Marco Bizot (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Is het nou echt zó belangrijk wat ie heeft gekost?
Al dat gespeculeer op niets af…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

salmonyappi schreef: 03 aug 2021, 20:45 Is het nou echt zó belangrijk wat ie heeft gekost?
Al dat gespeculeer op niets af…….
Niet zo zuur doen. Is toch leuk om over te speculeren.
"One swallow does not make a summer"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 03 aug 2021, 21:23 Niet zo zuur doen. Is toch leuk om over te speculeren.
Precies. Zeker omdat de berichten zo uiteen lopen.

Ik droom dit zilvervlootjaar van een seizoen lang gratis bier op de tribune. Daar kan deze transfer zomaar een cruciale rol in spelen. Toch geen onbelangrijke zaken.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Brest Man schreef: 03 aug 2021, 19:29 Thank you very much for yours answers :D

You can find them here in french :

http://www.allez-brest.com/post1262203.html#p1262203

We hope, Marco Bizot will be better than Melvin Platje or Charlison Benschop !

If he plays like Jos Van Herpen, we will be happy.

I will give you many news about him.

Bye
He will be much better :D
Good luck in the competition. If you put up a big banner with "AZ ALKMAAR GREATS BIZOT" he will be extra good =D>
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Marco had gekke wedstrijden, maar als je dan even de cijfers gepresenteerd krijgt. 164 en 72 clean sheets, dan heeft hij het toch echt top gedaan. Mooi wonen daar in Bretagne, niet de temperaturen waar Stengs en Boadu straks in leven, maar er zijn hele mooie dorpjes zoals Le Conquet en Pont-Aven op maximaal een uurtje rijden van Brest.

Hopelijk keert Bizot ooit nog terug bij de club. =D>
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ze hebben in ieder geval wel betere introductiefilmpjes dan bij AZ.

https://twitter.com/SB29/status/1422814 ... n-de-muur
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

Az564 schreef: 04 aug 2021, 07:28 Marco had gekke wedstrijden, maar als je dan even de cijfers gepresenteerd krijgt. 164 en 72 clean sheets, dan heeft hij het toch echt top gedaan. Mooi wonen daar in Bretagne, niet de temperaturen waar Stengs en Boadu straks in leven, maar er zijn hele mooie dorpjes zoals Le Conquet en Pont-Aven op maximaal een uurtje rijden van Brest.

Hopelijk keert Bizot ooit nog terug bij de club. =D>
Als keeperstrainer zou mooi zijn.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Dit is hem gegund en dit is één van de spelers die we kunnen vervangen en er nog op vooruit gaan ook.

En de telegraaf heeft waarschijnlijk weer een insider minder. Want we mogen er toch wel van uitgang dat degene die vanuit zijn vakantieadres met een journalist zit te bellen over een transfer die verre van rond was (en ook eerder al openlijk was over afgeketste transfers), ook één van de spelers was die anoniem in de krant verscheen om zijn mening over het vertrek van Slot te geven? Dat moet je als club toch ook niet willen...
Brest Man
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2012, 17:51
Locatie: Brest (Brittany)

44% of clean sheets, it is just amazing =D>

https://twitter.com/AZAlkmaar/status/14 ... 14148?s=19

This due to the defense of your team or the great quality of Bizot ? Probably both ?

Another question :
Why does he not have more selection for the national team?
I have the impression that he is better than Stekelenburg, Cilessen or Krul ?
Brest Man
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2012, 17:51
Locatie: Brest (Brittany)

Az564 schreef: 04 aug 2021, 07:28 Marco had gekke wedstrijden, maar als je dan even de cijfers gepresenteerd krijgt. 164 en 72 clean sheets, dan heeft hij het toch echt top gedaan. Mooi wonen daar in Bretagne, niet de temperaturen waar Stengs en Boadu straks in leven, maar er zijn hele mooie dorpjes zoals Le Conquet en Pont-Aven op maximaal een uurtje rijden van Brest.

