Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

multatuli schreef: 12 mei 2021, 18:49 Ik hou wel van een open discussie, maar ik ben er wel klaar mee dat altijd alles afgestemd moet worden op 2 voetballers die continue een wanprestatie leveren. Dus om volgend seizoen ons voetbal op Boadu af te stemmen, waardoor wij countervoetbal moeten gaan spelen (wat totaal niet bij AZ past) vind ik een ontzettend slecht idee. Ik heb dan liever een spits zoals Druijf of Weghorst die iets meer kan met een bal, zodat hij als aanspeelpunt kan fungeren en er doorgevoetbald kan worden, zoals wij in het verleden dus vaker hebben gedaan.
Stengs vind ik dit seizoen een wanprestatie leveren. Boadu wordt (vind ik) verkeerd gebruikt. En ja hij heeft voor mij de credits. Als je het in topwedstrijden continu heb laten zien op je 18e, dan heb je een hoop krediet bij mij. Daarom pleit ik juist voor een aanspeelpunt om hem heen. Dan worden die kutpotten tegen een ADO ook niet zo frustrerend. Mooi countervoetbal heeft ons wel een titel opgeleverd 😉
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

It is understood that Van Bommel also spoke to Wolfsburg about potential replacements for forward Wout Weghorst, should the tall targetman leave this summer.

Eredivisie duo Myron Boadu (AZ) and Donyell Malen (PSV) are both considered worthy replacements if 25-goal Weghorst moves on.
https://www.goal.com/en/news/malen-ihat ... 7yxpa8pj3j
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Misschien is deze stap nog iets te groot maar Wolfsburg speelt wel veel minder op balbezit dan AZ. Dat betekent dat er kansen zijn voor Boadu. Maar ik weet uiteraard niet hoe van Bommel wilt spelen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Maxhuijp schreef: 28 mei 2021, 07:33 Misschien is deze stap nog iets te groot maar Wolfsburg speelt wel veel minder op balbezit dan AZ. Dat betekent dat er kansen zijn voor Boadu. Maar ik weet uiteraard niet hoe van Bommel wilt spelen.
Deze stap is mijn inzien precies de stap die hij moet nemen in zijn groeicurve. Ik denk juist dat hij bij iedere counterploeg enorm van waarde kan zijn en dat je het ware potentieel van Myron gaat zien.

Hij zal niet direct op het niveau Mbappé zitten, maar hij kan best wel eens uitgroeien tot een topspeler. Vooral ook omdat hij aan het einde van het seizoen heeft laten zien dat hij meer met zijn eigen ontwikkeling is bezig geweest en de kritiek ter oren heeft genomen. Als van Bommel bij Volkswagen FC ook voetbal wilt gaan spelen met snelle uitbraken dan is Myron de ideale spits.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 28 mei 2021, 07:41 Deze stap is mijn inzien precies de stap die hij moet nemen in zijn groeicurve. Ik denk juist dat hij bij iedere counterploeg enorm van waarde kan zijn en dat je het ware potentieel van Myron gaat zien.

Hij zal niet direct op het niveau Mbappé zitten, maar hij kan best wel eens uitgroeien tot een topspeler. Vooral ook omdat hij aan het einde van het seizoen heeft laten zien dat hij meer met zijn eigen ontwikkeling is bezig geweest en de kritiek ter oren heeft genomen. Als van Bommel bij Volkswagen FC ook voetbal wilt gaan spelen met snelle uitbraken dan is Myron de ideale spits.
Wordt wel een hele omslag dan voor Wolfsburg. Ik heb best vaak gekeken omdat Weghorst er speelt, en die wordt echt als aanspeelpunt gebruikt. Zowel door de lucht als over de grond. De op handen gedragen Weghorst die achter elke bal aan spurt bij arbeidersclub Wolfsburg, en dan komt Boadu die alleen intikkers/ 1 op 1 achter de linies forceert. Tegenpolen. Is dat genoeg in de topcompetities vraag ik me af? Als Boadu zn evenwicht beter onder controle kan krijgen, gaat het een klasse counterspits worden.

