Marco Bizot (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 27 dec 2020, 18:39 Die hadden we niet nodig, dit soort dingen zagen we vorig jaar ook al. Maar AZ stoot zich met alle liefde tien keer aan dezelfde steen.
Precies. Is een redelijke keeper, maar geen topkeeper. Al zo vaak gezegd. Inderdaad zo gehoopt en aangegeven dat ie naar een geïnteresseerde Spaanse club in de zomer zou vertrekken. En met die geruchten Drommel naar AZ halen. Nu is het te laat.

Bizot heeft na dit seizoen nog één contractjaar. Dus eigenlijk nu verkopen om nog een redelijke transfersom te kunnen vragen. Welke clubs, niet AZ, hebben een keepersprobleem? :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 28 dec 2020, 08:05 Welke clubs, niet AZ, hebben een keepersprobleem? :wink:
Jong AZ?

Hij heeft trouwens een tweelingbroer, dat heb ik nooit geweten:

https://youtu.be/mw3JMzNp5hY
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Langedijk schreef: 28 dec 2020, 16:18 Jong AZ?

Hij heeft trouwens een tweelingbroer, dat heb ik nooit geweten
Die keept dit seizoen stiekem bij AZ?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Metalingus schreef: 28 dec 2020, 16:45 Die keept dit seizoen stiekem bij AZ?
Zou zomaar kunnen. Ze komen me allemaal bekend voor, zeker die 2-4 en 3-4.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 28 dec 2020, 16:18 Jong AZ?

Hij heeft trouwens een tweelingbroer, dat heb ik nooit geweten:

https://youtu.be/mw3JMzNp5hY
Toch keept zowat de hele kkd met een jong AZ keeper, blijft verwonderlijk.
Vandaar dat er natuurlijk altijd zoveel goals vallen bij die wedstrijden.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49


Link: http://www.youtube.com/watch?v=WhQ0LKvtbk0

De hoogtepunten van de afgelopen wedstrijd van Jong AZ.

Op 10:50 minuten plukt Bakker de bal uit de lucht boven het hoofd van een Den Bosch speler vandaan. Ben ik negatief als ik zeg dat die vangbal nooit was gebeurd met Bizot op doel? Die had hem waarschijnlijk 5 meter weggebokst en nog meer chaos veroorzaakt.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Geen idee of Bizot die bal klem gepakt zou hebben, zou wel eens kunnen van niet. Bakker speelde trouwens een hele goeie wedstrijd met goede reddingen, Leo Driessen zei dat hij wel meer kon doen bij dat tegendoelpunt, maar dat leek mij niet eigenlijk. Maar het blijft toch wel een probleem dat Bizot bij die ballen in de lucht er nooit helemaal zeker uit ziet. Dat zal bij de rest van de spelers bij corners ook geen vertrouwen geven. En zeker ook als die ballen er in de laatste minuten ingepompt worden is dat een probleem
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ik vraag me al een tijdje af of zijn nachtrust wel ok is. Hij heeft nog een jong kind thuis.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

eenjaarazalkmaar schreef: 12 jan 2021, 13:52 Ik vraag me al een tijdje af of zijn nachtrust wel ok is. Hij heeft nog een jong kind thuis.
AZ speelt doorgaans geen wedstrijden om 08.00 uur ‘s ochtends
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 12 jan 2021, 20:43 AZ speelt doorgaans geen wedstrijden om 08.00 uur ‘s ochtends
Boadu heeft bewezen dat je, je ook gewoon vlak voor een wedstrijd kunt verslapen... het omgekeerde zal dan ook wel waar kunnen zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 12 jan 2021, 13:52 Ik vraag me al een tijdje af of zijn nachtrust wel ok is. Hij heeft nog een jong kind thuis.
Ik neem toch aan dat hij in een aparte ruimte slaapt?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 18 jan 2021, 08:30 Ik neem toch aan dat hij in een aparte ruimte slaapt?
Waarschijnlijk in een drukcabine. Anders kun je dat neurotische gedrag niet verklaren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 18 jan 2021, 08:30 Ik neem toch aan dat hij in een aparte ruimte slaapt?
Geen idee. Maar wat ik wel weet is dat je sowieso slecht slaapt als je jonge kinderen hebt. Geen idee of ze de taken verdelen of niet. Een vrouw kan het moeilijk maandenlang alleen doen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 19 jan 2021, 11:13 Een vrouw kan het moeilijk maandenlang alleen doen.
Waarom niet?

In - bijvoorbeeld - het Caribisch gebied doen ze niet anders.

En hoe denken je dat vrouwen van soldaten die in Afghanistan gestationeerd zijn dat doen?

In het geval van Bizot zou een au pair ook tot de mogelijkheden horen.

Indien Bizot te weinig slaapt - door wat voor externe factor dan ook - vind ik dat onprofessioneel.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 19 jan 2021, 12:06 Waarom niet?

In - bijvoorbeeld - het Caribisch gebied doen ze niet anders.
Ik kom ook graag in de Caribbean hoor maar dat is appels met peren vergelijken. De mannen zijn daar overwegend luie flikkers en hun verantwoordelijkheidsgevoel is vaak van een bedenkelijk niveau. Vrouwen doen het liever zelf en hoeven er meestal ook niet bij te werken. Hier in Nederland moet een vrouw gewoon weer aan de arbeid na een maand of 3 en is een beetje hulp van de man wel prettig.

Maar goed, met die paar uurtjes ‘trainen’ per dag blijft er genoeg tijd over om bij te slapen voor Bizot.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 19 jan 2021, 12:44 Ik kom ook graag in de Caribbean hoor maar dat is appels met peren vergelijken. De mannen zijn daar overwegend luie flikkers en hun verantwoordelijkheidsgevoel is vaak van een bedenkelijk niveau. Vrouwen doen het liever zelf en hoeven er meestal ook niet bij te werken. Hier in Nederland moet een vrouw gewoon weer aan de arbeid na een maand of 3 en is een beetje hulp van de man wel prettig.
In het Caribisch gebied doet de vrouw én het werk én de opvoeding.

Geen haan die daar naar kraait. De stelling was dat een vrouw moeilijk maandenlang alleen voor een kind kan zorgen. Mijn antwoord is dat dit prima kan.

Ik vind het in deze situatie overigens ook merkwaardig als mevrouw Bizot nog aan het werk moet ... Aan het werk móét? Van wie? En waarom?
'
Bizot is hoofd - kostwinnaar en de financiële toekomst van de gehele familie Bizot is - hoogstwaarschijnlijk - voor 98% afhankelijk van zijn fysieke en mentale gesteldheid. Dan zou het toch bijzonder merkwaardig zijn als hij in de nacht het bed uitgaat om een baby te verschonen "omdat een beetje hulp wel prettig is".

Als het krijgen van een kind en een gebrek aan nachtrust de redenen zijn voor zijn matige optredens vind ik dat echt heel opzienbarend. En dan zou iemand bij AZ zo'n iemand direct moeten begeleiden in het maken van professioneel juiste keuzes.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 19 jan 2021, 13:46 In het Caribisch gebied doet de vrouw én het werk én de opvoeding.
Daarom zijn het ook achtergestelde economieën of ‘failed states’ zoals Suriname.
Antti Opdam schreef: 19 jan 2021, 13:46 Geen haan die daar naar kraait. De stelling was dat een vrouw moeilijk maandenlang alleen voor een kind kan zorgen. Mijn antwoord is dat dit prima kan.
Natuurlijk kan dat prima. Maar in een maatschappij waar mannen en vrouwen gelijk zijn is dat helemaal niet wenselijk. Ik zou als vader niet eens willen dat mijn vrouw alles doet.
Antti Opdam schreef: 19 jan 2021, 13:46 Ik vind het in deze situatie overigens ook merkwaardig als mevrouw Bizot nog aan het werk moet ... Aan het werk móét? Van wie? En waarom?
Omdat ze misschien niet in een sociaal isolement wil raken en haar wereld wil vergroten? Of omdat ze werken leuk vindt? Zomaar wat gekke ideeën.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Goed, dit is wat off - topic, maar toch een beetje on.

Dat mannen en vrouwen gelijke rechten (en plichten) hebben betekent toch niet dat ze ook - per definitie - hetzelfde in het huishouden zouden moeten doen? Wat is dit voor een rare redenering? Betalen ze ook net zoveel van de hypotheek denk je? En hoe denk je dat het juridisch afloopt bij een breuk; zouden mannen en vrouwen dan ook dezelfde rechten hebben?

Als ik een vrouw en kind zou hebben en mijn vrouw heeft de volgende dag een superbelangrijke taak te doen, terwijl ik een eenvoudigere baan heb (niet omdat dat noodzakelijk is, maar omdat ik dat leuk vind) dan ga ik toch ook in de nacht mijn bed uit? Ik zou het echt bezopen vinden om mijn vrouw dan te belasten.

Ik werk op dit moment in een omgeving waar mensen belangrijk psychisch uitdagend werk moeten doen en die ook 'gewoon' apart slapen. Wellicht hangt daar in de huidige feminiene Westerse maatschappij anno 2021 een enorm taboe op, maar ik vind dit normaal.

In het geval weten we toch vrij zeker dat de familie Bizot én een au pair kan betalen én mevrouw Bizot thuis kan blijven als ze dat wilt. Ik vind dat een gezond kind geen excuus mag zijn voor disfunctioneren op dit niveau. Sterker: ik vind het héél raar als dat wel zo is.

- tot zover mijn bespiegelingen over de maatschappij in het algemeen en de familie Bizot in het bijzonder -
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 19 jan 2021, 14:15
Dat mannen en vrouwen gelijke rechten (en plichten) hebben betekent toch niet dat ze ook - per definitie - hetzelfde in het huishouden zouden moeten doen? Wat is dit voor een rare redenering? Betalen ze ook net zoveel van de hypotheek denk je? En hoe denk je dat het juridisch afloopt bij een breuk; zouden mannen en vrouwen dan ook dezelfde rechten hebben?
Het gaat toch om balans. Als de een meer werkt moet de ander meer in het huishouden doen. En als de een meer verdient dan de ander draagt hij of zij meer bij aan de vaste lasten. De ander zorgt namelijk meer voor de kinderen, doet meer in het huishouden en/of heeft de eigen loopbaan opgeofferd. Volkomen logisch. Maar het opvouwen van kleding kun je niet 1 op 1 uitruilen met het verzorgen en opvoeden van een kind. Daar heb je beide ouders voor nodig.

Het ging meer om jouw vergelijking met de Caribbean. Daar is zelden een balans aanwezig. De vrouwen regelen alles en de mannen hangen rond op straat. Dat is ongezond. En je schijnt het nogal bijzonder te vinden als mevrouw Bizot een eigen carrière heeft terwijl dat financieel gezien misschien niet nodig is. Ter info: de emancipatie is hier wat verder dan op die eilandjes.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 19 jan 2021, 14:49 Ter info: de emancipatie is hier wat verder dan in de Caribbean.
Als één der carrières lijdt door een zoektocht naar - vermeende noodzakelijke - gelijkheid in huishoudelijke taken dan vind ik dat doorgeslagen emancipatie.

Maar goed. Ik ben sowieso erg tegen het dwangmatig sturen op uitkomsten in geslacht, leeftijd, kleur etc.

Ik vind dat letterlijk levensgevaarlijk.

Dus misschien dat dit soort opvattingen bij mij een gevoelige snaar raken en ik daarom verzand in epistels.

Ik laat daarom het laatste woord aan jou.

Edit: stel je eens voor dat het bij een hartchirurg of vliegtuigbouwer ook zo gaat ... dat je de nabestaanden moet uitleggen dat man-lief of vrouw-lief niet helemaal scherp was omdat deze "ook maar eens snachts een keer uit bed moest."

:|
Gesloten