Marco Bizot (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 04 mar 2021, 09:18 Oplossing? Van mij mag hij gewoon blijven hoor. Hij heeft zijn fouten, maar hij is nog altijd beter dan zijn voorgangers sinds Romero. En met de juiste verdedigende versterkingen voor zijn neus kan je die fouten ook nog grotendeels ondervangen. En de juiste prikkels staan straks weer in het stadion.
Het is een prima lijnkeeper, maar die zondagmiddagwandeling richting hoekvlag bij de tweede goal van Feyenoord was echt wel weer een rare actie. Hij is op dat soort momenten eerder onrustiger geworden dan dat hij zich ontwikkeld heeft. Dus als hij deze ontwikkeling doorzet is het een mooie oplossing voor zowel hem als AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 04 mar 2021, 17:22 Het is een prima lijnkeeper, maar die zondagmiddagwandeling richting hoekvlag bij de tweede goal van Feyenoord was echt wel weer een rare actie. Hij is op dat soort momenten eerder onrustiger geworden dan dat hij zich ontwikkeld heeft. Dus als hij deze ontwikkeling doorzet is het een mooie oplossing voor zowel hem als AZ.
Ik heb eerder al gezegd dat Boadu een personal coach zou moeten nemen, maar voor Bizot zou dat ook geen overbodige luxe zijn. Als je ziet hoe stabiel hij vorig seizoen was en hoe wisselvallig (slecht) hij dit seizoen is, dan heeft hij mentaal een probleem.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Voor dit seizoen hoopte ik eigenlijk dat de internationale belangstelling voor Bizot zou doorzetten, ik ben nou eenmaal geen fan van hem, en AZ hem voor een mooie prijs zou verkopen. Met dat geld Drommel halen. Maar gelet op de acties van PSV op het keepersfront daar vrees ik dat Drommel, al zou Bizot nu vertrekken, niet meer haalbaar is. Dat maakt de kans dat Bizot nu wel vertrekt nog kleiner schat ik.
Laatst gewijzigd door ForzAZ op 05 mar 2021, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 05 mar 2021, 10:58 Voor dit seizoen hoopte ik eigenlijk dat de internationale belangstelling voor Bizot zou doorzetten, ik ben nou eenmaal geen fan van hem, en AZ hem voor een mooie prijs zou verkopen. Met dat geld Drommel halen. Maar ik gelet op de acties van PSV op het keepersfront daar vrees ik dat Drommel al zou Bizot nu vertrekken niet meer haalbaar is. Dat maakt de kans dat Bizot nu wel vertrekt nog kleiner schat ik.
Ik zou eerlijk gezegd liever onder Jansen dan onder Schmidt willen voetballen........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 05 mar 2021, 10:07 Ik heb eerder al gezegd dat Boadu een personal coach zou moeten nemen, maar voor Bizot zou dat ook geen overbodige luxe zijn. Als je ziet hoe stabiel hij vorig seizoen was en hoe wisselvallig (slecht) hij dit seizoen is, dan heeft hij mentaal een probleem.
Of hij heeft een andere omgeving of nieuwe prikkel nodig. Die mensen heb je ook, die iedere zoveel jaar een andere omgeving nodig hebben om "aan" te kunnen blijven staan.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

-verkeerde topic-
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 05 mar 2021, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 05 mar 2021, 13:28 Ik zou eerlijk gezegd liever onder Jansen dan onder Schmidt willen voetballen........
Ik ook. Maar bij PSV betalen ze waarschijnlijk wel het 3 of 4 voudige van wat ze bij AZ betalen. Dat geeft toch vaak de doorslag.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 05 mar 2021, 16:46 Ik ook. Maar bij PSV betalen ze waarschijnlijk wel het 3 of 4 voudige van wat ze bij AZ betalen. Dat geeft toch vaak de doorslag.
Ja, jammer hè.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wa ... ~aedae0c2/

Marco meelezen aub:

Ze keken naar videobeelden en pasten de methodiek die Manuel Neuer (Bayern München) en Marc-André ter Stegen (Barcelona) aanhangen toe. Tergend lang blijven staan, een soort ijshockey-houding aannemen om de bal tussen de benen door uit te sluiten en snel reageren met voeten en handen. Andre Onana van ajax en Jan Oblak (Atlético Madrid) doen het ook zo en met veel succes.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 16 mar 2021, 09:18 https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wa ... ~aedae0c2/

Marco meelezen aub:

Ze keken naar videobeelden en pasten de methodiek die Manuel Neuer (Bayern München) en Marc-André ter Stegen (Barcelona) aanhangen toe. Tergend lang blijven staan, een soort ijshockey-houding aannemen om de bal tussen de benen door uit te sluiten en snel reageren met voeten en handen. Andre Onana van ajax en Jan Oblak (Atlético Madrid) doen het ook zo en met veel succes.
Goodold Henkie Timmer inhuren als keeperstrainer. Bleef heel lang staan en gebruikte beide benen om ballen uit de goal te houden. Zag er soms bijzonder uit, maar had wel het goed resultaat voor AZ. Een aanvaller weet vaak niet meer wat te doen als een keeper stoïcijns blijft staan. Het doel verklein je je voor die aanvaller ook nog eens optisch.

