Marco Bizot (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De keuze uit clubs zal niet reuze zijn geweest als hij deze stap maakt. Toch echt wel minder dan Sevilla, Atletico Madrid of Panathinaikos. Wellicht heeft Brest een mooi museum dat hij graag wil bezoeken?
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Het is je gegund Marco. Vreemde snuiter vind ik het, maar hij heeft het naar behoren gedaan.
En, mocht het kloppen, het levert AZ nog een flink bedrag op ook.
Gezien de looptijd van zijn contract en leeftijd mogen we onze handen dichtknijpen met 5 miljoen euro.
Veel succes in Brest!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bertje schreef: 01 aug 2021, 07:10 Gezien zijn contract en leeftijd mogen we onze handen dichtknijpen met 5 mio euri.
Ik vermoed dat AZ geen hoge transfersom verwacht. En dat ze hem dit meer gunnen.
Zal eerder in de hoogte van 2-3 miljoen zijn.

Ik zie een club als Brest ook niet echt 5 miljoen neerleggen voor Bizot. Ze hebben de afgelopen jaren volgens Transfermarkt nooit meer dan 5 miljoen betaald. En dat was bij hoge uitzondering. Eerder in de regio van 1-2-3 miljoen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Ferry schreef: 01 aug 2021, 07:14 Ik vermoed dat AZ geen hoge transfersom verwacht. En dat ze hem dit meer gunnen.
Zal eerder in de hoogte van 2-3 miljoen zijn.

Ik zie een club als Brest ook niet echt 5 miljoen neerleggen voor Bizot. Ze hebben de afgelopen jaren volgens Transfermarkt nooit meer dan 5 miljoen betaald. En dat was bij hoge uitzondering. Eerder in de regio van 1-2-3 miljoen.
Lijkt mij ook eerder 2 à 3 miljoen. Ook niets mis mee.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Een van de betere keepers van AZ un de afgelopen jaren. Jammer dat hij weg gaat. Hopelijk levert het hem het buitenlandse avontuur op waar hij naar op zoek was.

Bonne chance Marco!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Een van de betere keepers die we de afgelopen jaren hebben gehad. Hopelijk speelt hij zich en zijn kinderen onafhankelijk in Brest.

Wie weet kan hij op termijn de nieuwe keeperstrainer worden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 01 aug 2021, 07:14 Ik vermoed dat AZ geen hoge transfersom verwacht. En dat ze hem dit meer gunnen.
Zal eerder in de hoogte van 2-3 miljoen zijn.

Ik zie een club als Brest ook niet echt 5 miljoen neerleggen voor Bizot. Ze hebben de afgelopen jaren volgens Transfermarkt nooit meer dan 5 miljoen betaald. En dat was bij hoge uitzondering. Eerder in de regio van 1-2-3 miljoen.
In Franse berichten lees ik verschillende bedragen. Maar geen € 5 miljoen hoor. Aanzienlijk minder. Het lijkt er op dat AZ Bizot dit keer vrij makkelijk mee werkt aan zijn vertrek en hem een buitenlands avontuur gunt.

Lequipe schrijft dit:
De Nederlandse doelman AZ Alkmaar tekent maandag een driejarig contract bij Stade Brestois.
bijgewerkt op 1 augustus 2021 om 09:52 uur

Zoals zaterdag aangegeven werft Brest de Nederlandse doelman Alkmaar Marco Bizot (30). Deze ervaren doelman - 175 Eredivisie-duels - tekent maandag een driejarig contract bij de Bretonse club. Het bedrag van de transactie wordt geschat op ongeveer 1 miljoen euro. De Nederlands international stond tot 2022 onder contract bij AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 01 aug 2021, 10:38 In Franse berichten lees ik verschillende bedragen. Maar geen € 5 miljoen hoor. Aanzienlijk minder. Het lijkt er op dat AZ Bizot dit keer vrij makkelijk mee werkt aan zijn vertrek en hem een buitenlands avontuur gunt.

Lequipe schrijft dit:
1 miljoen zou weer heel laag zijn. Met een factor 10 terug van vorige zomer is wel heftig.
De waarheid zal in het midden liggen denk ik.

Brest zal geen 5 betaald hebben en AZ niet maar 1
Ontvangen hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2021, 10:42 1 miljoen zou weer heel laag zijn. Met een factor 10 terug van vorige zomer is wel heftig.
De waarheid zal in het midden liggen denk ik.

Brest zal geen 5 betaald hebben en AZ niet maar 1
Ontvangen hebben.
Zal inderdaad wel ergens rond de 2 a 3 zijn. Als je hem nu niet verkoopt dan loopt hij volgend seizoen gratis de deur uit en dan zit AZ dit seizoen weer met een ontevreden/ongemotiveerde keeper in het begin van het seizoen. Verkopen is de beste optie, dan maar wat minder geld.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 01 aug 2021, 11:00 Zal inderdaad wel ergens rond de 2 a 3 zijn. Als je hem nu niet verkoopt dan loopt hij volgend seizoen gratis de deur uit en dan zit AZ dit seizoen weer met een ontevreden/ongemotiveerde keeper in het begin van het seizoen. Verkopen is de beste optie, dan maar wat minder geld.
Scheelt inderdaad weer 5 gelijke spelen ;)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DiepeMast schreef: 01 aug 2021, 08:20 Een van de betere keepers van AZ un de afgelopen jaren. Jammer dat hij weg gaat. Hopelijk levert het hem het buitenlandse avontuur op waar hij naar op zoek was.