Het feit dat we geinformeerd hebben bij w2 naar Pavlidis doet toch sterk vermoeden dat Boadu inderdaad weg gaat. Of gaat Raiola 2 van zijn spitsen bij één club stallen? Klinkt mij niet logisch. In ieder geval zal of Druijf of Boadu 100% zeker weggaan, anders gaat AZ niet informeren naar een spits van 3 miljoen. Tegen 12 van de 17 clubs ga je er met Pavlidis naar mijn mening zeker niet op achteruit.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik denk ook dat Myron Boadu heel goed past in het Duitse voetbal en ook bij Wolfsburg. Hij is natuurlijk wel een heel ander type voetballer als Wout Weghorst, maar dat beeld zal Mark van Bommel toch ook wel hebben.

Ik vind dat Myron het afgelopen seizoen ondanks allerlei persoonlijke strubbelingen met corona e.d. al een completere voetballer is geworden. Ik ben misschien een uitzondering hier maar ik zie hem wel ontwikkelen. Hij is al veel beter een aanspeelpunt geworden. Ziet beter de kleine ruimtes om hem heen en zijn medespelers. Natuurlijk zijn er nog verbeterpunten. Maar zelfs ervaren topvoetballers maken fouten.

Zijn versnelling zonder en met de bal is een unieke eigenschap die weinig voetballers hebben. Dat zie ik wel bij Mbappé, maar verder...? In Duitsand zijn ze nogal gek van snelle aanvallers, omdat dat type spelers daar goed passen. Die Werner bijvoorbeeld die nu bij Chelsea speelt is zo'n type. Zo'n bijzondere voetballer vind ik hem niet, maar hij kan wel goed de ruimtes voorin met zijn snelheid bespelen. Precies waarvan ik denk dat Myron daar ook heel goed in is en zelfs nog meer dan dat als hij zich nog verder ontwikkelt. Die gast is pas 20 en heeft ook nog een jaar gemist door blessures in zijn ontwikkeling.

Ik hoop eigenlijk dat hij nog een jaar blijft want hij is belangrijk voor AZ. Wanneer hij in de ploeg ontbreekt mis ik hem ook. Dat is met Stengs ook zo. Die heeft Boadu nodig om met zijn passing de ballen kwijt te kunnen. Hopelijk laten ze dat volgende week ook weer zien bij Jong Oranje!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoe ga je Weghorst nou vervangen door Boadu of Malen? Dat zijn toch totaal andere spitsen?
Weghorst paste wel in het profiel Dost, maar Boadu en Malen toch niet?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 28 mei 2021, 08:41 Hoe ga je Weghorst nou vervangen door Boadu of Malen? Dat zijn toch totaal andere spitsen?
Weghorst paste wel in het profiel Dost, maar Boadu en Malen toch niet?
Mee eens. Weghorst is een totaal ander type speler. Maar met een nieuwe trainer die meestal toch zijn eigen accenten in de ploeg wil brengen is dit niet vreemd.

Weghorst kan naar clubs in Engeland en Italië. Zeker nu hij eindelijk een kans krijgt bij Oranje en het goed zou doen zie ik hem zeker een nog verdere stap naar de top maken. Een spits met zo'n instelling en wedstrijdmentaliteit is zeldzaam. Voor elke spelersgroep heb je één of meer van zulke 'klootzakken' nodig. Gasten die voor hiërarchie zorgen en elkaar onderling ook durven aan te spreken.

Dat Weghorst kwam had hij al zijn geweldige mentaliteit, maar voetbaltechnisch viel er nog veel te verbeteren. Spelers die bij AZ spelen zijn niet gearriveerde topspelers. Geen enkele. Dat zijn allemaal gasten die zich bij AZ ontwikkelen voor een volgende stap. En daarna nog verder moeten ontwikkelen.

Zo ook jongens uit onze jeugdopleiding als Boadu en Stengs. Die ontwikkeling gaat met vallen en opstaan helaas, maar dat past in hun verbeterproces. Voor ons supporters is dat ergerlijk en teleurstellend, maar dat geldt zeker voor hun zelf ook. Zij hebben echt wel door dat de prestatiecurve constanter en omhoog moet. Ik hoop dat beiden volgend jaar nog in een AZ-shirt spelen, want ik zie ze na de zomer al weer verder in hun ontwikkeling. Voor beide spelers heel leerzaam dat zij nu bij Jong Oranje zitten en niet bij het grote Oranje. Een beter signaal kan er niet gegeven worden!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 28 mei 2021, 09:21 Mee eens. Weghorst is een totaal ander type speler. Maar met een nieuwe trainer die meestal toch zijn eigen accenten in de ploeg wil brengen is dit niet vreemd.