Hopelijk keert Bizot ooit nog terug bij de club. =D>
Le Conquet is de stad van Gautier Larsonneur, de belangrijkste concurrent van Marco Bizot.
Het departement Finistère is werkelijk schitterend. Je moet minstens één keer in je leven komen.
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 dec 2004, 18:52
Locatie: Schagen

Brest Man schreef: 04 aug 2021, 20:50 44% of clean sheets, it is just amazing =D>

https://twitter.com/AZAlkmaar/status/14 ... 14148?s=19

This due to the defense of your team or the great quality of Bizot ? Probably both ?

Another question :
Why does he not have more selection for the national team?
I have the impression that he is better than Stekelenburg, Cilessen or Krul

Due to the defence and the rest of the team. His nickname "the wall" is ridiculous. Has made a lot of mistakes which seems to be.forgotten by most of the AZ fans. A very nervous goalkeeper. Hopefully he gets better in Brest.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Brest Man schreef: 04 aug 2021, 20:50 44% of clean sheets, it is just amazing =D>

https://twitter.com/AZAlkmaar/status/14 ... 14148?s=19

This due to the defense of your team or the great quality of Bizot ? Probably both ?

Another question :
Why does he not have more selection for the national team?
I have the impression that he is better than Stekelenburg, Cilessen or Krul ?
Both, although we have had a lot of injuries in our defense. If he allways had a good defense in front of him, the number of clean sheets would have been higher.

About the national team, that is a good question. The right answer I think is perception: Both Stekelenburg and Cilessen were goalkeepers for ajax, and Dutch coaches love to use players from ajax. And Krul was a goalkeeper in the premierleague while Bizot was just a keeper from a small club as AZ. But in my opinion Bizot was better then at least Krul and Stekelenburg the last period.

If Bizot gets in his best shape, he will be the best goalie you ever had.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Marco Bizot heeft AZ de kans gegeven om hem in Alkmaar te houden. Dat bevestigt de dertigjarige doelman in De Telegraaf. Nadat een droomtransfer naar Olympiakos voor de tweede keer was afgeketst, wilde hij voor vijf jaar bijtekenen.

Bizot wilde deze zomer 'heel graag' naar het buitenland: een transfer naar Olympiakos leek in de maak. "Een wereldclub, de grootste van Griekenland. Bovendien: Piraeus is een fantastische plek om te wonen." Toch kwam het er niet van. "Olympiakos kwam er met AZ niet uit vanwege de 'cijfertjes'."

Olympiakos wilde niet meer op AZ wachten koos voor de transfervrije Tomas Vaclik (Sevilla). "Daar was ik doodziek van. Ik had er met mijn zaakwaarnemers ontzettend veel energie ingestoken. Tijdens mijn vakantie op Kreta heb ik eigenlijk alleen maar aan de telefoon gehangen, vijf à zes keer per dag."

Nadat Olympiakos en AZ weer in onderhandeling gingen en er wéér niet uitkwamen, besloot Bizot het heft in eigen handen te nemen. "Daarop heb ik AZ een voorstel gedaan voor een vijfjarig contract. Ik wilde zekerheid. Dacht: eerst nog een paar seizoenen keepen, daarna plaatsmaken voor een jonge doelman en een beetje a la Ron Vlaar bij de club betrokken blijven. Maar daar ging Max (directeur voetbalzaken Huiberts, red.) niet op in."

