Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Misschien het juiste moment om afscheid te nemen. Hij is al een paar keer flink geblesseerd geweest. Tijd voor nieuw bloed kan dus geen kwaad.
mAgNaVoX oDySsEy
loekf2
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:59

En op weg naar Monaco. Kan ie gaan samenwonen met Stengs en makkelijk voor Raiola (woont er ook).
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

loekf2 schreef: 14 jul 2021, 07:46 En op weg naar Monaco. Kan ie gaan samenwonen met Stengs en makkelijk voor Raiola (woont er ook).
Ik las inderdaad ook dat hij persoonlijk al bijna rond is met Monaco. We zien het wel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16207
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

loekf2 schreef: 14 jul 2021, 07:46 En op weg naar Monaco. Kan ie gaan samenwonen met Stengs en makkelijk voor Raiola (woont er ook).
Klopt! De afstand van Nice naar Monaco is 22 kilometer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZuid-Scharwoude schreef: 14 jul 2021, 07:49 Ik las inderdaad ook dat hij persoonlijk al bijna rond is met Monaco. We zien het wel.
Raiola is er hard mee bezig ja:
Monaco vordert met hun deal om Myron Boadu te ondertekenen van AZ AlkmaarDoor Stephen op 14 juli 2021

De Ligue 1-kant is dicht bij een akkoord over persoonlijke voorwaarden met de Nederlandse spits en de gesprekken met Alkmaar over de vergoeding voor de 20-jarige zouden goed verlopen.

AS Monaco vordert in gesprek met AZ Alkmaar om Myron Boadu vast te leggen. Persoonlijke voorwaarden worden overeengekomen met Boadu en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola die aan de deal werkt. 🇳🇱#ASMonaco #AZ

De ploeg van Niko Kovac heeft een spits nodig nadat ze het contract van Stevan Jovetic aan het einde van vorig seizoen niet verlengden. Boadu zou een ideale vervanger zijn voor de Montenegrijn, omdat hij 11 jaar jonger is dan hij en een productief seizoen 2020/21 achter de rug heeft.

De jongeling scoorde 15 goals in 38 optredens in alle competities voor Alkmaar toen ze als derde eindigden in de Eredivisie achter ajax en PSV Eindhoven.

Boadu wordt beschouwd als een van de toptalenten in de Nederlandse competitie en heeft indruk gemaakt tijdens zijn twee volle seizoenen in de divisie. Nu Monaco opnieuw deelneemt aan de Champions League, hebben ze kwaliteit en diepgang nodig, die deze ondertekening zou bieden.

Hoewel er momenteel geen overeenstemming is tussen de twee partijen, zijn de gesprekken tussen hen positief geweest en er is hoop dat er in de komende dagen een akkoord kan worden bereikt.

Boadu is een product van de academie in Alkmaar en is ook bij het Nederlands Elftal doorgegroeid.

Hij scoorde 11 doelpunten in 11 wedstrijden voor de beloften en scoorde tijdens zijn debuut voor het seniorenteam in een 5-0 overwinning tegen Estland.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Olympique Lyon haakt af voor Boadu, AZ hoopt op miljoenenbedrag'
Gepubliceerd: Woensdag 14 juli 2021 om 18:10

AZ lijkt rond de vijftien miljoen euro voor Myron Boadu te willen. De club onderhandelt met AS Monaco over een transfer van de spits, maar een akkoord is er nog niet.

Dat meldt L'Équipe. Monaco is de meest serieuze gegadigde voor Boadu. Olympique Lyon wilde hem ook, maar is om financiële redenen afgehaakt. De club van trainer Peter Bosz moet eerst verkopen voor er nieuwe spelers gekocht kunnen worden. Monaco heeft dat probleem niet, de onderhandelingen met AZ zijn in volle gang. Boadu schijnt wel oren te hebben gehad naar Lyon.

Een akkoord tussen Monaco en AZ wordt niet voor het einde van de week verwacht, aldus L'Équipe. Het transferbedrag schommelt rond de vijftien miljoen euro. Boadu heeft bij AZ nog een contract tot 2023.

Lees meer
Transfers Stengs en Boadu in de maak: 'Laat het allemaal rustig op mij afkomen'
Boadu is mogelijk de tweede speler die in korte tijd vertrekt bij AZ. Calvin Stengs lijkt ook op weg naar de Alkmaarse uitgang. Hij is de topkandidaat bij OGC Nice, maar ook die club heeft met AZ nog geen akkoord bereikt.