Weghorst kan naar clubs in Engeland en Italië. Zeker nu hij eindelijk een kans krijgt bij Oranje en het goed zou doen zie ik hem zeker een nog verdere stap naar de top maken. Een spits met zo'n instelling en wedstrijdmentaliteit is zeldzaam. Voor elke spelersgroep heb je één of meer van zulke 'klootzakken' nodig. Gasten die voor hiërarchie zorgen en elkaar onderling ook durven aan te spreken.

Dat Weghorst kwam had hij al zijn geweldige mentaliteit, maar voetbaltechnisch viel er nog veel te verbeteren. Spelers die bij AZ spelen zijn niet gearriveerde topspelers. Geen enkele. Dat zijn allemaal gasten die zich bij AZ ontwikkelen voor een volgende stap. En daarna nog verder moeten ontwikkelen.

Zo ook jongens uit onze jeugdopleiding als Boadu en Stengs. Die ontwikkeling gaat met vallen en opstaan helaas, maar dat past in hun verbeterproces. Voor ons supporters is dat ergerlijk en teleurstellend, maar dat geldt zeker voor hun zelf ook. Zij hebben echt wel door dat de prestatiecurve constanter en omhoog moet. Ik hoop dat beiden volgend jaar nog in een AZ-shirt spelen, want ik zie ze na de zomer al weer verder in hun ontwikkeling. Voor beide spelers heel leerzaam dat zij nu bij Jong Oranje zitten en niet bij het grote Oranje. Een beter signaal kan er niet gegeven worden!
Een beter signaal was geweest om ze helemaal niet te selecteren. Volgend seizoen moet eerst maar blijken of ze de knop hebben omgezet, maar zolang ze bij AZ een pamperbeleid voeren en met spelers om hun heen spelen die niet kritisch zijn, vrees ik het ergste. Ik denk dat ze beide qua ontwikkeling beter af zijn bij een andere club waar ze echt moeten presteren en waar ook andere spelers kritisch durven te zijn.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

multatuli schreef: 28 mei 2021, 09:46 Een beter signaal was geweest om ze helemaal niet te selecteren. Volgend seizoen moet eerst maar blijken of ze de knop hebben omgezet, maar zolang ze bij AZ een pamperbeleid voeren en met spelers om hun heen spelen die niet kritisch zijn, vrees ik het ergste. Ik denk dat ze beide qua ontwikkeling beter af zijn bij een andere club waar ze echt moeten presteren en waar ook andere spelers kritisch durven te zijn.
Op het EK spelen ze juist wel met spelers om zich heen die kritisch zijn. Daarnaast zullen ze zelf ook graag willen spelen, en zal er niet zo'n "pamperbeleid" gevoerd worden als bij AZ. Niet presteren = niet spelen. Dat zullen ze zich ongetwijfeld beseffen.

Daar komt bij dat ze weten dat heel Europa meekijkt met dit EK dus dat ze hun kansen op een mooie transfer bij wanprestaties vergooien. Ik heb er wel vertrouwen in dat zowel Stengs als Boadu een opleving door gaan maken dit toernooi.
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 28 mei 2021, 09:59 Op het EK spelen ze juist wel met spelers om zich heen die kritisch zijn. Daarnaast zullen ze zelf ook graag willen spelen, en zal er niet zo'n "pamperbeleid" gevoerd worden als bij AZ. Niet presteren = niet spelen. Dat zullen ze zich ongetwijfeld beseffen.

Daar komt bij dat ze weten dat heel Europa meekijkt met dit EK dus dat ze hun kansen op een mooie transfer bij wanprestaties vergooien. Ik heb er wel vertrouwen in dat zowel Stengs als Boadu een opleving door gaan maken dit toernooi.
Ik ben het met je eens dat het EK met Jong Oranje heel positief kan uitpakken, maar het ging om de signaal functie. En helemaal niet mee naar een EK geeft een beter signaal af dan wel mee mogen doen bij Jong Oranje.
Helaas ligt Jong Oranje er waarschijnlijk na 1 wedstrijd al uit.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 28 mei 2021, 09:46 Een beter signaal was geweest om ze helemaal niet te selecteren. Volgend seizoen moet eerst maar blijken of ze de knop hebben omgezet, maar zolang ze bij AZ een pamperbeleid voeren en met spelers om hun heen spelen die niet kritisch zijn, vrees ik het ergste. Ik denk dat ze beide qua ontwikkeling beter af zijn bij een andere club waar ze echt moeten presteren en waar ook andere spelers kritisch durven te zijn.
Het is een heel goed signaal dat er nog wel mensen zijn die zien dat deze twee jonge gasten veel kwaliteit hebben. Dat jij verontwaardigd bent over hen hoeft niet te betekenen dat meteen hun voetballoopbaan afgelopen moet zijn!