Een dag later meldde Stade Brest zich. "Toen ging het ineens heel erg snel. Ik heb in een paar uur mijn hele inboedel bij elkaar gepakt en de volgende dag zaten we al in Brest." Bizot keepte afgelopen vrijdag zijn tweede wedstrijd voor de club uit Bretagne. Hij ging niet vrijuit bij twee goals van Paris Saint-Germain (4-2 nederlaag).
Weet niet zo goed wat ik van deze situatie moet vinden. Had hem opzich graag in Alkmaar gehouden, maar als we nu een paar miljoen voor hem hebben kunnen vangen is het ook niet verkeerd. Een stabiele keeper is belangrijk maar een 5 jarig contract uitdelen.. Ik begrijp wel dat Max dat niet heeft gedaan.
Compete to complete
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZSander schreef: 23 aug 2021, 07:06 Weet niet zo goed wat ik van deze situatie moet vinden. Had hem opzich graag in Alkmaar gehouden, maar als we nu een paar miljoen voor hem hebben kunnen vangen is het ook niet verkeerd. Een stabiele keeper is belangrijk maar een 5 jarig contract uitdelen.. Ik begrijp wel dat Max dat niet heeft gedaan.
Precies, hij wil vijf jaar tekenen maar heeft op moment van tekenen nog geen eens de intentie om dan ook vijf jaar basisspeler te zijn. Voor de laatste twee seizoenen gooit ie al de handdoek in de ring en praat ie eigenlijk al over uitbollen. Getuigt niet echt van topsportmentaliteit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 23 aug 2021, 07:06 Weet niet zo goed wat ik van deze situatie moet vinden. Had hem opzich graag in Alkmaar gehouden, maar als we nu een paar miljoen voor hem hebben kunnen vangen is het ook niet verkeerd. Een stabiele keeper is belangrijk maar een 5 jarig contract uitdelen.. Ik begrijp wel dat Max dat niet heeft gedaan.
Hangt er vooral van af hoe goed die nieuwe keeper is. Bizot was voor AZ een uitzonderlijke goede keeper, die vervang je niet zomaar. Als die Vindahl beter is (of op zeer korte termijn beter wordt) dan heeft Max een goed besluit genomen. Als Vindahl niveau Rochet ofzo heeft, dan heeft Max geen goed besluit genomen.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

multatuli schreef: 23 aug 2021, 09:32 Hangt er vooral van af hoe goed die nieuwe keeper is. Bizot was voor AZ een uitzonderlijke goede keeper, die vervang je niet zomaar. Als die Vindahl beter is (of op zeer korte termijn beter wordt) dan heeft Max een goed besluit genomen. Als Vindahl niveau Rochet ofzo heeft, dan heeft Max geen goed besluit genomen.
Max heeft in dezen een goed besluit genomen, je gaat een 30-jarige mentaal zwakke keeper geen contract voor 5 jaar geven. Of het besluit sportief goed uitpakt is een tweede.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Gatalin schreef: 23 aug 2021, 09:42 Max heeft in dezen een goed besluit genomen, je gaat een 30-jarige mentaal zwakke keeper geen contract voor 5 jaar geven. Of het besluit sportief goed uitpakt is een tweede.
Dat hangt ook van de bedragen en overige afspraken af. Stel je gaat ervan uit dat hij nog 2 jaar 1e keeper blijft, het 3e jaar reservekeeper wordt en de jaren daarna aan de staf wordt toegevoegd en de bedragen worden daarop aangepast dan kan dat uiteraard prima.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Gatalin schreef: 23 aug 2021, 09:42 Max heeft in dezen een goed besluit genomen, je gaat een 30-jarige mentaal zwakke keeper geen contract voor 5 jaar geven. Of het besluit sportief goed uitpakt is een tweede.
Mentaal zwak is natuurlijk zwaar overdreven. Hij heeft een dipje gehad in een periode dat hij teleurgesteld was. Dat kan. Verder heeft hij zich in al die vier(?) seizoenen een uitstekende en betrouwbare doelman getoond. De beste na Romero. Die vervang je echt niet zomaar. Wat dat betreft heeft Max een risico genomen. Al is het natuurlijk wel afhankelijk van wat Bizot heeft voorgesteld. Wilde hij voor zijn laatste salaris (of ietsje meer) blijven, of vroeg hij bijvoorbeeld significant meer?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

multatuli schreef: 23 aug 2021, 09:32 Als die Vindahl beter is (of op zeer korte termijn beter wordt)
Dat laatste kun je wel vergeten met deze keeperstrainer
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 23 aug 2021, 11:23 Mentaal zwak is natuurlijk zwaar overdreven. Hij heeft een dipje gehad in een periode dat hij teleurgesteld was.
En dat dipje heeft ie nu weer nadat Olympiakos is afgeketst en hij noodgedwongen in het grauwe Brest zit. Dat schot van 35 meter afstand tegen PSG...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten