Jonas Svensson (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 30 jan 2021, 19:43 Zal Jonas er in het buitenland (niet Nederland) veel meer kunnen verdienen dan bij Feijenoord? Noors international. 27 jaar. Paar seizoenen is Duitsland, Engeland, Italie, Frankrijk, Griekenland, Turkije....levert toch meer op?
Noem mij een verdediger in een topcompetitie van zijn lengte. Die zijn er vrijwel niet. Daarom is dit waarschijnlijk zijn (verlaagd) plafond.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 31 jan 2021, 12:04 Noem mij een verdediger in een topcompetitie van zijn lengte. Die zijn er vrijwel niet. Daarom is dit waarschijnlijk zijn (verlaagd) plafond.
Ik moest ze even opzoeken. Maar ze zijn er vooral in Spanje. Jordi Alba is eveneens 170 cm. Jose Gaya van Valencia. Daniel Carvajal en Kieran Trippier.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 31 jan 2021, 12:04 Noem mij een verdediger in een topcompetitie van zijn lengte. Die zijn er vrijwel niet. Daarom is dit waarschijnlijk zijn (verlaagd) plafond.
Carvajal, Trippier, Walker-Peeters, Florenzi en Soares.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 30 jan 2021, 19:43 Zal Jonas er in het buitenland (niet Nederland) veel meer kunnen verdienen dan bij Feijenoord? Noors international. 27 jaar. Paar seizoenen is Duitsland, Engeland, Italie, Frankrijk, Griekenland, Turkije....levert toch meer op?
Slot kon blijkbaar zijn salaris verdubbelen of driedubbel volgens sommige Feyenoord volgers.

Daarnaast zal Svensson allicht 1 miljoen salaris eruit kunnen onderhandelen gezien zijn transfervrije status, aanvallend voetbal spelen onder Slot en in de sub-top meekomen. Want ik weet niet of Svensson echt zal gaan renderen in het rechterrijtje van Duitsland of Spanje gezien zijn kracht in de aanval ligt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 31 jan 2021, 12:19 Ik moest ze even opzoeken. Maar ze zijn er vooral in Spanje. Jordi Alba is eveneens 170 cm. Jose Gaya van Valencia. Daniel Carvajal en Kieran Trippier.
Angelino, Lahm, Aurier, Zinchenko, Lodi.
Gaat natuurlijk niet alleen om lengte. Vooral om sprintsnelheid, handelingssnelheid, balcontrole en verdedigen. Ik zie Svensson best slagen bij Augsburg of Hoffenheim.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 31 jan 2021, 12:57 Angelino, Lahm, Aurier, Zinchenko, Lodi.
Gaat natuurlijk niet alleen om lengte. Vooral om sprintsnelheid, handelingssnelheid, balcontrole en verdedigen. Ik zie Svensson best slagen bij Augsburg of Hoffenheim.
Zijn niet geheel toevallig allen spelers die bij dominante/aanvallende teams spelen dus dan kom je er mee weg bij het gebrek aan lengte. Ik kan mij echter weinig tot geen spelers voor de geest halen die in het rechter rijtje spelen in Spanje of Duitsland.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik neem aan dat Svensson het liefst naar een andere buitenlandse competitie gaat. Maar mocht hij daar geen goede aanbiedingen krijgen, dan begrijp ik wel dat hij liever voor het 3 voudige in Nederland blijft voetballen, dan bij AZ blijft. In dat opzicht is het zonde dat AZ dergelijke bedragen niet kan betalen want dit soort spelers hou je het liefste zelf.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik kan niet zo rouwig zijn om een vertrek van Svensson. Hij wordt elk jaar minder, laat verdedigend veel steken vallen, maakt domme overtredingen en heeft een matige voorzet. Het probleem is alleen dat zijn huidige vervanger er helemaal niets van kan. Aankoop nodig dus.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 31 jan 2021, 13:31 Ik kan niet zo rouwig zijn om een vertrek van Svensson. Hij wordt elk jaar minder, laat verdedigend veel steken vallen, maakt domme overtredingen en heeft een matige voorzet. Het probleem is alleen dat zijn huidige vervanger er helemaal niets van kan. Aankoop nodig dus.
Als Max naar jou zou luisteren moest hij nu 22 nieuwe spelers halen 🙄
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 31 jan 2021, 13:31 Ik kan niet zo rouwig zijn om een vertrek van Svensson. Hij wordt elk jaar minder, laat verdedigend veel steken vallen, maakt domme overtredingen en heeft een matige voorzet. Het probleem is alleen dat zijn huidige vervanger er helemaal niets van kan. Aankoop nodig dus.
Ergens ben ik het wel met je eens. Zo'n supersterke verdediger is hij niet. Positioneel staat ie ook niet altijd goed. Is in wedstrijden op hoger niveau zijn tegenstander kwijt.