Vergeet niet dat die gasten niet alleen bij AZ gerust wel merken dat niet alles cresendo gaat. Ook zaakwaarnemers en voetbalbegeleiders zoals Fortes Rodriquez zullen hen wel signalen geven. In voetbalprogramma´s worden zij ook veel scherper beoordeeld, omdat je juist van deze twee gasten meer verwacht dan zij brengen. Die twee hebben met hele goede prestaties in het verleden voor hun zelf en naar buiten de lat heel hoog gelegd.

Het gaat er nu om dat al die signalen omgezet worden in daden. Een selectie bij Jong Oranje kan daarbij juist heel goed helpen. Even in een andere omgeving met andere voetballers en een andere technische staf en begeleiding kan helend werken en een stap zijn naar verbetering.

Besef ook eens wat er in hun nog prille voetballeven in een jaar of drie vier allemaal gepasseerd is. Met henzelf en met de club zijn er veel ernstige en verstorende dingen gebeurd. Ervaren voetballers klagen al over ´onrust´ in hun omgeving als er maar iets aan de hand is. Mogen deze gasten ietwat uit hun balans zijn met al hetgeen er gebeurd is.

De pik rust hier vooral op Boadu en Stengs. Waarom niet ook op Koopmeiners bijvoorbeeld? Heeft die een heel seizoen goed gepresteerd dan? Ik vind van niet. In het begin van het seizoen is Teun één van de oorzaken geweest van die gelijke spelen. Tegen Sparta wil ie de penalty in het rustsignaal in de kruising leggen, maar helaas. Tegen Fortuna stapt ie niet in bij de 3-3. Tegen Napoli mist ie een penalty en daardoor winnen we niet. En zo zijn er nog veel meer situaties geweest. Maar dat hoort er bij. In het spelletje gaat niet alles 100% goed, maar ook niet 100% fout!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Toch wel opvallend dat een uitgekotste speler genomineerd is als Eredivisiespeler van het jaar.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389012
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 28 mei 2021, 11:18 Toch wel opvallend dat een uitgekotste speler genomineerd is als Eredivisiespeler van het jaar.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389012
Is toch ook lachwekkend? In de AZ fanpage puntentelling staat hij op plek 10. Ik vind die stemmingen altijd vrij fair na de wedstrijd. Laat nogmaals zien hoe het heersende beeld afwijkt van zijn prestaties. Goed nadenken als een goed bod binnenkomt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 28 mei 2021, 10:49 Het is een heel goed signaal dat er nog wel mensen zijn die zien dat deze twee jonge gasten veel kwaliteit hebben. Dat jij verontwaardigd bent over hen hoeft niet te betekenen dat meteen hun voetballoopbaan afgelopen moet zijn!

Vergeet niet dat die gasten niet alleen bij AZ gerust wel merken dat niet alles cresendo gaat. Ook zaakwaarnemers en voetbalbegeleiders zoals Fortes Rodriquez zullen hen wel signalen geven. In voetbalprogramma´s worden zij ook veel scherper beoordeeld, omdat je juist van deze twee gasten meer verwacht dan zij brengen. Die twee hebben met hele goede prestaties in het verleden voor hun zelf en naar buiten de lat heel hoog gelegd.

Het gaat er nu om dat al die signalen omgezet worden in daden. Een selectie bij Jong Oranje kan daarbij juist heel goed helpen. Even in een andere omgeving met andere voetballers en een andere technische staf en begeleiding kan helend werken en een stap zijn naar verbetering.

Besef ook eens wat er in hun nog prille voetballeven in een jaar of drie vier allemaal gepasseerd is. Met henzelf en met de club zijn er veel ernstige en verstorende dingen gebeurd. Ervaren voetballers klagen al over ´onrust´ in hun omgeving als er maar iets aan de hand is. Mogen deze gasten ietwat uit hun balans zijn met al hetgeen er gebeurd is.

De pik rust hier vooral op Boadu en Stengs. Waarom niet ook op Koopmeiners bijvoorbeeld? Heeft die een heel seizoen goed gepresteerd dan? Ik vind van niet. In het begin van het seizoen is Teun één van de oorzaken geweest van die gelijke spelen. Tegen Sparta wil ie de penalty in het rustsignaal in de kruising leggen, maar helaas. Tegen Fortuna stapt ie niet in bij de 3-3. Tegen Napoli mist ie een penalty en daardoor winnen we niet. En zo zijn er nog veel meer situaties geweest. Maar dat hoort er bij. In het spelletje gaat niet alles 100% goed, maar ook niet 100% fout!
Waarom lees je niet gewoon wat ik schrijf en reageer je daarop? Want dit slaat helemaal nergens op:
- Ik heb zo vaak geschreven dat het hele grote talenten zijn.
- ik heb nooit geschreven dat hun voetballoopbaan afgelopen moet zijn (integendeel!)
- ik heb ook geschreven dat de selectie bij Jong oranje goed voor ze kan zijn.

Kortom lees nou gewoon goed wat iemand schrijft en reageer svp daarop ipv dingen te verzinnen.

Alle voetballers hebben met dezelfde moeilijke omstandigheden te maken en toch zijn deze 2 de enige die heel vaak niet goed spelen en te weinig inzet hebben.

Waarom Boadu en Stengs? Dat hebben anderen en ik ook al zo vaak uitgelegd, omdat ze te weinig inzet hebben. Omdat ze niet geconcentreerd spelen. Omdat ze veel te vaak onnodig balverlies lijden. Omdat ze ontzettend veel talent hebben, maar regelmatig zwaar door de ondergrens gaan. Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen? Waarom vinden jullie het maar prima dat spelers van AZ zich niet 100 procent inzetten voor AZ ?

Waarom niet Koopmeiners? Omdat Koopmeiners zich altijd 100 procent voor het team inzet en 9 van de 10 keer 1 van de betere bij AZ is. En ja dan mag je wel een keer een mindere wedstrijd hebben omdat er transferperikelen zijn of omdat je een keer niet in vorm bent.

Nogmaals de belangrijkste reden waarom ik (maar volgens mij ook de meeste anderen die kritiek hebben op deze 2) kritisch ben op hun is vanwege het gebrek aan inzet.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Gebrek aan inzet terwijl Stengs in de top staat van afgelegde kilometers. Ik zie bij Boadu ook niet echt gebrek aan inzet. Het is wat dat betreft geen Weghorst maar als ik zijn inzet de voorbije twee seizoenen vergelijk, zie ik daar geen verschil in. Terwijl het ene seizoen als goed wordt beschouwd en het andere als slecht. Hetzelfde geldt voor Stengs.

Wispelturig door mentaal niet scherp of lichtzinnigheid ga ik wel in mee. En bij Stengs ook toch wel een gebrek aan inzicht. Niet de juiste keuzes maken tussen weten wanneer simpel te spelen en wanneer voor die risicovolle bal te gaan. Het meest ergerlijke is het vele balverlies bij simpele passes of aannames. Dat heeft niets met inzet te maken met pure concentratie en mind set.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 28 mei 2021, 16:35 Ik ben nog vers hier, maar verbaas me wel over sommige reacties.
Je zou maar voor je 18 jarige leeftijd al twee loodzware blessures hebben gehad, met een langdurige revalidatie waarin twijfels bestonden of deze speler nog wel op topniveau kon uitkomen. Gaat het dan niet wat te ver om te beweren dat zo'n speler van amper 20, er niet alles voorgeeft als je al op zo'n jonge leeftijd je hebt moeten terug knokken en nog steeds de topduels voor je beslist?
Ja inzet is denk ik ook de verkeerde conclusie. Hij is niet zon sleurspits die zn man afjaagt. Maar je hoopt dan wel dat hij op andere vlakken exceleert, naast die paar topwedstrijden was hij toch erg pover dit jaar. Die discussie kan je voeren, of hij dat nog verder gaat ontwikkelen, of dat hij hoofdzakelijk die (topniveau)counterspits blijft. Ik vind het prima als hij nog een jaar blijft, al zou ik als AZ zijnde elke bod wel serieus overwegen. Maar ik vind wel dat als hij voor de zoveelste keer niet thuis geeft tegen een Sparta of VVV, je hem wel gewoon moet durven wisselen in minuut 60 voor de concurrent op de bank die misschien beter rendeert tegen de compactere ploegen. Privileges moet je verdienen met prestaties.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 28 mei 2021, 16:51 Ja inzet is denk ik ook de verkeerde conclusie. Hij is niet zon sleurspits die zn man afjaagt.
Inzet is niet alleen sleuren. Hij hoeft ook geen marathon te lopen. Maar inzet is ook duels aangaan, fel zijn, scherp zijn, geconcentreerd blijven, jezelf aanspeelbaar maken, elke bal goed willen aannemen en weer goed overspelen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ben_Side schreef: 28 mei 2021, 16:35 Ik ben nog vers hier, maar verbaas me wel over sommige reacties.
Je zou maar voor je 18 jarige leeftijd al twee loodzware blessures hebben gehad, met een langdurige revalidatie waarin twijfels bestonden of deze speler nog wel op topniveau kon uitkomen. Gaat het dan niet wat te ver om te beweren dat zo'n speler van amper 20, er niet alles voorgeeft als je al op zo'n jonge leeftijd je hebt moeten terug knokken en nog steeds de topduels voor je beslist?
Tja grilligheid kan aan veel liggen, ik denk nog altijd dat Boadu veel gehad heeft aan het extra werk dat hij bij zijn herstel gedaan heeft en dat misschien deels door corona en/of deels door overmoedigheid is verloren.

