Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 06 mei 2021, 19:51 Dat laatste snapte ik ook niet. Met De Wit op de bank toch je kwetsbare en gekwetste Boadu op het veld laten staan vond ik ook zeer bijzonder van Jansen. Is De Wit inmiddels uit de gratie gevallen en wordt ie willens en wetens naar de uitgang geloodst? Maar moet je daarom zoveel risico nemen met je eerste spits?
Nee joh, het was de fout van Max om je tweede spits te verkopen en geen vervanger te regelen. Gudmundsson zou zogenaamd de 2e spits zijn, maar blijkbaar heeft Pascal daar geen rotsvast vertrouwen in als spits.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 06 mei 2021, 20:59 Nee joh, het was de fout van Max om je tweede spits te verkopen en geen vervanger te regelen. Gudmundsson zou zogenaamd de 2e spits zijn, maar blijkbaar heeft Pascal daar geen rotsvast vertrouwen in als spits.
Gudmundsson heeft aan het begin van het jaar best wat verdienstelijke wedstrijden gespeeld als spits. Tegen Rijeka, Rkc en Heerenveen schieten me als eerst te binnen. Kan daar prima spelen mijns inziens. Jansen kent maar één plan.

En overigens heeft Gudmundsson evenveel goals/assists als Boadu in veel minder speeltijd en vaak spelend als buitenspeler/middevelder.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 06 mei 2021, 20:59 Nee joh, het was de fout van Max om je tweede spits te verkopen en geen vervanger te regelen. Gudmundsson zou zogenaamd de 2e spits zijn, maar blijkbaar heeft Pascal daar geen rotsvast vertrouwen in als spits.
Vreemd dat hij wel het vertrouwen in Boadu heeft dan, want zo slecht heeft Gudmundsson het echt niet gedaan. Maar dat is nog tot daar aan toe als je het over een fitte Boadu hebt. Het ging hier om een overduidelijk geblesseerde Boadu in een match tegen een laagvlieger terwijl je nog jaagt op die tweede plek.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 06 mei 2021, 21:18 Gudmundsson heeft aan het begin van het jaar best wat verdienstelijke wedstrijden gespeeld als spits. Tegen Rijeka, Rkc en Heerenveen schieten me als eerst te binnen. Kan daar prima spelen mijns inziens. Jansen kent maar één plan.

En overigens heeft Gudmundsson evenveel goals/assists als Boadu in veel minder speeltijd en vaak spelend als buitenspeler/middevelder.
Eerst zeg ej dat hij het als spits hoed gedaan heeft en vervolgens tel je al z'n Goals en Assists als middenvelder. Das een beetje raar. Dit draait verder ook niet om de oorspronkelijke vraag: hoe effectief zijn de spelers mbt het aantal schoten. Daaruit blijkt duidelijk dat Gudmundsson vele malen meer schoten nodig heeft voor een doelpunt t.o.v. het gros van de overige spelers van AZ.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik snap het niet meer...Boadu is fit genoeg voor de bank. Maar hij valt niet in. Duin wel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 09 mei 2021, 06:52 Ik snap het niet meer...Boadu is fit genoeg voor de bank. Maar hij valt niet in. Duin wel.
Waarschijnlijk was hij bij een achterstand wel ingevallen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 09 mei 2021, 06:52 Ik snap het niet meer...Boadu is fit genoeg voor de bank. Maar hij valt niet in. Duin wel.
Je moet niet alles willen snappen. 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 11 mei 2021, 22:45Boadu kan dan blijven loeren op de goal a la El Hamdaoui
Van de week de goals van El Hamdaoui in 08-09 eens teruggekeken. Zo ver is Boadu nog lang niet, en ik betwijfel of ie dat ooit gaat redden. El Hamdaoui speelde wel mannetjes uit, had wel een goed schot, en kon wel een bal perfect aannemen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

dirkjan schreef: 12 mei 2021, 04:35 Van de week de goals van El Hamdaoui in 08-09 eens teruggekeken. Zo ver is Boadu nog lang niet, en ik betwijfel of ie dat ooit gaat redden. El Hamdaoui speelde wel mannetjes uit, had wel een goed schot, en kon wel een bal perfect aannemen.
Nee dat is ook appels met peren vergelijken. Waar ik meer op doel is dat Van Gaal alles om El Hamdaoui heen bouwde, om hem vanuit zijn kracht te laten spelen. Dat is bij Boadu wegsteken en scoren op snelheid. Nu moet hij ballen vasthouden e.d. A la Weghorst. Beter een mannetje om hem heen die dat uitstekend beheerst zodat die tweede bal een splijtpass voor Boadu kan zijn, dan is hij niet te houden. El Hamdaoui hoefde niet echt mee te verdedigen.