Dus eigenlijk niks nieuws voor AZ. Ik had het hier dit weekend nog over met familie. Maar onze huidige keeperstrainer houdt van een andere manier van keepen denk ik! #-o
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 16 mar 2021, 10:23 Dus eigenlijk niks nieuws voor AZ. Ik had het hier dit weekend nog over met familie. Maar onze huidige keeperstrainer houdt van een andere manier van keepen denk ik! #-o
Hoeveel goals zijn er niet gevallen omdat Marco een beetje op de grond lag te rollenbollen?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Bizot maakt nog steeds behoorlijke reddingen maar er zitten helaas, meer dan vorig seizoen, behoorlijke miskleunen tussen.
Maar ik heb wel de indruk dat de reddingen en uittrappen van Drommel nu meer blijven hangen omdat het slechts FC Twente is, straks bij een topclub wordt hij ook afgerekend op dat ene moment. Voor mij is Drommel absoluut nog geen zekerheidje en of het verschil met zo'n Bizot zo geweldig groot is.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 16 mar 2021, 10:51 Hoeveel goals zijn er niet gevallen omdat Marco een beetje op de grond lag te rollenbollen?
Als iemand tijd teveel heeft zouden ze een grafiekje in elkaar kunnen sleutelen van waar zijn tegendoelpunten uit voort komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 16 mar 2021, 12:50 Als iemand tijd teveel heeft zouden ze een grafiekje in elkaar kunnen sleutelen van waar zijn tegendoelpunten uit voort komen.
Maar dan zou je ook zo'n grafiekje moeten hebben van een keeper als Drommel die nu dan zo de hemel in wordt geprezen. Dan heb je tenminste vergelijkingsmateriaal.
Vaak wordt wel eens geroepen bij een keeper van een topclub dat een bepaalde bal houdbaar zou moeten zijn, terwijl bij overige clubs daar weinig attentie aan wordt gegeven, maar blijven daar de reddingen meer hangen. Dat geeft soms een scheef beeld als je het over keepers hebt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 16 mar 2021, 13:05 Maar dan zou je ook zo'n grafiekje moeten hebben van een keeper als Drommel die nu dan zo de hemel in wordt geprezen. Dan heb je tenminste vergelijkingsmateriaal.
Vaak wordt wel eens geroepen bij een keeper van een topclub dat een bepaalde bal houdbaar zou moeten zijn, terwijl bij overige clubs daar weinig attentie aan wordt gegeven, maar blijven daar de reddingen meer hangen. Dat geeft soms een scheef beeld als je het over keepers hebt.
Normaal gesproken heeft de keeper van een kleine club ook meer ballen te verwerken het kan zijn dat er keepers zijn die daardoor scherper worden. Een keeper bij een topclub zal er op minder momenten hoeven te staan, maar wanneer dat zo is dan is het wel cruciaal dat ie er staat.

Dingen waar je naar kan kijken die bij AZ bijvoorbeeld pre-bizot al jaren misgingen zijn uittrappen, uitgooien, boksen. (m.a.w. hoevaak speelt de keeper eigenlijk de bal naar de verkeerde kleur en heeft dat directe/indirecte consequenties). Dat boksen zal je bij Bizot ook mee kunnen tellen. Hoe vaak is ie te vroeg of te laat met springen is ook zo iets.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Toch wel lekker voor hem dat hij weer bij Oranje kan aansluiten. Zoals hij afgelopen weekend weer bezig was, leek hij ook weer op de puntenpakker van vorig seizoen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 25 mar 2021, 08:38 Toch wel lekker voor hem dat hij weer bij Oranje kan aansluiten. Zoals hij afgelopen weekend weer bezig was, leek hij ook weer op de puntenpakker van vorig seizoen.
Ik denk toch beter dan Krul. Die stond er gisteren zo verloren bij, het was bijna genant........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 25 mar 2021, 08:52 Ik denk toch beter dan Krul. Die stond er gisteren zo verloren bij, het was bijna genant........
Dat zo best wel eens kunnen.
Heb wel de indruk dat het elkaar allemaal niet zoveel ontloopt. Hele echte toppers hebben we niet.
Dat nu Stekelenburg er bij zit is louter omdat ajax een topseizoen geniet en dan is het lekker keepen, want echt cruciale reddingen hoeft hij zeker in de eredivisie niet te doen.
Je zou dan ook wel Marsman kunnen selecteren die zich echt onderschijt met zijn reddingen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 25 mar 2021, 10:20 Dat zo best wel eens kunnen.
Heb wel de indruk dat het elkaar allemaal niet zoveel ontloopt. Hele echte toppers hebben we niet.
Dat nu Stekelenburg er bij zit is louter omdat ajax een topseizoen geniet en dan is het lekker keepen, want echt cruciale reddingen hoeft hij zeker in de eredivisie niet te doen.
Je zou dan ook wel Marsman kunnen selecteren die zich echt onderschijt met zijn reddingen.
:lol: :lol: :lol:
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 25 mar 2021, 11:55 :lol: :lol: :lol:
Jij lacht ermee, maar die bruine vlekken in zijn broek zegt mij genoeg :wink:
Gesloten