Bonne chance Marco!
Dat was niet zo moeilijk na Esteban en Rochet. Wat me het meeste bij staat zijn zijn reddingen tegen ajax thuis in die wedstrijd waarin Til het enige doelpunt maakte. Toen pakte hij echt punten voor het team. https://www.youtube.com/watch?v=_lKx9cVK_ZM
Maar de 4-4 tegen Sparta overschaduwt toch alle goede herinneringen.
Hoop dat hij succes heeft en gelukkig wordt in Frankrijk!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZA'dam schreef: 01 aug 2021, 16:00 Dat was niet zo moeilijk na Esteban en Rochet. Wat me het meeste bij staat zijn zijn reddingen tegen ajax thuis in die wedstrijd waarin Til het enige doelpunt maakte. Toen pakte hij echt punten voor het team. https://www.youtube.com/watch?v=_lKx9cVK_ZM
Maar de 4-4 tegen Sparta overschaduwt toch alle goede herinneringen.
Hoop dat hij succes heeft en gelukkig wordt in Frankrijk!
En Krul en Coutinho. Na Romero was het niet veel soeps. Romero kwam echter wel uit een ander financieel tijdperk. Nee, Bizot is een meer dan prima keeper geweest, m.u.v. de aanvang van afgelopen seizoen.

Benieuwd of AZ nu met Verhulst gewoon verder gaat als eerste keeper, of dat er met bijv. Okoye toch een andere specifieke eerste keeper wordt gehaald.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DiepeMast schreef: 01 aug 2021, 16:54 Benieuwd of AZ nu met Verhulst gewoon verder gaat als eerste keeper, of dat er met bijv. Okoye toch een andere specifieke eerste keeper wordt gehaald.
Ze gaan gewoon op zoek naar een nieuwe eerste keeper. AZ is naar Hobie toe altijd duidelijk geweest over zijn plek in het team, daar gaat deze prima voorbereiding niets aan veranderen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Leuk voor Marco en voor de club geen megagroot obstakel. Hij heeft het naar behoren gedaan en presteerde over het algemeen stabiel. Een geweldenaar is het echter nooit geweest. Dat hebben scouts ook zo ingeschat kennelijk, want het is wel een opvallend matige transfer voor een keeper van een club die al jaren hot is.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

hihacorner schreef: 01 aug 2021, 17:06 Ze gaan gewoon op zoek naar een nieuwe eerste keeper. AZ is naar Hobie toe altijd duidelijk geweest over zijn plek in het team, daar gaat deze prima voorbereiding niets aan veranderen.
Prima voorbereiding valt wel mee, krijgt weinig te doen en oogde niet altijd zeker. Zeker niet aan het begin.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 01 aug 2021, 18:19 Prima voorbereiding valt wel mee, krijgt weinig te doen en oogde niet altijd zeker. Zeker niet aan het begin.
Klopt. Meevoetballen is ook zeker niet zijn grootste hobby, toch wel belangrijk bij AZ. Okoye is veel meer een waardige vervanger van Bizot.
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 01 aug 2021, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Zou me bevreemden als ze niet al rond waren met de opvolger van Bizot. Zal Okoyo wel worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16207
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 01 aug 2021, 18:21 Meevoetballen is ook zeker niet zijn grootste hobby, toch wel belangrijk bij AZ
Maar hij heeft wel een goede trap! Zie de goal van gisteren!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

'Miljoenentransfer Bizot heeft mogelijk gevolgen voor Sparta én NAC Breda'

De aanstaande miljoenentransfer van Marco Bizot naar Stade Brest heeft mogelijk gevolgen voor Maduka Okoye en Nick Olij. De keepers van respectievelijk Sparta en NAC Breda worden in verband gebracht met een overstap.

AZ ontvangt ongeveer vijf miljoen euro voor Bizot, waardoor de Alkmaarse club budget heeft om een gedegen vervanger aan te trekken. Sparta-doelman Okoye zou bovenaan het verlanglijstje staan, al ontkent technisch directeur Henk van Stee dat AZ zich al op Het Kasteel heeft gemeld.

Als Okoye naar AZ gaat, moet Olij (foto) de nieuwe keeper van Sparta worden. Volgens BN DeStem is het niet de vraag óf, maar wannéér de Rotterdamse clubs zich in Breda meldt. De contacten zijn er al: in de zomer van 2020 sprak Sparta met Olij en zijn zaakwaarnemer.

Niet lang na die gesprekken tekende Olij een verbeterd NAC-contract. Hij ligt nog drie jaar vast in het Rat Verlegh Stadion. Onduidelijk is hoeveel hij moet kosten. Vorige week blonk Olij nog uit in de gewonnen oefenwedstrijd van NAC tegen Sparta (2-1).
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 01 aug 2021, 20:30 Maar hij heeft wel een goede trap! Zie de goal van gisteren!
Hij schoot ook drie ballen op dezelfde manier blind naar voren toen er helemaal niemand stond. Dus in dat opzicht vraag ik me af in hoeverre het geluk was of een bewuste trap.
Gesloten