Daarbij wel de kanttekening dat Van Gaal ook switchte naar 3-5-2 als alternatief voor een sterk aanvallende tegenstander. Binnen een wedstrijd. Middenveld is dus key om een spits als Boadu te laten renderen. Voer voor Jansen in volgend seizoen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 12 mei 2021, 04:35 Van de week de goals van El Hamdaoui in 08-09 eens teruggekeken. Zo ver is Boadu nog lang niet, en ik betwijfel of ie dat ooit gaat redden. El Hamdaoui speelde wel mannetjes uit, had wel een goed schot, en kon wel een bal perfect aannemen......
....en maakte schitterende goals!
Als ik diep nadenk herinner ik me de goals van Boadu allemaal als intikkers, of in de loop langs de keeper, maar echte beauty’s haal ik niet voor de geest.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Leeuwenhart schreef: 12 mei 2021, 07:28 Nee dat is ook appels met peren vergelijken. Waar ik meer op doel is dat Van Gaal alles om El Hamdaoui heen bouwde, om hem vanuit zijn kracht te laten spelen. Dat is bij Boadu wegsteken en scoren op snelheid. Nu moet hij ballen vasthouden e.d. A la Weghorst. Beter een mannetje om hem heen die dat uitstekend beheerst zodat die tweede bal een splijtpass voor Boadu kan zijn, dan is hij niet te houden. El Hamdaoui hoefde niet echt mee te verdedigen.

Daarbij wel de kanttekening dat Van Gaal ook switchte naar 3-5-2 als alternatief voor een sterk aanvallende tegenstander. Binnen een wedstrijd. Middenveld is dus key om een spits als Boadu te laten renderen. Voer voor Jansen in volgend seizoen.
Onze backs schuiven regelmatig door naar het middenveld. O details zal het afwijken maar het grote idee is hetzelfde. Grip hebben op het middenveld en vandaar verder naar voren voetballen. En wat al jaren zo is in modern voetbal zo snel mogelijk de ruimtes die er vallen benutten op het veld. Daarbij is het zaak aan Max Huiberts om een selectie samen te stellen met spelers die de kwaliteiten hebben om die ruimtes te zien en spelers die die ruimtes kunnen bespelen.

Boadu bijvoorbeeld is killing met de geboden ruimtes in de toppers. Met tegenstanders die de bus parkeren heeft hij het veel lastiger is nog altijd duidelijk. Dat zal beter moeten, maar dat vergt ook van zijn medespelers andere inzichten en uitvoering.
Laatst gewijzigd door ForzAZ op 12 mei 2021, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 12 mei 2021, 07:28

Nee dat is ook appels met peren vergelijken. Waar ik meer op doel is dat Van Gaal alles om El Hamdaoui heen bouwde, om hem vanuit zijn kracht te laten spelen. Dat is bij Boadu wegsteken en scoren op snelheid. Nu moet hij ballen vasthouden e.d. A la Weghorst. Beter een mannetje om hem heen die dat uitstekend beheerst zodat die tweede bal een splijtpass voor Boadu kan zijn, dan is hij niet te houden. El Hamdaoui hoefde niet echt mee te verdedigen.

Daarbij wel de kanttekening dat Van Gaal ook switchte naar 3-5-2 als alternatief voor een sterk aanvallende tegenstander. Binnen een wedstrijd. Middenveld is dus key om een spits als Boadu te laten renderen. Voer voor Jansen in volgend seizoen.
Dat doet toch niet af aan het feit dat El Hamdaoui in bijna alles gewoon beter was? Behalve echte pure snelheid?
Hoe vaak heb je Boadu van buiten de 16 zien scoren?
Hoe vaak per wedstrijd passeert hij zijn mannetje? Met zijn snelheid zou dat toch niet zo ingewikkeld moeten zijn?
salmonyappi schreef: 12 mei 2021, 07:31

....en maakte schitterende goals!
Als ik diep nadenk herinner ik me de goals van Boadu allemaal als intikkers, of in de loop langs de keeper, maar echte beauty’s haal ik niet voor de geest.
Wat voornamelijk door pure techniek kwam, een passeeractie en schot of een schot ineens, wat bij Boadu bijna totaal ontbreekt.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Het lijkt me eerlijker om de prestaties van Boadu en El Hamdaoui op leeftijd te vergelijken. Kortom de El Hamdaoui tussen 18 en 20.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 12 mei 2021, 08:44 Het lijkt me eerlijker om de prestaties van Boadu en El Hamdaoui op leeftijd te vergelijken. Kortom de El Hamdaoui tussen 18 en 20.
Zullen we Boadu gewoon beoordelen op zijn prestaties van dit seizoen?