Bij Boadu anders dan bij Stengs zit er toch ook wel echt een verschil in wat hij nou daadwerkelijk qua fysieke arbeid op het veld liet zien. Voor een speler die anderen aftroeft op explosiviteit kunnen kleine dingen al gauw grote gevolgen hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 28 mei 2021, 17:03 Inzet is niet alleen sleuren. Hij hoeft ook geen marathon te lopen. Maar inzet is ook duels aangaan, fel zijn, scherp zijn, geconcentreerd blijven, jezelf aanspeelbaar maken, elke bal goed willen aannemen en weer goed overspelen.
Onze aanvallers zijn in de eerste plaats aanvallers! Gasten die het liefst met de bal zo snel mogelijk bij de goal zijn om die bal tegen het net te knallen. Dit zijn ook in de eerste plaats geen balafpakkers. Sterker toen Stengs in Eindhoven zijn poot in een duel zette dat daardoor kraakte spraken diverse kenners na afloop dat hij geen speler is die dat moet doen.

Boadu is een counterspits lees ik. Oftewel dat betekent dat de ploeg met hem moet inzakken en de spits scherp moet blijven staan om snel achter de verdediging van de tegenstander te komen met de bal richting het doel. Dan moet hij dus niet als een gek gaan afjagen en daarmee zijn energie verspelen en zijn explosiviteit. Als aanvaller moet hij inzakken en zorgen dat de linies compact blijven. Weinig ruimte tussen elke speler om daarmee de kans op het onderscheppen van de bal en in de omschakeling toe te slaan. Het Milan van Sacchi trainde niet voor niks met iedereen aan een touw om de onderlinge afstanden te trainen.

Het optreden van spelers in het veld hangt dus ook af van ploegtactiek. Ik heb afgelopen seizoen Boadu zien afjagen terwijl een deel van de ploeg bleef hangen. Het gaat er om dat als hij 10 meter naar voren gaat dat de middenvelders en de verdedigers dan ook 10 meter opschuiven. Doen die dat niet dan kan Boadu lopen en storen wat ie wil maar is ie na 60 minuten volledig af.

Naast de vorm van de dag spelen dus andere facetten een rol of een speler rendeert of niet. Ik wil er maar mee zeggen kijk nou niet zo zwart wit naar een speler en plak daar een etiket op. Onze Wout Weghorst kwam binnen en toen waren er hier mensen zeer verontwaardigt. Een rare slungel die niet kon voetballen volgens sommigen met een snel oordeel i.t.t. bijvoorbeeld de onbekende exotische Fred Friday. Nou in de eerste oefenpartij in het stadion zag ik gelijk het verschil tussen deze twee. De eerste kon al vrij aardig voetballen en de tweede kon niet eens lopen. En laat dat nou essentieel zijn in dit spelletje. Iedereen weet hoe het is afgelopen met deze twee. Friday is roemloos terug naar af en Weghorst is een zeer gewaardeerde goed mee voetballende topspits in Duitsland in een topcompetitie waar de lat veel hoger ligt dan in Nederland. Als ik Frank de Boer was zou ik hem zeker een basisplek geven in een 5-3-2-systeem.
Gesloten