Marco Bizot (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Kilkenny
Moderatort

ForzAZ schreef: 01 feb 2021, 18:07 Leuk dat je hem weer probeert te verdedigen met de cijfers van vorig jaar. Nou ook toen gaf ik al aan dat ik het een matige keeper vind. Het team stond toen veel beter en vooral dat was de reden dat Bizot weinig werk te doen had en daarom ook vaak de nul kon houden.
Daarmee doe je hem echt te kort. Hij had inderdaad veel minder te doen, maar op momenten dat het nodig was had hij vaak fantastische reddingen en was het heel knap dat hij de focus, ondanks niet veel te doen, toch prima vast kon houden.

De scherpte is nu absoluut minder, ook bij hem zit het ritme er totaal niet in en wisselt hij prima reddingen af met heel zwakke momenten. Dat zijn er te veel.

Kilkenny schreef: 01 feb 2021, 20:02 Daarmee doe je hem echt te kort. Hij had inderdaad veel minder te doen, maar op momenten dat het nodig was had hij vaak fantastische reddingen en was het heel knap dat hij de focus, ondanks niet veel te doen, toch prima vast kon houden.

De scherpte is nu absoluut minder, ook bij hem zit het ritme er totaal niet in en wisselt hij prima reddingen af met heel zwakke momenten. Dat zijn er te veel.
Serieus Kilkenny ik heb hem vorig jaar ook de gekste dingen zien doen. Hij mist een goede timing. Timing wat essentieel is bij het beheersen van de zestien en daar buiten. Klemvasy een bal pakken doet hij nauwelijks. Kiest op safe voor stompen, maar daardoor oogt het zo onzeker. Zijn verdediging coachen is er ook nauwelijks als je ziet hoe chaotisch onze achterhoede zich gedraagt en voorzetten verdedigd. Teveel minpunten voor een goede en stabiele keeper. Dat hij af en toe ook een bal goed pakt moet niet bijzonder zijn, maar dat is het wel. Dus dat zegt veel!
Kilkenny
Moderatort

Aan die zwakke verdedigers kan hij ook niet zo veel doen. Dat zou voor Indi ook niet nodig moeten zijn maar daar heeft hij ook weinig steun aan. Maar vorig jaar stond hij er bijna altijd als het nodig was. En ja, af en toe wat verkeerd inschatten van ballen maar over het algemeen was hij gewoon goed vorig jaar. Nu is dat helaas veel minder maar daar schijnt de hele selectie last van te hebben.

ForzAZ schreef: 01 feb 2021, 20:09 Serieus Kilkenny ik heb hem vorig jaar ook de gekste dingen zien doen. Hij mist een goede timing. Timing wat essentieel is bij het beheersen van de zestien en daar buiten. Klemvasy een bal pakken doet hij nauwelijks. Kiest op safe voor stompen, maar daardoor oogt het zo onzeker. Zijn verdediging coachen is er ook nauwelijks als je ziet hoe chaotisch onze achterhoede zich gedraagt en voorzetten verdedigd. Teveel minpunten voor een goede en stabiele keeper. Dat hij af en toe ook een bal goed pakt moet niet bijzonder zijn, maar dat is het wel. Dus dat zegt veel!
Ik heb Onana ook wel gekke dingen zien doen. Feit is dat Bizot op basis van tegendoelpunten, reddingen, etc, vorig seizoen de beste keeper in de Nederlandse competitie was. Daarmee was hij zelfs beter dan Onana. Dit seizoen is hij ongeveer 1 van de slechtste keepers in de competitie. Er is dus ergens in de coronatijd iets helemaal mis gegaan met Bizot. Wij kunnen er alleen naar gissen wat (corona? teleurstelling over een transfer die niet doorging?, ruzie met Slot?).
ignore: kuifje, bk wcm, AZ-073, ‘81, Langedijk, Wildcat
AZuid-Scharwoude
Oude garde

De Muur heeft weer eens een keer de nul gehouden. Hopen dat dit het begin is van een lange reeks wedstrijden de nul, dan kunnen we in ieder geval niet verliezen.
AZA'dam
Oude garde

Er zijn altijd lichtpuntjes te vinden, ja.
Maar pakte hij maar eens hoge voorzetten klem, kwam hij maar eens met een snelle spelhervatting, koos hij maar beter positie voor zijn goal, etcetera.
Zelfs een 4-0 voorsprong is tegenwoordig niet meer veilig met onze vriend Bizot in de goal.
ForzAZ
Goalscorer

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 16:49 Er zijn altijd lichtpuntjes te vinden, ja.
Maar pakte hij maar eens hoge voorzetten klem, kwam hij maar eens met een snelle spelhervatting, koos hij maar beter positie voor zijn goal, etcetera.
Zelfs een 4-0 voorsprong is tegenwoordig niet meer veilig met onze vriend Bizot in de goal.
O dan heb ik toch een paar lichtpuntjes gezien vanmiddag. Bizot plukte zeker twee keer een hoge bal klem in zijn handen uit de lucht! =D>

Dit soort lichtpuntjes stemt toch tot een bepaalde tevredenheid! Dank! :lol:
AZA'dam
Oude garde

ForzAZ schreef: 06 feb 2021, 18:01 O dan heb ik toch een paar lichtpuntjes gezien vanmiddag. Bizot plukte zeker twee keer een hoge bal klem in zijn handen uit de lucht! =D>