bron vp
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Verkopen met doorverkoop percentage en nog een jaartje in Alkmaar laten :wink:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Een gerucht dat Myron Boadu nu in Monaca is voor zijn transfer.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben vooral benieuwd of Boadu als iets jongere spits en met statistisch meer doelpunten dan zijn collega Stengs en met interesse van een kapitaalkrachtigere club ook meer gaat opleveren. Als ik Max Huiberts zou zijn zou ik netjes wijzen naar met welk gemak Monaco 20 miljoen voor andere jonge jongens met minder ervaring heeft betaald en dan zie ik niet in waarom Monaco daar niet in tegemoet kan komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Fabrizio Romano meldt vannacht op Twitter dat het nu echt bijna rond is. Bedrag ligt boven de 15 miljoen, maar onder de 20. Wederom aardig cashen.
Compete to complete
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Compete to complete
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2021, 20:35 Ik ben vooral benieuwd of Boadu als iets jongere spits en met statistisch meer doelpunten dan zijn collega Stengs en met interesse van een kapitaalkrachtigere club ook meer gaat opleveren. Als ik Max Huiberts zou zijn zou ik netjes wijzen naar met welk gemak Monaco 20 miljoen voor andere jonge jongens met minder ervaring heeft betaald en dan zie ik niet in waarom Monaco daar niet in tegemoet kan komen.
Terecht punt. Als Boadu bij ajax had gevoetbald, was hij ws ca 40M€ waard geweest. Langzaam maar zeker gaat AZ de laatste jaren echter ook richting hogere bedragen qua uitgaande transfers.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 15 jul 2021, 16:39 Terecht punt. Als Boadu bij ajax had gevoetbald, was hij ws ca 40M€ waard geweest. Langzaam maar zeker gaat AZ de laatste jaren echter ook richting hogere bedragen qua uitgaande transfers.
Boadu was nooit basisspeler geworden bij ajax. Die vinden Haller die elke week een assist of doelpunt maakt al ''tegenvallen" want niet compleet genoeg. En ook Brobbey, wat echt een goede speler is, vinden ze nog niet goed genoeg als basisspeler. Ik ben benieuwd wat de franse (sub)top gaat brengen voor onze 2 jeugdexponenten, leuk om te volgen in ieder geval.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZSander schreef: 15 jul 2021, 07:29
Ik ben wel een beetje klaar met die twitteraccounts over transfers, de clubwatchers van de Telegraaf, VI en AD...
Iedere morgen en avond willen ze 'primeurtjes' hebben, en komen dan met 'de transfer van [vul een willekeurige naam in] is nu echt bijna afgerond.....'
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

15 miljoen met een leuk doorverkoop percentage (15-20%) voor een 2-jarig contract zijn op zich nog wel prima bedragen, helemaal in de corona tijd.. al heeft een Nice, Rennes en Monaco met hun rijke eigenaren iets minder tegenwind..
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 15 jul 2021, 17:09 Boadu was nooit basisspeler geworden bij ajax. Die vinden Haller die elke week een assist of doelpunt maakt al ''tegenvallen" want niet compleet genoeg. En ook Brobbey, wat echt een goede speler is, vinden ze nog niet goed genoeg als basisspeler. Ik ben benieuwd wat de franse (sub)top gaat brengen voor onze 2 jeugdexponenten, leuk om te volgen in ieder geval.
Je mist het punt: het ging er om dat als Boadu nu van ajax zou komen, de verkoopprijs automatisch hoger ligt. Dat is even ongeacht het feit of Boadu wel/geen kans zou hebben gehad bij ajax (dan had hij daar natuurlijk gespeeld i.p.v. Haller of Brobbey... maar dat was het punt helemaal niet.).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 15 jul 2021, 19:09 15 miljoen met een leuk doorverkoop percentage (15-20%) voor een 2-jarig contract zijn op zich nog wel prima bedragen, helemaal in de corona tijd.. al heeft een Nice, Rennes en Monaco met hun rijke eigenaren iets minder tegenwind..
Die doorverkooppercentages zijn echt fantasie getallen, daar zou ik niet vanuit gaan. Mocht ie redelijk goed slagen en doorverkocht worden voor 30 miljoen, kunnen ze gelijk 6 miljoen aan AZ afdragen. Dan houden ze bijna geen winst over.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef: 15 jul 2021, 20:53 Die doorverkooppercentages zijn echt fantasie getallen, daar zou ik niet vanuit gaan. Mocht ie redelijk goed slagen en doorverkocht worden voor 30 miljoen, kunnen ze gelijk 6 miljoen aan AZ afdragen. Dan houden ze bijna geen winst over.
Volgens mij werkt het meestal zo dat het doorverkooppercentage alleen wordt gerekend over het verschil tussen het aan- en verkoopbedrag...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 16 jul 2021, 07:56 Volgens mij werkt het meestal zo dat het doorverkooppercentage alleen wordt gerekend over het verschil tussen het aan- en verkoopbedrag...
Dat zou al een stuk logischer zijn. Dan nog denk ik niet dat 20% heel reëel is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Boadu gaat vooralsnog wel mee naar Duitsland voor de wedstrijd tegen RB Leipzig https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-met-22-s ... -duitsland
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gesloten