We missen wel zijn wilskracht en onverzettelijkheid. Met hem en het gemis aan Dani de Wit valt er teveel weg.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Ik zou niet weten wat Feyenoord met hem moet. Die hebben met Geertruida en Nieuwkoop voldoende kwaliteit. Svensson brengt veel als persoon in een wedstrijd. Heeft zijn beperkingen, daarom moet hij ook niet meer kiezen voor een stap omhoog als hij echt wil spelen en niet alleen op de bank wil zitten en zijn zakken vullen. Zijn vervanger is minder dan matig, die is gewoon slecht en daar zie ik ook geen ontwikkeling in.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

stuurlui aan wal schreef: 01 feb 2021, 10:54 Ik zou niet weten wat Feyenoord met hem moet. Die hebben met Geertruida en Nieuwkoop voldoende kwaliteit. Svensson brengt veel als persoon in een wedstrijd. Heeft zijn beperkingen, daarom moet hij ook niet meer kiezen voor een stap omhoog als hij echt wil spelen en niet alleen op de bank wil zitten en zijn zakken vullen. Zijn vervanger is minder dan matig, die is gewoon slecht en daar zie ik ook geen ontwikkeling in.
Ik heb begrepen dat ze die Geertruida de vervanger van Senesi willen maken, dus ze zetten Svensson dan gewoon op rechtsback en Geertruida rechts centraal.

Beetje zoals ze soms Haps op linksbuiten gooien aangezien ze toch Malacia er achter kunnen hebben (godzijdank naast geldgebrek de reden dat ze Wijndal niet zomaar kunnen komen halen).

Svensson is gewoon een heel goed gezicht voor de club geweest samen met Midtsjo zeker naar Scandinavië toe. Zou het jammer vinden als hij elders in Nederland zou gaan spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Net als Bizot had ook Svensson denk ik dit seizoen gehoopt bij een andere club te spelen. Hij had ook een slechte start van het seizoen en kwam er pas na een aantal wedstrijden weer een beetje in. Is dus duidelijk toe aan verandering. Sympathieke speler.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Gelukkig heeft hij nee gezegd tegen Feyenoord =D>
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Zou Midtsjo nu een aanmerkelijk beter contractverlenging hebben gehad, gezien hij dan wel met een seizoen bijtekende of had Svensson wellicht al iets om handen waardoor het niet meer zo aantrekkelijk was? Lijkt me niet dat zo'n Midtsjo dit gedaan heeft omdat hij het AZ zo gunde om er alsnog een transferbedrag uit te halen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 07 feb 2021, 16:15 Zou Midtsjo nu een aanmerkelijk beter contractverlenging hebben gehad, gezien hij dan wel met een seizoen bijtekende of had Svensson wellicht al iets om handen waardoor het niet meer zo aantrekkelijk was? Lijkt me niet dat zo'n Midtsjo dit gedaan heeft omdat hij het AZ zo gunde om er alsnog een transferbedrag uit te halen.
Het is bijna altijd een combinatie van de club iets gunnen en er zelf ook iets beter van worden.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 07 feb 2021, 18:22 Het is bijna altijd een combinatie van de club iets gunnen en er zelf ook iets beter van worden.
En bij welk van de twee denk je dat het bij Svensson de doorslag heeft gegeven (in tegenstelling tot Midtsjo) om niet bij te tekenen?
Hij wil nog graag in een andere competitie spelen maar dan nog kun je AZ er een transferbedragje uit laten halen.
Of gaat AZ wellicht toch nog een nieuwe poging wagen wat ik meen ergens te hebben gelezen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 08 feb 2021, 13:17 En bij welk van de twee denk je dat het bij Svensson de doorslag heeft gegeven (in tegenstelling tot Midtsjo) om niet bij te tekenen?
Hij wil nog graag in een andere competitie spelen maar dan nog kun je AZ er een transferbedragje uit laten halen.
Of gaat AZ wellicht toch nog een nieuwe poging wagen wat ik meen ergens te hebben gelezen?
Wat ik denk dat de doorslag heeft gegeven:
Als je transfervrij bent, weet je zeker dat je weg kan. Als je nog een contract hebt, kan de club je er nog een jaar aan houden. En zonder contract heb je zelf alle zeggenschap over naar welke club je gaat. Met een contract ben je altijd afhankelijk van de de huidige club (in dit geval AZ) of zij vinden dat ze wel voldoende transfergeld krijgen. Ik begrijp Svensson wel.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Zowel de Wit als Stengs kunnen tegen Feyenoord weer van de partij zijn. Is Svensson (die toch ook weer volop mee traint) ook weer wedstrijdklaar waardoor we weer volledig zijn ?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 23 feb 2021, 13:16 Zowel de Wit als Stengs kunnen tegen Feyenoord weer van de partij zijn. Is Svensson (die toch ook weer volop mee traint) ook weer wedstrijdklaar waardoor we weer volledig zijn ?
Svensson zal echt nog niet spelen denk ik. Maar Yuki doet het ook echt niet zo slecht dat dat noodzaak zou zijn.
Gesloten