 jan 2018, 23:33 Wil je zeggen dat voetbal zo'n geleerde arbeid is?
Des te idioter dat je zoveel geld over houdt aan iets wat totaal ongeleerd is..........
differentcook
Barry

Last Scout schreef: 15 jan 2018, 23:33 Wil je zeggen dat voetbal zo'n geleerde arbeid is?
Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen, integendeel.
Gekkenhuis hier. :lol:
Ow, en om met MO7 te spreken: ontopic nu
Last Scout
Goalscorer

salmonyappi schreef: 15 jan 2018, 23:50 Hoezo nou weer hypocriet? Wat valt er te relativeren aan een bedrag van 50 miljoen euro voor 1 speler? Relativeer dat nou eens binnen de normale normen en salarissen die mensen die gewoon echt werken voor hun geld?
En nogmaals: hoezo vind jij dit normaal? Het zijn toch exorbitante bedragen? Maar omdat dit binnen de voetbalwereld past en “normaal” is moet ik gaan relativeren? En ben ík hypocriet? Weet je wat hypocriet betekent? Je anders voordoen dan je bent. Ik ben volledig mezelf hoor.
Als er in dit verhaal iemand hypocriet is , is het de “zaakwaarnemer” wel.
Ik vind het geen normale bedragen naar vergelijking met de gewone man, maar binnen de voetbalwereld vind ik dit wel te relativeren, dat is wat relativeren is.

Je klaagt toch ook niet over het verschil in beloning voor een gastrol in een film of een gastrol in een serie? of nouja misschien doe je dat wel.
Het is gewoon een compleet andere wereld waar de gewone man geen deel van uit maakt in die zin relativeer ik het bedrag.
salmonyappi
Gewoon Dirk

Last Scout schreef: 16 jan 2018, 09:37 Ik vind het geen normale bedragen naar vergelijking met de gewone man, maar binnen de voetbalwereld vind ik dit wel te relativeren, dat is wat relativeren is.

Je klaagt toch ook niet over het verschil in beloning voor een gastrol in een film of een gastrol in een serie? of nouja misschien doe je dat wel.
Het is gewoon een compleet andere wereld waar de gewone man geen deel van uit maakt in die zin relativeer ik het bedrag.
Mag de gewone man er wel wat van vinden?
Langedijk
Kristen

Engeland en in mindere mate Spanje zijn de boosdoeners. Die Rooneys met hun afzichtelijke vrouwen betalen lachend 1.000 pond voor een seizoenskaart en als dat verdubbeld wordt betalen ze nog steeds. Ze hebben toch geen andere hobby’s en dat hun kinderen slecht te vreten krijgen is ook niet zo belangrijk. De stadions zitten vol en de clubs lachen zich rot.

Als een seizoenskaart bij AZ meer dan 500 euro gaat kosten omdat ze spelers van 15 miljoen willen halen dan komt er geen hond meer. En in bijvoorbeeld Duitsland zijn ze ook niet zo gek.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Last Scout
Goalscorer

salmonyappi schreef: 16 jan 2018, 10:10 Mag de gewone man er wel wat van vinden?
Je mag er wat van vinden, maar als je het niet gelijk trekt met vergelijkbare gevallen dan is dat hypocriet, dat is misschien niet leuk om te horen maar wel gewoon waar.

Filmsterren in bijrolletjes, managers, sommige CEO's, het koningshuis,voetballers zelf, er zijn veel andere beroepen te noemen waar mensen voor relatief weinig input ontzettend veel verdienen.
salmonyappi
Gewoon Dirk

Last Scout schreef: 16 jan 2018, 10:49 Je mag er wat van vinden, maar als je het niet gelijk trekt met vergelijkbare gevallen dan is dat hypocriet, dat is misschien niet leuk om te horen maar wel gewoon waar.

Filmsterren in bijrolletjes, managers, sommige CEO's, het koningshuis,voetballers zelf, er zijn veel andere beroepen te noemen waar mensen voor relatief weinig input ontzettend veel verdienen.
Fijn dat ik er wat van mag vinden.
Het zou pas hypocriet zijn als ik de bedragen in door jou genoemde andere beroepen wél normaal zou vinden, maar ook daar worden mensen zwaar overbetaald.

Bij jou proef ik iets van: het is nou eenmaal zo en laat het nou maar gaan, waar maak je je druk om want je verandert er toch niets aan en ik heb zoiets van: ik vind het niet normaal.

Maar eh, Boadu of zo ?
differentcook
Barry

Last Scout schreef: 16 jan 2018, 10:49 Je mag er wat van vinden, maar als je het niet gelijk trekt met vergelijkbare gevallen dan is dat hypocriet, dat is misschien niet leuk om te horen maar wel gewoon waar.

Jij bent in feite degene die het niet gelijk trekt met vergelijkbare gevallen. Je plaatst het voetbal buiten de maatschappij en ga dan alleen binnen het voetbalwereldje vergelijken (hypocrisie volgens jou). Voetballers zijn ook mensen die diensten verlenen, net als 'de gewone man' en dus gaat het rechtvaardigheidsgevoel bij mij en yappi opspelen als geld zoveel makkelijker binnengeharkt wordt.

maar eh ontopic :)
DiepeMast
Invaller

Iemand nog iets over Boadu te melden? Heeft hij een goed trainingskamp gedraaid?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie