Marco Bizot (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ contracteert Bizot
Gepubliceerd op 11 mei 2017 , 16:58

ALKMAAR- AZ heeft donderdag doelman Marco Bizot vastgelegd. De 26-jarige doelman tekende in Alkmaar een contract tot medio 2021. Bizot wordt transfervrij overgenomen van Racing Genk.
AZ contracteert Bizot

Bizot startte zijn loopbaan bij SV Westfriezen, waarna hij het grootste gedeelte van de jeugdopleiding van ajax doorliep. Na een verhuurperiode aan SC Cambuur (21 wedstrijden) maakte de Horinees in 2012 de overstap naar FC Groningen. Voor de Groningers keepte hij in twee seizoenen 56 wedstrijden.

Racing Genk
In 2014 tekende Bizot een contract voor drie seizoenen bij Racing Genk. Nadat hij in zijn tweede seizoen uitgroeide tot eerste doelman stond hij bij de Belgische subtopper 54 keer onder de lat.

Huiberts: ‘Voldoet aan alle eigenschappen’
“Wij zochten een nieuwe eerste doelman en Marco voldoet aan alle eigenschappen die wij daarin graag zien”, reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Hij is in Nederland opgeleid, kan uitstekend meevoetballen, heeft een goede reflex en kan goed voor zijn goal keepen. Al met al een hele hoop eigenschappen waardoor wij voor Marco hebben gekozen.”

Bizot: ‘Blij verrast’
“Ik ben blij verrast dat AZ bij mij is uitgekomen”, zegt Bizot. “AZ was op zoek naar een Nederlandse keeper. Met mijn buitenlandse ervaring denk ik dat ik een toevoeging kan zijn voor de selectie en de jonge jongens een beetje wegwijs kan maken. Garanties heb je nooit, maar ik ga m’n uiterste best doen om eerste keeper te worden. Wanneer straks het seizoen begint, ga ik daarmee verder.”
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Blij verrast... niet echt de reactie waar je op hoopt. Hij had verwacht dat er alleen interesse uit de krochten van het voetbal zou komen maar gelukkig was AZ dom genoeg om zich te melden.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Voor keepers is de carrousel al snel vol. Dus ik snap dat hij blij verrast was. AZ is toch een mooie club. Kijk Hahn, die keept verschrikkelijk onder zijn niveau bij Excelsior, maar blessures kunnen roet in het eten gooien. Nu is het afwachten of er een plekje op zijn niveau vrij komt. Dus nee, het is vrij normaal dat Bizot blij verrast is.

Zoals ik hem kan herinneren vond ik hem een goede keeper, dus welkom Marco Bizot (mocht je dit uit nieuwschierigheid toch gelezen hebben ... klik de site uit .. draai je om en kijk NOOIT meer achterom :lol:

Succes bij AZ 8)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Geest van Dirk schreef: 11 mei 2017, 19:01 Voor keepers is de carrousel al snel vol. Dus ik snap dat hij blij verrast was. AZ is toch een mooie club. Kijk Hahn, die keept verschrikkelijk onder zijn niveau bij Excelsior, maar blessures kunnen roet in het eten gooien. Nu is het afwachten of er een plekje op zijn niveau vrij komt. Dus nee, het is vrij normaal dat Bizot blij verrast is.

Zoals ik hem kan herinneren vond ik hem een goede keeper, dus welkom Marco Bizot (mocht je dit uit nieuwschierigheid toch gelezen hebben ... klik de site uit .. draai je om en kijk NOOIT meer achterom :lol:

Succes bij AZ 8)
Is ook weer zo, hij is sowieso niet echt een woordentovenaar. Hij kan hopelijk beter keepen dan interviews geven. Succes bij AZ Marco!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk met Rochet gaat moeten strijden voor de plek als eerste doelman, of dat ze die nog verkopen deze zomer.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 12 mei 2017, 14:51 Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk met Rochet gaat moeten strijden voor de plek als eerste doelman, of dat ze die nog verkopen deze zomer.
Rochet gaat. Huiberts gaf vorige week in een interview aan dat Rochet zal vertrekken omdat hij geen rol als tweede keeper wil. Wat dat betreft lijkt er dus al een keuze te zijn gemaakt wie er eerste doelman gaat worden.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Had toch liever de Ruiter gezien. Laat anders beiden het maar uitvechten bij AZ en laat Rochet vertrekken.
Robbin Ruiter vertrekt na vijf seizoenen bij FC Utrecht. De doelman vindt dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging.

"Ik heb met de club gesproken en het is duidelijk dat ik ga vertrekken", aldus 30-jarige Ruiter tegen FOX Sports. "Ik heb veel te danken aan de club, maar na vijf seizoenen is het goed om een nieuwe uitdaging aan te gaan."

Het contract van Ruiter in Utrecht loopt komende zomer af en dus kan hij transfervrij vertrekken. Er heeft zich nog geen club voor hem gemeld
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Mogelijk wilde Ruiter zelf niet of zijn zn salariseisen te hoog...
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Zijn salariseisen zijn sowieso hoog, richting de vijf a zes ton was dat een jaar geleden. Bovendien is Ruiter gewoon een matige keeper. Ik snap die hele hype rond die gozer niet. Ontzettend slecht bij afstandsschoten en die bal van Alireza was gewoon een regelrechte blunder. Vanuit die hoek zo'n piskopballetje achter de lijn laten belanden is gewoon slecht.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZ 4 Life schreef: 16 mei 2017, 07:02 Zijn salariseisen zijn sowieso hoog, richting de vijf a zes ton was dat een jaar geleden. Bovendien is Ruiter gewoon een matige keeper. Ik snap die hele hype rond die gozer niet. Ontzettend slecht bij afstandsschoten en die bal van Alireza was gewoon een regelrechte blunder. Vanuit die hoek zo'n piskopballetje achter de lijn laten belanden is gewoon slecht.
Ik was ook niet onder de indruk van Ruiter, maar durf er ook niet handen voor in het vuur te steken dat Bizot beter is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 16 mei 2017, 07:41 Ik was ook niet onder de indruk van Ruiter, maar durf er ook niet handen voor in het vuur te steken dat Bizot beter is.
Ik heb Bizot ook nauwelijks gezien de afgelopen drie jaar, maar sommige doen hier nu net alsof Ruiter een gemiste kans is. Al was Bizot nog niet aangetrokken had ik Ruiter ook niet willen hebben.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als Rochet inderdaad vertrekt, lijkt het me sterk dat er nog een echte concurrende keeper wordt gehaald, aangezien Bizot nu als dé nieuwe keeper wordt gepresenteerd. Ongetwijfeld zullen ze een ervaren keeper achter de hand houden en een talentvolle keeper op de derde plek zetten. Dan rest de logische vraag: wat wordt er gedaan met Coutinho en Olij?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

DiepeMast schreef: 17 mei 2017, 08:35 Als Rochet inderdaad vertrekt, lijkt het me sterk dat er nog een echte concurrende keeper wordt gehaald, aangezien Bizot nu als dé nieuwe keeper wordt gepresenteerd. Ongetwijfeld zullen ze een ervaren keeper achter de hand houden en een talentvolle keeper op de derde plek zetten. Dan rest de logische vraag: wat wordt er gedaan met Coutinho en Olij?
Met het logische antwoord: 2e en 3e keeper achter Bizot.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Volgens mij willen ze inderdaad door met Coutinho en Olij. Van Olij weet ik het zeker, die moet de eerste keeper van Jong AZ gaan worden. Coutinho meen ik ook gelezen te hebben dat ze hem willen behouden als tweede keeper.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 17 mei 2017, 10:43 Volgens mij willen ze inderdaad door met Coutinho en Olij. Van Olij weet ik het zeker, die moet de eerste keeper van Jong AZ gaan worden. Coutinho meen ik ook gelezen te hebben dat ze hem willen behouden als tweede keeper.
Pappa Olij was heel zeker van zijn zaak, dat zou dus echt een rotstreek van de club zijn als dit niet doorgezet wordt.

Coutinho is niet goed genoeg gebleken, jammer maar helaas.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Perry schreef: 17 mei 2017, 09:09 Met het logische antwoord: 2e en 3e keeper achter Bizot.
Dat is dus de vraag. Als van beiden het contract wordt verlengd, dàn zijn ze inderdaad 2e en 3e keeper. De vraag is of dat gaat gebeuren. Bij Olij lijkt dat van wel, gezien bovenstaand bericht. Van Coutinho moet ik het nog zien. Mocht dat niet gebeuren, wie haal je dan? Is Grim nog beschikbaar? :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 17 mei 2017, 11:26 Pappa Olij was heel zeker van zijn zaak, dat zou dus echt een rotstreek van de club zijn als dit niet doorgezet wordt.

Coutinho is niet goed genoeg gebleken, jammer maar helaas.
Pappa Olij heeft geen reden om boos te zijn want het aanbod ligt er al. Alleen wilde Olij zelf afwachten wie ze zouden aantrekken als eerste keeper met het oog op zijn eigen perspectief op de toekomst. In een interview gaf hij aan te hopen op een tussenoplossing als Jones en geen keeper voor de lange termijn als Bizot. Ben dus benieuwd wat hij nu gaat doen.

Zelf snap ik die twijfel helemaal niet trouwens want waar anders krijgt hij een gegarandeerde plek onder de lat in de Jupiler League? Zo'n geweldenaar is het niet.

Coutinho is trouwens een prima keeper. Geen geweldenaar maar zeker goed genoeg als tweede keeper. Ik vind hem ook beter dan Rochet trouwens. Heeft in de periode dat hij keepte volgens mij geen fout gemaakt. Alleen moeten vrije trappen niet in het uiterste hoekje worden geschoten want dan is het raak.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 17 mei 2017, 13:37 Pappa Olij heeft geen reden om boos te zijn want het aanbod ligt er al. Alleen wilde Olij zelf afwachten wie ze zouden aantrekken als eerste keeper met het oog op zijn eigen perspectief op de toekomst. In een interview gaf hij aan te hopen op een tussenoplossing als Jones en geen keeper voor de lange termijn als Bizot. Ben dus benieuwd wat hij nu gaat doen.

Zelf snap ik die twijfel helemaal niet trouwens want waar anders krijgt hij een gegarandeerde plek onder de lat in de Jupiler League? Zo'n geweldenaar is het niet.

Coutinho is trouwens een prima keeper. Geen geweldenaar maar zeker goed genoeg als tweede keeper. Ik vind hem ook beter dan Rochet trouwens. Heeft in de periode dat hij keepte volgens mij geen fout gemaakt. Alleen moeten vrije trappen niet in het uiterste hoekje worden geschoten want dan is het raak.
Nee het punt waar hij garanties zou hebben gekregen, je moet immers geen garanties geven als je daar dan op terug komt.

Ja keepers en AZ vind ik een lastig verhaal, Verhulst moest een toptalent zijn, Olij moest een toptalent zijn en Schendelaar krijgt die stempel nu ook, tot nog toe hebben we nog geen doelman uit eigen jeugd op doel gehad, dat is toch een apart verhaal.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Helemaal niet. Keepers zijn gewoon heel erg in overvloed t.o.v. de beschikbare vrije plekken. Je kunt dus als jeugdige keeper een aanstormend talent zijn, maar op een gegeven moment boks je op tegen oudere en dus verder ontwikkelde keepers. Een keeper die voor zijn 22ste jaar al een basisplaats weet te veroveren zie je gewoon zelden.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 17 mei 2017, 14:58 Helemaal niet. Keepers zijn gewoon heel erg in overvloed t.o.v. de beschikbare vrije plekken. Je kunt dus als jeugdige keeper een aanstormend talent zijn, maar op een gegeven moment boks je op tegen oudere en dus verder ontwikkelde keepers. Een keeper die voor zijn 22ste jaar al een basisplaats weet te veroveren zie je gewoon zelden.
Gaat er om dat ze alle 3 werden aangekondigd alsof ze de nieuwe Van der Sar waren.

Schendelaar wordt momenteel gelijkgesteld met Donnarumma door internationale scouts, dat is nogal wat.
Zeker is het nog al wat als je nagaat dat onze keepers het dus steeds niet tot de eindstreep halen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gesloten