Dit soort lichtpuntjes stemt toch tot een bepaalde tevredenheid! Dank! :lol:
Ja, maar die kwamen niet van de achterlijn maar van ver, en er stond niemand dicht in zijn buurt. Had hij die niet gevangen, dan had hij zich totaal belachelijk gemaakt.
ForzAZ
Goalscorer

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 18:32 Ja, maar die kwamen niet van de achterlijn maar van ver, en er stond niemand dicht in zijn buurt. Had hij die niet gevangen, dan had hij zich totaal belachelijk gemaakt.
Vertel mij wat. Als er eentje na verloop tijd geprobeerd heeft een andere kijk op die zogenaamde 'Muur' te geven ben ik het wel. Maar kun je nagaan met welke 'lichtpuntjes' ik tegenwoordig in mijn handen knijp! :wink:
Langedijk
Kristen

Hoe lang zullen ze deze clown nog handhaven? De simpelste ballen stompen in plaats van vangen, positioneel voortdurend verkeerd staan, op de doellijn blijven hangen bij hoge ballen, matige trap en onzekere uitstraling. Vandaag loopt het goed af maar op deze vogel kun je niet vertrouwen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Ferry
Invaller

Langedijk schreef: 28 feb 2021, 18:36 [..] op de doellijn blijven hangen bij hoge ballen [..]
Diep in de tweede helft kwam er een balletje vanaf de zijkant voorgegeven. Ik denk dat hij op de vijf meterlijn kwam....Bizot had alle tijd en ruimte om uit te lopen en hem even uit de lucht te plukken.
Nee, hij blijft angstvallig op de lijn en een verdediger kopt hem slecht weg waardoor Feyenoord druk kan geven...

Het is niet best...
AZuid-Scharwoude
Oude garde

Kilkenny schreef: 03 mar 2021, 06:57 Dat klopt. Maar misschien is door een minder seizoen een besef ingedaald dat hij zo wel eens ergens op de bank weg kan kwijnen bij een B-club terwijl hij weet wat hij hier heeft. Die Europese subtop waar hij naar toe kon zal in ieder geval niet zo geïnteresseerd meer zijn. Het lijkt me sterk dat ie nog bij Oranje belandt op het EK.
Ik zie hem ook wel openstaan voor een buitenlands avontuur zoals Thailand, Zuid-Korea of Indonesië. Hij houdt toch enorm van reizen?
salmonyappi
Gewoon Dirk

AZuid-Scharwoude schreef: 03 mar 2021, 17:41 Ik zie hem ook wel openstaan voor een buitenlands avontuur zoals Thailand, Zuid-Korea of Indonesië. Hij houdt toch enorm van reizen?
Als ie van reizen houdt moet ie een wereldreis gaan maken en niet oversteken naar een ander land en daar gedurende zijn contract blijven zitten. Dat heet niet reizen, maar verhuizen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Kristen

AZuid-Scharwoude schreef: 03 mar 2021, 17:41
Hij houdt toch enorm van reizen?
Laat hem om te beginnen eens reizen van zijn doellijn naar de 5-meter lijn. Dat is al avontuurlijk genoeg.
ForzAZ
Goalscorer

Langedijk schreef: 03 mar 2021, 20:00 Laat hem om te beginnen eens reizen van zijn doellijn naar de 5-meter lijn. Dat is al avontuurlijk genoeg.
:lol:
AZuid-Scharwoude
Oude garde

Langedijk schreef: 03 mar 2021, 20:00 Laat hem om te beginnen eens reizen van zijn doellijn naar de 5-meter lijn. Dat is al avontuurlijk genoeg.
:lol:
AZuid-Scharwoude
Oude garde

salmonyappi schreef: 03 mar 2021, 18:39 Als ie van reizen houdt moet ie een wereldreis gaan maken en niet oversteken naar een ander land en daar gedurende zijn contract blijven zitten. Dat heet niet reizen, maar verhuizen.
Hij is serieus geïnteresseerd in andere landen en culturen en ik denk dat het voor hem een nieuwe prikkel kan zijn en voor AZ ook een prima oplossing.
salmonyappi
Gewoon Dirk

AZuid-Scharwoude schreef: 03 mar 2021, 22:08 Hij is serieus geïnteresseerd in andere landen en culturen en ik denk dat het voor hem een nieuwe prikkel kan zijn en voor AZ ook een prima oplossing.
Je laatste 7 woorden ben ik het mee eens 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Kristen

Maar dan is de vraag: heeft AZ al een betrouwbare keeper in huis om hem op te volgen? Hoe ontwikkelt die Westerveld zich? Schendelaar, De Boer, Verhulst, Bakker? Zonde dat die jongens met Nick van Aart zitten opgescheept.

Drommel is inmiddels niet meer haalbaar, Padt gaat naar Bulgarije. Welke goede, ervaren doelman kun je nu nog oppikken?
Kilkenny
Moderatort

AZuid-Scharwoude schreef: 03 mar 2021, 22:08 Hij is serieus geïnteresseerd in andere landen en culturen en ik denk dat het voor hem een nieuwe prikkel kan zijn en voor AZ ook een prima oplossing.
Oplossing? Van mij mag hij gewoon blijven hoor. Hij heeft zijn fouten, maar hij is nog altijd beter dan zijn voorgangers sinds Romero. En met de juiste verdedigende versterkingen voor zijn neus kan je die fouten ook nog grotendeels ondervangen. En de juiste prikkels staan straks weer in het stadion.