Die zijn matig tot slecht.

Op 2 oplevingen tegen Feyenoord na, waar zijn teamgenoten hem met weergaloze passes bedienden overigens. Geen enkele assist ook dit seizoen. Totaal afhankelijk van goede acties van anderen, creëert zelden zelf een kans en al helemaal nooit voor een ander. Druijf en Oosting doet niet onder voor hem.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

dirkjan schreef: 12 mei 2021, 07:34 Dat doet toch niet af aan het feit dat El Hamdaoui in bijna alles gewoon beter was? Behalve echte pure snelheid?
Hoe vaak heb je Boadu van buiten de 16 zien scoren?
Hoe vaak per wedstrijd passeert hij zijn mannetje? Met zijn snelheid zou dat toch niet zo ingewikkeld moeten zijn?Wat voornamelijk door pure techniek kwam, een passeeractie en schot of een schot ineens, wat bij Boadu bijna totaal ontbreekt.
Rustig aan vriend. Het gaat me om de tactiek, ik vergelijk ze niet met elkaar. Het ziet er naar uit dat hij bij ons blijft en dat we met die wapens moeten werken. Ik probeer gewoon te filosoferen over volgend seizoen en hoe we eventueel het beste uit de selectie kunnen halen. Stel dat Boadu er dan 25+ inlegt op die manier, dan ben je daar als supporter toch ook blij mee.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

ForzAZ schreef: 12 mei 2021, 07:33 Onze backs schuiven regelmatig door naar het middenveld. O details zal het afwijken maar het grote idee is hetzelfde. Grip hebben op het middenveld en vandaar verder naar voren voetballen. En wat al jaren zo is in modern voetbal zo snel mogelijk de ruimtes die er vallen benutten op het veld. Daarbij is het zaak aan Max Huiberts om een selectie samen te stellen met spelers die de kwaliteiten hebben om die ruimtes te zien en spelers die die ruimtes kunnen bespelen.

Boadu bijvoorbeeld is killing met de geboden ruimtes in de toppers. Met tegenstanders die de bus parkeren heeft hij het veel lastiger is nog altijd duidelijk. Dat zal beter moeten, maar dat vergt ook van zijn medespelers andere inzichten en uitvoering.
Fijne reactie! Precies dat laatste. Het is de laatste weken eerder punten sprokkelen geworden dan spelen vanuit een bepaald idee. Boadu zou volgend seizoen potentieel kunnen excelleren, als het team daar ook naar speelt. Nu willen we altijd domineren met Boadu als scorende man. Als tegenstanders zich ingraven heb je meteen een probleem, want je kunt hem niet wegsteken. Als je dan kan schakelen naar een zeer creatief 3-5-2 met snelle combinaties, kun je dat weer opvangen en kan hij juist als bliksemafleider fungeren.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Snelle combinaties?

Bij het hedendaagse Jansenvoetbal bestaan geen snelle combinaties, het is eerder slaapverwekkend.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Leeuwenhart schreef: 12 mei 2021, 10:52 Fijne reactie! Precies dat laatste. Het is de laatste weken eerder punten sprokkelen geworden dan spelen vanuit een bepaald idee. Boadu zou volgend seizoen potentieel kunnen excelleren, als het team daar ook naar speelt. Nu willen we altijd domineren met Boadu als scorende man. Als tegenstanders zich ingraven heb je meteen een probleem, want je kunt hem niet wegsteken. Als je dan kan schakelen naar een zeer creatief 3-5-2 met snelle combinaties, kun je dat weer opvangen en kan hij juist als bliksemafleider fungeren.
Goed idee, laten we countervoetbal gaan spelen, omdat Boadu niets anders kan....
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

multatuli schreef: 12 mei 2021, 16:17 Goed idee, laten we countervoetbal gaan spelen, omdat Boadu niets anders kan....
Goed idee, laten we op een open discussie ingaan met een cynische zeikliner, dat houdt een forum levend.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Leeuwenhart schreef: 12 mei 2021, 17:20 Goed idee, laten we op een open discussie ingaan met een cynische zeikliner, dat houdt een forum levend.
Ik hou wel van een open discussie, maar ik ben er wel klaar mee dat altijd alles afgestemd moet worden op 2 voetballers die continue een wanprestatie leveren. Dus om volgend seizoen ons voetbal op Boadu af te stemmen, waardoor wij countervoetbal moeten gaan spelen (wat totaal niet bij AZ past) vind ik een ontzettend slecht idee. Ik heb dan liever een spits zoals Druijf of Weghorst die iets meer kan met een bal, zodat hij als aanspeelpunt kan fungeren en er doorgevoetbald kan worden, zoals wij in het verleden dus vaker hebben gedaan.
Gesloten